ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 березня 2011 р.
Справа №2а-11992/10/16/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Александрова О.Ю., при секретарі Налбандян Р.В.,
Представники сторін:
представник позивача – ОСОБА_1, довіреність № 1448/10-007 від 23.06.2010р.;
відповідач - не з’явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Судак
до Відділу житлово-комунального господарства Судацької міської ради
про стягнення
Суть спору: Державна податкова інспекція в м. Судак звернулася до суду з позовом до Відділу житлово-комунального господарства Судацької міської ради про стягнення податкової заборгованості у розмірі 1020,00 з податку на прибуток.
25.01.2011року позивач надав до суду заяву про зміну позовних вимог, якою збільшив суму позову до 1190,00грн.
Адміністративний позов мотивований тим, що ДПІ в м. Судак складено акти невиїзних документальних перевірок своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток Відділу житлово-комунального господарства Судацької міської ради, на підставі яких до відповідача застосовані штрафні санкції.
У зв’язку з чим позивач зазначає, що у відповідача існує податкова заборгованість перед державним бюджетом України в розмірі 1190,00 гривнь з податку на прибуток.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (а.с. 23). Про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив, заперечень на позов не надав.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду від 22.11.2010р. відповідача зобов'язано надати письмові заперечення на позов із їх правовим та документальним обґрунтуванням.
Відповідно до ч.2 ст.40 КАС України, особи, які беруть участь у справі, свідки, експерти, спеціалісти, перекладачі, які не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов’язані своєчасно повідомити про це суд.
Згідно ч.6 ст.71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Враховуючи вищезазначені обставини, приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з’ясування обставин по справі, керуючись ст. 128 КАС України, суд вирішив за можливе розглянути справу за відсутності відповідача, на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, оцінивши докази по справі в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
ДПІ в м. Судак входить в систему органів податкової служби в Україні, є суб’єктом владних повноважень та контролюючим органом в розумінні ч. 1 ст. 1, ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” № 509 від 04.12.1990 р. із змінами і доповненнями, п.2.1.4. ст. 2 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” далі - Закон України № 2181-Ш (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин), якa виконує в тому числі функції щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); проведення перевірок фактів приховування і заниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України, а отже має право на звернення до суду з позовною заявою щодо вирішення спорів у сфері податкових правовідносин, що передбачено п.п.41.1.1 п. 41.1 ст. 41, п.п.20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.
Судом встановлено, що Відділ житлово-комунального господарства Судацької міської ради є юридичною особою, державну реєстрацію якого проведено 01.04.2003 року Виконавчим комітетом Судацької міської ради, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 6).
Відділ житлово-комунального господарства Судацької міської ради знаходиться на податковому обліку в ДПІ в м. Судак з 09.04.2003 року, що підтверджується довідкою ДПІ в м. Судак від 09.08.2010 року за № 2072/10/29-014 (а.с. 13).
Судом встановлено, що Відділ житлово-комунального господарства Судацької міської ради є неприбутковою установою, та зобов’язане у строки, встановлені Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) (далі Закон України 2181-ІІІ) та Порядком складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затвердженим Наказом ДПА України від 11.07.1997р. № 233 (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) подавати, до ДПІ в м. Судак податкову звітність у тому числі про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.
Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закону України 2181-ІІІ встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Порядок, та строки надання податкової звітності неприбутковими установами та організаціями щодо встановлений Порядком складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затвердженим Наказом ДПА України від 11.07.1997р. № 233 (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин), згідно з п.4.1. ст. 4 якого звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.
Таким чином, Відділ житлово-комунального господарства Судацької міської ради зобов’язаний щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до податкового органу звіт про використання коштів неприбутковими установами та організаціями.
Посадовими особами ДПІ в м. Судак проведено невиїзні документальні перевірки Відділу житлово-комунального господарства Судацької міської ради на предмет своєчасності подання податкової звітності.
За результатами перевірок складено акти № 554/15-1/26366750 від 23.06.2010 року та № 684/15-1/26366750 від 30.08.2010р року, згідно з якими встановлено порушення п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст.4 Закону України 2181-ІІІ, та п. п. 4.1. ст.4 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затвердженого Наказом ДПА України від 11.07.1997р. № 233 (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин), а саме:
актом № 554/15-1/26366750 від 23.06.2010 встановлено несвоєчасне подання звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за 2008рік - граничний строк подачі 09.02.2009 рік, фактично надано звіт 11.02.2009р., та встановлено не подання звіту за 1 квартал 2009 року – граничний строк подачі 11.05.2009 року, за півріччя 2009 року – граничний строк подачі 10.08.2009 року, за 9 місяців 2009 року – граничний строк подачі 09.11.2009 року, за 2009 рік – граничний строк подачі 09.02.2010 року, за 1 квартал 2010 року - граничний строк подачі 11.05.2010 року (а.с. 8-9);
актом № 684/15-1/26366750 від 30.08.2010р також встановлено не подання звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за 1 півріччя 2010 рогу - граничний строк подачі 09.08.2010 рік.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки ДПІ в м. Судак № 554/15-1/26366750 від 23.06.2010 було винесено податкове повідомлення-рішення від 30.06.2010 року № 0000421501/0, згідно з яким на відповідача накладено штрафні санкції в розмірі 1020,00 гривень за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності.
Зазначене податкове повідомлення-рішення було отримано відповідачем 02.07.2010р., про що свідчить відмітка про вручення на поштовому повідомленні (а.с. 11).
На підставі акта перевірки ДПІ в м. Судак № 684/15-1/26366750 від 30.08.2010р було складено та винесено податкове повідомлення-рішення від 06.09.2010 року № 0000731501/0, згідно з яким на відповідача накладено штрафні санкції в розмірі 170,00 гривень за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності.
Зазначене податкове повідомлення-рішення було отримано відповідачем 08.09.2010р., про що свідчить відмітка про вручення на поштовому повідомленні (а.с. 31).
Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України № 2181-ІІІ податкове зобов’язання, це зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону № 2181-ІІІ податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно з пп.5.2.1 п.5.2. ст.5 Закону № 2181-ІІІ податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту (апеляційного або судового оскарження).
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
На день вирішення спору відповідачем податкова заборгованість не сплачена, за відповідачем числиться податковий борг у розмірі 1190,00грн.з податку на прибуток, що підтверджується розрахунком суми заборгованості Відділу житлово-комунального господарства Судацької міської ради (а.с. 33).
Пунктом 11 статті 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”(зі змінами та доповненнями згідно Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" № 2756 від 02.12.2010 р.) встановлено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.
Примусове стягнення податкової заборгованості –передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.
Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України № 2181 активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Відповідно до п. 20.1.28. Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р. органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, для чого можуть звертатися до суду (п.п.20.1.18), що передбачено також п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (зі змінами та доповненнями згідно Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" № 2756 від 02.12.2010 р.).
Таким чином, приймаючи до уваги, що сума боргу зі штрафних санкцій у розмірі 1190,00гривень не погашена відповідачем станом на момент розгляду справи, позовні вимоги ГНИ в Судак підлягають задоволенню.
Оскільки, згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Відділу житлово-комунального господарства Судацької міської ради (ЄДРПОУ 26366750, адреса: 98000, АРК, м. Судак, вул. Леніна, буд. 85а) до бюджету заборгованість зі штрафних санкцій з податку на прибуток в сумі 1190,000грн., з рахунків у банках, обслуговуючих Відділ житлово-комунального господарства Судацької міської ради на рахунок № 33211861400031, код платежу: 11020201, одержувач місцевий бюджет м. Судак, ОКПО 34740672, банк одержувача УДК в АРК м. Сімферополь, МФО 824026.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Александров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2011 |
Оприлюднено | 03.08.2011 |
Номер документу | 17294130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні