Постанова
від 06.10.2006 по справі 13/429ад
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/429ад

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

Луганської області

91016, м.Луганськ

пл.Героїв ВВВ 3а

тел.55-17-32

ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ

СУД

Луганской области

91016, г.Луганск

пл.Героев ВОВ 3а

тел.55-17-32

П О С Т А Н О В А

Іменем України

06.10.06                                                                                 Справа № 13/429ад.

За позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області, м. Луганськ

до  Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго», м. Луганськ

про  стягнення економічних санкцій в сумі 4857 грн. 89 коп.

Суддя Яресько Б.В.

Від позивача –Євсєєва Ю.С., дов. № 34-03/2095 від 21.08.06

Від відповідача –не прибув

ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Позивачем заявлено вимоги про стягнення з відповідача економічних санкцій відповідно до рішення від 19.06.06 № 96 в сумі 4857 грн. 89 коп.

Позивач позов підтримав.

06.10.2006 р. від відповідача надійшло клопотання № 15/42-17-443 про відкладення розгляду справи у зв'язку з тим, що всі необхідні документи знаходяться в структурної одиниці ЛОКСТП “Луганськтеплокомуненерго” в Попасна.

Представник позивача проти задоволення клопотання заперечує.

З врахуванням того, що строк розгляду спору встановлений ст. 122 Кодексу адміністративного  судочинства України спливає 07 жовтня 2006 року, відповідач двічі не прибув у судове засідання, не скористався своїм правом щодо надання відзиву на позовну заяву, та документального обґрунтування викладених у відзиві обставин, суд відхиляє зазначене клопотання, та розглядає спір за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши документи і матеріали, додані до позовної заяви, заслухавши пояснення представника учасника судового процесу, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору, господарський суд,

ВСТАНОВИВ, що  в період з 02.06.2006 р. по 09.06.2006 р. позивачем була проведена перевірка дотримання державної дисципліни цін при встановлені та застосуванні тарифів на послуги з теплопостачання, що надаються всім споживачам у Попаснянській експлуатаційній дільниці ЛОКСТП  “Луганськтеплокомуненерго” за період з 1 жовтня 2005 року по 1 червня 2006 року.

За результатами перевірки був складений Акт № 02667 від 9 червня 2006 року.

Акт перевірки був підписаний без заперечень начальником, бухгалтером та інженером збуту ПЄУ ЛОКСТП  “Луганськтеплокомуненерго”.

Під час перевірки було встановлено порушення відповідачем вимог п. 1.5, п. 6.1.2 наказу Держкомітету України з енергозбереження від 25.10.99 р. № 91 “Про затвердження Міжгалузевих норм споживання електричної та теплової енергії для установ і організацій бюджетної сфери України”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.03.2000 р. № 175/4396, норм втрат та вказівок по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових споруд, а також на господарсько-побутові потреби в України 244-94затверджених Держжитлокомунгоспом 14.12.1993 р., а саме в період з жовтня 2005 р. по березень 2006 р. для споживачів 3 групи завищено плату (тариф) за опалення за рахунок фактичного зменшення обсягів відпуску теплової енергії у порівнянні з плановим нормативним обсягом, врахованим в діючому тарифі (про застосування перевідного коефіцієнту питомої теплової характеристики. Застосований коефіцієнт питомої теплової характеристики для управління 0,52 ккал/м3, замість обґрунтованого 0,45 ккал/м3, завищеної температури зовнішнього повітря ) в наслідок чого відповідачем за рахунок ненадання послуг з теплопостачання необґрунтовано одержано додаткової виручки в розмірі 1619 грн. 01 коп.

19 червня 2006 р. позивач приймається рішення № 96 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни, про вилучення у відповідача до бюджету згідно ст. 14 Закону України “Про ціни та ціноутворення” 4857 грн. 89 коп.

19 червня 2006 р. на адресу відповідача була направлена претензія № 34-24/1548 № 96 з вимогою про сплату економічних санкцій в сумі 4857 грн. 89 коп.

26.06.2006 р. претензія була одержана відповідачем.

Позивач звернувся до господарського суду Луганської області з позовом в якому просить суд стягнути з відповідача суму економічних санкцій в розмірі 4857 грн. 89 коп.

Відповідач заперечень проти позову, або доказів оплати економічних санкцій не надав.

Встановивши фактичні обставини справи, оцінивши доводи сторін та надані ними докази суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступних підстав.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного  судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Рішення позивача № 96 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 19.06.2006 р. не оскаржене та є чинним.

Правове регулювання щодо встановлення, застосування цін і тарифів та організації контролю  за  їх  дотриманням  здійснюється  відповідно  до  Закону  України від 03.12.90  №507-XII  “Про  ціни  та  ціноутворення” (далі - Закон), Положення про Державну  інспекцію  з  контролю  за  цінами,  затвердженого постановою Кабінету Міністрів  України  від 13.12.2000 №1819 “Питання Державної інспекції з контролю за  цінами”  (далі - Положення), Інструкції про порядок застосування економічних та  фінансових  (штрафних)  санкцій  органами  державного  контролю  за  цінами, затвердженої  наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України,   Міністерства   фінансів   України   від   03.12.2001   №  298/519  та зареєстрованого  в  Міністерстві юстиції України 18.12.2001 за № 1047/6238 (далі –Інструкція) та  інших  актів  законодавства.

Відповідно  до  статті  13  Закону державний контроль за цінами здійснюється при встановленні  і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів.

Контроль  за  додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які    функції  покладено   Урядом  України.

Пунктом  1  Положення  передбачено,  що  Інспекція є урядовим органом державного управління,  який  діє у складі Мінекономіки і підпорядковується йому. Інспекція відповідно  до  покладених на неї завдань у межах компетенції здійснює перевірки додержання  порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, надає за  результатами  перевірок  органів  виконавчої  влади, підприємств, установ та організацій  обов'язкові  для  виконання  приписи щодо усунення порушень порядку формування,  встановлення  та  застосування  цін  і тарифів (пункт 4 Положення);

Згідно з підпунктом  5 пункту 5 Положення Інспекція має право приймати рішення про вилучення  до  відповідного  бюджету  сум  всієї  необґрунтовано  одержаної підприємством,  установою, організацією виручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, а також звертатись з позовами до  судів  про  стягнення з підприємств, установ та організацій зазначених сум у разі   невиконання  ними  рішень  державних  інспекцій  з  контролю  за  цінами.

Порядок  застосування  економічних санкцій Інспекцією визначається відповідно до Інструкції.

Згідно  з  пунктом 1.4 Інструкції підставою для застосування економічних санкцій за  порушення  державної  дисципліни  цін  є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої  виручки  в  результаті  порушення  ними  чинного  в періоді, що перевіряється,   порядку   встановлення  та  застосування  цін  і  тарифів,  які регулюються   уповноваженими   органами   відповідно   до  вимог  законодавства.

Відповідно  до  пункту 3.1 Інструкції Державна інспекція з контролю за цінами та державні  інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах  Києві  та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою для  прийняття  рішень  про  вилучення  сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій  є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за  цінами.

Відповідно  до  статті  14  Закону  вся  необґрунтовано  одержана підприємством, організацією  сума  виручки  в  результаті  порушення  державної  дисципліни цін підлягає  вилученню  в  доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства,   організації.

Рішення № 96 від 19.06.2006 р. прийнято позивачем на підставі, у  межах  повноважень  та  у  спосіб,  що передбачені Конституцією  та законами України; з  використанням  повноваження  з   метою,   з   якою   це повноваження надано; обґрунтовано,  тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з  урахуванням  права  особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За таких обставин адміністративний позов є обґрунтованим, та підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,   суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Луганського обласного комунального спеціалізованого тепло забезпечувального підприємства “Луганськтеплокомуненерго” м. Луганськ, кв. Восточний 22 ідентифікаційний код  03340529 на користь державного бюджету суму економічних санкцій –4857 грн. 89 коп. код виду платежу 23030300 МФО 804013, одержувач державний бюджет м. Луганська, код 24045556, р/р 31112106600002, видати виконавчий лист.

Постанова  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 11 жовтня 2006 р.

Про апеляційне оскарження рішення  суду  першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції  викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з  дня  складення  постанови в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                 Б.В. Яресько

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення06.10.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу171964
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/429ад

Постанова від 27.08.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 06.08.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 18.07.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Постанова від 06.10.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні