Постанова
від 15.07.2011 по справі 2а-5400/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.3.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 липня 2011 року Справа № 2а-5400/11/1270

Луганський ок ружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Каюди А.М .,

при секретарі: Єгоровій О.О.

за участю:

прокурора-заявника: Грек а М.В. (посвідчення №1068 від 08.10.201 0)

представник позивача: ОС ОБА_2 (довіреність №03-06/1070 від 10.0 6.2011)

представник відповідача: Чорнуха С.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Пр окурора Білокуракинського р айону Луганської області в і нтересах держави в особі Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветера нів України до Білокуракинсь кого сільського споживчого т овариства про стягнення суми адміністративно-господарсь ких санкцій та пені в сумі 6011,54г рн.,-

ВСТАНОВИВ:

25 червня 2011 року Прокурор Б ілокуракинського району Луг анської області в інтересах держави в особі Луганського обласного відділення Фонду с оціального захисту інваліді в Державної служби з питань і нвалідів та ветеранів Україн и звернувся до Луганського о кружного адміністративного суду з позовом до Білокураки нського сільського споживчо го товариства про стягнення суми адміністративно-господ арських санкцій та пені в сум і 6011,54грн.

В обґрунтуванні позовни х вимог зазначено, що в поруше ння ст..19 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів України» на підп риємстві Білокуракинське сі льське споживче товариство у 2010 році замість 1 інваліда, пра ця інвалідів не використовув алась. Таким чином, на підприє мстві за 1 робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валідів і не зайнятих інвалі дами, відповідач до 16.04.2011 року п овинен був самостійно сплати ти адміністративно-господар ські санкції у розмірі 5877,78грн. Дана сума заборгованості по адміністративно-господарсь ких санкцій підтверджується звітом про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за ф ормою №10-ПІ за 2010 рік від 20.05.2011. Оск ільки сума заборгованості не сплачена, то це є підставою дл я нарахування пені у розмірі 133,76грн. Розмір пені у сумі 133,76грн . підтверджується розрахунко м пені на суму заборгованост і по сплаті адміністративно- господарських санкцій.

Прокурор-заявник та предс тавник позивача в судовому з асіданні підтримали позовні вимоги просили їх задовольн ити, надали пояснення аналог ічні викладеному у позові об ставинам, просили задовольни ти позові вимоги в повному об сязі.

Відповідач, в судовому за сіданні позовні вимоги визна в, надавши відповідне клопот ання.

Вирішуючи даний спір суд ви ходить з наступного.

Стаття 18 Закону України ві д 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» вимагає, що підприємства, установи, ор ганізації, фізичні особи, які використовують найману прац ю, зобов' язані виділяти та с творювати робочі місця для п рацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робоч і місця, створювати для них ум ови праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації і забезпечувати інші со ціально-економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.

Відповідно до ст. 19 Закону № 875 для підприємств (об'єднань ), установ і організацій незал ежно від форми власності і го сподарювання встановлюєтьс я норматив робочих місць для забезпечення працевлаштува ння інвалідів у розмірі чоти рьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщ о працює від 8 до 25 осіб - у кільк ості одного робочого місця, я кщо інше не передбачено зако ном.

Виходячи з цієї норми, на підприємства (об'єднання), уст анови та організації покладе но обов'язок самостійно вста новлювати норматив робочих м ісць для забезпечення працев лаштування інвалідів відпов ідно до законодавства. Норма тив створення робочих місць для інвалідів встановлюєтьс я щорічно на весь рік, який є з вітним періодом.

Згідно із частиною 1 статті 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчис люється виходячи з 120 відсоткі в річних облікової ставки На ціонального банку України, щ о діяла на момент сплати, нара хованої на повну суму недоїм ки за весь її строк (частина 2 с татті 20 Закону України від 21 бе резня 1991 року № 875-XII «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні»).

Судом встановлено, що в ідповідач є особою, яка повин на приймати заходи до створе ння робочих місць для інвалі дів. Згідно зі звітом про заня тість і працевлаштування інв алідів за 2010 рік (форма №10-ПІ) над аного відповідачем та отрим аного Луганським обласним ві дділенням Фонду захисту інва лідів 20 травня 2011 року Середньо облікова кількість штатних п рацівників відповідача у 2010 р оці складає 9 осіб, кількість п рацівників, яким відповідно до чинного законодавства вс тановлена інвалідність - 0, ф онд оплати праці штатних пра цівників - 105,8 тис. грн., середн ьорічна заробітна плата штат ного працівника - 980 грн.

Згідно вищезазначеного Звіту позивач не зазначає ві домості про кількість інвалі дів - штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні». (а.с.9)

Наказом Міністерства п раці та соціальної політики України від 19.12.2005 року «Про затв ердження форм звітності та і нструкцій щодо їх заповнення » встановлено, що відповідно до Закону України «Про зайня тість населення» підприємст ва, установи й організації, їх структурні підрозділи та фі лії незалежно від форми влас ності та господарювання пови нні за наявності вакансій у п овному обсязі подавати інфор мацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) цент рам зайнятості за місцем їх р еєстрації як платника страх ових внесків.

Як вбачається з довідки Біл окуракинського районного це нтру зайнятості в Луганській області, відповідачем надав алась інформація до центру з айнятості за встановленою ст атистичною формою звітності про потребу в працівниках, ал е без зазначення, чи може вико ристовуватися праця інвалід ів. (а.с.7)

Таким чином, відповідач повинен був сплатити штрафн і санкції у встановленому за коном розмірі, який у даному в ипадку становить 6011,54 грн., у т.ч. сума адміністративно - гос подарських санкцій - 5877,78грн., пеня за порушення строків сп лати - 133,76грн., згідно наданом у позивачем розрахунку, щодо правильності якого відповід ач не заперечував (а.с.8).

Оскільки відповідач за ч ас судового розгляду справи у добровільному порядку адмі ністративо-господарські сан кції за незайняті робочі міс ця для працевлаштування інва лідів не сплатив, суд дійшов д о висновку про обґрунтованіс ть позовних вимог щодо стягн ення з відповідача адміністр ативно-господарських санкці й у розмірі 5877,78грн. та 133,76грн. пен і за порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій.

Представником відповід ача під час судового розгляд у заявлено клопотання щодо р озстрочки виконання судовог о рішення шляхом сплати суми боргу рівними частинами про тягом дванадцяти місяців поч инаючи з вересня 2011 року, проти задоволення якого прокурор- заявник та представник позив ача не заперечували.

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок вико нання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.

З урахуванням клопотанн я представника відповідача т а відсутністю заперечень про курора-заявника та представн ика позивача, суд вважає за мо жливе відповідно до ч.1 ст.257 КАС України встановити спосіб т а порядок виконання судового рішення шляхом розстрочення Білокуракинському сільсько му споживчому товариству спл ати суми адміністративно-гос подарських санкцій рівними ч астинами протягом дванадцят и місяців починаючи з вересн я 2011 року

Відповідно до статті 94 К АС України у справах, в яких по зивачем є суб'єкт владних пов новажень, а відповідачем - фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся.

Керуючись статтями 71, 94, 158-16 3, 167, 181, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в Прокурора Білокуракинсько го району Луганської області в інтересах держави в особі Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів Державної служб и з питань інвалідів та ветер анів України до Білокуракинс ького сільського споживчого товариства про стягнення су ми адміністративно-господар ських санкцій та пені в сумі 60 11,54грн задовольнити повністю.

Стягнути з Білокурак инського сільського споживч ого товариства (Луганська об ласть, смт.Білокуракине, вул..Ч апаєва,94, код 01744487) на користь Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветера нів України (р/р 31214230700118, код 24046834 МФО 804013 в ГУДКУ в Луганській облас ті, код платежу 50070000) адміністра тивно-господарські санкції в сумі 5877,78грн. (п' ять тисяч вісі мсот сімдесят сім гривень 78 ко пійок) та пеню за порушення те рміну сплати адміністративн о-господарських санкцій в су мі 133,76 грн. (сто тридцять три гри вні 76 копійок).

Розстрочити виконання рішення на 12 місяців шляхом ст ягнення з Білокуракинського сільського споживчого товар иства суми адміністративно-г осподарських санкцій та пені в розмірі 6011,54 грн. (шість тисяч одинадцять гривень 54 копійки ) по 500 (п' ятсот) грн.. щомісячно , починаючи з вересня 2011 року, о станній платіж 511,54грн. (п' ятсо т одинадцять гривень 54 копійк и) у вересні 2012 року.

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарги , встановленого Кодексом адм іністративного судочинства України, якщо таку скаргу не б уло подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апе ляційного адміністративног о суду. Апеляційна скарга по дається до адміністративног о суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, я кий ухвалив оскаржуване судо ве рішення. Копія апеляційно ї скарги одночасно надсилаєт ься особою, яка її подає, до су ду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

На підставі частини 3 стат ті 160 КАС України у судовому за сіданні проголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, п ро що згідно вимог частини 2 ст атті 167 КАС України повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частин пос танови у судовому засіданні.

Постанова складена в повн ому обсязі та підписана 20.07.2011.

Суддя А.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2011
Оприлюднено02.08.2011
Номер документу17296440
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5400/11/1270

Постанова від 15.07.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні