Рішення
від 07.07.2011 по справі 5015/3345/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківськ а, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.07.11 С права№ 5015/3345/11

Господарський суд Львівсь кої області у складі судді Да нко Л.С.,

При секретарі Марочканич І .О.,

Розглянув у відкритому суд овому засіданні справу за по зовом Прокурора Городоцьког о району, м. Городок, поданого в інтересах держави в особі

Позивача: Львівської облас ної державної адміністрації , м. Львів,

До відповідача: Монастирец ької сільської ради, с. Монаст ирець, Городоцького р-ну, Льві вської обл.,

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Уп равління Державного казначе йства у Львівській області, м . Львів,

Про стягнення з Монастирец ької сільської ради на корис ть Львівської обласної держа вної адміністрації кошти в с умі 274473,00 грн. та стягнення судов их витрат.

За участю представників:

Від прокурора: прокурор Мак огон Ю.І.,

Від позивача: не прибув,

Від відповідача: не прибув,

від третьої особи, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору на стороні пози вача: не прибув.

Представнику роз' яснено права та обов' язки передбач ені статтями 20, 22, 29 ГПК України. Заяв про відвід судді не пода но. Представник не наполягає на фіксації судового процес у технічними засобами.

Суть спору: розглядається с права за позовом Прокурора Г ородоцького району, м. Городо к, поданого в інтересах держа ви в особі Львівської обласн ої державної адміністрації, м. Львів, до відповідача: Монас тирецької сільської ради, с. М онастирець, Городоцького р-н у, Львівської обл., третя особа , яка не заявляє самостійних в имог на предмет спору на стор оні позивача: Управління Дер жавного казначейства у Львів ській області, м. Львів, про ст ягнення з Монастирецької сіл ьської ради на користь Львів ської обласної державної адм іністрації кошти в сумі 274473,00 гр н. та стягнення судових витра т.

Ухвалою господарського с уду Львівської області від 20.0 6.2011р. порушено провадження у сп раві та судовий розгляд спра ви призначено на 30.06.2011р., про що с торони були повідомлені, під розписку, Прокурор - 24.06.2011 р. По зивач - 23.06.2011р., Відповідач - 24.06 .2011р., Третя особа, яка не заявля є самостійних вимог на предм ет спору на стороні позивача - 24.06.2011 р., рекомендованою пошт ою відповідно: № 6104772, № 6104756, № 6105361, № 61 04764 (оригінали повідомлень про вручення поштового відправл ення - в матеріалах справи).

З підстав зазначених в ухва лі суду від 30.06.2011 р. розгляд спра ви відкладено на 07.07.2011 р., про що с торони були повідомлені в по рядку визначеному п. 3.17 Інстру кції з діловодства в господа рських судах України, затвер дженої наказом Голови ВГС Ук раїни № 75 від 19.12.2002р. - рекомендо ваною поштою.

07.07.2011 р. представник прокурат ури прибув, просить суд стягн ути з відповідача на користь позивача, кошти в сумі 274473,00 грн ., просить позов задоволити в п овному обсязі.

Представник позивача в суд ове засідання не прибув, про п ричини неприбуття суд не пов ідомив, хоча належним чином б ув повідомлений про час та мі сце розгляду справи, про що св ідчить повідомлення про вруч ення поштового відправлення отримане 23.06.2011 р. за № 6104756 (докази в матеріалах справи).

Представник відповідача, п овторно, без поважних причин , в судове засідання не прибув , про причини неприбуття суд н е повідомив, не зважаючи на те , що був належним чином був пов ідомлений про час та місце ро згляду справи, про що свідчит ь повідомлення про вручення поштового відправлення отри мане 24.06.2011 р. за № 6105361 (докази в мате ріалах справи), відзиву на поз овну заяву не подав (не надісл ав), вимог ухвал суду від 20.06.2011 р. та від 30.06.2011 р. не виконав.

Представник Третьої особи, яка не заявляє самості йних вимог на предмет спору н а стороні позивача, повторно , не прибув, про причини непри буття суд не повідомив, не зва жаючи на те, що був належним чи ном був повідомлений про час та місце розгляду справи, про що свідчить повідомлення пр о вручення поштового відправ лення отримане 24.06.2011 р. за № 6104764 (до кази в матеріалах справи).

Справа розглядається за н аявними у ній матеріалами, ві дповідно до статті 75 ГПК Украї ни.

В ході розгляду справи суд В СТАНОВИВ.

Прокуратурою Городоцького району перевіркою з пит ань додержання вимог чинного законодавства у бюджетній с фері при використанні бюджет них коштів встановлено, що зг ідно з розпорядженням голови Городоцької районної держав ної адміністрації № 747 від 22.08.2008 року», на виконання по станови Кабінету міністрів У країни від 02.08.08 №689 «Про порядок використання у 2008 р. субвенцій з державного бюджету обласн им бюджетам Вінницької. Іван о-Франківської, Закарпатсько ї. Львівської, Тернопільсько ї та Чернігівської областей, міському бюджету м. Чернівці в для ліквідації наслідків с тихійного лиха, що сталося 23-27 л ипня 2008 року»народний дім в с. М ости був включений до перелі ку об'єктів, які перебувають у комунальній власності Монас тирецької сільської ради та пошкоджені, внаслідок стихій ного лиха 23-27 липня 2008 року із за значеними сумами збитків та розмірами відшкодування заз начених збитків за рахунок с убвенції, яка підлягала виді ленню з Державного бюджету У країни.

Відповідно до п.п.3 ст. 2 зазна ченого Порядку, передбачено, що субвенція спрямовується на відновлення приміщень, ус танов, організацій та заклад ів бюджетної сфери, будівель , що перебувають у комунальні й власності, а також об'єктів ж итлово-комунального господа рства, що перебувають у комун альній власності (відновленн я засобів і обладнання зовні шнього освітлення).

Відповідно до рішення Вико навчого комітету Монастирец ької сільської ради № 55 від 20.08.20 08 року, створено комісію по об стеженню затоплених присади бних ділянок і городів мешка нців села Мости та об'єктів со ціально-комунальної сфери" .

Зазначене рішення Виконав чого комітету Монастирецько ї сільської ради № 55 від 20.08.2008 рок у - не оскаржено, не скасован о, набрало законної сили, є обо в»язковим до виконання на пе вній території, в силу статті 144 Конституції України.

Відповідно до даного рішен ня виконкому Монастирецької сільської ради члени спеціа льної комісії були тимчасово наділеними повноваженнями н а вчинення юридично значущих дій, а саме, проведення обстеж ення Народного дому села Мос ти та складення відповідного акту.

Станом на 21.08.2008 року при коміс ійному обстеженні Народного дому села Мости Городоцьког о району, вищезазначений об'є кт визнано як пошкоджений, пр о те, наслідків підтоплення н е виявлено, внаслідок чого за ступником керівника управлі ння агропромислового розвит ку Городоцької РДА Тиравсь ким Г.М., начальником КРВ у Го родоцькому районі Дроздов ським М.М. та головним контр олером-ревізором КРВ у Город оцькому районі Яремко Я.Д. даний акт обстеження не підп исано.

Рішенням виконкому Монаст ирецької сільської ради від 15.09.2008 року № 67, повторно, створено комісію для повторного обст еження приміщення Народного дому в с. Мости.

Даною комісією після обсте ження було складено та підпи сано акт, який був затверджен ий головою сільської ради.

На проведення аварійно-від будовувальних робіт по Народ ному дому с. Мости складено де фектний акт, який підписаний комісією та затверджений го ловою сільської ради та звед ений кошторисний розрахунок вартості будівництва, який з атверджено головою сільсько ї ради та погоджено начальни ком управління капітального будівництва Львівської ОДА.

В дефектному акті на провед ення аварійно-відбудовуваль них робіт на капітальний рем онт по Народному дому в с. Мост и, зазначено, що наступні робо ти та витрати, а саме: розробка ґрунту вручну в траншеях гли биною до 2 м., улаштування моно літних стрічкових залізобет онних фундаментів, засипка в ручну траншей та ям, розбиран ня покриттів покрівлі з азбе стоцементних плиток, черепиц і, розбирання лат, крокв, вигот овлення та установлення крок в, улаштування підшивки дошк ами, вогнезахист дерев'яних к онструкцій, кріплення плівки дерев'яними брусками, улашту вання покрівель двосхилих із металопрофілю та жоло бів підвісних з оцинковано ї сталі, навішування водості чних труб, розбирання кам'яно ї кладки простих стін із цегл и, демонтаж та укладання пане лей перекриття, улаштування підстилки стель струганими д ошками, мурування зовнішніх стін із цегли висотою 4 м., розб ирання бетонних та дощатих п окриттів підлоги, улаштуванн я покриття підлоги з деревно волнистих плит та лінолеуму, демонтаж та встановлення ві кон, знімання дверних полоте н та встановлення дверних бл оків, розбирання дерев'яних с ходів та виготовлення прямол інійних сходів, проведення о здоблювальних робіт, робіт п о електроосвітленню та опале нню.

В жовтні 2008 року сільською ра дою в особі голови сільської ради Федишин Н.М. було укл адено договір підряду від 24.10.20 08 № 24/10/08-1 з ПП «Архітектура і буді вництво» в особі директора п ідприємства Батюкевича О. А, на виконання аварійно-відб удовувальних робіт по капіта льному ремонту Народного дом у в селі Мости.

Договір складено у письмов ій формі, підписано повноваж ними представниками сторін з а цим договором, їх підписи за свідчено печатками сторін, щ о відповідає статті 207 ЦК Укра їни, є правомірним правочино м, відповідно до статті 204 ЦК Ук раїни.

Відповідно до умов договор у вартість виконання аварійн о-відбудовувальних робіт скл адає з урахуванням ПДВ - 1262631,00 гр н.

Згідно актів приймання вик онаних підрядних робіт (Типо ва форма № КБ-2в) № 1, 2, 3 за грудень 2008 року, ПП «Архітектура і буді вництво»виконано аварійно-в ідбудовувальних робіт з капі тального ремонту Народного д ому в с. Мости на загальну суму з урахуванням ПДВ - 1179739,20 грн., в т ому числі виконано робіт по в лаштуванню огорожі (нове буд івництво) на суму з урахуванн ям ПДВ - 274473,00 грн.

Відповідно до пунктів 1,5 Пор ядку обстеження майна, пошко дженого унаслідок стихійног о лиха, що сталося 23-27 липня 2008 ро ку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 2008 року № 668, визначен о механізм обстеження житлов их будинків, квартир (їх части н) незалежно від форми власно сті, господарських споруд, ін женерних мереж і споруд, об'єк тів соціально-культурного пр изначення.

За результатами обстеженн я об'єкта комісія склала акт, в якому визначено технічний с тан об'єкта та основні види по шкодження.

Акт обстеження та де фектний акт затверджуються р ішенням органу місцевого сам оврядування. На основі акта о бстеження інженерних мереж і споруд, об'єктів соціально-ку льтурного призначення коміс ія складає дефектний акт, в як ому зазначаються обсяги і ви ди ремонтно-відбудовних робі т.

Дефектний акт є основою дл я складання відповідними під розділами райдержадміністр ації кошторисного розрахунк у вартості виконання ремонтн о-відбудовних робіт на Інжен ерних мережах і спорудах, об'є ктах соціально-культурного з начення і підставою для розг ляду районною або обласною д ержрайадміністрацією питан ня про виділення коштів для ф інансування відповідних зах одів.

Судом встановлено, що огоро жа Народного дому с. Мости не р ахувалась. Крім цього, з 01.09.2005 ро ку розпорядженням Городоцьк ої районної державної адміні страції № 558 ліквідовано Народ ні доми сіл Мости та Тершаків Монастирецької сільської ра ди та, відповідно до наказу № 3 5 від 01.09.2005 року відділу культур и Городоцької райдержадміні страції - звільнено відповід но до п. 1 ст. 40 КЗпП України - заві дувача Народним домом с. Мост и ОСОБА_6

За період з 01.09.2005р. по 31.08.2009р. кошт и на утримання Народних домі в сіл Мости та Тершаків з бюдж ету Монастирецької сільсько ї ради - не виділялись.

Отже виходячи із вищенавед еного випливає, що влаштуван ня огорожі призвело до поруш ення п. 1,5 постанови Кабінету М іністрів України від 30.07.2008 року № 688 «Про затвердження Порядк у обстеження майна, пошкодже ного унаслідок стихійного ли ха, що сталося 23-27 липня 2008 року» , вимог постанови Кабінету Мі ністрів України від 02.08.2008 року № 689 «Про затвердження Порядку використання у 2008 році субвен ції з державного бюджету обл асним бюджетам Вінницької, І вано-Франківської, Закарпатс ької, Львівської, Тернопільс ької та Чернівецької областе й, міському бюджету м. Чернівц і для наслідків стихійного л иха, що сталося 23-27 липня 2008 року »та пунктів 5, 22, 29 Порядку склад ання, розгляду, затверджених на основних вимог до виконан ня кошторисів бюджетних уста нов, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002р. № 228.

З огляду на наведене, суд пр иходить до висновку, що Монас тирецькій сільській раді (ві дповідачу по справі) зайво ви ділено бюджетних коштів внас лідок завищення потреб з бюд жетного асигнування на суму 274473,00 грн.

Оскільки, даний спір, що вин ик, підвідомчий господарсько му суду та зачіпає інтереси д ержави, за їх захистом, відпов ідно до вимог ст. 121 Конституці ї України, прокурор в межах, св оєї компетенції вправі зверн утись до господарського суду .

Згідно наказу № 205 від 04.11.2002 рок у у процесі казначейського о бслуговування коштів місцев их бюджетів органи Державног о казначейства України здійс нюють функції, серед яких, - об слуговування місцевих бюдже тів за доходами, видатками, кр едитуванням та фінансування м бюджету; - розпорядникам та о держувачам коштів місцевих б юджетів у розрізі місцевих б юджетів та кодів тимчасової класифікації видатків та кре дитування місцевих бюджетів ; - здійснюють розподіл платеж ів між рівнями місцевих бюдж етів, розподіл інших платежі в, що зараховуються до місцев их бюджетів згідно з вимогам и Бюджетного кодексу України , Закону України про Державни й бюджет України на відповід ний рік та рішенням місцевої ради про бюджет у розмірах, ви значених законодавством, та перераховують розподілені к ошти за належністю; - формують розрахункові документи і пр оводять повернення помилков о або надміру зарахованих до місцевих бюджетів платежів на підставі відповідних доку ментів органів, які згідно із законодавством контролюють справляння надходжень бюдже ту, погоджених з відповідним и місцевими фінансовими орга нами; - здійснюють операції на рахунках, відкритих в органа х Державного казначейства Ук раїни; - установлюють порядок відображення у бухгалтерськ ому обліку операцій щодо вик онання місцевих бюджетів; - ве дуть бухгалтерський облік ус іх операцій щодо виконання м ісцевих бюджетів; - ведуть обл ік бюджетних зобов'язань роз порядників та одержувачів бю джетних коштів місцевих бюдж етів та інше.

Враховуючи вищевикладене Управління Державного казна чейства у Львівській області , в межах наданих їм повноваже нь, зазначено третьою особою у даній справі, без самостій них вимог, відповідно до ст. 27 Г ПК України.

Відповідно до ст. 36-1 Закону У країни «Про прокуратуру»під ставою представництва проку ратурою у суді інтересів дер жави є наявність порушень, аб о загрози порушень економічн их, політичних та інших держа вних інтересів внаслідок про типравних дій фізичних або ю ридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з де ржавою.

Право на звернення прокуро ра до господарського суду в і нтересах держави передбачен е ст. 20 Закону України «Про про куратуру»та ст. 2 Господарськ ого процесуального кодексу У країни. Оскільки, органи місц евого самоврядування є юриди чними особами і наділяються власними повноваженнями, в м ежах яких діють самостійно т а-несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону та беручи до уваги т е, що позов стосується поверн ення коштів, виділених з держ авного бюджету на використан ня за цільовим призначенням, неповернення даних коштів з ачіпає економічні інтереси д ержави в особі розпорядника таких коштів - Львівської обл асної державної адміністрац ії.

Суд заслухав поясн ення представника прокурату ри, оглянув та дослідив подан і сторонами докази, оцінив їх в сукупності, прийшов до висн овку, що позов документально та нормативно обґрунтований , відповідачем не спростован ий, підлягає до задоволення.

Судові витрати покласти н а відповідача, відповідно до статті 49 ГПК України.

Прокурор за своїми п озовами до суду не сплачує де ржавного мита, відповідно до статті 4 Декрету КМ України «П ро державне мито». В даному ви падку судові витрати належит ь стягнути з відповідача в до хід Державного бюджету Украї ни.

Керуючись статтями 1, 2 , 4, 4 3 - 4 7 , 12, 15, 18, 21, 22, 27, 29, 32, 33, 34, 43, 44 - 49, 69, 75, 77, 82 - 8 5, 116 - 117 Господарського процес уального кодексу України, го сподарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Прокурора Го родоцького району задовіль нити повністю.

2. Стягнути з Боржника: Монастирецької сільської ра ди (п. і. 81557, Львівська обл., Город оцький р-н, с. Монастирець, код ЄДРПОУ 04373005) на користь Стягува ча: Львівської обласної держ авної адміністрації (п. і.79000, м. Л ьвів, вул. Винниченка, 18, іденти фікаційний код 00022562) кошти в сум і 274473,00 грн.

3. Стягнути з Боржника: Монастирецької сільської ра ди (п. і. 81557, Львівська обл., Город оцький р-н, с. Монастирець, ЄДР ПОУ 04373005) в дохід Державного бюд жету України 274,47 грн. - державно го мита та 236 грн. 00 коп. - витрат н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу.

4. Наказ видати після на брання рішенням законної сил и.

Суддя Данко Л.С.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення07.07.2011
Оприлюднено29.07.2011
Номер документу17150945
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/3345/11

Рішення від 07.07.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Данко Л.С.

Ухвала від 30.06.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Данко Л.С.

Ухвала від 20.06.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Данко Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні