ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 липня 2011 року
м. Полтава
Справа № 2а-1670/5248/11
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді – Алєксєєвої Н.Ю.,
за участю секретаря – Горбач Д.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Стелс - 5" про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
21 червня 2011 року Лубенська об'єднана державна податкова інспекція звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Стелс - 5" про стягнення заборгованості.
В обґрунтування своїх вимог, позивач зазначив, що за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом на загальну суму 36789,27 грн., в тому числі: борг по податку на додану вартість в розмірі 35035,25 грн.; борг по податку з доходів фізичних осіб в розмірі 1754,02 грн.
З метою погашення боргу відповідачу направлено податкову вимогу, але кошти до бюджету відповідачем не сплачені, що змусило податкову інспекцію звернутися до суду.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач в судове засідання не з’явився, заперечень проти адміністративного позову не надав, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Стелс - 5" зареєстроване Виконавчим комітетом Лубенської міської ради 08 вересня 2009 року, надано ідентифікаційний код юридичної особи 36268245, взято на податковий облік в органах державної податкової служби 09 вересня 2009 року за №5879.
Статтями 75, 76 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби (пункт 75.1 статті 75 Податкового кодексу України).
Камеральною, відповідно до положень підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Пунктом 76.1 статті 76 Податкового кодексу України встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
На виконання наведених норм законодавства України, Лубенською ОДПІ проведено невиїзну камеральну перевірку своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету.
За результатами даної перевірки Лубенською ОДПІ складений акт від 02 лютого 2011 року №248/15-36268245, у висновках якого позивачем зазначено про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою "Стелс - 5" вимог підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України "Про податок на додану вартість", а саме - ТОВ фірма "Стелс - 5" несвоєчасно зареєстрована платником на додану вартість, у зв'язку з чим підприємством занижено податкове зобов'язання по податку на додану вартість на суму 25696,2 грн.
У зв'язку із встановленням в ході проведення камеральної перевірки порушення вимог податкового законодавства, Лубенською ОДПІ було винесене податкове повідомлення-рішення від 11 лютого 2011 року №0000041501/0 яким визначене податкове зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в розмірі 25696,20 грн, застосовано штрафні (фінансові) санкцій в розмірі 6424,05 грн., а всього на суму 32120,25 грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення відповідачем отримано 19.02.2011 року, що підтверджується зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідно до вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У адміністративному та судовому порядку податкове повідомлення-рішення не оскаржувалося.
Таким чином, грошове зобов'язання відповідача вважається узгодженим. Разом з тим, сума заборгованості відповідачем не сплачена.
Судом встановлено, що ТОВ «Стелс-5»подано декларації з податку на додану вартість №3135 від 02.03.2011 року, якою визначено податкове зобов’язання на суму 174,00 грн., №4558 від 30.03.2011 року, якою визначено податкове зобов’язання на суму 138,00 грн., №9002160454 від 30.04.2011 року, якою визначено податкове зобов’язання на суму 224,00 грн. та подано уточнюючі розрахунки з податку на додану вартість від 19.04.2011 року №9002160093, яким визначено податкове зобов’язання на суму 1942,00 грн –основний борг та 58,00 грн –штрафна санкція, №9002160919, яким визначено податкове зобов’язання на суму 853,00 грн –основного боргу та 26,00 грн –штрафна санкція.
Крім того, відповідачем 01.03.2011 року подано декларацію з податку на доходи фізичних осіб №4049, якою визначено податкове зобов’язання на суму 2754,02 грн., але кошти до бюджету відповідачем не сплачені
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно пункуту 54.2 статті 54 Податкового кодексу України грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.
Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Таким чином, грошове зобов'язання відповідача вважається узгодженим. Разом з тим, сума заборгованості відповідачем не сплачена.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
В силу пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно пункту 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання та повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
У зв’язку з несплатою Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою "Стелс - 5" зобов'язання зі сплати податку на додану вартість визначеного податковим повідомленням-рішенням від 11 лютого 2011 року №0000041501/0 та податку з доходів фізичних осіб самостійно визначеного декларацією з податку з доходів фізичних осіб № 4049 від 01.03.2011 року, Лубенською ОДПІ направила відповідачу податкову вимогу за № 23 від 04.03.2011 року на суму податкового боргу 31794,25 грн., яка відповідачем задоволена не була.
Відповідно до облікових карток та розрахунку боргу відповідача, загальна сума заборгованості підприємства складає 36789,27 грн, в тому числі:
- по податку на додану вартість в розмірі 35035,25 грн з урахуванням переплати в розмірі 500,00 грн, яка виникла на підставі донарахування основного платежу за актом перевірки по податковому повідомленню-рішенню №0000041501/0 від 11.02.2011 року та за самостійно поданими відповідачем деклараціями з податку на додану вартість;
- по податку з доходів фізичних осіб в розмірі 1754,02 грн з урахуванням переплати в розмірі 1000,00 грн, яка виникла за самостійно поданою відповідачем декларацією по податку з доходів фізичних осіб.
У добровільному порядку зазначена сума податкового зобов`язання відповідачем не сплачена
Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач доказів в спростування вищевикладеного чи доказів сплати боргу суду не надав.
З огляду на викладене, позовні вимоги Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Стелс - 5" заборгованості зі сплати податку на додану вартість в розмірі 35035,25 грн. та податку з доходів фізичних осіб в розмірі 1754,02 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Стелс - 5" про стягнення заборгованості задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Стелс - 5" податкову заборгованість з:
- податку на додану вартість в сумі 35035,25 грн на р/р №31119029700011, код платежу - 14010100, одержувач платежу - державний бюджет, код одержувача 34698631, банк одержувача - ГУДК у Полтавській області, МФО 831019;
- податку на доходи фізичних осіб в сумі 1754,02 грн на р/р №33217800700828, код платежу - 11019901, одержувач платежу - місцевий бюджет Засульська сільська рада, код одержувача 34698631, банк одержувача - ГУДК у Полтавській області, МФО 831019.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 21 липня 2011 року.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2011 |
Оприлюднено | 04.08.2011 |
Номер документу | 17297620 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні