Постанова
від 02.06.2008 по справі 3/620
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

12 год. 59 хв.

02.06.2008 р. № 3/620

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючої судді Блажівської Н. Є. при секретарі судового з асідання Яремій Г. В.

За результатами розгляду у відкритому судовому засід анні адміністративної справ и

За позовом Державної податкової інс пекції у Шевченківському рай оні міста Києва (надалі - Поз ивач)

до

Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Декодор»(на далі - Відповідач)

про стягнення в розмірі 57 688 грн . 60 коп.

У судовому засіданні 2 червня 2008 року відповідно до пункту 3 статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни проголошено вступну т а резолютивну частину Постан ови.

В С Т А Н О В И В

Державна податкова інспекція у Шевченківському районі міста Києва звернула сь до Окружного адміністрати вного суду міста Києва з позо вною заявою до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Декодор»про стягнення подат кового боргу в розмірі 57 688 грн . 60 коп.

В обґрунтування сво їх позовних вимог представни к Позивач вказує на те, що в зв ' язку з виявленими порушенн ями вимог чинного законодавс тва Державною податковою інс пекцією у Шевченківському ра йоні міста Києва було винесе но податкові повідомлення рі шення № 0003922305 від 11 травня 2007 року про застосування до Відповід ача штрафних санкцій в розмі рі 6 875 грн. 00 коп. та № 0007792305 від 22 сер пня 2007 року про застосування д о Відповідача штрафних санкц ій в розмірі 50 813 грн. 60 коп. Предс тавник Позивача просить стяг нути з Товариства з обмежено ю відповідальністю «Декодор » податковий борг в розмірі 57 688 грн. 60 коп.

Відповідач заперечен ь до позову не надав, явку пред ставників в судове засідання не забезпечив, хоча повістки та ухвали надсилались судом за всіма наявними в матеріал ах справи адресами, в тому чис лі вказаними у витязі з ЄДРПО У.

У зв' язку з нез' явлення м представників відповідача та ненаданням витребуваних доказів, розгляд справи неод норазово відкладався, відпов ідно до вимог частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України справа вирішується на основі наявни х в ній доказів.

Розглянувши подані Позив ачем документи та матеріали справи, заслухавши поясненн я представника Позивача, все бічно і повно з' ясувавши вс і фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об' єктивно оцінивши докази , які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд приходи ть до наступних висновків:

Спірні правовідносини р егулюються Законом України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 6 ли пня 1995 року № 265/95-ВР, Законом Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»та Зак оном України «Про державну п одаткову службу в Україні».

Товариство з обмеженою від повідальністю «Декодор»зар еєстроване Шевченківською р айонною у місті Києві держав ною адміністрацією 1 червня 200 4 року за № 21406 та присвоєно іден тифікаційний код - 32962216.

4 травня 2007 року Державною по датковою інспекцією у Шевчен ківському районі міста Києва було проведено перевірку зд ійснення розрахункових опер ацій у сфері готівкового та б езготівкового обігу Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Декодор». В результаті перевірки було складено акт № 265904152305 від 4 травня 2007 року, яким в становлено порушення пункті в 1 та 2 статті 3 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

На підставі акту перевірки № 265904152305 було прийнято податков е повідомлення-рішення № 0003922305 в ід 11 травня 2007 року про застосу вання до Відповідача штрафни х санкцій в розмірі 6 875 грн. 00 ко п.

7 серпня 2007 року Державною по датковою інспекцією у Шевчен ківському районі міста Києва було проведено перевірку зд ійснення розрахункових опер ацій у сфері готівкового та б езготівкового обігу Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Декодор». В результаті перевірки було складено акт № 265908372305 від 7 серпня 2007 року, яким в становлено порушення статті 3 та 9 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг»та Положення п ро ведення касових операцій в національній валюті в Укра їні.

На підставі акту перевірки № 265908372305 від 7 серпня 2007 року було п рийнято податкове повідомле ння-рішення № 0007792305 від 22 серпня 2 007 року про застосування до Ві дповідача штрафних санкцій в розмірі 50 813 грн. 60 коп.

Пункт 1 статті 17 та статті 22 За кону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »із змінами та доповненнями передбачає відповідальніст ь за дані правопорушення.

А саме, статтею 17 Закону Укра їни від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»передб ачено, що за порушення вимог ц ього Закону до суб'єктів підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги), за р ішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фіна нсові санкції у таких розмір ах: (пункт 1) - у п'ятикратному ро змірі вартості проданих това рів (наданих послуг), на які ви явлено невідповідність, - у ра зі проведення розрахункових операцій на неповну суму вар тості проданих товарів (нада них - послуг), у разі непроведе ння розрахункових операцій ч ерез реєстратори розрахунко вих операцій, у разі нероздру кування відповідного розрах ункового документа, що підтв ерджує виконання розрахунко вої операції, або проведення її без використання розраху нкової книжки.

Відповідно до статті 22 Зако ну України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг»у разі невідповідності суми г отівкових коштів на місці пр оведення розрахунків сумі ко штів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використан ня розрахункової книжки - заг альній сумі продажу за розра хунковими квитанціями, видан ими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької д іяльності застосовується фі нансова санкція у п'ятикратн ому розмірі суми, на яку виявл ено невідповідність.

Станом на день розгляду спр ави в суді, розмір фінансової санкції яка не сплачена до бю джету становить 57 688 грн. 60 коп.

Вказане податкове п овідомлення-рішення в адміні стративному або судовому пор ядку Відповідачем не оскаржу валось та не скасовано у спос іб та відповідно до процедур и, що регламентована статтям и 5 та 6 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами і державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ, із змінами та доповненн ями.

Тобто, сума зобов'язання в изначена в податковому повід омленні-рішенні відповідно д о статті 5 Закону № 2181-ІІІ є узго дженою та в зв'язку з несплато ю до бюджету в строки визначе ні законодавством набула ста тусу податкового боргу.

Відповідно до підпунктів 5.2.1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» податкове зобов'язання плат ника податків, нараховане ко нтролюючим органом відповід но до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цьо го Закону, вважається узгодж еним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, за винятком випад ків, визначених підпунктом 5.2. 2 цього пункту. У разі коли пла тник податків вважає, що конт ролюючий орган невірно визна чив суму податкового зобов'я зання або прийняв будь-яке ін ше рішення, що суперечить зак онодавству з питань оподатку вання або виходить за межі йо го компетенції, встановленої законом, такий платник подат ків має право звернутися до к онтролюючого органу із скарг ою про перегляд цього рішенн я, яке подається у письмовій ф ормі та може супроводжуватис я документами, розрахунками та доказами, які платник пода тків вважає за потрібне нада ти.

Контролюючий орган зобов'я заний прийняти вмотивоване р ішення та надіслати його про тягом двадцяти календарних д нів від дня отримання скарги платника податків на його ад ресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли конт ролюючий орган надсилає плат нику податків рішення про по вне або часткове незадоволен ня його скарги, такий платник податків має право звернути ся протягом десяти календарн их днів, наступних за днем отр имання відповіді, з повторно ю скаргою до контролюючого о ргану вищого рівня, а при повт орному повному або частковом у незадоволенні скарги - до ко нтролюючого органу вищого рі вня із дотриманням зазначено го десятиденного строку для кожного випадку оскарження т а зазначеного двадцятиденно го строку для відповіді на нь ого.

Відповідно до підпунктів 5.3 .1 пункту 5.3 статті 5 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом десяти ка лендарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаче ного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст атті 4 цього Закону для поданн я податкової декларації. У ра зі коли відповідно до закону контролюючий орган самостій но визначає податкове зобов' язання платника податків за причинами, не пов'язаними із п орушенням податкового закон одавства, платник податків з обов'язаний сплатити нарахов ану суму податкового зобов'я зання у строки, визначені у за коні з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів в ід дня отримання податкового повідомлення про таке нарах ування. У разі визначення под аткового зобов'язання контро люючим органом за підставами , зазначеними у підпунктах «а » - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 ст атті 4, платник податків зобов 'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків коли протягом такого строку такий платник податк ів розпочинає процедуру апел яційного узгодження.

Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» активи платника податків можуть бут и примусово стягнені в рахун ок погашення його податковог о боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платни ки податків самостійно визна чають черговість та форми за доволення претензій кредито рів за рахунок активів, вільн их від заставних зобов'язань забезпечення боргу.

Відповідно до пункту 5.4 ста тті 5 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами»узгоджена сума пода ткового зобов'язання, не спла чена платником податків у ст роки, визначені цією статте ю, визнається сумою податков ого боргу платника податків.

Пунктом 1.3 статті 1 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»пере дбачено, що податковий борг (н едоїмка) визначається як под аткове зобов'язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов'язання.

За таких обставин, Позиваче м були надіслані Відповідачу рекомендованими листами под аткові повідомлення-рішення № 0003922305 від 11 травня 2007 року та № 0007792305 від 22 серпня 2007 року, які в ручені особисто 1 червня 2007 рок у та 29 серпня 2007 року, що підтвер джується повідомленнями про вручення (відповідні копії у матеріалах справи).

Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»податкове зобов'яза ння - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджет ів або державних цільових фо ндів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначе ні цим Законом або іншими зак онами України.

Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» у разі коли інші, передбачені цим За коном, заходи з погашення под аткового боргу не дали позит ивного результату, податкови й орган здійснює за платника податків та на користь держа ви заходи щодо залучення дод аткових джерел погашення сум и податкового боргу шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а за їх недостатності - шляхом прода жу інших активів такого плат ника податків.

Відповідно до положень пун кту 11 статті 11 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні»фінансові (штраф ні) санкції, суми недоїмки, пен і, накладені (застосовані) орг анами державної податкової с лужби України, сплачуються п латниками податків добровіл ьно або стягуються у судовом у порядку органами державної податкової служби.

Відповідно до підпункту 5. 3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом десяти ка лендарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаче ного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст атті 4 цього Закону для поданн я податкової декларації. У ра зі коли відповідно до закону контролюючий орган самостій но визначає податкове зобов' язання платника податків за причинами, не пов'язаними із п орушенням податкового закон одавства, платник податків з обов'язаний сплатити нарахов ану суму податкового зобов'я зання у строки, визначені у за коні з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів в ід дня отримання податкового повідомлення про таке нарах ування.

У строк, встановлений підп унктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»Відповідач податкове зобо в' язання, визначене рішення ми про застосування фінансов их санкцій самостійно не спл атив. В адміністративному по рядку зазначені вище рішення про застосування фінансових санкцій Відповідач не оскар жував.

Відповідно до пункту 11 стат ті 10 Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні»державні податкові інспе кції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об'єднані де ржавні податкові інспекції п одають до судів позови до під приємств, установ, організац ій та громадян про визнання у год недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержа них ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одерж аних без установлених законо м підстав, а також про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Враховуючи, що обставини с прави, які відповідно до зако нодавства повинні бути підтв ерджені певними конкретними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд пр ийшов до висновку, що в позовн ій заяві наведені обставини, які підтверджуються достатн іми доказами, які свідчать пр о обґрунтованість позовних в имог. Докази, подані позиваче м підтверджують обставини, н а які позивач посилається та їх обґрунтування.

Відповідно до статті 162 Коде ксу адміністративного судоч инства України, при вирішенн і справи по суті суд може задо вольнити адміністративний п озов повністю або частково ч и відмовити в його задоволен ні повністю або частково, у ра зі задоволення адміністрати вного позову суд може прийня ти постанову про визнання пр отиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окре мих його положень, дій чи безд іяльності і про скасування а бо визнання не чинним рішенн я чи окремих його положень, пр о поворот виконання цього рі шення чи окремих його положе нь із зазначенням способу йо го здійснення.

Відповідно до вимог части ни 1 статті 11 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах зд ійснюється на засадах змагал ьності сторін та свободи в на данні ними суду своїх доказі в і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 с татті 71 Кодексу адміністрати вного судочинства України пе редбачено, що кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення.

Таким чином, виходячи з ме ж заявлених позовних вимог, с истемного аналізу положень ч инного законодавства Україн и та матеріалів справи, суд ді йшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи Позив ача є обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю.

Відповідно до частини 4 ст атті 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах, в яких позивачем є суб 'єкт владних повноважень, а в ідповідачем - фізична чи юр идична особа, судові витрат и, здійснені позивачем, з відп овідача не стягуються.

На підставі викладеного, к еруючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 99, 100, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, Окруж ний адміністративний суд міс та Києва

П О С Т А Н О В И В

1. Адміністратив ний позов задовольнити повні стю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Декодор» (свідоцтво про де ржавну реєстрацію суб' єкта підприємницької діяльності - юридичної особи від 1 ч ервня 2004 року за № 21406, код ЄДРПОУ 32962216) на користь Державного бюд жету України суму штрафних (ф інансових) санкцій в розмірі 57 688 грн. 60 коп. на рахунок 3119104700011, РВ ДК у Шевченківському районі міста Києва, ідентифікаційни й код 26077968 в установі банку УДК у місті Києві, МФО 820019.

Постанова відповідно до ча стини 1 статті 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого цим К одексом, якщо таку заяву не бу ло подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.

Суддя Н. Є. Блажівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.06.2008
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу1723832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3/620

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні