ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 липня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/4917/11
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Алєк сєєвої Н.Ю.,
за участю секретаря - Горб ач Д.О.,
представника позивача - Ш аповалова І.А.,
представника відповідача - Зайця С.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр иватного підприємства "Укрте кспрод" до Кременчуцької об'є днаної державної податкової інспекції в Полтавській обл асті про визнання нечинним т а скасування податкового пов ідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
07 червня 2011 року позива ч Приватне підприємство "Укртекспрод" звернувся до По лтавського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом до Кременчуц ької об'єднаної державної по даткової інспекції в Полтавс ькій області про визнання не чинним та скасування податко вого повідомлення-рішенняві д 29 квітня 2011 року №0004022301/1499, обґрун товуючи свої вимоги незгодою із збільшенням Кременчуцько ю об'єднаною державною подат ковою інспекцією (далі - від повідач, Кременчуцька ОДПІ) с уми податкового зобов'язання Приватного підприємства "Ук ртекспрод" (далі - позивач, ПП "Укртекспрод") з податку на до дану вартість за наслідками позапланової невиїзної пере вірки, результати якої оформ лені актом від 14 квітня 2011 року №2221/23-209/33357709. Так, позивач вказує, щ о Кременчуцькою ОДПІ неправо мірно збільшене податкове зо бов'язання з податку на додан у вартість з підстав здійсне ння ПП "Укртекспрод" господар ських операцій із ПП "Джерело ", в якого відсутні трудові рес урси, складські приміщення, в иробничі потужності для здій снення будь-якого виду діяль ності, вбачається проведення транзитних фінансових поток ів, спрямованих на здійсненн я операцій надання податково ї вимоги переважно з контраг ентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокр ема, у випадках, коли операції здійснюються через посередн иків з метою штучного формув ання валових витрат та подат кового кредиту, не мають реал ьного товарного характеру, а дже в позивача наявні всі док ументи первинного бухгалтер ського обліку, що підтверджу ють фактичне здійснення і ви конання господарських опера цій, постачання і перевезенн я товару, придбаного в ПП "Джер ело".
Представники позивача в с удовому засіданні позовні ви моги підтримали, просили виз нати протиправним та скасува ти податкове повідомлення-рі шення від 14 квітня 2011 року №2221/23-209/ 33357709.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, вказавши, що Кременчуцькою ОДПІ зменш ено суми податкового кредиту ПП " Укртекспрод" з підстав фо рмування його за рахунок, зок рема, сум податку на додану ва ртість, сплачених в ціні това ру, придбаного в ПП "Джерело", в якого відсутні трудові ресу рси, складські приміщення, ви робничі потужності для здійс нення будь-якого виду діяльн ості, вбачається проведення транзитних фінансових поток ів, спрямованих на здійсненн я операцій надання податково ї вимоги переважно з контраг ентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокр ема, у випадках, коли операції здійснюються через посередн иків з метою штучного формув ання валових витрат та подат кового кредиту, не мають реал ьного товарного характеру. П росив відмовити в задоволенн і адміністративного позову.
Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, вивчивш и та дослідивши матеріали сп рави, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, встано вив наступне.
Приватне підприємство "У кртекспрод" зареєстроване Кр еменчуцькою районною держав ною адміністрацією Полтавсь кої області 11 березня 2005 року, і дентифікаційний код юридичн ої особи - 33357709, про що видане св ідоцтво про реєстрацію серії А00 №129183. Позивач взятий на подат ковий облік як платник подат ків Кременчуцькою ОДПІ 22 бере зня 2005 року за реєстраційним № 7384, зареєстрований платником податку на додану вартість 31 б ерезня 2005 року, про що видане св ідоцтво №23485975.
Статтями 75, 76 Податкового код ексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право проводит и камеральні, документальні (планові або позапланові; виї зні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Пунктом 75.1.2 статті 75 Податко вого кодексу України встанов лено, що документальною пере віркою вважається перевірка , предметом якої є своєчасніс ть, достовірність, повнота на рахування та сплати усіх пер едбачених цим Кодексом подат ків та зборів, а також дотрима ння валютного та іншого зако нодавства, контроль за дотри манням якого покладено на ко нтролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового до говору, оформлення трудових відносин з працівниками (най маними особами) та яка провод иться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фін ансової, статистичної та інш ої звітності, регістрів пода ткового та бухгалтерського о бліку, ведення яких передбач ено законом, первинних докум ентів, які використовуються в бухгалтерському та податко вому обліку і пов'язані з нара хуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог і ншого законодавства, контрол ь за дотриманням якого покла дено на органи державної под аткової служби, а також отрим аних в установленому законод авством порядку органом держ авної податкової служби доку ментів та податкової інформа ції, у тому числі за результат ами перевірок інших платникі в податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу держав ної податкової служби і пров одиться за наявності хоча б о днієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 79.2 стат ті 79 Податкового кодексу Укра їни, документальна позаплано ва невиїзна перевірка провод иться посадовими особами орг ану державної податкової слу жби виключно на підставі ріш ення керівника органу держав ної податкової служби, оформ леного наказом, та за умови на діслання платнику податків р екомендованим листом із пові домленням про вручення або в ручення йому чи його уповнов аженому представнику під роз писку копії наказу про прове дення документальної позапл анової невиїзної перевірки т а письмового повідомлення пр о дату початку та місце прове дення такої перевірки.
На виконання наведених нор м законодавства України, Кре менчуцькою ОДПІ проведено до кументальну позапланову нев иїзну перевірку з питань вза ємовідносин з ПП «Джерело»за період з 01.01.2011 року по 31.01.2011.
За результатами даної пере вірки, Кременчуцькою ОДПІ ск ладений акт від 14.04.2011 року №2221/23-209/3 3357709, у висновках якого відпові дачем зазначено про порушенн я ПП "Укртекспрод" вимог статт і 201, статті 198 Податкового коде ксу України, частини 1, 5 ст. 203, п. 1. 2 ст. 215, ст. 228 Цивільного кодексу України в частині заниження суми податку на додану варті сть на загальну суму 11041,00 грн, в тому числі за січень 2011 року на суму 11041,00 грн.
У зв'язку із встановленням, в ході проведення документал ьної позапланової невиїзної перевірки, порушення вимог п одаткового законодавства, Кр еменчуцькою ОДПІ було винесе не податкове повідомлення-рі шення від 29.04.2011 року №0004022301/1499 яким в изначене податкове зобов'яза ння з податку на додану варті сть в розмірі 11041,00 грн. - за основ ним платежем та 1 грн - за штраф ними (фінансовими) санкціями , а всього на суму 11042,00 грн.
ПП "Укртекспрод", не погодив шись із зазначеним податкови м повідомленням-рішенням, зв ернулось із позовною заявою про визнання його протиправн им та скасування.
Відповідно до частини 3 ста тті 2 Кодексу адміністративн ого судочинства України у сп равах щодо оскарження рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: 1) н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; 2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); 4) безсторонньо (неупере джено); 5)добросовісно; 6) розсуд ливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; 8) пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); 9) з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; 10) своєчасно, тобто протя гом розумного строку.
Надаючи оцінку податковом у повідомленню-рішенню Креме нчуцької ОДПІ від 29.04.2011 року №00040 22301/1499, суд виходить з наступного .
Відповідно до пункту 1.1 стат ті 1 Податкового кодексу Укра їни, кодекс регулює відносин и, що виникають у сфері справл яння податків і зборів, зокре ма, визначає вичерпний перел ік податків та зборів, що спра вляються в Україні, та порядо к їх адміністрування, платни ків податків та зборів, їх пра ва та обов'язки, компетенцію к онтролюючих органів, повнова ження і обов'язки їх посадови х осіб під час здійснення под аткового контролю, а також ві дповідальність за порушення податкового законодавства.
Підпунктом 14.1.181 статті 14 Пода ткового кодексу України пода тковий кредит визначено як с уму, на яку платник податку на додану вартість має право зм еншити податкове зобов'язанн я звітного (податкового) пері оду, визначена згідно з розді лом V цього Кодексу.
Згідно з пунктом 198.3 статті 19 8 Податкового кодексу Україн и податковий кредит звітного періоду визначається виходя чи з договірної (контрактної ) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, в изначених відповідно до стат ті 39 цього Кодексу, та складає ться з сум податків, нарахова них (сплачених) платником под атку за ставкою, встановлено ю пунктом 193.1 статті 193 цього Код ексу, протягом такого звітно го періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонді в (основних засобів, у тому чис лі інших необоротних матеріа льних активів та незавершени х капітальних інвестицій у н еоборотні капітальні активи ), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня в оподатковуваних операці ях у межах господарської дія льності платника податку.
Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари/п ослуги та основні фонди поча ли використовуватися в опода тковуваних операціях у межах господарської діяльності пл атника податку протягом звіт ного податкового періоду, а т акож від того, чи здійснював п латник податку оподатковува ні операції протягом такого звітного податкового період у.
Відповідно до пункту 198.1 стат ті 198 Податкового кодексу Укра їни право на віднесення сум п одатку до податкового кредит у виникає у разі здійснення о перацій з:
а) придбання або виготовлен ня товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територ ію України ) та послуг;
б) придбання (будівництво, с порудження, створення) необо ротних активів, у тому числі п ри їх ввезенні на митну терит орію України (у тому числі у зв 'язку з придбанням та/або ввез енням таких активів як внесо к до статутного фонду та/або п ри передачі таких активів на баланс платника податку, упо вноваженого вести облік резу льтатів спільної діяльності );
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній тери торії України, та в разі отрим ання послуг, місцем постачан ня яких є митна територія Укр аїни;
г) ввезення необоротних акт ивів на митну територію Укра їни за договорами оперативно го або фінансового лізингу.
Пунктом 198.2 статті 198 вказаног о Кодексу визначено, що датою виникнення права платника п одатку на віднесення сум под атку до податкового кредиту вважається дата тієї події, щ о відбулася раніше:
- дата списання коштів з бан ківського рахунка платника п одатку на оплату товарів/пос луг;
- дата отримання платником п одатку товарів/послуг, що під тверджено податковою наклад ною.
В пункті 198.6 статті 198 Податков ого кодексу України, зазначе но, що не відносяться до подат кового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у з в'язку з придбанням товарів/п ослуг, не підтверджені подат ковими накладними або оформл ені з порушенням вимог чи не п ідтверджені митними деклара ціями (іншими подібними доку ментами згідно з пунктом 201.11 ст атті 201 цього Кодексу). У разі як що на момент перевірки платн ика податку органом державно ї податкової служби суми под атку, які попередньо віднесе ні до податкового кредиту, за лишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом док ументами, платник податку не се відповідальність відпові дно до закону.
Податкова накладна, відпов ідно до абзацу першого пункт у 201.10 статті 201 Податкового коде ксу України, видається платн иком податку, який здійснює о перації з постачання товарів /послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування с ум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Із системного аналізу вказ аних вище норм, можливо дійти до висновку, що для отримання права на податковий кредит і з сум податку на додану варті сть, сплачених в ціні придбан ого товару (робіт, послуг), пла тник ПДВ повинен мати податк ові накладні, видані на реаль но отриманий товар (роботи, по слуги), призначений для викор истання в господарській діял ьності.
Судом встановлено, що 11 січн я 2011 року між ПП " Укртекспрод " т а ПП "Джерело" укладено догові р купівлі-продажу №23, відповід но до умов якого останнє зобо в'язалося передати у власніс ть позивача товар згідно зам овлення, а ПП " Укртекспрод " зо бов'язалося прийняти та розр ахуватися за товар на умовах Договору.
Кременчуцькою ОДПІ зазнач ено, що господарська операці я, оформлена вказаним догово ром, несе податкову вигоду дл я осіб, на користь яких вчинен ий правочин та які штучно фор мують податковий кредит, адж е ПП "Укртекспрод" за січень 2011 року, податковий кредит сфор мований по операціях із конт рагентом ПП "Джерело", у якого в свою чергу відсутні трудов і ресурси, виробниче обладна ння, транспортне та торгівел ьне обладнання, сировина, мат еріали для здійснення основн ого виду діяльності, визначе ного згідно довідки з ЄДРПОУ .
На підтвердження отриманн я товару від ПП "Джерело", пози вачем до матеріалів справи н адано копії податкової накла дної №23 від 11.01.2011 року, видатково ї накладеної №23 від 11.011.2011 року та рахунку-фактури №23 від 11.01.2011 рок у товар за договором купівлі -продажу № 23 від 11 січня 2011 року п оставлений позивачеві.
Також позивачем до матеріа лів справи надано копії плат іжних доручень ПП "Укртекспр од" від 01.03.2011 року №22, від 11.03.2011 року №27, від 22.03.2011 року №35, від 31.03.2011 року № 36, від 13.04.2011 року №41, від 17.05.2011 року №58 , що підтверджує перерахуван ня грошових коштів позивачем на користь продавця товару.
Представниками позивача в ході розгляду справи надані пояснення стосовно використ ання товару придбаного в ПП "Д жерело" у господарській діял ьності ПП "Укртекспрод". Так, 01 в ересня 2011 року між ПП "Укртексп род" (продавець) та ТОВ "Фасон М М" (покупець) укладено договір №44285, відповідно до умов я кого продавець зобов'язався передати у власність покупця продукцію згідно специфікац ії, а ТОВ "Фасон ММ" зобов'язало ся прийняти продукцію та зді йснити її оплату на умовах До говору.
Передача товару на корист ь ТОВ "Фасон ММ" оформлювалася позивачем шляхом видачі вид аткових накладних №1 від 11.01.2011 р оку, №2 від 11.01.2011 року, №3 від 31.01.2011 ро ку, №4 від 31.01.2011 року, податкових н акладних №1 від 11.01.2010 року, №2 від 11.01.2010 року, №3 від 31.01.2010 року, №4 від 31.0 1.2010 року та копію довіреності № 40 від 11.01.2011 року, виданої ТОВ "Фас он ММ" ОСОБА_4 на отримання товарно-матеріальних ціннос тей за накладними №1, 2 від 11.01.2011 р оку, №369 від 31.01.2011 року, виданої ТО В "Фасон ММ" ОСОБА_4 на отрим ання товарно-матеріальних ці нностей за накладними №3, 4 від 31.01.2011 року (копії наявні в матер іалах справи). Отримання грош ових коштів від покупця пози вачем, підтверджено платіжни ми дорученнями від 24.01.2011 року, в ід 01.03.2011 року, банківськими випи сками від 25.01.2011 року, від 02.03.2011 року , від 11.03.2011 року, від 16.03.2011 року, від23 .03.2011 року, від 01.02.2011 року, від 09.02.2011 ро ку, від 22.02.2011 року, від 17.05.2011 року, ві д 28.04.2011 року, від 01.04.2011 року, від 06.04.2011 року, копії яких наявні в мате ріалах справи.
Формування суми податково го зобов'язання з податку на д одану вартість по взаємовідн осинах ПП "Укртекспрод" із ТОВ "Фасон ММ" відображене у подат ковій звітності позивача за січень 2011 року.
В ході судового розгляду сп рави, представником ПП "Укрте кспрод" надавалися пояснення стосовно зберігання та реал ізації трикотажних виробів, які використовувалися для пр одажу за вищевказаними догов орами. Так, 01.12.2010 року між ФО-П О СОБА_5.(орендодавець) та ПП "У кртекспрод" (орендар) укладен о договір оренди, за умовами я кого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове п латне володіння та користува ння приміщенням площею 17,4 м2 з м етою виготовлення та реаліза ції виробів. На підтвердженн я належного виконання вказан ого договору позивачем до ма теріалів справи надано копію акта прийому-передачі від 01.12.2 010 року.
Судом зазначається, що пози вачем не надано до суду письм ових доказів щодо фактичного використання орендованого п риміщення - документального підтвердження транспортува ння товару до адреси місцезн аходження орендованого прим іщення, складських записок, а ктів прийманя товару на збер ігання, доказів здійснення о плати за орендоване приміщен ня і проведення таких витрат в податковому і бухгалтерсь кому обліку позивача.
В ході судового розгляду Кр еменчуцькою ОДПІ надавалися пояснення, щодо проведення п еревірки ПП "Джерело" Світлов одською ОДПІ, результати яко ї зафіксовано в акті перевір ки від 22.03.2011 року №53/2300/24709045 "Про немо жливість проведення докумен тальної невиїзної перевірки ПП "Джерело" щодо правомірнос ті формування податкового зо бов' язання та податкового к редиту з податку на додану ва ртість за січень 2011 року", яким встановлено, що у ПП "Джерело" відсутні необхідні умови для ведення господарської діяль ності, відсутні основні фонд и, технічний паспорт, виробни чі активи, складські приміще ння, транспортні засоби, підп риємство не знаходиться за ю ридичною адресою, а тому згід но до частини 1, 5 статті 203, пункт ів 1, 2 статті 215, статті 228 Цивільн ого кодексу України угоди ук ладені з контрагентами мають ознаки нікчемності.
За результатами перевірк и даних декларацій з податку на прибуток ПП "Джерело" встан овлено, що виручка від реаліз ації товарів (робіт, послуг) за 2010 рік склала 0,0 грн. До декларац ій з податку на прибуток за 2010 р ік додаток К1/1 не надавався. Ос новні засоби у ПП "Джерело" від сутні. Значення в рядках 4.10 "Вит рати на поліпшення основних фондів" та 07 "Сума амортизацій них відрахувань" декларацій відсутні. Таким чином, за резу льтатами аналізу відповідно до автоматизованої інформац ійної системи "АІС РПП" та АІС "Бест Звіт" не встановлено ная вність у ІІП "Джерело" власних , складських, торгівельних, ви робничих та інших приміщень, які суб'єкт господарювання м іг би використовувати при зд ійсненні фінансово - господа рської діяльності.
Довідка по формі 1 ДФ про кіл ькість працюючих на підприєм стві останній раз подана до С вітловодської ОДПІ за 4 кварт ал 2008 року, що свідчить про відс утність у підприємства ПП "Дж ерело" трудових ресурсів, нео бхідних для здійснення госпо дарської діяльності, а саме в частині відвантаження та пе ревезення товарів.
В ході перевірки було встан овлено, що підприємство не зн аходиться за юридичною адрес ою. При цьому, в ході організац ії проведення перевірки, з ме тою забезпечення проведення перевірки з питань підтверд ження відомостей за результа тами встановлених фактів зді йснено такі заходи:
направлено запит №930/7/15-12 ві д 26.01.2011 року на встановлення міс цезнаходження 1111 "Джерело", код 24709045;
отримана відповідь ВПМ Ол ександрійської ОДПІ (службов а записка вх. №1547/7 від 27.01.2011 р.) про н евстановлення місцезнаходж ення ПП "Джерело";
складено висновок про д оцільність направлення держ авному реєстратору повідомл ення про відсутність юридичн ої особи за місцезнаходження м за ф.№18-ОПП від 27 січня 2011 року;
направлено державному ре єстратору повідомлення про в ідсутність юридичної особи з а місцезнаходженням за ф.№18-ОП П від 27 січня 2011 року.
04.02.2011 року отримано відомос ті від державного реєстратор а, тип відомостей 143 - внесення і нформації щодо відсутності ю ридичної особи за вказаною а дресою ПП "Джерело", код 24709045. Ста н платника - 8 - до ЄДР внесено за пис про відсутність за юриди чною адресою.
Оскільки на ПП "Джерело" ві дсутні трудові ресурси, скла дські приміщення , виробничі потужності для здійснення б удь-якого виду діяльності, вб ачається проведення транзит них фінансових потоків, спря мованих на здійснення операц ій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, я кі не виконують свої податко ві зобов'язання, зокрема, у вип адках, коли операції здійсню ються через посередників з м етою штучного формування вал ових витрат та податкового к редиту, не мають реального то варного характеру.
Враховуючи вищенаведени й акт перевірки Світловодськ ої ОДПІ встановлено про укла дання цивільно-правових відн осин та проведення транзитни х фінансових потоків, спрямо ваних на здійснення операцій надання податкової вигоди п ереважно з контрагентами, як і не виконують свої податков і зобов'язання, зокрема, у випа дках, коли операції здійснюю ться через посередників з ме тою штучного формування пода ткового кредиту.
Згідно ст. 201 та ст. 198 Податков ий кодекс України від 02.12.2010 року №2755-УІ (із змінами та доповненн ями) не підлягають включенню до складу податкового креди ту суми сплаченого (нарахова ного) податку у зв'язку з придб анням товарів (послуг), не підт верджені податковими наклад ними чи митними деклараціями .
Необхідність підтверджен ня господарських операцій первинними документами ви значена підпунктом 1.2 пункту 1 . підпунктом 2.1 пункту 2 Положен ня про документальне забезпе чення записів у бухгалтерськ ому обліку, затвердженого на казом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88 і заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України від 05.06.1995 року за № 168/704. первинні документи - це п исьмові свідоцтва, що фіксую ть та підтверджують господар ські операції, включаючи роз порядження та дозволи адміні страції на їх проведення. Так і первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: н азву документа (форми); дату і місце складання; назву підпр иємства, від імені якого скла дено документ; зміст та обсяг господарської операції, оди ницю виміру господарської оп ерації; посади осіб, відповід альних за здійснення господа рської операції і правильніс ть її оформлення; особистий п ідпис або інші дані, що дають з могу ідентифікувати особу, я ка брала участь у здійсненні господарської операції.
Таким чином, для надання юр идичної сили і доказовості, п ервинні документи повинні бу ти складені відповідно до ви мог чинного законодавства та не порушувати публічний пор ядок, встановлений Законом У країни "Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні".
Статтею 9 Закону України "П ро бухгалтерський облік та ф інансову звітність в Україні " встановлено вимоги до перви нних документів, які є підста вою для бухгалтерського та п одаткового обліку. Згідно з д аною нормою, підставою для бу хгалтерського обліку господ арських операцій є первинні документи (документ, який міс тить відомості про господарс ьку операцію та підтверджує її здійснення), які фіксують ф акти здійснення господарськ их операцій. Первинні докуме нти повинні бути складені пі д час здійснення господарськ ої операції, а якщо це неможли во - безпосередньо після її за кінчення. Дія контролю та впо рядкування оброблення даних на підставі первинних докум ентів можуть складатися звед ені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: н азву документа (форми); дату і місце складання; назву підпр иємства, від імені якого скла дено документ; зміст та обсяг господарської операції, оди ницю виміру господарської оп ерації; посади осіб, відповід альних за здійснення господа рської операції і правильніс ть її оформлення; особистий п ідпис або інші дані, що дають з могу ідентифікувати особу, я ка брала участь у здійсненні господарської операції.
Таким чином, підставою для в едення бухгалтерського облі ку господарських операцій та надання юридичної сили і док азовості є первинні документ и, що повинні бути складені ві дповідно до вимог Закону Укр аїни "Про бухгалтерський обл ік та фінансову звітність в У країні".
В ході проведення аналізу м атеріалів податкової звітно сті, реєстраційних документі в, звітів та інших документів , встановлено відсутність не обхідних умов для досягнення результатів відповідної під приємницької, економічної ді яльності в силу відсутності управлінського або технічно го персоналу, оборотних кошт ів, виробничих активів, склад ських приміщень, транспортни х засобів при значних обсяга х реалізації товарів (робіт, п ослуг) у підприємства ПП "Джер ело".
Оскільки на ПП "Джерело" ві дсутні трудові ресурси, скла дські приміщення, виробничі потужності для здійснення бу дь-якого виду діяльності, вба чається проведення транзитн их фінансових потоків, спрям ованих на здійснення операці й падання податкової вигоди переважно з контрагентами, я кі не виконують свої податко ві зобов'язання, зокрема, у вип адках, коли операції здійсню ються через посередників з м етою штучного формування вал ових витрат та податкового к редиту, не мають реального то варного характеру.
В ході судового розгляду сп рави судом вимагалося в пози вача надання первинних докум ентів бухгалтерського облік у, на підтвердження фактично го переміщення товару, придб аного ПП "Укртекспрод" в ПП "Дж ерело", до позивача і в подальш ому до покупця ТОВ "Фасон", а са ме товарно-транспортних накл адних. Адже, відповідно до Нак азу Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року №363 "Про затвердження Правил пер евезень вантажів автомобіль ним транспортом в Україні" то варно-транспортна документа ція - комплект юридичних доку ментів, на підставі яких здій снюють облік, приймання, пере давання, перевезення, здаван ня вантажу та взаємні розрах унки між учасниками транспор тного процесу.
Товарно-транспортна накла дна - єдиний для всіх учасникі в транспортного процесу юрид ичний документ, що призначен ий для списання товарно-мате ріальних цінностей, обліку н а шляху їх переміщення, оприб уткування, складського, опер ативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунк ів за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Відповідно до письмових по яснень директора ПП "Укртекс прод", наявних в матеріалах сп рави, поставка продукції до п озивача проводилася особист им транспортом постачальник а ПП "Джерело", в подальшому на користь ТОВ "Фасон" здійснюва лася особистим транспортом з асновника ПП "Укртекспрод" ОСОБА_6.
Зазначене жодним чином з бо ку позивача не підтверджено. Не надано суду документів, що підтверджують дійсне перемі щення товарів за допомогою а втомобільного транспорту. Не надано доказів понесення ви трат ПП "укртекспрод" на транс портування товарів, відображ ення таких витрат в бухгалте рському і податковому обліку підприємства. Не вказано про отримання послуг перевезенн я на безоплатній основі та пр о відображення таких операці й в податковому обліку ПП "Укр текспрод".
Відповідно до Наказу Мініс терства транспорту України в ід 14 жовтня 1997 року №363 "Про затве рдження Правил перевезень ва нтажів автомобільним трансп ортом в Україні" (далі-Правила ) основними документами на пе ревезення вантажів є товарно -транспортні накладні та дор ожні листи вантажного автомо біля /пункт 11.1/. Оформлення пере везень вантажів товарно-тран спортними накладними здійсн юється незалежно від умов оп лати за роботу автомобіля /пу нкт 11.4. /.
Згідно Правил перевезень в антажів автомобільним транс портом в Україні товарно-тра нспортну накладну на перевез ення вантажів автомобільним транспортом Замовник (ванта жовідправник) повинен випису вати в кількості не менше чот ирьох екземплярів /пункт 11.5/. За мовник (вантажовідправник) з асвідчує всі екземпляри това рно-транспортної накладної п ідписом і при необхідності п ечаткою (штампом); після прийн яття вантажу згідно з товарн о-транспортною накладною вод ій (експедитор) підписує всі ї ї екземпляри /пункт 11.6/. Перший екземпляр товарно-транспорт ної накладної залишається у Замовника (вантажовідправни ка), другий - передається водіє м (експедитором) вантажоодер жувачу, третій і четвертий ек земпляри, засвідчені підписо м вантажоодержувача (у разі п отреби й печаткою або штампо м), передається Перевізнику /п ункт 11.7/.
Пунктом 13.1. Правил встановле но, що перевізник здає вантаж і у пункті призначення ванта жоодержувачу згідно з товарн о-транспортною накладною.
Документальних доказів фа ктичного переміщення товарі в від ПП "Джерело" до позивача і в подальшому від ПП "Укртекс прод" до ТОВ "Фасон", позивачем до матеріалів справи не нада но.
Таким чином, суд приходить д о висновку про не підтвердже ння фактичного здійснення го сподарських операцій ПП "Укр текспрод" по поставці та пода льшій реалізації товарів на суму 66244,85 грн., в тому числі ПДВ 110 40,81 грн.
Згідно ст. 201 та ст. 198 Податк овий кодекс України від 02.12.2010 ро ку №2755-УІ (із змінами та доповне ннями) не підлягають включен ню до складу податкового кре диту суми сплаченого (нарахо ваного) податку у зв'язку з при дбанням товарів (послуг), не пі дтверджені податковими накл адними чи митними декларація ми.
З огляду на викладене, су д приходить до висновку про п равомірність встановленого перевіркою порушення ПП "Укр текспрод" вимог статті 201 та ст атті 198 Податковий кодекс Укра їни від 02.12.2010 року № 2755-УІ (із зміна ми та доповненнями), частини 1, 5 ст. 203, пунктів 1.2 статті 215, статт і 228 Цивільного кодексу Україн и в частині завищення податк ового кредиту на загальну су му 11041,00 грн. в тому числі за січе нь 2011 року в сумі 11041,00 грн., а тому п озовні вимоги ПП "Укртекспро д" про визнання нечинним та ск асування податкового повідо млення-рішення від 29 квітня 2011 року №0004022301/1499 є необґрунтованим и і задоволенню не підлягают ь.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адмініс тративного позову Приватног о підприємства "Укртекспрод" до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспек ції в Полтавській області пр о визнання нечинним та скасу вання податкового повідомле ння-рішення відмовити.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постан ови виготовлено 25 липня 2011 року .
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2011 |
Оприлюднено | 04.08.2011 |
Номер документу | 17297984 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні