ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 червня 2011 р. Справа № 2а/0270/2613/11
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Чудак Олесі Миколаївни, розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом: Могилів-Подільської обєднаної державної податкової інспекції Вінницької області
до: Приватного підприємства "Початок"
про: припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
Могилів-Подільська об"єднана державна податкова інспекція Вінницької області звернулася до суду з адміністративним позовом про припинення юридичної особи - приватного підприємства "Початок".
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не знаходиться за місцем реєстрації, вказаному в свідоцтві про державну реєстрацію та про зміну місцезнаходження даних не надходило.
Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу пункту 3 частини 1 статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб - підприємців у випадках, передбачених законом, застосовується скорочене провадження.
Відповідач у строк, передбачений частиною третьою статті 183-2 КАС України заперечень суду не направив, хоча ухвала про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі від 2 червня 2011 року направлялась йому за адресою, внесеною до державного реєстру, що в силу частини 8 статті 35 КАС України вважається врученням повістки юридичній особі.
Конверт з ухвалою про відкриття скороченого провадження від 2 червня 2011 року повернувся до суду з відміткою поштового відділення зв’язку: “за даною адресою відсутнє".
Положенням частини 11 статті 35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Отже, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення.
Беручи до уваги те, що відповідач своїм правом заперечити проти позовних вимог не скористався, справа розглянута судом в порядку скороченого провадження за наявними в ній доказами в межах строку, визначеного пунктом 2 частини 5 статті 183-2 КАС України.
Судом встановлено, що ПП "Початок" зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Могилів-Подільської міської ради Вінницької області 21.01.2008 року за номером 10031846418, місцезнаходження: вул. Ринкова, 71, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, 24000, код ЄДРПОУ 35711705.
Згідно з п. 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, як: повне найменування юридичної особи та скорочене у разі його наявності; ідентифікаційний код юридичної особи; форма власності; організаційно-правова форма; місцезнаходження юридичної особи тощо.
Разом з тим, в абзаці 5 пункту 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" зазначено, що підставою для припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцем знаходження.
Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, юридична особа –Приватне підприємство "Початок" відсутнє за місцем знаходження (а.с. 10), окрім того, факт відсутності у нього заборгованості перед бюджетом стверджується довідкою Могилів-Подільської ОДПІ (а.с. 9).
Відповідно до п.п.20.1.12 Податкового кодексу України органи державної податкової служби, у випадках, встановлених законом, мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Частиною 1 статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” встановлено, що суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Отже, враховуючи те, що в Єдиному державному реєстрі наявний запис про відсутність юридичної особи за вказаним її місцем знаходження, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв’язку з чим є всі підстави для припинення юридичної особи –Приватного підприємства "Початок".
Відповідно до частини першої статті 105 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Згідно з частиною 5 статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
Приписами частини 7 цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно до частини четвертої статті 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.
Згідно з частиною першою статті 36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини 10 статті 38, частини 8 статті 36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”, за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно з частиною 9 статті 36 цього ж Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне законодавство пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом з тим, частина 7 статті 9 КАС України передбачає можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права).
Як вбачається із довідки, виданої Управлінням статистики у Могилів-Подільському районі від 02.04.2009р., керівником ПП "Початок" є ОСОБА_1.
В зв'язку з наведеним вище суд вважає за необхідне покласти на керівника ПП "Початок" ОСОБА_1 функції ліквідатора юридичної особи.
Зобов'язати ліквідатора Приватного підприємства ОСОБА_1 не пізніше 10 днів з моменту набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної Приватного підприємства "Початок" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою статті 36 Закону.
Згідно з частиною 7 статті 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 зазначеного Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи встановлені обставини справи та вищезазначені положення чинного законодавства України, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а тому підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Крім того, відповідно до положень статті 256 КАС України негайно виконуються постанови, прийняті в порядку скороченого провадження.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - Приватне підприємство "Початок" (юридична адреса: вул. Ринкова,71, м.Могилів-Подільський, Вінницька область, 24000, код ЄДРПОУ 35711705).
Покласти на керівника Приватного підприємства "Початок" ОСОБА_1 виконання функцій ліквідатора юридичної особи Приватного підприємства "Початок".
Зобов'язати ліквідатора після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що Приватне підприємство "Початок" перебуває у процесі припинення.
Зобов'язати ліквідатора не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Приватного підприємства "Початок", та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені ч.ч.1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV.
Копію даної постанови направити державному реєстратору Могилів-Подільської міської ради для виконання вимог статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України
Суддя Чудак Олеся Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2011 |
Оприлюднено | 02.08.2011 |
Номер документу | 17294348 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чудак Олеся Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні