22/159-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
15.04.08р.
Справа № 22/159-08
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецметаллобуд", м. Дніпропетровськ
до Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
про стягнення 2873 грн. 85 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники
Від позивача: Кітченков М.О. - дов.б/н від 03.01.08.
Від відповідача: Шляєв І.В. - дов. № 63 від 01.01.08.
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути з відповідача 2873 грн. 85 коп. шкоди від недостачі прокату чорного металу за залізничною накладною № 50181776.
Відповідач доказів, які б спростовували вимоги, не подав.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно вказаній накладній на адресу позивача від ЗАТ „Макіївський металургійний завод" у вагоні № 67672980 прибув прокат чорного металу за вагою і навантаженням останнього, в накладній відправником вказана його маса 65850 кг.
За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У доповнення до акту № 245/Г станції Нижньодніпровськ-Вузол від 07.02.08. щодо обірвання ув'язок, порушення маркування, та акту тій же станції №48/П від 08.02.08. про усунення доступу до вантажу на станції Самарівка 11.02.08. складено комерційний акт БН 754150/6, в якому зазначено: „ погрузка в два штабеля внахлестку, пачки одного штабеля частично накрывают пачки второго штабеля, несколько ярусов по высоте, количество мест по наружному осмотру не просчитывается. В верхнем ярусе каждого штабеля по 4 пачки. Поверхность одного штабеля промаркирована -одной полосой красной краской, одной - желтой краской не нарушены. По поверхности штабеля имеется маркировка - одна полоса желтой краской не нарушена, одна полоса красной краской - прерывается на 2 пачке от борта на 30 см, на этой пачке 3 увязки в 2 нити укручены, один строповочный хомут оборван, от торцевой двери один хомут целый. На остальных пачках по 3 увязки в 2 нити не нарушены, по 2 строповочных хомута целые. Погрузка до половины вагона. Масса груза против документа меньше на 750кг. При проверке пачек оказалось: 2 пачка от борта с нарушенной маркировкой красной краской и одним хомутом - вес составил 3310кг. По маркировочной бирке значится : уголок 50х50х5мм, №партии 283, вес 4060кг, недостача 750кг. Остальные 17 пачек соответствуют маркировочным биркам. Всего выгружено 18 пачек.” Двері заварені, люки зачинені, укручені дротом. Вагон прибув в технічному відношенні справний, в комерційному з непорушеним маркуванням жовтою фарбою, укрученими ув'язками пачок..
Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
За обставин, зазначених в комерційному акті, оскільки вантаж прибув з ознаками втрати (обірвання ув'язок), відповідальність за недостачу цієї кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника у відповідності зі статтею 110 Статуту залізниць України.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яку її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтею 314 Господарського кодексу України, статтями 105, 110, 129 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Стягнути з Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецметаллобуд", м. Дніпропетровськ 2873 грн. 85 коп. основної суми, 102 грн. державного мита, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Суддя Л.Д.Пуппо
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2008 |
Оприлюднено | 21.06.2008 |
Номер документу | 1730750 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні