14/31-08-799
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" травня 2008 р.Справа № 14/31-08-799
За позовом Закритого акціонерного товариства "Донецьксталь" - металургійний завод
до відповідача: Одеської залізниці
про стягнення 25985,28грн.
Суддя Горячук Н. О.
Представники:
Від позивача: за дов. Животов О.П.
Від відповідача: по дов. Кіташевський Д.А.; за дов. Тихонов Р.І.
В засіданні суду по 27.05.2008р. була оголошена перерва відповідно до ст. 77 ГПК України
Суть спору: Закрите акціонерне товариство "Донецьксталь” - металургійний завод звернулось до господарського суду Одеської області з позовом до державного підприємства "Одеська залізниця" про стягнення 25985,28грн., а також судових витрат. Відповідач позов не визнає з підстав викладених у відзиві на позов.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши представників сторін встановлено наступне:
26.07.2007р. між ЗАТ „Донецьксталь” - металургійний завод та компанією DIV d.o.о. був укладений контракт на поставку продукції № DD-1028.
На виконання умов контракту та специфікації №2 від 24.10.2007р. ЗАТ „Донецьксталь - металургійний завод” відвантажило на адресу Ізмаїльського морського торгового порту по залізничній накладній №50490338 у вагоні №65691875 сортову сталь в кількості 65050кг.
Згідно переуступного напису на зворотній стороні залізничної накладної №50490338, право на пред'явлення претензій та позовів до Одеської залізниці було передано вантажовідправнику - ЗАТ „Донецьксталь” - металургійний завод.
На станцію призначення вантаж прибув з нестачею маси 6700 кг, що підтверджується комерційним актом №БО 706351/389 від 12.12.2007р., складеним на ст. Ізмаїл, Одеської залізниці на підставі комерційного акту А-049224/254 від 04.12.2007р. станції Нижнедніпровськ –Узел Придніпровської залізниці.
Комерційним актом А-049224/254 від 04.12.2007р. станції Нижнедніпровськ –Узел Придніпровської залізниці встановлено, завантаження вантажу навалом у дійсності виявилось завантаження в два штабеля, кілько ярусів. На верхньому ярусі, в два штабеля прораховується 14 зв'язок, маркування не проглядається. На зв'язках розміщених по діагоналі, обірвані всі стрічкові обв'язки. Доступ до вантажу усунений, накладено по дві проволочені обв'язки в дві нитки. Вагон технічно справний. Вага вантажу менше на 6840кг. ніж зазначено відправником у залізничній накладній.
Комерційним актом №БО 706351/389 від 12.12.2007р., складеним на ст. Ізмаїл, Одеської залізниці встановлено, що при комісійному перевантаженні вагону зі сталлю сортовою виявлено нестачу вантажу у кількості 6700кг., завантаження у вагоні навалом у 2 штабеля по всій довжині вагону в кілько ярусів, зверху на обох штабелях знаходиться по одній зв'язки, що лежать по діагоналі, котрі були обв'язані проволоченими обв'язками в дві нитки від руки не порушені. Маркування вантажу відсутнє. Вантаж прибув у технічно справному вагоні.
Викладене свідчить про незбереження частини вантажу при перевезені та відповідальність залізниці за недостачу вантажу.
Позивач просить стягнути суму боргу без урахування норми природної втрати та граничного розходження маси нетто.
Частина 5 статті 307 Господарського кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.
Статтею 314 Господарського кодексу України, яка трансформується із пунктом 110 Статуту залізниць України, встановлено, що перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.
Статтею 113 Статуту залізниць України, встановлено, що за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.
Згідно п. 27 Правил видачі вантажів (розділ 8 Правил перевезень), затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 зареєстрованих в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, - Вантаж вважається доставленим без втрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.
При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить:
- 2% маси, зазначеної в перевізних документах:
вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані; руда марганцева і хромова; кварцити у подрібненому стані (фракції 0-6 мм); мідний купорос; хімічна сировина навалом; солі; фрукти свіжі; овочі свіжі; шкіра оброблена і мокросолона; тютюн; м'ясо свіже;
- 1,5% маси, зазначеної в перевізних документах:
вугілля деревне; будівельні матеріали; кварцити в кусках; жири; риба солона; мінеральні добрива;
- 1% маси, зазначеної в перевізних документах:
мінеральне паливо; кокс; руда залізна; вовна немита; мило; м'ясо морожене; птиця бита всяка; копченості м'ясні всякі;
- 0,5% маси всіх інших вантажів.
Відповідно до ст. 114. Статуту Залізниць - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:
§ а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;
§ б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;
§ в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку було знижено його вартість.
Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.
Враховуючи викладене позовні вимоги підлягають задоволенню частково у сумі 24802,37грн., що складає вартість нестачі вантажу з урахуванням норми природної втрати та граничного розходження у визначенні маси нетто вантажу. Доводи позивача стосовно того, що при розрахунку боргу необхідно виключити 0,5% норми природної втрати та граничного розходження у визначенні маси нетто, судом до уваги не приймаються бо суперечать ст. 114 Статуту залізниць України. Судові витрати покладаються на відповідача згідно зі ст. ст. 44, 49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовольнити частково.
2. Стягнути з Одеської залізниці (65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експрес-Банк” в м. Одесі, МФО 328801, ОКПО 01071315) на користь Закритого акціонерного товариства „ДОНЕЦЬКСТАЛЬ”- металургійний завод” (83062, м. Донецьк, вул. Івана Ткаченко, 122, (поштова адреса: м. Донецьк, вул. Челюскінців, 174, р/р 26009184028081 в Донбаській філії ВАТ „Кредитпромбанк” м. Донецьк, МФО 335593, ЄДРПОУ 30939178) 24802 /двадцять чотири тисячі вісімсот дві/ грн. 37коп. боргу, 248 /двісті сорок вісім/ грн. 02 коп. держмита та 118 /сто вісімнадцять/ грн. 00коп. витрат на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.
3. В решті позову відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.
Суддя Горячук Н.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2008 |
Оприлюднено | 21.06.2008 |
Номер документу | 1730129 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Горячук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні