ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 січня 2011 р. Справа № 2а-11009/10/0470
Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Єфанової О.В.
розглянувши у письмовом у провадженні у місті Дніпро петровську адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Дочірнього підприємств а "Криворізька шляхова машин на станція №1" Відкритого акці онерного товариства "Трест У крремшляхчормет" про стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій та пені, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровськог о окружного адміністративно го суду надійшов адміністрат ивний позов Дніпропетровськ ого обласного відділення фон ду соціального захисту інвал ідів з проханням стягнути з Д очірнього підприємства «Кри ворізька шляхова машинна ста нція №1 Відкритого акціонерн ого товариства «Трест Укррем шляхчормет» на користь позив ача адміністративно-господа рських санкцій та пеню в сумі 23432,42 грн.
В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що відповідач не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, встановлений ч. 1 ст . 19 Закону України Закону Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" (№ 875-XII від 21.03.1991р., зі змінами та д оповненнями), внаслідок чого до нього були застосовані ад міністративно-господарські санкції у розмірі 22533,34 грн. Сума адміністративно-господарсь ких санкції своєчасно відпов ідачем не була сплачена, у зв'я зку з чим була нарахована пен я у сумі 899,08 грн. Внаслідок несп лати відповідачем вищевказа ним сум адміністративно-госп одарських санкцій та пені, у в ідповідача утворилась забор гованість у розмірі 23432,42 грн., що в свою чергу, завдає шкоди інт ересам держави, не дозволяє в повній мірі створити інвалі дам необхідні умови, які дают ь можливість вести повноцінн ий спосіб життя..
Відповідач заперечень на п озовну заяву та повноважного представника у судове засід ання не направив. Про час і міс це розгляду справи відповіда ч повідомлявся належним чино м, проте на адресу суд поверну лися конверти з позначкою по штового відділення «за закін ченням терміну зберігання» . Відповідно до ч.11 ст. 35 КАС Укр аїни у разі повернення пошто вого відправлення із повіст кою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин , вважається, що така повістк а вручена належним чином.
Тому суд вважає, що він здій снив всіх заходів для повідо млення відповідача про судов ий розгляд справи.
Позивача надав заяву про р озгляд справи за його відсу тності.
Таким чином, за можливе розг лянути справу без участі сто рін відповідно до положень с т.128 КАС України в письмовому п ровадженні .
Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з'ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтуються позовні вимо ги, об'єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, суд приход ить до наступних висновків.
Відповідно до Положення пр о Фонд соціального захисту і нвалідів затвердженого Пост ановою КМУ від 26 вересня 2002 рок у № 1434, із внесеними змінами від 15.11.2006р. №1602 Фонд соціального зах исту інвалідів є урядовим ор ганом державного управління , який діє у складі Міністерст ва праці та соціальної політ ики України та підпорядковує ться йому.
Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в є контроль за виконанням пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, у тому числі під приємствами і організаціями громадських організацій інв алідів, фізичними особами, як і використовують найману пра цю, нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, установленого Законом Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" № 875-ХІІ від 21.03.1991р. Фонд соці ального захисту інвалідів ма є право проводити перевірку підприємств щодо реєстрації , подання ними звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Суми адміністративн о-господарських санкцій вико ристовуються на фінансуванн я заходів щодо соціальної, тр удової, фізкультурно-спортив ної та професійної реабіліта ції інвалідів.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" підприємства, устано ви і організації за рахунок к оштів Фонду соціального захи сту інвалідів або за рішення м місцевої ради за рахунок вл асних коштів, у разі необхідн ості, створюють спеціальні р обочі місця для працевлаштув ання інвалідів, здійснюючи д ля цього адаптацію основного і додаткового обладнання, те хнічного оснащення і пристос ування тощо з урахуванням об межених можливостей інвалід а.
Частинами 1 та 3 ст. 18 Закону Ук раїни № 875-ХІІ визначено, що заб езпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачув ану роботу, в тому числі з умов ою про виконання роботи вдом а, здійснюється шляхом їх без посереднього звернення до пі дприємств, установ, організа цій чи до державної служби за йнятості.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Таким чином обов'язок підпр иємства щодо створення робоч их місць для інвалідів не суп роводжується його обов'язком підбирати і працевлаштовува ти інвалідів на створені роб очі місця. Такий обов'язок пок ладається на органи працевла штування, що перелічені в час тині першій статті 18 цього Зак ону.
Згідно з ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, і організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, встановл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі "чотирьох" відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця .
Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, які використ овують найману працю, за кожн е робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Відповідно до п. 1 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 31 січня 2007 р . N 70 який визначає процедуру по дання підприємствами, устано вами, організаціями, у тому чи слі підприємствами, організа ціями громадських організац ій інвалідів, фізичними особ ами, що використовують найма ну працю, в яких за основним мі сцем роботи працює вісім і бі льше осіб, звітів про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів відділенням Фонду соціа льного захисту інвалідів та інформації про наявність віл ьних робочих місць (вакантни х посад) для працевлаштуванн я інвалідів - центру зайнятос ті. Частина 1 пункту 2 Порядку в становлює, що звіт про зайнят ість і працевлаштування інва лідів роботодавці подають (н адсилають рекомендованим ли стом) щороку до 1 березня відді ленням Фонду, в яких вони заре єстровані, за формою, затверд женою Мінпраці за погодження м з Держкомстатом.
Як вбачається з матеріалів справи Дочірньє підприємств о «Криворізька шляхова машин на станція №1 Відкритого акці онерного товариства «Трест У крремшляхчормет» (код 32692858) над ав до Дніпропетровського обл асного відділення фонду соці ального захисту інвалідів зв іт про зайнятість і працевла штування інвалідів за 2009 рік ф орми №10-ПІ. З зазначеного звіт у встановлено, що на підприєм стві повинно працювати 2 інва ліда відповідно до вимог ст ..19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні", та визначена сума адміністративного-госп одарських санкцій за невикон ання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів в розмірі 22533,34 грн..
Таким чином відповід ач не виконав норматив робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів, встановлений ч. 1 ст. 19 Закону України Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" (№ 875-XII від 21.03.1991р., зі змінами та доповненнями), внаслідок ч ого утворилась заборгованіс ть в сумі 22533,34 грн.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Відповідно до ст. 69 КАС Украї ни доказами в адміністративн ому судочинстві є будь-які фа ктичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність аб о відсутність обставин, що об ґрунтовують вимоги і запереч ення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильно го вирішення справи. Ці дані в становлюються судом на підст аві пояснень сторін, третіх о сіб та їхніх представників, п оказань свідків, письмових і речових доказів, висновків е кспертів.
Частиною 1 статті 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України визначено, що розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюєт ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.
З огляду на сукупність викл адених обставин, з урахуванн ям вимог чинного законодавст ва, суд доходить висновку щод о задоволення позовних вимог .
Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити.
Стягнути з Дочірнього підп риємства "Криворізька шляхов а машинна станція №1" Відкрито го акціонерного товариства " Трест Укрремшляхчормет" на к ористь Дніпропетровського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції у розмірі 22533,34 грн.
Стягнути з Дочірнього підп риємства "Криворізька шляхов а машинна станція №1" Відкрито го акціонерного товариства " Трест Укрремшляхчормет" на к ористь Дніпропетровського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 899, 08 грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду шляхом по дання апеляційної скарги чер ез Дніпропетровський окружн ий адміністративний суд з од ночасним направленням копії апеляційної скарги особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі складення постанови у повно му обсязі, а також прийняття п останови у письмовому провад женні апеляційна, скарга под ається протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови.
У разі якщо справа розгляда лась судом за місцезнаходжен ням суб'єкта владних повнова жень і він не був присутній у с удовому засіданні під час пр оголошення судового рішення , але його було повідомлено пр о можливість отримання копії постанови суду безпосереднь о у суді, то десятиденний стро к на апеляційне оскарження п останови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п'ятиденного строку з мо менту отримання суб'єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає за конної сили відповідно до ви мог ст. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.
Суддя
О.В. Єфанова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2011 |
Оприлюднено | 02.08.2011 |
Номер документу | 17294763 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні