Постанова
від 11.07.2011 по справі 23/13н/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний го сподарський суд

Постанова

Іменем України

05.07.2011 р. справа №23/13н/201 1

Донецький апеляційний го сподарський суд у складі кол егії суддів:

Головуючого: Дучал Н.М.

Суддів: Запороще нка М.Д., Новікової Р.Г.

При секретарі Мірошник Г.І.

За участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1. , за довіреністю

від відповідача - не з'явив ся

Розглянув у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Приватного підпр иємства "Лугавтогаз" м. Луганс ьк

на рішення господарськ ого суду Луганської області

від 12.04.2011року ( повний текс т складено 15.04.2011р.)

у справі № 23/13н/2011 ( суддя Во ронько В.Д.)

за позовом - Приватног о підприємства "Лугавтогаз" м . Луганськ

до відповідача - Луган ського обласного територіал ьного відділення Антимонопо льного комітету України м. Лу ганськ

про скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємст во "Лугавтогаз" м. Луганськ зве рнулося до господарського су ду Луганської області з позо вом до Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету У країни м. Луганськ про скасув ання рішення Адміністративн ої колегії Луганського облас ного територіального відділ ення Антимонопольного коміт ету України № 01-24/01 від 21.01.2011р. про з астосування штрафних санкці й.

В обґрунтування заявлени х вимог позивач вказує на те, щ о він не визнає факту наявнос ті порушень в його діях, оскіл ьки відповідачем не здійснюв алось належне дослідження ри нку реалізації скрапленого г азу.

Рішенням господарського с уду Луганської області від 12.0 4.2011р. у справі № 23/13н /2011р. у задоволенні позову відм овлено.

Судове рішення мотивован о відсутністю підстав за зак оном для скасування рішення.

Не погодившись з рішенням с уду, ПП "Лугавтогаз" подало апе ляційну скаргу, в якій просит ь скасувати рішення господар ського суду Луганської облас ті від 12.04.2011р. по справі № 23/13н/2011.

Заявник апеляційної скарг и наполягає, що судом першої і нстанції при ухваленні рішен ня допущено неповне з"ясуван ня обставин справи, невірна о цінка доказів, невідповідніс ть висновків суду фактичним обставинам справи, що призве ло до прийняття незаконного рішення. В обґрунтування пос илається, що в оспорюваному р ішенні не було здійснено нал ежного аналізу ситуації на р инку, який би спростовував на явність об' єктивних причин для цінової поведінки ПП “Лу гавтогаз»на ринку роздрібно ї реалізації скрапленого газ у в межах м. Луганськ протягом з квітня по вересень 2010р. Фахів цями Антимонопольного коміт ету України Луганського обла сного територіального відді лення у Поданні № 2 від 05.01.2011року , на підставі якого Адміністр ативною колегією було прийня то рішення та у самому рішенн і №01-24/01 від 21.01.2011року були зазначе ні різні частки ринку учасни ків, що свідчить про те, що дос лідження ринку не здійснювал ося належним чином. Також, суд першої інстанції не звернув увагу на те, що темп росту роз дрібної ціни ПП «Лугавтогаз» був на рівні темпу росту заку півельної ціни, що підтвердж ується видатковими накладни ми та наказами по підприємст ву, що містяться у матеріалах справи.

Відповідач проти доводів а пеляційної скарги заперечив , про що виклав у відзиві № 04-10/859 від 19.05.2011р. на апеляцій ну скаргу.

Наполягає, що позивач в апел яційній скарзі помилково спр иймає вимоги Методики визна чення монопольного (домінуюч ого) становища суб' єктів го сподарювання на ринку при ви значенні територіальних меж Ринку. Крім того, інші відпові дачі по справі № 660 (ТОВ «Східні ресурси», ТОВ «Компанія «Еко топ», МПП «КІП», ПП «Лутугино-п ропан») визнали факт вчиненн я ними порушення законодавст ва про захист економічної ко нкуренції, що враховувалось під час визначення розмірів штрафів (як фактор зниження р озміру штрафів). Позивачем же факту здійснення ним поруше ння законодавства про захист економічної конкуренції виз нано не було, що було врахован о під час визначення штрафу (я к фактор підвищення розміру штрафу). Просить залишити апе ляційну скаргу ПП "Лугавтога з" без задоволення, а рішення господарського суду Лугансь кої області від 12.04.2011р. у справі № 23/13н/2011 без змін.

Відповідач не скористався наявним у нього процесуальн им правом участі представник а у судовому засіданні апеля ційної інстанції, про час та м ісце проведення якого був по відомлений належним чином у відповідності до ст. 98 Господа рського процесуального коде ксу України.

Ухвалами суду сторони не зо бов'язувалися забезпечити уч асть представників в судовом у засіданні, крім того сторін було попереджено, що у разі не з'явлення їх представників у судове засідання, апеляційн у скаргу буде розглянуто за н аявними у справі матеріалам и.

Згідно з положеннями ст.101 Господарського процесуал ьного кодексу України апел яційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляцій ної скарги і перевіряє закон ність і обґрунтованість ріше нь місцевого господарського суду в повному обсязі.

У відповідності до п.п. 2, 3, 4 ча стини 3 ст.129 Конституції Украї ни, основними засадами судоч инства є рівність усіх учасн иків судового процесу перед законом та судом, забезпечен ня доведеності вини, змагаль ність сторін та свобода в над анні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Вивчивши матеріали справи , проаналізувавши доводи апе ляційної скарги, переві ривши правильність застосув ання судом першої інстанції норм матеріального та процес уального права, Донецьким ап еляційним господарським суд ом встановлено наступне.

На виконання доручення Ан тимонопольного комітету Укр аїни від 16.18.2010р. № 13-01-464 щодо дослід ження діяльності суб"єктів г осподарювання, які здійснюют ь реалізацію скрапленого газ у через АГЗНК починаючи з 01.06.2010р . та розглядом звернення від 28.07.2010р. громадянки ОСОБА_2., р озпорядженням адміністрати вної колегії Луганського обл асного територіального відд ілення Антимонопольного ком ітету України від 27.10.2010 № 01-28/67 бул о розпочато розгляд справи № 660 за наявністю в схожих діях П П "Лугавтогаз", ПП "Лугутино-пр опан", ТОВ "Східні ресурси", ТОВ "Компанія "Екотоп" щодо одноча сного підвищення у період з 01. 06.2010р. по 09-10.06.2010р. та з 09-10.06.2010р. по 21-22.07.2010р . роздрібних цін на краплений газ на АГЗП ознак порушення з аконодавства про захист екон омічної конкуренції, передба ченого п.1 ст.50 та ч.3 ст.6 Закону У країни "Про захист економічн ої конкуренції", у вигляді ант иконкурентних узгоджених ді й шляхом вчинення суб' єктам и господарювання схожих дій на ринку роздрібної торгівлі скрапленим газом через АГЗП в територіальних межах міст а Луганськ та прилеглої тери торії, які можуть призвести д о обмеження конкуренції на ц ьому ринку, в той час як попере дній аналіз ситуації на цьом у ринку спростовує наявність об' єктивних причин для вчи нення таких дій.

За наслідками розгляду с прави про порушення законода вства про захист економічної конкуренції № 01-24/01, на підставі ст.ст. 12, 12-1, 14 Закону України "Про Антимонопольний комітет Укр аїни", статтею 48 та частинами п ' ятою та шостою ст. 52 Закону У країни «Про захист економічн ої конкуренції», пунктом 11 Пол оження про територіальне від ділення Антимонопольного ко мітету України, затвердженог о розпорядженням Голови Ант имонопольного комітету Укра їни від 23.02.2011 № 32-р та зареєстрова ного у Міністерстві юстиції України 30.03.2001р. за № 291/5482 зі змінам и та доповненнями, пунктами 29 і 31 Правил розгляду заяв і спр ав про порушення законодавст ва про захист економічної ко нкуренції (Правила розгляду справ), затверджених розпоря дженням Антимонопольного ко мітету України від 19.04.1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерс тві юстиції України 06.05.1994 за № 90/2 99 (в редакції розпорядження Ан тимонопольного комітету Укр аїни від 29.06.1998 № 169-р) (із змінами), а дміністративною колегією Лу ганського обласного терито ріального відділення Антимо нопольного комітету України прийнято рішення № 01-24/01 від 21.01.2011 р. "Про порушення законодавст ва про захист економічної ко нкуренції та накладення штра фу" по справі № 660, яким постано влено:

1.Визнати, що схожі дії Прива тного підприємства «Лугавто газ»(м. Луганськ, Луганська об ласть, ідентифікаційний код 36901796), Приватного підприємства «Лутугино-пропан»(м. Красний Луч, Луганська область, ідент ифікаційний код 35019130), Малого пр иватного підприємства «КІП» (м. Луганськ, Луганська област ь, ідентифікаційний код 19073154), То вариства з обмеженою відпові дальністю «Компанія «Екотоп »(м. Луганськ, Луганська облас ть, ідентифікаційний код 32279143) у період з 01.06.2010р. по 09.10.06.2010р. та з 09-10.06.20 10р. по 30.06.2010р. на ринку роздрібної торгівлі скрапленим газом ч ерез АГЗП у якості моторного палива щодо одночасного під вищення та утримання на одна ковому рівні роздрібних цін на скраплений газ є порушенн ям законодавства про захист економічної конкуренції, пер едбаченим пунктом 1 статті 50 т а частиною третьою статті 6 За кону України «Про захист еко номічної конкуренції», у виг ляді антиконкурентних узгод жених дій шляхом вчинення су б' єктами господарювання сх ожих дій на ринку роздрібної торгівлі скрапленим газом ч ерез АГЗП в територіальних м ежах міста Луганськ та приле глої території радіусу 11 км., я кі призвели до обмеження кон куренції на цьому ринку, в той час як аналіз ситуації на цьо му ринку спростовує наявніст ь об' єктивних причин для вч инення таких дій.

2. Визнати, що схожі дії прива тного підприємства «Лугавто газ», приватного підприємств а «Лутугино-пропан», товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Східні ресурси», товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Компанія «Екотоп»(у періоди з 01.07.2010р. по 21-22.07.2010р. і з 21-22.07.20 10р. по 01-05.08.2010р.) та малого приватно го підприємства «КІП»(у пері од з 01 по 05.08.2010р.) на ринку роздріб ної торгівлі скрапленим газо м через АГЗП у якості моторно го палива щодо одночасного п ідвищення та утримання на од наковому рівні роздрібних ці н на скраплений газ є порушен ням законодавства про захист економічної конкуренції, пе редбаченим пунктом 1 статті 50 та частиною третьою статті 6 З акону України «Про захист ек ономічної конкуренції», у ви гляді антиконкурентних узго джених дій шляхом вчинення с уб' єктами господарювання с хожих дій на ринку роздрібно ї торгівлі скрапленим газом через АГЗП в територіальних межах міста Луганськ та прил еглої території радіусу 11 км., які призвели до обмеження ко нкуренції на цьому ринку, в то й час як аналіз ситуації на ць ому ринку спростовує наявніс ть об' єктивних причин для в чинення таких дій.

3. За порушення законодавст ва про захист економічної ко нкуренції, зазначене у пункт ах 1,2 цього рішення, накласти н а приватне підприємства «Луг автогаз»штраф у розмірі 17 000гр н.

4. За порушення законодавств а про захист економічної кон куренції, зазначене у пункта х 1,2 цього рішення, накласти на товариство з обмеженою відп овідальністю «Східні ресурс и» штраф у розмірі 6 000грн.

5. За порушення законодавств а про захист економічної кон куренції, зазначене у пункта х 1,2 цього рішення, накласти на приватне підприємство «Лут угино-пропан»штраф у розмірі 8 000грн.

6. За порушення законодавств а про захист економічної кон куренції, зазначене у пункта х 1,2 цього рішення, накласти на товариство з обмеженою відп овідальністю «Компанія «Еко топ»штраф у розмірі 8 000грн.

7. За порушення законодавств а про захист економічної кон куренції, зазначене у пункта х 1,2 цього рішення, накласти на приватне підприємства «КІП» штраф у розмірі 8 000грн.

Повідомлено, що штраф підля гає сплаті у двомісячний стр ок з дня одержання копії ріше ння про накладення штрафу. Ві дповідно до ч.8 цієї статті 56 За кону України "Про захист екон омічної конкуренції" протяго м п'яти днів з дня сплати штраф у суб'єкт господарювання зоб ов'язаний надіслати територі альному відділенню документ и, що підтверджують сплату шт рафу. Рішення може бути оскар жено до господарського суду у двомісячний строк з дня йог о одержання.

Оскаржуваним Рішенням АМ К, що прийнято на підставі мат еріалів конкурентної справи № 660, встановлено, що досліджен ня ринку роздрібної торгівлі скрапленим газом в якості мо торного палива, визначення т ериторіальних (географічних ), товарних, часових меж ринків та визначення часток суб' є ктів господарювання на ринку , проводилось за підсумками д іяльності суб' єктів господ арювання за квітень-серпень 2010 року, інформацією наданою Д ержавною податковою адмініс трацією в Луганській області згідно з Методикою визначен ня монопольного (домінуючого ) становища суб' єктів госпо дарювання на ринку, затвердж еною розпорядженням антимон опольного комітету України в ід 05.03.2002 № 49-р, за реєстр. в Міністе рстві юстиції України 01.04.2002 за № 317/6605 (надалі - Методика).

Згідно із Правилами роздрі бної торгівлі та надання пос луг з постачання скрапленого вуглеводневого газу для поб утових потреб населення та і нших споживачів, затверджени ми постановою Кабінету Мініс трів України від 20.11.2003р. № 1790 та Ін струкції про порядок прийман ня, зберігання, відпуску та об ліку газів вуглеводневих скр аплених для комунально-побут ового споживання та автомобі льного транспорту, яка затве рджена наказом Міністерства палива та енергетики Україн и від 03.06.2002 № 332, зареєстрована в М іністерстві юстиції Україн и 24.04.2003 за № 331/7652, роздрібна торгів ля газів вуглеводневих скрап лених для заправки паливних балонів автотранспортних за собів, двигуни, яких працюють на скрапленому газі здійсню ється виключно через автогаз озаправні станції (АГЗС) або а втогазозаправні пункти (АГЗП ) із застосуванням спеціальн ого обладнання з дотриманням відповідних стандартів, нор м та правил, передбачених чин ним законодавством.

Ринок роздрібної торгівлі скрапленим газом, в якості мо торного палива відзначаєтьс я схильністю до локалізації в місцях великого потоку авт отранспорту, в результаті чо го на території Луганської о бласті існує низка регіональ них( у межах трас, населених пу нктів тощо)товарних ринків р оздрібної торгівлі скраплен им газом, в якості моторного п алива. Тому становище суб"єкт ів господарювання, що здійсн юють торгівлю скрапленим газ ом, в якості моторного пально го досліджувалося в територі альних(географічних) межах м іста Луганська та прилегла т ериторія в радіусі 11 км ( далі Р егіон).

У зв"язку з тим,що протягом п еріоду з квітня по вересень 201 0 року на визначеному ринку Ре гіону відбувалася зміна учас ників - продавців, то ринок т овару із сталою структурою в изначено в наступних часових межах: з квітня по червень(вкл ючно) 2010р.; з липня по веречень ( в ключно) 2010р. В цих межах визначе но період порушення з 01.06.2010 по 09-1 0.06.2010 та з 09-10.06.2010 по 21-22.07.2010.

Згідно з даними ДПА в Луганс ькій області та інформації с уб"єктів господарювання у Ре гіоні реалізацію скрапленог о газу у якості моторного пал ива з квітня по червень 2010р. зді йснювали 4 суб"єкта господарю вання через 12 АГЗП, з липня по в ересень 2010р. - 5 суб"єктів госпо дарювання через 15 АГЗП.

За результатами досліджен ня ринку торгівлі скрапленим газом в якості моторного пал ива частки учасників ринку в Регіоні у період з квітня по в ересень 2010 року становили:

- ПП “Лугавтогаз”(юридична а дреса: 91022, м. Луганськ, вул. Совєт ська, 42, код 36901796, 4 АГЗП - м. Луганс ьк) 46,5 відсотка;

- МПП “КІП”(поштова адреса: 910 00, м. Луганськ, вул. Веселогорів ська, 164, код 19073154, 4 АГЗП - м. Луганс ьк) 21,9 відсотка;

- ПП “Лутугино-пропан”(пошто ва адреса: 94500, м. Красний Луч, вул .. Карла Маркса, буд. 13, код 35019130, 2 АГ ЗП - м. Луганську) 10,9 відсотка;

- ТОВ “Східні ресурси”(юриди чна адреса: 91021, м. Луганськ, вул. Павловська, 2в, код 24049643, 3 АГЗП - м . Луганську) 15.9 відсотка;

- ТОВ “Компанія “Екотоп”(пош това адреса: 91000, м. Луганськ, вул . Фрунзе, буд. 4/1, код 32279143, 2 АГЗП - м . Луганську) 4,7 відсотка.

Отже, у визначеному Регіоні зазначені п' ять суб' єктів господарювання мали сукупну частку на ринку в розмірі 100%.

Згідно з інформацією надан ою під час розгляду справи ПП “Лугавтогаз”, МПП “КІП”, ПП “Л утугино-пропан”, ТОВ “Східні ресурси”, ТОВ “Компанія “Еко топ”, зазначені суб' єкти го сподарювання у розумінні ста тті 1 Закону України “Про захи ст економічної конкуренції” не пов' язані між собою відн осинами контролю.

Тобто, найбільшим учаснико м Ринку у період з квітня по ве ресень 2010 року було ПП “Лугавт огаз”.

Отже, поведінка зазначеног о суб' єкта господарювання н а Ринку має суттєвий вплив на стан конкуренції на цьому ри нку.

Протягом періоду з червня п о вересень 2010 року ПП “Лугавто газ”, ПП “Лутугино-пропан”, ТО В “Компанія “Екотоп”, ТОВ “Сх ідні ресурси”послідовно на п ідставі наказів або розпоряд жень встановлювали на АГЗП о днакові ціни на скраплений г аз на Ринку на наступному рів ні:

- станом на 01.06.2010 - 3,70 грн/л з ПДВ (ПП “Лугавтогаз”, ПП “Лутугин о-пропан”, ТОВ “Компанія “Еко топ”, МПП “КІП”);

- з 09.06.2010 по 10.06.2010 - 3,90 грн/л з ПДВ (ПП “Лугавтогаз”, ПП “Лутугино-п ропан”, ТОВ “Компанія “Екото п”, МПП “КІП”);

- з 01.07.2010 - 4,10 грн/л з ПДВ (МПП “КІП ”);

- з 03.07.2010 - 4,30 грн/л з ПДВ (МПП “КІП ”);

- з 16.07.2010 - 3,90 грн/л з ПДВ (ТОВ “Схі дні ресурси”);

- з 21.07.2010 по 22.07.2010 - 4,10 грн/л з ПДВ (ПП “Лугавтогаз”, ПП “Лутугино-п ропан”, ТОВ “Компанія “Екото п”, ТОВ “Східні ресурси”);

- з 01.08.2010 по 05.08.2010 - 4,30 грн/л з ПДВ (МП П “КІП”, ПП “Лугавтогаз”, ПП “Л утугино-пропан”, ТОВ “Компан ія “Екотоп”, ТОВ “Східні ресу рси”);

- з 16.09.2010 по 17.09.2010 - 4,20 грн/л з ПДВ (ПП “Лугавтогаз”, ПП “Лутугино-п ропан”, ТОВ “Компанія “Екото п”, ТОВ “Східні ресурси”, МПП “ КІП”);

З 30.09.2010 по 01.10.2010 - 4,10 грн/л з ПДВ (ПП “Лугавтогаз”, ПП “Лутугино-п ропан”, ТОВ “Компанія “Екото п”, ТОВ “Східні ресурси”, МПП “ КІП”).

Відповідно отриманої інфо рмації від вищевказаних суб' єктів господарювання встано влено, що протягом періоду з 01 .06.2010 по 09-10.06.2010 закупівельні ціни н а скраплений газ у : ПП “Лутуги но-пропан”, ТОВ “Компанія “Ек отоп”залишились без змін та у МПП “КІП”і у ПП “Лугавтогаз ”зросли на 2,7% та на 5,7% відповідн о. При цьому роздрібна ціна у в сіх зазначених учасників Рин ку зросла з 3,70 грн/л до 3,90 грн/л (на +0,20 грн/л) або на 5,4%.

Протягом періоду з 09-10.06.2010 по 21-2 2.07.2010 закупівельні ціни на скра плений газ у: ПП “Лугавтогаз” зросли на 5,4%, у ПП “Лутугино-про пан”зросли на 3,2%, у ТОВ “Компан ія “Екотоп”зросли на 12,1%, у ТОВ “Східні ресурси”зросли на 3,0%. При цьому роздрібна ціна зро сла з 3,90 грн/л до 4,10 грн/л (на +0,20 грн /л) або ще на 5,1%.

Що стосується МПП “КІП” то в оно збільшило роздрібну ціну реалізації скрапленого газу : з 01.07.2010 з 3,90 грн/л до 4,10 грн/л (на +0,20 гр н/л) або на 5,1%, а з 03.07.2010 - 3 4,10 грн/л до 4,30 грн/л (ще на +0,20 грн/л) або ще на 4 ,9%. Станом на 21.07.2010 роздрібна ціна не змінилась та склала 4,30 грн/л . При цьому закупівельні ціни зросли на 3,7%.

Протягом періоду з 21-22.07.2010 по 01-0 5.08.2010 закупівельні ціни на скра плений газ у: ПП “Лугавтогаз” , у ТОВ “Компанія “Екотоп”зал ишились без змін, у ТОВ “Східн і ресурси”зросли на 6,1%, у ПП “Лу тугино-пропан”зросли на 6,3%. Пр и цьому роздрібна ціна зросл а з 4,10 грн/л до 4,30 грн/л (на +0,20 грн/л) або ще на 4,9%.

Протягом періоду з 01-05.08.2010 по 16-1 7.09.2010 закупівельні ціни на скра плений газ у: МПП “КІП”зменши лись на 2,1%, ТОВ “Компанія “Екот оп”зменшились на 1,4%, ПП “Лутуг ино-пропан”залишились без зм ін, ПП “Лугавтогаз”зросли на 5,1%, ТОВ “Східні ресурси”зменш ились на 4,5%. При цьому роздрібн а ціна у всіх зазначених учас ників Ринку зменшилась з 4,30 гр н/л до 4,20 грн/л (на -0,10 грн/л) або на 2 ,3%.

Протягом періоду з 16-17.09.2010 по 30.0 9-01.10.2010 закупівельні ціни на скр аплений газ у : МПП “КІП”та ПП “Лутугино-пропан”залишилис ь без змін, ТОВ “Компанія “Еко топ”зменшились на 1,4%, ПП “Луга втогаз”зменшились на 2,4%, ТОВ “ Східні ресурси”зменшились н а 3,1%. При цьому роздрібна ціна у всіх зазначених учасників Р инку зменшилась з 4,20 грн/л до 4,10 грн/л (на -0,10 грн/л) або ще на 2,38%.

Інформація по змінам закуп івельних, роздрібних цін та т оргівельних надбавок у учасн иків Ринку за період з червня по 06.11.2010 міститься у матеріалах справи.

Аналіз ринкової ситуації с відчить про відсутність об' єктивних причин для схожого зростання на 16,2% роздрібних ці н на скраплений газ в якості м оторного пального, що реаліз овувався відповідачами чере з АГЗП.

Як вбачається із наведених даних між зазначеними суб' єктами господарювання є незн ачна конкуренція щодо цін ре алізації скрапленого газу на регіональному Ринку м. Луган ська та що до них разом узятих на цьому ринку більше немає ж одного конкурента.

Зокрема, зазначені суб' єк ти господарювання протягом д осліджуваного періоду закуп овували скраплений газ за рі зними закупівельними цінами у різних постачальників. При різних закупівельних цінах на скраплений газ протягом д осліджуваного періоду учасн ики визначеного Ринку мали п ідстави встановлювати різні ціни на АГЗП. Однак, ПП “Лугав тогаз”, ПП “Лутугино-пропан” , ТОВ “Східні ресурси”, ТОВ “Ко мпанія “Екотоп”одночасно вс тановлювали на скраплений га з у якості моторного палива о днакові роздрібні ціни на АГ ЗП у Регіоні тобто вчиняли сх ожу цінову поведінку (схожі д ії).

З урахуванням приписів час тини 3 статті 6 Закону України “Про захист економічної конк уренції” для кваліфікації ді й (бездіяльності) суб' єктів господарювання на ринку тов арів як антиконкурентних узг оджених дій у вигляді схожих (і які призвели чи можуть приз вести до недопущення, усунен ня чи обмеження конкуренції) не вимагається обов' язкове встановлення та доведення ф акту чи фактів формального у згодження зазначених дій, в т ому числі укладання відповід ної угоди (угод). Це порушення встановлюється за результат ами такого аналізу органом А нтимонопольного комітету Ук раїни ситуації на ринку това ру.

Частиною 3 ст. 6 Закону Україн и “Про захист економічної ко нкуренції”визначено, що анти конкурентними узгодженими д іями вважається також вчинен ня суб'єктами господарювання схожих дій (бездіяльності) на ринку товару, які призвели чи можуть призвести до недопущ ення, усунення чи обмеження к онкуренції у разі, якщо аналі з ситуації на ринку товару сп ростовує наявність об'єктивн их причин для вчинення таких дій (бездіяльності).

При цьому Закон України “Пр о захист економічної конкуре нції”не передбачає доказува ння умислу у сторін на ці дії.

Матеріалами справи підтве рджується, що учасники ринку реалізації скрапленого газу у м. Луганську у певні проміжк и часу встановлювали однаков і ціни на газ при різних умова х його придбання, чим усунули цінову конкуренцію між собо ю.

При цьому 09.06.2010р., 21.07.2010р., 03.08.2010р. поз ивач останнім з інших учасни ків ринку зрівнював ціну газ у з ціною газу у інших реаліза торів газу.

Усі інші учасники ринку реа лізації скрапленого газу виз нали факт вчинення атиконкур ентних узгоджених дій.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" Антимонопо льний комітет України є держ авним органом із спеціальним статусом, метою діяльності я кого є забезпечення державн ого захисту конкуренції у пі дприємницькій діяльності та у сфері державних закупівел ь.

Основним завданням Антимо нопольного комітету України є участь у формуванні та реал ізації конкурентної політик и в частині здійснення держа вного контролю за дотримання м законодавства про захист економічної конкуренції н а засадах рівності суб'єктів господарювання перед законо м та пріоритету прав спожива чів, запобігання, виявлення і припинення порушень законод авства про захист економічно ї конкуренції; сприяння розв итку добросовісної конкурен ції (ст. 3 Закону України "Про Ан тимонопольний комітет Украї ни").

Антимонопольний комітет У країни і його територіальні відділення становлять систе му органів Антимонопольного комітету України, яку очолює Голова Комітету. Антимонопо льний комітет України, адмін істративні колегії Антимоно польного комітету України, д ержавні уповноважені Антимо нопольного комітету України , адміністративні колегії те риторіальних відділень Анти монопольного комітету Украї ни є органами Антимонопольно го комітету України (ст. 6 Зако ну України "Про Антимонополь ний комітет України").

Закон України "Про захист ек ономічної конкуренції" визна чає правові засади підтримки та захисту економічної конк уренції, обмеження монополіз му в господарській діяльност і і спрямований на забезпече ння ефективного функціонува ння економіки України на осн ові розвитку конкурентних в ідносин.

Відносини органів державн ої влади, органів місцевого самоврядування, органів адм іністративно-господарськог о управління та контролю із с уб'єктами господарювання; су б'єктів господарювання з інш ими суб'єктами господарюванн я, із споживачами, іншими юрид ичними та фізичними особами у зв'язку з економічною конку ренцією регулюються Законом України "Про захист економіч ної конкуренції". Цей Закон з астосовується до відносин, я кі впливають чи можуть вплин ути на економічну конкуренці ю на території України (ст. 2 За кону України "Про захист екон омічної конкуренції").

Відповідно ст. 36 Закону Укра їни "Про захист економічної к онкуренції", органи Антимоно польного комітету України ро зпочинають розгляд справи пр о порушення законодавства пр о захист економічної конкуре нції, зокрема, за заявами суб'є ктів господарювання, громадя н, об'єднань, установ, організа цій про порушення їх прав вна слідок дій чи бездіяльності , визначених цим Законом як по рушення законодавства про за хист економічної конкуренці ї; поданнями органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, органів адмі ністративно-господарського управління та контролю про порушення законодавства пр о захист економічної конкуре нції; власною ініціативою ор ганів Антимонопольного комі тету України.

За приписами ст. 14 Закону Ук раїни "Про Антимонопольний к омітет України" адміністрати вна колегія територіального відділення Антимонопольног о комітету України, має право , зокрема:

розглядати заяви і справи п ро порушення законодавства про захист економічної конк уренції, проводити розслідув ання або дослідження за цими заявами і справами;

приймати передбачені зако нодавством про захист економ ічної конкуренції розпоряд ження та рішення, надавати висновки щодо кваліфікації дій відповідно до закон одавства про захист економ ічної конкуренції, попередн і висновки стосовно узгодже них дій;

при розгляді заяв і справ п ро порушення законодавства п ро захист економічної конкур енції, проведенні перевірки та в інших передбачених зак оном випадках вимагати від с уб'єктів господарювання, об'є днань, органів влади, органі в місцевого самоврядування, органів адміністративно-гос подарського управління та ко нтролю, їх посадових осіб і п рацівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію , в тому числі з обмеженим дост упом;

проводити дослідження ри нку, визначати межі товарно го ринку, а також становище, в тому числі монопольне (дом інуюче), суб'єктів господарюв ання на цьому ринку та прийм ати відповідні рішення (розп орядження);

визначати наявність або відсутність контролю між суб'єктами господарювання або їх частинами та склад групи суб'єктів господарюван ня, що є єдиним суб'єктом госпо дарювання; здійснювати інші повноваження відповідно до законодавства про захист ек ономічної конкуренції, тощо.

На підставі ст. 48 Закону Укр аїни "Про захист економічної конкуренції", за результатам и розгляду справ про порушен ня законодавства про захист економічної конкуренції орг ани Антимонопольного коміте ту України приймають рішення , в тому числі про: визнання вч инення порушення законодав ства про захист економічної конкуренції; припинення пору шення законодавства про за хист економічної конкуренц ії; зобов'язання органу влади , органу місцевого самовряд ування, органу адміністратив но-господарського управлін ня та контролю скасувати аб о змінити прийняте ним рішен ня чи розірвати угоди, визна ні антиконкурентними діями о рганів влади, органів місцев ого самоврядування, органів адміністративно-господарсь кого управління та контролю; визнання суб'єкта господарю вання таким, що займає монопо льне (домінуюче) становище на ринку; примусовий поділ суб'є кта господарювання, що займа є монопольне (домінуюче) стан овище на ринку; накладення шт рафу; блокування цінних папе рів; усунення наслідків пору шень законодавства про за хист економічної конкуренці ї, тощо.

Відповідно до ст. 59 Закону Ук раїни "Про захист економічно ї конкуренції" підставами дл я зміни, скасування чи визнан ня недійсними рішень органів Антимонопольного комітету У країни є: неповне з'ясування о бставин, які мають значення д ля справи; недоведення обста вин, які мають значення для сп рави і які визнано встановле ними; невідповідність виснов ків, викладених у рішенні, обс тавинам справи; порушення аб о неправильне застосування н орм матеріального чи процесу ального права.

Порушення або неправильне застосування норм процесуал ьного права може бути підста вою для зміни, скасування чи в изнання недійсним рішення ті льки за умови, якщо це порушен ня призвело до прийняття неп равильного рішення.

Матеріалами справи не підтверджується будь-якої з підстав, зазначених в ст. 59 З акону України "Про захист еко номічної конкуренції" для ск асування чи визнання недійсн им оспорюваного рішення № 01-24/01 від 21.01.2011р., отже вірним є виснов ок суду першої інстанції про відмову позивачеві у задово ленні позову.

За таких обставин, Дон ецький апеляційний господар ський суд дійшов висновку, що доводи заявника апеляційної скарги, викладені в апеляцій ній скарзі не обґрунтовані, н е доведені належними та допу стимими доказами в розумінні ст.33, ст.34 Господарського проце суального кодексу України

Твердження заявника а пеляційної скарги про поруше ння місцевим господарським с удом норм матеріального прав а при прийнятті рішення не зн айшли свого підтвердження, в зв' язку з чим підстав для зм іни чи скасування рішення го сподарського суду Лугансько ї області від 12.04.2011р. (підписано 15.04.2011р.) у справі № 23/13н/2011 суд апеля ційної інстанції не вбачає.

Результати апел яційного провадження у справ і № 23/13н/2011 оголошені в судовому засіданні.

Відповідно до ст. 49 Господ арського процесуального код ексу України витрати по спла ті державного мита по апеляц ійній скарзі покладаються на заявника апеляційної скарг и.

Керуючись ст.ст. 49, 99, 101, 102, 103, 105 Гос подарського процесуального кодексу України, Донецький а пеляційний господарський су д,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Пр иватного підприємства "Лугав тогаз" м. Луганськ на рішення господарського суду Лугансь кої області від 12.04.2011 р. (повний т екст складено та підписано 15.0 4.2011р.) у справі №23/13н/2011- залишити б ез задоволення.

Рішення господарського с уду Луганської області від 12.0 4.2011 р. (повний текст складено та підписано 15.04.2011р.) у справі №23/13н/2 011 - залишити без змін.

Постанова набирає з аконної сили з дня її прийнят тя та може бути оскаржена до В ищого господарського суду Ук раїни у касаційному порядку через Донецький апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів.

Головуючий Н.М.Дучал

Судді: М.Д.Запорощенко

Р.Г.Нов ікова

Надруковано 5екз.: 1-по зивачу, 1-відповідачу,1-у справ у, 1-ДАГС, 1-ГСЛО

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення11.07.2011
Оприлюднено05.08.2011
Номер документу17317942
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —23/13н/2011

Постанова від 11.07.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 09.06.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 11.05.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Рішення від 12.04.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Воронько В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні