Рішення
від 04.07.2011 по справі 18/157-10нр
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

  

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

04.07.11

          Справа № 18/157-10нр.

За позовом: Управління майна комунальної власності Сумської міської ради,  м.Суми

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Техкомсервіс», м.Суми

про стягнення 14 817 грн. 64 коп.

                                                                    СУДДЯ        СОП’ЯНЕНКО О.Ю.

при секретарі с/з Молодецькій В.О.

Представники:

Від позивача: ОСОБА_1., довіреність № 3 від 17.02.2011 року

Від відповідача: Селецький А.В. - директор

      

Суть спору: позивач, згідно вимог позовної заяви, просив суд стягнути з відповідача заборгованість по орендній платі у розмірі 14 817 грн. 64 коп. за договором оренди нежитлового приміщення № УКМ-0179 від 15.02.2006р., а також стягнути з відповідача судові витрати, пов’язані з розглядом справи.

Відповідач подав відзив на позовну заяву від 20.01.11р., в якому заперечував проти позовних вимог, зазначив, що з 15.05.2006р. (згідно з ухвалою господарського суду Сумської області по справі № 6/130-05 ДКП «ВЖРЕУ-2» визнано банкрутом) Сумська міська рада втратила повноваження щодо розпорядження майновими активами ДКП «ВЖРЕУ –2», в т. ч. нежитловим приміщенням за адресою: м. Суми, пр-т М. Лушпи, 7, у зв`язку з чим у позивача з 15.05.2006р. відсутнє право на отримання орендної плати за договором №УКМ –0179 від 15.02.2006р.

Позивач подав заперечення на відзив № 09-143/01-09 від 08.02.2011р., в яких зазначав, що договір оренди нежитлового приміщення від 15.02.2006р. № УКМ-0179 укладено до ухвалення постанови про визнання ДКП «ВЖРЕУ –2» банкрутом, таким чином, на момент укладення договору оренди, дії стосовно укладення договору оренди були правомірними та законними і в межах чинного законодавства України.

Крім того,  позивач подав заяву про уточнення позовних вимог № 123-11-юр від 29.06.2011 року, відповідно до вимог якої просить суд стягнути з відповідача 4 727 грн. 38 коп. заборгованості по орендній платі згідно договору оренди нежитлового приміщення № УКМ – 0179 від 15.02.2006 року, а також просить стягнути з відповідача судові витрати, пов’язані з розглядом справи. Зазначає, що 05.01.2009 р. між сторонами договору підписаний Акт приймання-передачі (повернення) орендованих нежитлових приміщень, а тому нарахування орендної плати згідно договору припинено з моменту підписання сторонами Акту приймання-передачі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти стягнення заборгованості по орендній платі в розмірі 4 727 грн. 38 коп. заперечив, оскільки позивач не довів, що дане нежитлове приміщення належить йому на праві власності.  

Розглянувши матеріали справи, заслухавши повноважних  представників позивача та відповідача, дослідивши та оцінивши надані докази,  суд  встановив:

Відповідно до п.2.15, п.2.17. Положення про Управління майна комунальної власності Сумської міської ради, затвердженого рішенням Сумської міської ради № 333-МР від 27.12.2006 року, управління укладає договори оренди майна комунальної власності, у тому числі на нежитлові приміщення, вносить до них зміни, продовжує терміни їх дії у встановленому міською радою порядку; здійснює контроль за надходженням орендної плати, вживає заходи щодо ліквідації заборгованості з орендної плати, виконання орендарями договірних зобов’язань та дотримання ними умов договору оренди.

Відповідно до розпорядження міського голови м. Суми від 12.12.2001 р. № 920-р «Про затвердження результатів проведення конкурсу по утриманню  житлових будинків та прибудинкових територій» ТОВ «Техкомсервіс» визнано переможцем конкурсу по житловим будинкам ВЖРЕУ-2 (11 житлових будинків загальною площею 106598 кв.м., 1969 квартир). Для здійснення управління  та утримання житлового фонду міської ради згідно з умовами проведеного конкурсу Товариству «Техкомсервіс» відповідно до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 18.06.2002 р. № 356 були передані в безкоштовне користування, зокрема, нежитлові приміщення в м. Суми по пр. М. Лушпи, 7 площею 88 кв.м. та основні засоби.

25.06.2003 року Сумською міською радою було прийнято рішення № 519-МР «Про створення комунальних підприємств «Дирекція єдиного замовника Зарічного району» та «Дирекція єдиного замовника Ковпаківського району» та передачу майна ВЖРЕУ 1-7». На виконання п.4 цього рішення основні виробничі фонди та об’єкти житлового фонду Комунальними підприємствами «ВЖРЕУ 1-7» були передані за актами приймання – передачі на позабалансовий облік управлінню житлово – комунального господарства, а Управлінням передані Комунальним підприємствам «Дирекція єдиного замовника Зарічного району» та «Дирекція єдиного замовника Ковпаківського району» з прийняттям цих фондів на баланс. Необхідно зазначити, що постановою Харківського апеляційного господарського суду від 13.03.2007 року у справі № АС 3/621-06 п.4 рішення Сумської міської ради № 519-МР визнано нечинним.

Рішенням Сумської міської ради від 20.07.2005 року № 1313-МР комунальні підприємства «Дирекція єдиного замовника Зарічного району» та «Дирекція єдиного замовника Ковпаківського району» були ліквідовані. Згідно п. 7.2 цього рішення майно комунальної  власності територіальної громади м.Суми передавалося на облік Управлінню комунального майна та приватизації Сумської міської ради. Пунктом 8.2. зазначеного рішення № 1313-МР було визначено: для забезпечення належного утримання та експлуатації житлових будинків, що належать до комунальної власності територіальної громади м.Суми, основні засоби та нежитлові приміщення виробничого призначення передати підприємствам різних форм власності, які на конкурсних засадах одержали право на утримання житлових будинків, що належать до комунальної власності територіальної громади м.Суми, в оренду в порядку, встановленому чинним законодавством.

06.01.2005 р. Сумською міською радою прийняте рішення № 1600-МР «Про передачу в оренду та суборенду нежитлових приміщень та внесення змін до рішень Сумської міської ради», яким нежитлове приміщення площею 88,0 кв.м. по пр. М. Лушпи, 7 в м. Суми зараховано до переліку майна комунальної власності територіальної громади м. Суми (п. 1 рішення); вирішено оформити право власності на нежитлові приміщення, в тому числі і по пр. М. Лушпи, 7, з видачею свідоцтва про право власності територіальній громаді м. Суми (п. 2); передано це приміщення в оренду ТОВ «Техкомсервіс» на 11 місяців для розміщення офісу (п. 4).

15.02.2006 року між Управлінням комунального майна та приватизації Сумської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Техкомсервіс» був укладений договір оренди нежитлового приміщення № УКМ – 0179, відповідно до умов якого орендодавець (позивач) передає, а орендар (відповідач) приймає у строкове платне користування (в оренду) на умовах, визначених цим договором, нежитлові приміщення у будинку № 7 за адресою:  м.Суми, пр.-т ім. М.Лушпи, на І-ІІ поверхах, площею 98,9 кв.м., за цільовим призначенням – для розміщення офісу. Передані в оренду нежитлові приміщення є майном комунальної власності територіальної громади м. Суми (п.1.2 договору).

Управління майна комунальної власності Сумської міської ради є правонаступником Управління комунального майна та приватизації Сумської міської ради  відповідно до рішення Сумської міської ради № 333- МР від 27.12.2006 року.

Строк дії договору № УКМ – 0179 встановлено з 15.02.2006 року до 15.01.2007 року.

Відповідно до ст. 764 Цивільного кодексу України, якщо наймач продовжує користуватися майном після закінчення строку договору найму, то, за відсутності заперечень наймодавця протягом одного місяця, договір вважається поновленим на строк, який був раніше встановлений договором.

З огляду на те, що позивач та відповідач не заперечували проти продовження терміну дії договору оренди, строк дії договору продовжено на той самий строк і на тих самих умовах.    

Таким чином, суд приходить до висновку, що нежитлове приміщення по пр. М. Лушпи, 7 в м. Суми є комунальним майном  територіальної громади м. Суми. На момент укладання договору оренди нерухомого майна від 15.02.2006 року № УКМ – 0179 зазначене майно знаходилось на балансі Управління комунального майна та приватизації Сумської міської ради на підставі рішення Сумської міської ради № 1313-МР від  20.07.2005 року. Неотримання Сумською міською радою свідоцтва про право власності територіальної громади м. Суми на це майно, що і підтвердила представник позивача в судовому засіданні, не спростовує наявності права власності територіальної громади м. Суми на нерухоме майно, оскільки свідоцтво про право власності не є правовстановлювальним документом, таким документом є рішення Сумської міської ради. Зокрема, рішенням Сумської міської ради від 16.04.2008 р. № 1385-МР «Про перелік об’єктів права комунальної власності територіальної громади м. Суми» був затверджений такий перелік, до якого увійшло нежитлове приміщення площею 98,9 кв.м. по пр. М. Лушпи, 7  в м. Суми (п. 1 рішення); вирішено оформити право власності на об’єкти права комунальної власності територіальної громади м. Суми з видачею свідоцтв про право комунальної власності за територіальною громадою м. Суми (п. 4); у зв’язку з прийняттям цього рішення втратило чинність рішення міської ради від 25.05.2004 р. № 819-МР (п. 5).

27.03.2008 року сторонами по справі укладено зміну № 1 до договору та викладено договір у новій редакції, строк дії договору встановлено з 27.03.2008 року по 27.03.2009 року. Пунктом  4.3 договору (у новій редакції) сторони визначили, що орендна плата сплачується орендарем щомісячно в строк до 15 числа кожного наступного місяця.

Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Згідно зі ст. 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відповідно до умов договору, зокрема п.6.2.5., відповідач зобов’язаний сплачувати орендну плату за об’єкт оренди у розмірі та у термін згідно з договором на відповідний рахунок міського бюджету.

Згідно ст. 18 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» за договором оренди орендар зобов'язаний використовувати та зберігати орендоване майно відповідно до умов договору, запобігати його пошкодженню, псуванню. Орендар зобов'язаний вносити орендну плату своєчасно і у повному обсязі. Орендар за користування об'єктом оренди вносить орендну плату незалежно від наслідків господарської діяльності (ст. 19 цього Закону).

05 січня 2009 року між Управлінням майна комунальної власності Сумської міської ради та ТОВ «Техкомсервіс» підписано Акт приймання – передачі (повернення) нежитлових приміщень, розташованих за адресою: пр-т ім. М.Лушпи, 7. Відповідно до умов договору та чинного законодавства, нарахування орендної плати припиняється з моменту підписання сторонами Акту приймання – передачі.

На підставі розрахунку орендної плати відповідач ТОВ «Техкомсервіс» згідно договору оренди нежитлового приміщення № УКМ – 0179 від 15.02.2006 року   має заборгованість в розмірі 4 727 грн. 38 коп., яка розрахована позивачем станом на 04.01.2009 р.   

Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов  договору  та  вимог  цього  Кодексу,  інших актів цивільного законодавства,  а за відсутності таких умов та вимог -  відповідно до   звичаїв   ділового  обороту  або  інших  вимог,  що  звичайно ставляться.

          Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов‘язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов‘язання.

За таких обставин, на час розгляду справи заборгованість відповідача по орендній платі становить 4 727 грн. 38 коп., наявність заборгованості підтверджена матеріалами справи, відповідач доказів сплати боргу не подав.

Заявлене відповідачем усне клопотання про застосування позовної давності до нарахованої позивачем пені не підлягає задоволенню, оскільки відповідно до наданого позивачем разом з уточненням позовних вимог розрахунку у листопаді-грудні 2008 р. та січні 2009 р. відповідачу пеня не нараховувалася взагалі, а пеня, що була нарахована у попередні місяці, відповідачем сплачена у жовтні 2008 р.

Необхідно зазначити, що постановою господарського суду Сумської області по справі № 6/130-05 від 15.05.2006 року ДКП «ВЖРЕУ-2» визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. В ході ліквідаційної процедури ДКП «ВЖРЕУ-2» ліквідатором виявлено майнові активи, що належали останньому на праві повного господарського відання, в тому числі нежитлове приміщення за адресою: м.Суми, пр.-т ім. М.Лушпи, 7. 22.10.2009 року вказане нежитлове приміщення за договором купівлі – продажу продано в ліквідаційній процедурі фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2 Проте, відчуження спірного нерухомого майна у жовтні 2009 р. не спростовує наявність заборгованості відповідача у даній справі, яким спірне нежитлове приміщення було повернуто орендодавцю (позивачу) 05.01.2009 р.

Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести суду ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень. Позивач, з урахуванням всіх обставин справи, подав суду належні докази, які об‘єктивно і у визначеному законом порядку підтвердили його позицію. За таких обставин, позовні вимоги визнаються судом правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ст. ст. 44, 49 ГПК України з відповідача на користь позивача підлягають стягненню 50 грн. 94 коп. витрат по сплаті державного мита та 236 грн. 00 коп. - витрат на інформаційно – технічне забезпечення судового процесу пропорційно задоволеним позовним вимогам.

На підставі вкладеного, керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Техкомсервіс» (40000, м.Суми, вул. Д.Коротченка, 19/1; код 31651798) на користь міського бюджету (р. 3422699900002, код бюджетної класифікації 22020401 «Плата за оренду майнових комплексів та іншого майна, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади м.Суми», отримувач: міський бюджет м.Суми, код отримувача 23636315, банк: ГУДКУ в Сумській області, МФО 837013) 4 727 грн. 38 коп. – заборгованості по орендній платі, 50 грн. 94 коп. – витрат по сплаті державного мита та 236 грн. 00 коп. – витрат на інформаційно – технічне забезпечення судового процесу.  

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

СУДДЯ                                                                                    О.Ю. СОП’ЯНЕНКО

          У судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.   

Повний текст рішення підписано 11.07.2011 року.

   

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення04.07.2011
Оприлюднено05.08.2011
Номер документу17317809
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/157-10нр

Судовий наказ від 22.07.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп'яненко Оксана Юріївна

Рішення від 04.07.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп'яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 21.06.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп'яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 30.05.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп'яненко Оксана Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні