Постанова
від 26.07.2011 по справі 2а-1670/4893/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2011 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1670/4893/11

Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого судді - Сич С .С.,

при секретарі - Зайченко Н.О.,

за участю:

представника позивача - Ф айрушиної О.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "КРМ" про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені, -

В С Т А Н О В И В:

07 червня 2011 року позивач Полтавське обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звернувся до Полтавського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "КРМ" про стягнення адмін істративно-господарських са нкцій та пені в сумі 5896 грн. 07 коп .

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на т е, що у зв' язку із не виконанн ям нормативу робочих місць п о працевлаштуванню інваліді в (однієї особи) відповідачем , в порушення вимог ст. 20 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні", не нараховано та не сп лачено адміністративно - гос подарську санкцію в розмірі 5803 грн. 85 коп. та пеню в розмірі 9 2 грн. 22 коп., які підлягають стя гненню на користь Полтавсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вим оги підтримав та просив їх за довольнити у повному обсязі.

Відповідач у судове засіда ння не з'явився.

Повістки про виклик до суду , направлені відповідачу за а дресою: вул. Пролетарська, 13, кв. 15, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, внесеною до Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців, повернулися з ві дміткою поштової організаці ї "за закінченням терміну збе рігання".

Згідно із частиною 11 статт і 35 Кодексу адміністративног о судочинства України у разі повернення поштового відпра влення із повісткою, яка не вр учена адресату з незалежних від суду причин, вважається, щ о така повістка вручена нале жним чином.

З огляду на викладене, відпо відач належним чином повідом лений про дату, час та місце ро згляду справи.

Відповідно до частини 4 ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України у ра зі повторного неприбуття від повідача, який не є суб'єктом в ладних повноважень, належним чином повідомленого про дат у, час і місце судового розгля ду, без поважних причин або бе з повідомлення ним про причи ни неприбуття розгляд справи не відкладається і справу мо же бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи, що відповідач повторно не прибув у судове з асідання, про причини неприб уття суду не повідомив, клопо тань про відкладення судовог о розгляду не подавав, суд при ходить до висновку про необх ідність розгляду даної справ и за відсутності відповідача за наявними у справі матеріа лами.

Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, прийш ов до наступних висновків.

Як зазначено у статті 8 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні” № 875-XII від 21 березня 199 1 року (надалі - Закон № 875-XII) держ авне управління в галузі заб езпечення соціальної захище ності інвалідів здійснюєтьс я центральним органом викона вчої влади з питань праці та с оціальної політики, Міністер ством охорони здоров'я Украї ни та органами місцевого сам оврядування. Відповідно до п ункту 1 Положення про Фонд соц іального захисту інвалідів, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року N 1434, Фонд є уряд овим органом державного упра вління, який діє у складі Мінп раці та підпорядковується йо му. Згідно пункту 9 цього Полож ення для реалізації покладен их на Фонд завдань за погодже нням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фо нду в межах граничної чисель ності його працівників.

За змістом статті 20 З акону № 875-XII саме Фонду надано п раво на стягнення адміністра тивно-господарських санкції за недодержання законодавчо встановленого нормативу роб очих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів .

Пункт 5 частини 2 статт і 17 Кодексу адміністративног о судочинства України визнач ає, що до компетенції адмініс тративних судів відносяться спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю України та законами Украї ни.

Отже, даний спір підвідомч ий адміністративному суду.

Судом встановлено, що 21.04.2011 ро ку (вх. № 4601) Товариством з обмеж еною відповідальністю "КРМ" п одано до Полтавського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлашт ування інвалідів за 2010 рік за ф ормою 10-ПІ.

Згідно звіту про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2010 рік середньообліков а кількість штатних працівни ків облікового складу станов ить 13 осіб. При цьому у звіті за значено, що штатні працівник и, яким відповідно до чинного законодавства встановлена і нвалідність (рядок 02), на підпр иємстві відсутні, а кількіст ь інвалідів-штатних працівни ків, які повинні працювати на робочих місцях, створених ві дповідно до вимог ст. 19 Закону № 875-XII (рядок 03) становить 1 особу.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" з метою реалізації тв орчих і виробничих здібносте й інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації їм забезпечується п раво працювати на підприємст вах, в установах, організація х, а також займатися підприєм ницькою та іншою трудовою ді яльністю, яка не заборонена з аконом.

Частинами 1, 2 ст. 19 цього Закон у встановлений норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів для підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , який становить чотири відсо тки середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця. П ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, самостійно розраховують кількість робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів відповідно до н ормативу, встановленого част иною першою цієї статті, і заб езпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках к ількість робочих місць округ люється до цілого значення.

Згідно із розрахунком, нада ним позивачем, кількість роб очих місць, призначених для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів у відповідача в 2010 році відповідно до нормати ву 4% становить 1 особу (13 х 0,04).

З огляду на викладене, серед ньооблікова кількість штатн их працівників Товариства з обмеженою відповідальністю "КРМ", яким відповідно до чинн ого законодавства встановле на інвалідність, повинна ста новити 1 особу.

Із звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів з а 2010 рік форми 10-ПІ вбачається, щ о особи, яким відповідно до за конодавства встановлена інв алідність, на Товаристві з об меженою відповідальністю "КР М" у 2010 році не працювали.

Таким чином, кількість неза йнятих робочих місць, призна чених для забезпечення праце влаштування інвалідів на під приємстві відповідача стано вить 1 особу.

Згідно Наказу Міністерств а праці та соціальної політи ки України від 19.12.2005 № 420 “Про зат вердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповненн я ” формою звітності роботод авців про наявність вакантни х місць, в тому числі призначе них для працевлаштування інв алідів, є форма № 3-ПН „Звіт про наявність вакансій ”, яка від повідно до пункту 4 статті 20 За кону України “Про зайнятість населення ” подається робот одавцями до державної служби зайнятості щомісячно.

У графі 15 цього Звіту наводя ться дані про можливість пра цевлаштування на вільне робо че місце (вакантну посаду) осо би, що належить до окремої кат егорії громадян, які потребу ють соціального захисту і не здатні на рівних умовах конк урувати на ринку праці, у раху нок річної броні, установлен ої місцевими державними адмі ністраціями, виконавчими орг анами відповідних рад за под анням центрів зайнятості, ві дповідно до статті 5 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", із змінами та доповнення ми, а також інвалідів, пенсіон ерів, студентів та інших.

Цей звіт є водночас і запито м про направлення до роботод авця інвалідів для працевлаш тування, оскільки центр зайн ятості, отримавши інформацію від інвалідів насамперед пр о їх бажання працювати, а від р оботодавця - про намір та мо жливості працевлаштувати ін валідів, не тільки має змогу, а й зобов' язаний відреагуват и на можливості конкретного роботодавця забезпечити інв алідів певною працею та бажа ння конкретних інвалідів реа лізувати своє право на праце влаштування з врахуванням ін дивідуальних функціональни х можливостей, обумовлених і нвалідністю, наявних у них кв аліфікації та знань.

Згідно листа Полтавського обласного центру зайнятості від 07.06.2011 року вих. № 1239, копія яко го наявна в матеріалах справ и, Товариством з обмеженою ві дповідальністю "КРМ" до центр ів зайнятості даних про наяв ність вільних робочих місць призначених для працевлашту вання інвалідів (за формою № 3- ПН із заповненням графи 15 звіт у) в 2010 році не надавалося.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, де се редньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, н іж установлено нормативом, п ередбаченим статтею 19 цього З акону, щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду со ціального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визнача ється в розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві, уста нові, організації, у тому числ і підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом. Д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю. Положення ці єї частини не поширюється на підприємства, установи і орг анізації, що повністю утриму ються за рахунок коштів держ авного або місцевих бюджетів .

Інших доказів про те, що від повідач інформував центр зай нятості або інші служби про с творення робочого місця для інваліда та просив направити інваліда для працевлаштуван ня, суду не надано.

Відтак, з урахуванням того, що у відповідача в 2010 році кіль кість незайнятих робочих міс ць, призначених для забезпеч ення працевлаштування інвал ідів склала 1 одиницю, Товарис тво з обмеженою відповідальн істю "КРМ" повинно сплатити ад міністративно - господарську санкцію згідно із ст. 20 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" в розмірі 5803 грн. 85 коп. (150 900 грн. : 13) : 2).

Відповідно до частин 3, 5 ст. 20 З акону України "Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні" сплату адмініст ративно-господарських санкц ій і пені підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, пр оводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який зал ишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежі в).

У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням господарсь кого суду їх стягнення в прим усовому порядку може бути зв ернено на майно підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, в порядку, передбаченому за коном.

Згідно із ч. 2 ст. 20 цього Закон у порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.

Таким чином, сума пені за по рушення відповідачем термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій станови ть 92 грн. 22 коп. (5803 грн. 85 коп. х 0,03 %) х 53 дні).

З огляду на викладене, позов ні вимоги обґрунтовані та пі длягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Ук раїни у справах, в яких позива чем є суб'єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються.

На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "КРМ" про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені задовольнити.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "КРМ " (ідентифікаційний код 33435247) на користь Полтавського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів (м. Пол тава, вул. Зигіна, 1, одержувач У ДК в м. Кременчук, код ЄДРПОУ У ДК 34698778, р/р 31212230700008 в ГУДК у Полтавсь кій області, МФО 831019) адміністр ативно-господарські санкції в розмірі 5803 грн. 85 коп. (п'ять тис яч вісімсот три гривні вісім десят п'ять копійок) та пеню в розмірі 92 грн. 22 коп. (дев'яносто дві гривні двадцять дві копі йки).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окруж ний адміністративний суд шля хом подання апеляційної скар ги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з од ночасним поданням її копії д о суду апеляційної інстанції . У разі складення постанови у повному обсязі відповідно д о статті 160 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 29 липня 2011 року .

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2011
Оприлюднено04.08.2011
Номер документу17297993
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/4893/11

Постанова від 26.07.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні