Постанова
від 03.03.2011 по справі 2а-15414/10/16/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95013

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 березня 2011 р.  

Справа №2а-15414/10/16/0170

   Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Александрова О.Ю., при секретарі Налбандян Р.В.,

Представники сторін:

представник позивача – ОСОБА_1, довіреність № 41 від  21.06.2010р.;

представник відповідача – не з’явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Джанкойської об’єднаної  державної податкової інспекції в АР Крим         

до  Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Омелянівський»              

про стягнення

Суть спору: Джанкойська   об’єднана  державна податкова інспекція  в АР Крим         звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Омелянівський»    ЄДРПОУ 36692343 про  стягнення податкової заборгованості у розмірі 340,00 гривень, з яких:

-170,00 гривень штрафні санкції з податку на  додану вартість.;

-170,00 гривень штрафні санкції з податку на прибуток підприємств.

Адміністративний позов мотивований тим, що Джанкойська ОДПІ в АРК складено акти невиїзних документальних перевірок щодо своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток  та з питань не повернення Свідоцтва про реєстрацію платника податку  на додану вартість ТОВ «Агрофірма Омелянівський», на підставі яких до відповідача застосовані штрафні санкції.

У  зв’язку  з чим, позивач зазначає, що у відповідача існує податкова заборгованість перед державним бюджетом України в розмірі 170,00 гривні з податку на прибуток та 170,00 гривень  з податку на додану вартість.

Позивач у судовому засіданні підтримав  позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (а.с. 48). Про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив, заперечень на позов не надав.

Відповідно до ч.2 ст.40 КАС України, особи, які беруть участь у справі, свідки, експерти, спеціалісти, перекладачі, які не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов’язані своєчасно повідомити про це суд.

Згідно ч.6 ст.71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Враховуючи вищезазначені обставини, приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з’ясування обставин по справі,  керуючись ст. 128 КАС України, суд вирішив за можливе розглянути справу за відсутності відповідача, на підставі наявних у справі доказів.

          Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, оцінивши докази по справі  в їх сукупності  за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд, -

                                                   ВСТАНОВИВ:

Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції  є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Джанкойська ОДПІ АР Крим входить в систему органів податкової  служби в Україні, є суб’єктом владних повноважень та контролюючим органом в розумінні ч. 1 ст. 1, ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” № 509 від 04.12.1990 р. із змінами і доповненнями, п.2.1.4. ст. 2 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” далі Закон України №2181-Ш (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин), якa виконує в тому числі функції щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); проведення перевірок фактів приховування і заниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України, а отже має право на звернення до суду з позовною заявою щодо вирішення спорів у сфері податкових правовідносин, що   передбачено п.п.41.1.1 п. 41.1 ст. 41, п.п.20.1.18  п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Омелянівський» є юридичною особою,  державну реєстрацію якого проведено 19.10.2009року Ніжньогірською  районною державною адміністрацією АР Крим, що підтверджується  свідоцтвом  про державну реєстрацію юридичної особи  серії  А01 № 290107, довідкою  з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 19.10.2009р. (а.с. 7,8).

ТОВ «Агрофірма Омелянівський» знаходиться на податковому обліку в органах  ДПІ з 20.10.2009р. за № 233 на теперішній час перебуває на обліку в  Джанкойській ОДПІ в АРК, що підтверджується довідкою від 19.11.2010 року за № 2312/9/29-0 (а.с. 13).

До 18.06.2010р. відповідач знаходився на обліку в  ДПІ в Нижньогірському районі АРК, яка припинена шляхом приєднання  до Джанкойської  об’єднаної   податкової інспекції в АРК. Згідно з Наказом ДПА в АРК від 05.03.2010 року № 113 Джанкойська ОДПІ є правонаступником ДПІ в Нижньогірському районі АРК.

Судом встановлено, що ТОВ «Агрофірма Омелянівський» з 03.11.2009р. по 15.04.2010 року було платником податку на додану вартість. ДПІ в  Нижньогірському районі відповідачу  було видано свідоцтво платника податку на додану вартість № 100252750 від 03.11.2009 року.

15.04.2010р. вказане свідоцтво було анульовано  за ініціативою  ДПІ в Нижньогірському районі.

Відповідно до п.п. 9.8. ст. 9  Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997р. (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин), якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу, платник податку зобов’язаний повернути податковому органу  реєстраційне свідоцтво платника податку на додану вартість протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання.

Посадовими особами  ДПІ в Нижньогірському районі АРК  проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «Агрофірма Омелянівський»  на предмет  не повернення  Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість.

За результатом перевірки складено акт № 526/1502/33692343 від 09.06.2010 року, згідно з яким встановлено порушення п.п. 9.8. ст. 9  Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997р., (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) та п. 25.2.2 п.25 Постанови «Про реєстрацію платника податку на додану вартість» узгодженого Наказом ДПА України від 01.03.2000року № 79(що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), а саме: не повернення свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість.

Відповідно до п.п. 9.8. ст. 9  Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997р. (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) затримка у поверненні свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість прирівнюється  до затримки у наданні податкової звітності з податку на додану вартість.

          Судом встановлено, що на підставі акта  перевірки  ДПІ в Нижньогірському районі АРК  526/1502/33692343 від 09.06.2010  було  складено податкове повідомлення-рішення від 12.07.2010 року № 000041600/0, згідно з яким на відповідача накладено штрафні санкції   у розмірі 170,00грн.

Зазначене податкове повідомлення-рішення відповідачем не було отримано поштою та повернуто поштовим відділенням у зв’язку з закінченням  строку зберігання поштового відправлення, а тому  податковою інспекцією було складено акт від 18.08.2010 року про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення, відповідно до якого податкове повідомлення-рішення № 000041600/0 було розміщено 18.08.2010 року на дошці оголошень в  Джанкойській  ОДПІ.

Згідно з підпунктом 6.2.4. пункту 6.2. статті 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) (далі Закон України 2181-ІІІ),  у разі, коли  податковий  орган  або  пошта  не  може  вручити платнику  податків  податкове  повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням  посадових  осіб,  їх  відмовою  прийняти податкове    повідомлення   або  податкову  вимогу,  незнаходженням фактичного   місця   розташування   (місцезнаходження)    платника податків,  податковий  орган  розміщує  податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових  оголошень,  встановленій  на вільному  для  огляду  місці  біля входу до приміщення податкового органу.  При  цьому  день  розміщення  такої   податкової   вимоги або повідомлення вважається днем її вручення.

Такий самий порядок надіслання податкових повідомлень-рішень визначений  “Порядком направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій”, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 року № 253 (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) та “Порядком направлення органами державної податкової України податкових вимог платникам податків”, затвердженого наказом  Державної податкової адміністрації України № 266 від 03.07.01 року (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин).

Судом  також встановлено, що ТОВ «Агрофірма Омелянівський»  є платником  податку на прибуток, а тому зобов’язане у строки, встановлені Законом України 2181-ІІІ  подавати, до Джанкойської ОДПІ в АРК податкову звітність та вчасно сплачувати податкові зобов’язання.

Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” від  25 червня 1991 року N 1251-XII (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин)  платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів  декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Посадовими особами Джанкойської ОДПІ в АРК проведено невиїзну документальну перевірку  ТОВ «Агрофірма Омелянівський» на предмет своєчасності сплати  податку на  прибуток.

За результатом перевірки складено акт № 560/1501/36692343 від 25.06.2010 року, згідно з яким встановлено порушення п. 4.1.4 ст. 4   Закону України  2181-ІІІ, а саме: не надано декларацію з податку на прибуток підприємств за 1 квартал 2010 року – граничний термін подання 11.05.2010 року.

          Судом встановлено, що на підставі акта  перевірки Джанкойської ОДПІ в АРК 560/1501/36692343 від 25.06.2010 було складено  податкове повідомлення-рішення від 04.08.2010 року № 0000142100/0, згідно з яким на відповідача накладено штрафні санкції   у розмірі 170грн.

Зазначене податкове повідомлення-рішення відповідачем не було отримано поштою та повернуто поштовим відділенням у зв’язку з закінченням  строку зберігання поштового відправлення, а тому  податковою інспекцією було складено акт від 06.09.2010 року про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення, відповідно до якого податкове повідомлення-рішення № 0000142100/0 було розміщено 06.09.2010 року на дошці оголошень в  Джанкойській  ОДПІ.

За неподання податкової декларації у строки, визначені законодавством, передбачена відповідальність згідно п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України 2181-ІІІ, а саме штраф у розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або  затримку. Відповідно  17грн. (неоподаткований мінімум доходів громадян) х 10 = 170 грн.

Судом встановлено правомірність  застосування  податковим органом  штрафних санкцій к платнику податків за не повернення свідоцтва про  реєстрацію платника податку на додану вартість та не подачу податкової звітності  з податку на прибуток підприємств.

Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України № 2181-ІІІ  податкове зобов’язання, це зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів  відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначені цим Законом або іншими законами України.  

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону № 2181-ІІІ податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно з пп.5.2.1 п.5.2. ст.5 Закону № 2181-ІІІ податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту (апеляційного або судового оскарження).

Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

За наявності податкового боргу у платників податків органи Державної податкової служби відповідно до ст.ст. 3, 4 Порядку направлення органами Державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженого Наказом ДПА України від 03.07.2001 року № 266, зареєстрованим Міністерством юстиції України 16.07.2001 року № 595/5786, який діяв на час виникнення спірних правовідносин, формують податкову вимогу - письмову вимогу органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу (п.п.14.1.153 ПК України).  

Законом "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами", що діяв на час виникнення податкового боргу, у ст. 6 встановлений порядок надіслання податкових вимог у разі виникнення податкового боргу, деталізовані Порядком направлення органами Державної податкової служби України податкових вимог платникам податків у статті 5, на виконання якої відповідачу були надіслані перша та друга податкові вимоги № 1/33 від 08.07.2010 року на суму 510,00  грн. та № 2/41 від 13.09.2010 року на суму 173,82грн. , які були розміщені на дощці оголошень 10.08.2010 р. та 13.09.2010 р. відповідно (а.с. 31,32).  Поштою податкові вимоги вручені не були, та були повернуті  відділенням пошти у зв’язку з закінченням терміну зберігання.

Відповідно до ст. 10 Закону України 2181-ІІІ Джанкойською ОДПІ прийняте рішення № 15/24-02 від 14.10.2010року про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.(а.с.33).

На день вирішення спору  відповідачем    податкова заборгованість не сплачена,  за відповідачем  числиться  податковий борг зі штрафних санкцій у розмірі  340,00грн. з яких 170,00грн з податку на прибуток, 170,00грн. з податку на додану вартість, що підтверджується розрахунком суми заборгованості ТОВ «Агрофірма Омелянівський».

Відповідно до п. 20.1.28. Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р. органи державної податкової служби мають право  стягувати до бюджетів  та  державних  цільових фондів  суми  грошових  зобов'язань  та/або  податкового  боргу  у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, для чого можуть звертатися до суду (п.п.20.1.18), що передбачено також  п.11 ст.10 Закону України "Про  державну податкову службу в Україні" (зі змінами та доповненнями згідно Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" № 2756 від 02.12.2010 р.).  

Примусове стягнення податкової заборгованості – передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України № 2181-ІІІ активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності,  що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Правомірність застосування  штрафних  санкцій є повністю доведеними позивачем та підтверджується доказами, дослідженими у судовому засіданні.

Таким чином, приймаючи до уваги, що сума боргу зі штрафних  санкцій  у розмірі 340,00гривень не погашена відповідачем станом на момент розгляду справи,  позовні вимоги Джанкойської ОДПІ в АР Крим підлягають задоволенню.

Оскільки, згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями  158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд  

                                                     ПОСТАНОВИВ:

1.  Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Омелянівський»   (ЄДРПОУ 36692343, адреса: 97100, АРК, Нижньогірський район, смт. Нижньогірський, вул. Південна, буд. 1) до державного бюджету  заборгованість  на загальну суму 340,00грн, у т.ч.:

-          170,00 гривні штрафні санкції з податку на додану вартість на рахунок № 31110029700192 державний  бюджет Нижньогірського району, код платежу: 14010100 ГУ ДКУ в АР Крим м.Сімферополь, МФО 824026 ЄДРПОУ 34740615;

-          170,00 гривні штрафні санкції зі сплати  податку  на прибуток на рахунок № 31118009700192, Державний бюджет Нижньогірського району, код платежу:  11021000 ГУ ДКУ в  АР Крим м. Сімферополь  МФО  824026 ЄДРПОУ 34740615.

           Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

 

Суддя                                                                          Александров О.Ю.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.03.2011
Оприлюднено03.08.2011
Номер документу17294131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15414/10/16/0170

Постанова від 03.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні