Постанова
від 27.07.2011 по справі 2а-7693/11/0170/13
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

27 липня 2011 р.  

Справа №2а-7693/11/0170/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді  Ольшанської Т.С., при секретарі Ківа А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу  

за позовом   Управління Пенсійного фонду України в м.Євпаторія АР Крим          

до   Приватного виробничо-техничного радіотелевізійного підприємства "РТ"              

про стягнення заборгованості у сумі 130847,53 грн.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1, довіреність №б/н від 07.07.2011,

представник відповідача - ОСОБА_2, довіреність №21 від 20.07.2011.

Обставини справи: Управління Пенсійного фонду України в м.Євпаторія АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до приватного виробничо-техничного радіотелевізійного підприємства "РТ" про стягнення заборгованості у сумі 157863,30 грн.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 04.07.2011 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження по справі та справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні, яке відбулось 27.07.2011, наполягав на задоволенні адміністративного позову у повному обсязі та заявив клопотання про зменшення позовних вимог, а саме у зв'язку із частковою сплатою відповідачем заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у сумі  27015,77 грн. та у зв’язку з наданням Управлінням Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим приватному виробничо-технічному радіотелевізійному підприємству "РТ" розстрочки сплати заборгованості усього на суму 86073,59грн.       

Представник відповідача адміністративний позов визнав в повному обсязі.

Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд  

ВСТАНОВИВ:

Відповідач зареєстрований в Управлінні Пенсійного фонду України в м.Євпаторія АР Крим (далі-Управління) як платник страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.  

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Приймаючи до уваги, що спірні правовідносини виникли до набрання чинності Законом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 08.07.2010 року № 2464-VІ, тобто до 01.01.2011, суд вважає за необхідне керуватися нормами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин.

Принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування визначені в Законі України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 №1058-IV (далі по тексту - Закон).

Згідно із ст. 1 Закону страхові внески –це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із  законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Стаття 3 Закону визначає, що суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні є, зокрема Пенсійний фонд і страхувальники.

Частиною 3 статті 15 Закону встановлено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду. З

Згідно з ч. 6 ст. 17 Закону, страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Частиною 6 статті 20 Закону встановлено, що страхувальники зобов’язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний  базовий звітний період, не пізніше  ніж через 20 днів із дня закінчення цього періоду (ч. 6 ст. 20 Закону).

Страхувальник зобов’язаний сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний  базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 днів із дня закінчення цього періоду. Якщо  страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі оплачують страхові внески, до них  застосовуються фінансові санкції, передбачені  Законом (п. 6 ст. 20 Закону).

Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені ст. 20 Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій (п. 2 ст. 106 Закону).

У відповідності до ч.1 ст.21 Закону №1058 органи Пенсійного фонду ведуть облік усіх застрахованих осіб та персоніфікований облік надходження страхових внесків, створюють і забезпечують функціонування єдиного державного автоматизованого банку відомостей про застрахованих осіб, здійснюють облік коштів Накопичувального фонду на накопичувальних пенсійних рахунках.

Підставою для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку серед інших є і відомості, що  надходять від роботодавців (ч.2 ст.21 Закону №1058).

Отже відповідач в розумінні Закону №1058 є роботодавцем, який повинний надавати відомості до системи персоніфікованого обліку.

Згідно з пп. 1 п.1.3. Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що затверджений постановою правління Пенсійного фонду України 10.06.2004р. N 7-6 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2004 р. за N 1000/9599 (далі - Порядок) страхувальник один раз на рік до 1 квітня поточного року згідно із затвердженим графіком подає до територіального органу Пенсійного фонду за місцем реєстрації комплект документів первинної звітності до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб за попередній рік.

Згідно п. 5 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058 за ненадання, невчасне надання, надання не по встановленій формі або представлення недостовірних відомостей, використовуваних в системі персоніфікованого обліку і іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 % суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожен повний або неповний місяць затримки представлення відомостей, звітності, але не менше десяти не оподатковуваних податком мінімумів доходів громадян, а у разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 % вказаних сум і не менше 20 не оподатковуваних податком мінімумів доходів громадян.

З 16.02.2009 по 27.02.2009 на підприємстві була проведена перевірка з питань своєчасності, достовірності та повноти нарахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 13.01.2006 по 15.02.2009, повноти та своєчасності перерахування авнсових платежів у вигляді сум страхових внесків за період з 13.01.2006 по 15.02.2009 і достовірності відомостей, наданих в систему персоніфіцтрованного обліку Пенсійного фонду України за 2005-2008.

За результатами перевірки складено акт від 27.02.2009 №19-ю та відповідачу були донараховані страхові внески у розмірі 71789,71грн.

У встановлені законодавством строки, відповідачем зобов’язання по сплаті фінансових санкцій та пені не були сплачені.

На підставі даних акту перевірки:

- керуючись п. 3 ч. 9 ст. 106 Закону Укрїни “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, позивачем 13.03.2009 прийнято рішення №191 про застосування фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески на суму 576,00 грн. Яке було отримане відповідачем, що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення 18.03.2009, у встановлені законодавством строки зобов’язання не були сплачені;

- керуючись п. 4 ч. 9 ст. 106 Закону Укрїни “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, позивачем 13.03.2009 прийнято рішення №192 про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не нарахованих і не сплачених страхових внесків у сумі 73195,93 грн. Яке було отримане відповідачем, що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення 18.03.2009, у встановлені законодавством строки зобов’язання не були сплачені;

-  керуючись п. 5 ч. 9 ст. 106 Закону Укрїни “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, позивачем 13.03.2009 прийнято рішення № 193 про застосування фінансових санкцій за не надання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку в терміни, встановлені законодавством у сумі 510,00 грн.Яке було отримане відповідачем, що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення 18.03.2009, у встановлені законодавством строки зобов’язання не були сплачені;

- керуючись п. 7 ч. 9 ст. 106 Закону Укрїни “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, позивачем 13.03.2009 прийнято рішення № 194 про застосування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків у сумі 11791,66 грн. Яке було отримане відповідачем, що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення 18.03.2009, у встановлені законодавством строки зобов’язання не були сплачені;

Крім того, позивач надав суду рішення № 4 від 18.07.2011 про розстрочку сплати заборгованості усього на суму 86073,59 грн.

Відповідно до пункту 7 розділу 18 "Прикинцеві та переходні положення" Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" заборгованість із сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, нарахованого до 1 січня 2004 року, не погашена станом на 1 січня 2011 року, з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, із сплати фінансових санкцій та пені, що виникла до 1 січня 2011 року, підлягає розстроченню не більш як на 60 календарних місяців починаючи з 1 січня 2011 року.

Розстрочена сума підлягає сплаті (в тому числі пеня і штрафні санкції) рівними частками щокварталу не пізніше 20 числа місяця, що настає після зазначеного періоду, незалежно від факту виплати заробітної плати за цей період.

Управлінням  Пенсійного фонду України в м.Євпаторія АР Крим прийнято рішення розстрочити приватному виробничо-технічному радіотелевізійному підприємству "РТ" суми заборгованості зі сплати штрафів у сумі 86073,59 грн.

Відтак, станом на момент розгляду справи, відповідач перед позивачем має заборгованість, з урахуванням часткової сплати боргу,  у розмірі 44773,94 грн.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належить задовольнити у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 160-163,167  Кодексу адміністративного судочинства України, суд   

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з приватного виробничо-техничного радіотелевізійного підприємства "РТ" (АР Крим, м. Євпаторія, вул. Інтернаціональна, буд. 138, р/р №26008485306091 в КФ АКБ "Укрсоцбанк", МФО 324010, ЄДРПОУ22231734) на користь Управління Пенсійного фонду України в м.Євпаторія АР Крим заборгованість в сумі 44773,94 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.      

 

Суддя                                                                Ольшанська Т.С.

              

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.07.2011
Оприлюднено08.08.2011
Номер документу17325697
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7693/11/0170/13

Постанова від 27.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні