Постанова
від 21.07.2011 по справі 2а-5319/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 липня 2011 року Справа № 2а-5319/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді

головуючого судді: Чиркіна С.М.

секретаря судового засіда ння: Кіцени О.П.

за участю:

представник позивача: ОС ОБА_1 ( довіреність від 04.07.2011 №5)

представник відповідача: н е прибув,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні справу за адміністративним позовом Відділення виконавчої дире кції Фонду соціального страх ування від нещасних випадків на виробництві та професійн их захворювань України у Сва тівському районі Луганської області до Комунального під приємства «Троїцьктепложит компослуги» про стягнення за боргованості по страховим вн ескам в сумі 703,57 грн., -

ВСТАНОВИВ:

23 червня 2011 року на адрес у Луганського окружного адмі ністративного суду надійшов адміністративний позов Від ділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхуван ня від нещасних випадків на в иробництві та професійних за хворювань України у Сватівс ькому районі Луганської обла сті до Комунального підприєм ства «Троїцьктепложиткомпо слуги» про стягнення заборго ваності по страховим внескам в сумі 703,57 грн.

В обґрунтування позову за значено, що КП ««Троїцьктеп ложиткомпослуги» є юридично ю особою і зареєстроване у ві дділенні Фонду СНВ у Сватівс ькому районі за реєстраційни м номером 1223001326, де це підпри ємство згідно заяви та довід ки обл. статистики , в залежнос ті від вида діяльності і КВЕД у 40.30.0 віднесено до 17 класу профе сійного ризику та встановлен ий страховий тариф 0,86 від фонд у оплати праці робітників пі дприємства. Згідно розрахунк ової відомості від 13.01.2011 завіре ної керівником та головним б ухгалтером підприємства від повідач має заборгованість п еред відділенням ВД Фонду СН В у Сватівському районі по ст раховим внескам у сумі 703, 57 грн .

У зв' язку з чим позивач п росить стягнути з відповідач а заборгованість по страхов им внескам в сумі 703,57 грн.

Представник позивача у с удовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обс язі, надав пояснення аналогі чні, викладеному у позовній з аяві.

Представник відповідач а у судове засідання не прибу в, про час, місце та дату судов ого засідання повідомлявся н алежним чином, причини не явк и суду не відомі.

Суд вважає за можливе роз глянути справу без участі пр едставника відповідача, на п ідставі доказів, наявних в ма теріалах справи.

Дослідивши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, розглян увши справу в межах позовних вимог і наданих сторонами до казів, оцінивши докази відпо відно до вимог ст.69-72 КАС Україн и, суд прийшов до наступного.

Правовідносини, пов'язан і зі сплатою страхових внеск ів на загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхува ння від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинил и трату працездатності регул юються Конституцією України , Законом України “ Про загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування від нещас ного випадку на виробництві та професійного захворюванн я, які спричинили втрату прац ездатності» № 1105-14 від 23.09.1999 ( далі ЗУ № 1105), який визначає правову основу, економічний механіз м та організаційну структуру загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня громадян від нещасного ви падку на виробництві та проф есійного захворювання, які п ризвели до втрати працездатн ості або загибелі застрахова них на виробництві (далі - стра хування від нещасного випадк у).

З 01 січня 2011 року набрав чи нності Закон України “Про зб ір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування ” ві д 08 липня 2010 року № 2464 - VI, яким внес ено зміни до Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я від нещасного випадку на ви робництві та професійного за хворювання, які спричинили в трату працездатності».

Пунктом 7 Прикінцевих та Пе рехідних положень вищезазна ченого ЗУ, зокрема, передбаче но, що на період до повного стя гнення заборгованості із спл ати страхових внесків за дію чими видами загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування та сум штрафни х санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січ ня 2011 року, в тому числі нарахов аних внесків, строк сплати як их на 1 січня 2011 року не настав, т а відповідних штрафних санкц ій за фондами загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування зберігаютьс я повноваження щодо контролю за правильністю нарахування , своєчасністю сплати страхо вих внесків, застосування фі нансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чи нності цим Законом.

У зв' язку з тим, що спір ні правовідносини пов' язан і зі сплатою страхових внеск ів за 2010 рік, в даному випадку с лід застосовувати норми Зако ну України №1105 , який був чинн им на момент виникнення дани х правовідносин.

Пунктом 7 ч.1 ст. 3 Кодексу а дміністративного судочинст ва України визначено, що суб' єкт владних повноважень - ц е орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб' єкт при здійс ненні ними владних управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.

Згідно із Законом Украї ни від 14 січня 1998 року № 16/98-ВР «Ос нови законодавства України п ро загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування » страхові фонди є органами, я кі здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання, провадять збір та акуму ляцію страхових внесків, кон троль за використанням кошті в, забезпечують фінансування виплат за загальнообов' язк овим державним соціальним ст рахуванням та здійснюють інш і функції згідно з затвердже ними статутами.

Статтею 46 Закону України в ід 23 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування від нещасного випадку на виробни цтві та професійного захворю вання, які спричинили втрату працездатності» (далі Закон № 1105-XIV) регламентовано, що Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробн ицтві та професійних захворю вань, які спричинили втрату п рацездатності, здійснює збір та акумулювання страхових в несків.

Отже, у відповідних право відносинах виконавчі дирекц ії Фондів соціального страху вання, їх робочі органи висту пають як суб'єкти владних пов новажень у системі загальноо бов'язкового державного соці ального страхування.

Відповідач - Комунал ьне підприємство «Троїцькт епложиткомпослуги» , і.к. 34970559, з гідно довідки ( а.с.7) дата перви нної реєстрації -21.06.2007 року, сві доцтво про державну реєстрац ію - серія АОО №470198, місце-Трої цька районна державна адміні страція в Луганській області , місцезнаходження підприємс тва: вул.Комсомольська,б.38, смт .Троїцьке, Луганська область .

У відповідності до ст.ст. 6, 7 Закону №1105-XIV юридичні особи а бо структурні підрозділи із відокремленим балансом є стр ахувальниками з обов'язковог о страхування від нещасних в ипадків.

В судовому засіданні вст ановлено, що відповідач у від повідності із вимогами статт і 10 Закону 1105-XIV взятий на облік у відділенні виконавчої дирек ції Фонду соціального страху вання від нещасних випадків на виробництві та професійн их захворювань України , що пі дтверджується страховим сві доцтвом № 1223001326.

Частиною 2 ст. 45 Закону вста новлено, що роботодавець як с трахувальник зобов' язаний своєчасно та повністю нарах овувати і сплачувати в устан овленому порядку страхові вн ески до Фонду соціального ст рахування від нещасних випад ків.

Згідно із ч. 8 статті 47 Закон у страхувальник здійснює стр аховий внесок у Фонд соціаль ного страхування від нещасни х випадків у порядку і строки , які визначаються страховик ом.

Постановою Правління Фон ду соціального страхування в ід нещасних випадків на виро бництві та професійних захво рювань України від 12.07.2007 № 36, заре єстрованої в Міністерстві юс тиції України 01 серпня 2007 року за № 867/14134, затверджено Інструкц ію про порядок перерахування , обліку та витрачання страхо вих коштів Фонду соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и (далі - Інструкція).

Розділом 4 Інструкції вст ановлено порядок обчислення та строки сплати страхових в несків до Фонду.

Страхові внески сплачую ться - страхувальниками-робо тодавцями - у день одержання к оштів на оплату праці в устан овах банків. Підприємства, як і здійснюють виплату заробіт ної плати на поточні рахунки фізичних осіб в установах ба нків, сплачують страхові вне ски до Фонду в день перерахув ання коштів на особові рахун ки. (п. 4.12 Інструкції).

Нараховані страхові внес ки, інші платежі сплачуються страхувальниками шляхом пер ерахування відповідних сум н а відповідний рахунок Фонду (п. 4.13 Інструкції).

У відповідності до ст.1 Зак ону N 2272-III відповідачу встановл ений страховий тариф (у відсо тках до фактичних витрат на о плату праці найманих працівн иків) - 0,86 %.

Відповідно до п.5.1 Інструкц ії не внесені страхувальника ми у встановлений строк стра хові внески до Фонду вважают ься недоїмкою і стягуються у порядку, передбаченому зако нодавством, з нарахуванням п ені.

При стягненні недоїмки з а платежами до Фонду строки д авності не застосовуються.

Згідно розрахункової від омості за 2010 рік, завіреною кер івником підприємства та гол овним бухгалтером, відповід ач має недоїмку зі сплати стр ахових внесків перед відділ енням ВД ФСНВ України в Сваті вському районі Луганської о бласті у сумі 703,57 грн.( а.с.9).

На теперішній час сума з аборгованості зі сплати стра хових внесків не погашена.

Враховуючи вищевикладен е, заборгованість відповіда ча зі сплати страхових внеск ів на загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у розмірі 703,57 грн . обґрунтована та підтвердже на матеріалами справи .

Доказів, які б спросто вували доводи позивача, відп овідач суду не надав.

За таких обставин, позовн і вимоги слід визнати обґрун тованими та такими, що підляг ають до задоволення у повном у обсязі.

При прийнятті рішення с уд керується нормами матеріа льного права, які діяли на мом ент виникнення правовідноси н та розгляду справи по суті.

Враховуючи вимоги части ни 4 статті 94 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, а також те, що позивач відп овідно до пункту 34 частини 1 ст атті 4 Декрету Кабінету Мініс трів України від 21 січня 1993 рок у № 7-93 «Про державне мито» від с плати державного мита (судов ого збору) звільнений, судові витрати у цій справі не підля гають стягненню з відповідач а, оскільки у справах, в яких п озивачем є суб' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.

Керуючись Законом Україн и ”№1105-XIV від 23.09.1999 „Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування від нещасного в ипадку на виробництві та про фесійного захворювання, які спричинили втрату працездат ності”, ст.ст. 2, 17, 87, 94, 158 - 163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Відділення викон авчої дирекції Фонду соціаль ного страхування від нещасни х випадків на виробництві та професійних захворювань Укр аїни у Сватівському районі Л уганської області до Комунал ьного підприємства «Троїцьк тепложиткомпослуги» про стя гнення заборгованості по стр аховим внескам в сумі 703,57 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Комунальн ого підприємства «Троїцькте пложиткомпослуги» (92100, Луганс ька область, смт.Троїцьке, вул .Комсомольська,38, код ЄДРПОУ 3497 0559, р/р 26003302641, філія Сватівського О щадбанку, МФО 364069) на користь Ві дділення виконавчої дирекці ї Фонду соціального страхува ння від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Сваті вському районі Луганської об ласті ( 92600, Луганська область, м .Сватове, вул.Набережна-Водок ачна,1а, р/р 37179412001213 в ГУДКУ м.Луган ська, МФО 804013, код 25938718.) заборгован ість по страховим внескам у с умі 703,57 грн.(сімсот три гривні п ' ятдесят сім копійок).

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.

Постанова суду може бу ти оскаржена до Донецького а пеляційного адміністративн ого суду. Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови . Апеляційна скарга подаєтьс я до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Суддя С.М. Чиркін

Дата ухвалення рішення21.07.2011
Оприлюднено03.08.2011
Номер документу17296490
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5319/11/1270

Постанова від 21.07.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні