27/16-08-1224
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"23" травня 2008 р.Справа № 27/16-08-1224
За позовомвідкритого акціонерного товариства «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча»
До відповідачаОдеської залізниці
Про стягнення 1295,30 грн.
Суддя Семенюк Г.В.
Представники:
Від позивача: Табія А.В., довіреність № 09-38 від 08.01.2008 року;
Від відповідача: Кіташевський Д.А., довіреність № 355 від 20.02.2008 року;
Суть спору:Позивач звернувся до господарського суду з позовною заявою про стягнення з Одеської залізниці –1295,30 грн.
У судовому засіданні від 21.04.2008 року Одеська залізниця надала до господарського суду Одеської області розрахунок суми по справі № 27/16-08-1224 згідно з яким нестача складає –1208,97 грн. та відзив на позов, в якому із посиланням на комерційний акт та ст. 111 Статуту залізниць України, просить суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.
Розглянувши матеріали, додані до позовної заяви, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи та заслухавши представників позивача та відповідача, суд, встановив.
Між Позивачем і Відповідачем було укладено угоду від 21.10.2007 року на перевезення вантажу в вагоні № 56168453 на адресу третьої особи –Ізмаїльського Морського Торгового Порту, якою у відповідності зі ст. 6 Статуту залізниць України є залізнична накладна № 50020543.
Відповідно до залізничної накладної № 50020543 Позивачем було відвантажено 12 пачок сталі тонколистової холодноканатної загальною масою 67580 кг., які закріплено і розміщено, згідно затверджених схем, правильно.
Ціна однієї тонни прокату чорних металів, відповідно до специфікації № 101 SF до контракту № 12 ЕХР/062-07 від 05.02.2007 року складає 570 доларів США, що еквівалентно 2878,50 грн.
Під час комісійного вивантаження та перевірки вагона № 56168453 на станції призначення виявлена нестача вантажу в обсязі –450 кг.
Нестача вантажу підтверджується:
- комерційним актом АЄ 879581/931/367 від 26.10.2007 року, за яким «...За документами та сертифікатом якості № 14409 доданому до перевізних документів значиться 12 пачок сталі тонколистової (холоднокатана), розмір 0,5х1,2х1000х2000 мм; 1,2х1,5х1250х2500 мм. На усіх пачках є пакувальні ярлики. При прорахунку виявилося 12 пачок. Пачки навантажені в два ярусі, в нижньому ярусі навантажено 10 пачок. В головній частині вагону навантажено 4 пачки поперек вагону, в хвостовій частині вагону навантажено 6 пачок вздовж вагона у два ряди. У верхньому ярусі в головній та хвостовій частині вагону над візком навантажено про одній пачки. в хвостовій частині вагону на другій пачці ліворуч по ходу потягу розірвані всі окантовочні стрічки, пакувальна тара порушена. Пачка маркірована білою краскою трьома поперечними смугами не порушена, ув'язана не стандартним способом дротом в двох місцях, доступу до вантажу немає. На пачці є пакувальний ярлик, де зазначено № плавки 75556/2, № партії 714385, марка 08 Кр, розміри 1,2х1000х2000 мм, брутто 6050 кг, нетто 5940 кг. Для визначення ваги пачки ув'язаної не стандартним засобом, здійснено таровку порожнього вагону № 66457680, тара склала 21000 кг. Потім пачку ув'язану не стандартним засобом навантажено в порожній вагон № 66457680. Здійснено переваження, при переваженні виявилося брутто 26600 кг, тара 21000 кг, нетто 5600 кг з упаковкою. Вага упаковки згідно пакувального ярлика складає 5490 кг, що складає різницю ваги проти пакувального ярлика в сторону зменшення на 450 кг. Після переваження пачка ув'язана не стандартним засобом навантажено в вагон № 56168453. Переваження пачки та таровка порожнього вагону здійснювалася 26.10.2007 року на 150 т вагах ст. Знаменка Од. (держперевірка вагив 20.09.2007 року) приймальник потягів Николенко, в присутності Зам. ДС Неживого, ЛОВД Лепляници, ВОХР Синокопа. На інших 11 пачках по 5 поздовжніх та 6 поперечних оконтовочних стрічок і упаковка справна не порушена, доступу до вантажу немає. Відсутній вантаж у вагоні вміститися міг...»;
- Актами загальної форми № 5173 від 24.10.2007 року та № 9883 від 25.10.2007 року.
Відповідно до п. 12 „Правил видачі вантажу” затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21.11.2000 року та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24 листопада 2000 року за № 862/5083, з подальшими змінами та доповненнями, - на станції призначення залізниця зобов'язана перевірити масу, кількість місць і стан вантажу в разі прибуття вантажу з ознаками недостачі, псування або пошкодження. У зазначених випадках тарні й штучні вантажі, а саме таким є вантаж позивача, видаються з перевіркою кількості й стану вантажу тільки в пошкоджених місцях.
При подачі позову позивачем не в повній мірі враховані вимоги ст. 114 Статуту залізниць України щодо обчислення збитків з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення. Так саме, відповідно до ст. 114 Статуту залізниць України, - залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:
а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;
б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;
в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку було знижено його вартість.
Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.
Згідно з розрахунком відповідача (Одеської залізниці), з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення, збитки позивача від втрати вантажу складають – 1208,97 грн.
У судовому засіданні від 23.05.2008 року представник позивача погодився з наведеним відповідачем розрахунком збитків позивача від втрати вантажу.
Згідно зі ст. 908 ЦК України, - умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
Відповідно до ст. 110 Статуту залізниць України, перевізник несе відповідальність за збереження вантажу з моменту його прийняття до перевезення і до видачі його вантажоодержувачу, якщо не доведе, що недостача виникла по незалежним від перевізника причинам.
Згідно ст.ст. 114, 115 Статуту, залізниця відповідає за незбереження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи в розмірі тієї суми, на яку було знищено його вартість. Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу, зокрема договору або контракту купівлі-продажу, специфікації на вантаж, довідки відправника про кількість, ціну і вартість відправленого вантажу, підписаної головним (старшим) бухгалтером.
За незбереження (втрату, недостачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, залізниця несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що недостача виникла з незалежних від неї причин (ст. 113 Статуту).
Одеською залізницею відсутність вини у нестачі вантажу позивача при перевезенні не доведено.
Таким чином, позовні вимоги в частині стягнення - 1208,97 грн. обґрунтовані, підтверджені наявними у справі матеріалами, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню.
Витрати по сплаті держмита та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу віднести за рахунок сторін, пропорційно розміру задоволених позовних вимог, згідно ст. 44,49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 44-49, 77, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити частково.
2.Стягнути з Одеської залізниці (65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19), код ЄДРПОУ 01071315, р/р № 26003000001 в Одеській філії АБ „Експорт-Банк” в м. Одеса, МФО 328801 на користь відкритого акціонерного товариства «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча» (87504, м. Маріуполь, вул. Левченко, 1), код ЄДРПОУ 00191129, р/р 26002301510044 в філії «Іллічівське Головне відділення ПІБ»м. Маріуполь, МФО 334442 –1208,97 грн. основного боргу, 95,21 грн. держмита та 110,14 грн. –витрати на ІТЗ судового процесу.
3.В решті позову відмовити.
Наказ видати у порядку ст. 116 ГПК України.
Рішення господарського суду набирає законної сили у порядку передбаченому ст. 85 ГПК України.
Суддя Семенюк Г.В.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2008 |
Оприлюднено | 19.06.2008 |
Номер документу | 1724086 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Семенюк Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні