Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
14 липня 2011 р. № 2-а- 5882/11/2070
Суддя Харківського окруж ного адміністративного суду Панов М.М. розглянувши у по рядку письмового провадженн я адміністративну справу за позовом
Харківського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "ЖДТ"
про стягнення заборгованост і ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Харківське о бласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів, з вернулось до Харківського ок ружного адміністративного с уду з адміністративним позов ом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЖДТ", в яком у з урахуванням зміненних по зовних вимог просив стягнути з відповідача на користь Хар ківського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції за нез айняті робочі місця, признач ені для працевлаштування інв алідів та пеню за порушення т ермінів сплати адміністрати вно-господарських санкцій в 3070,10 грн.
Представник позивача який належним чином повідомлений , відповідно в судове засідан ня не прибув, надав заяву пр о розгляд справи за його відс утності.
Відповідач у судове засіда ння не з'явився, про час, дату т а місце розгляду справи пові домлявся повістками з поштов ими повідомленнями. У відпов ідності до ст. 35 КАС України ві дповідач є належно повідомле ними про дату, час та місце суд ового засідання.
У відповідності до ч. 6 ст. 128 КА С України якщо немає перешко д для розгляду справи у судов ому засіданні, визначених ці єю статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у спр аві, хоча і були належним чино м повідомлені про дату, час і м ісце судового розгляду, суд м ає право розглянути справу у письмовому провадженні у ра зі відсутності потреби заслу хати свідка чи експерта.
Пунктом 10 ч. 1 ст. З КАС України визначено, що письмове прова дження - розгляд і вирішення адміністративної справи в су ді першої, апеляційної чи кас аційної інстанції без виклик у осіб,які беруть участь у спр аві, та проведення судового з асідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, в становлених цим Кодексом.
Дослідивши матеріали спра ви, суд приходить до висновку , що позов підлягає задоволен ню з наступних підстав.
Встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальніст ю "ЖДТ" перебуває на обліку в Х арківському обласному відді ленні фонду соціального захи сту інвалідів, як товариство , яке в своїй діяльності викор истовує найману працю.
Згідно форми 10-ПІ "Звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів" за 2010 рік, що нада вався відповідачем до Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів, середньооблікова ч исельність штатних працівни ків облікового складу товари ства у 2010 році становила 8 осіб, з них середньооблікова чисе льність інвалідів - штатних п рацівників у товаристві відс утня, чисельність інвалідів - штатних працівників, які п овинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до нормативу робочих місць д ля забезпечення працевлашту вання інвалідів, встановлено го ст. 19 Закону України „Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні” станов ить 1 особа, що відповідає вимо гам законодавства.
Норматив робочих місць для працевлаштувашя інвалідів в изначено у 4-х % середньообліко вої чисельності штатних прац івників облікового складу за рік. Норматив робочих місць д ля Працевлаштування інвалі дів в 2010 році для відповідача с тановив 1 особа, що визначено в розрахунку суми боргу.
Статтею 18 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" вста новлено, що забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння та оплачувану роботу, в то му числі з умовою про виконан ня роботи вдома, здійснюєтьс я шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Згідно до ч.3 ст.18-1 Закону Укр аїни "Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні" державна служба зайнятос ті здійснює пошук підходящо ї роботи відповідно до реком ендації МСЕК, наявних у інвал іда кваліфікації та знань, з у рахуванням його побажань.
Відповідно до ст. 19 вищевказ аного закону для підприємст в, установ, організацій, у тому числі підприємств, організа цій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману прац ю, установлюється норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного роб очого місця. Підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, самостійно розраховують кіл ькість робочих місць для пра цевлаштування інвалідів від повідно до нормативу, встано вленого частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів.
Відповідачем не виконано н орматив робочих місць з прац евлаштування інвалідів кіл ькості 1 особи (графа 03-графа 02 З віту = 1-0=1).
Статтею 20 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" пере дбачено, що підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом .
Аналіз вищевказаних норм з акону дає підстави дійти до в исновку, що на підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю покладено обов'язок по перше : виділити та створювати робо чі місця для працевлаштуванн я інвалідів, по друге: надават и державній службі зайнятост і інформацію, необхідну для о рганізації працевлаштуванн я інвалідів, і звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів про зайнятість та працев лаштування інвалідів у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України, по третє: я кщо середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, сплатити відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції .
При цьому обов'язок підприє мства щодо створення робочих місць для інвалідів не супро воджується його обов'язком п ідбирати і працевлаштовуват и інвалідів на створені робо чі місця. Такий обов'язок покл адається на органи працевлаш тування, що перелічені в част ині першій ст. 18 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" .
Згідно ч.1 ст. 217 ГК України, гос подарськими санкціями визна ються заходи впливу на право порушника у сфері господарюв ання, в результаті застосува ння яких для нього настають н есприятливі економічні та/аб о правові наслідки.
Відповідно до ч.1 ст.218 ГК Укра їни підставою господарсько-п равової відповідальності уч асника господарських віднос ин є вчинене ним правопоруше ння у сфері господарювання.
Частиною 2 наведеної статті встановлено, зокрема, що учас ник господарських відносин в ідповідає за невиконання або неналежне виконання господа рського зобов' язання чи пор ушення правил здійснення гос подарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх за лежних від нього заходів для пропущення господарського п равопорушення.
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб' єктів госпо дарювання можуть бути застос овані уповноваженими органа ми державної влади або орган ами місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб' єкта господарювання т а ліквідацію його наслідків.
Таким чином, адміністратив но-господарські санкції можу ть бути застосовані до учасн ика господарських відносин з а порушення ним правил, встан овлених законодавчими актам и, при наявності в діях суб' є кту господарювання вини у вч иненні такого порушення та я кщо ним не приймались заходи , спрямовані на недопущення г осподарського правопорушен ня.
Останнім днем сплати адмін істративно-господарських са нкцій в розмірі 6012,50 грн. є 15 квіт ня 2011 року. Сума пені за порушен ня термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й за період з 16.04.2011 по 17.05.2011 ( 32 дні), ви ходячи з 120 відсотків річних о блікової ставки Національно го банку України становить 57,6 0 грн. (розрахунковий розмір пе ні 7,75%* 120%: 100:365=0,03%; сума пені (6012,50 (сума н есплачених адміністративно -господарських санкцій)*0,03% (роз рахунковий розмір пені)* 32 (кіл ькість днів несплати санкцій ) = 57,60 грн.).
Таким чином у зв' язку із ча стковою сплатою адміністрат ивно-господарські санкцій у сумі 3000,00 грн. сума боргу відпов ідача становить адміністрат ивно-господарські санкції т а пені у розмірі 3070,10 грн.
Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що в ідповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, а відповідач належ ними доказами не довів факту вжиття всіх необхідних захо дів для працевлаштування на товаристві інвалідів, суд вб ачає достатньо підстав для з адоволення позову.
Відповідно ч.4 ст. 94 КАС Украї ни у справах, в яких позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові вит рати з відповідача не стягую ться.
На підставі викладеного, ке руючись Законом України “Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні”, "Поло женням про організацію робоч их місць та працевлаштування інвалідів", затвердженого По становою КМ України № 314 від 03.05.1 995р., ст.ст. 9, 71, 94, 128, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Харківського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Товарис тво з обмеженою відповідальн істю "ЖДТ" про стягнення забо ргованості- задовольнити в п овному обсязі.
Стягнути з Товариство з обм еженою відповідальністю "ЖДТ " (юридична адреса: 61068, м. Харків, вул. Польова; р/р 26009819349631, Відділе ння № 19, ПАТ Грант, МФО 351607 код ЄД РПОУ: 21235015) на користь Харківськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів ( юридична адреса: 61002, м. Хар ків, Майдан Свободи, 5, Держ пром, 1 під' їзд, к. 16, код ЄДРПОУ :14070760) адміністративно-господа рські санкції за не зайняті м ісця, призначені для працевл аштування інвалідів та пеню за порушення термінів сплат и адміністративно - господар ських санкцій у загальній су мі 3070 (три тисячі сімдесят) грн. 10 коп. на р/р 31219230700003 в ГУДКУ в Харкі вській області, МФО 851011, код оде ржувача 24134567, уДУ у Дзержинсько му районі м.Харкова.
Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Суддя Панов М.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2011 |
Оприлюднено | 20.07.2011 |
Номер документу | 17074247 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні