5153-2006
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 122
ПОСТАНОВА
Іменем України
03.06.2008Справа №2-31/5153-2006
Господарський суд Автономної Республіки Крим у складі
судді Привалової А.В.
при секретарі судового засідання Лауман Ю.С.
за участю представників сторін :
від позивача – Бахарєва Н.Ю., дов.№04-5/2 від 08.01.08р.
від відповідача – не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом – Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, (95017, м.Сімферополь, пр.Кірова, 51-52/10а)
про стягнення 2219 грн.
ВСТАНОВИВ:
Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів 26.01.06р. звернулось до господарського суду АРК в порядку господарського судочинства з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримська птахівницька компанія» про стягнення 2100 грн. штрафних санкцій і 119грн. пені.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачені штрафні санкції за не створення 1 робочого місця у 2004р. для працевлаштування інвалідів у встановлені законом строки, тому сума штрафу та пеня повинні бути стягнути в судовому порядку.
Відповідач позов не визнав, у відзиві на позов зазначив, що згідно акту комплексної документальної планової перевірки №73/23-02/32862853 від 30.06.2005р., що проводилася Сімферопольською міжрайонною податковою інспекцією за період з 01.04.04р. по 31.03.05р., порушень з боку відповідача щодо не сплати до Фонду соціального захисту інвалідів не виявлено, встановлено, що підприємство не є платником збору до Фонду соціального захисту інвалідів, оскільки відсутній об'єкт оподаткування. Крім того, вказує, що обов'язок працевлаштовувати інвалідів покладений законом на органи виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, а не на підприємство. До того ж сплату штрафних санкцій підприємство здійснює за рахунок прибутку, що залишився після сплати податків та обов'язкових платежів, а оскільки підприємство прибутку не має, тому й не повинно сплачувати штрафні санкції.
Ухвалою господарського суду АРК від 22.08.06р. в судове засідання викликався представник державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим для дачі пояснень щодо результатів комплексної документальної перевірки від 30.06.2005р.
В своїх поясненнях інспекція посилається на те, що перевіряючим інспектором Максименко А.В. припущено помилку щодо відображення у акті чисельності штатних працівників відповідача.
У судовому засіданні 16.10.2006р. (а.с.98) розгляд даної справи був продовжений за правилами Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до п.6 Закону України «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України» №2953 від 06.10.05р., що набрав чинність 01.11.2005р., згідно якого до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у перший та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою господарського суду АРК від 19.12.2006р. провадження у справі №2-23/5153-2006А було зупинено до розгляду господарським судом АРК адміністративного позову Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АРК про визнання незаконним пункту 2.9 акту «Про результати комплексної документальної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства ТОВ «Кримська птахівницька компанія» за період з 01.04.2004 р. по 31.03.2005 р.» від 30.06.2005 р.
Ухвалою заступника голови господарського суду АРК від 17.03.2008 р. змінено склад суду, призначено для розгляду справи №2-23/5153-2006А суддю господарського суду АРК Привалову А.В. Справі привласнений номер №2-31/5153-2006А.
Ухвалою господарського суду АРК від 18.03.2008р. провадження по справі поновлено.
Ухвалою господарського суду АРК від 03.06.2008р. провадження по справі в частині позовних вимог про стягнення пені в розмірі 119,00 грн. закрито на підставі пункту 2 частини1 статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з відмовою позивача від позову в цієї частини.
Позивач в судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі і просить стягнути з відповідача штрафну санкцію в розмірі 2100грн.
Відповідач явку свого представника у судові засідання не забезпечив, про час, день і місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Керуючись принципом розумності строку вирішення справи, у зв'язку з тим, що відповідач не скористався наданим йому правом на участь у судовому розгляді справи, при наявності у справі достатніх доказів, суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність представника відповідача за наявними у справі матеріалами.
В порядку ст.150 КАС України справа слуханням відкладалась, у зв'язку з необхідністю надання додаткових документів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представників сторін, наданих у ході судового розгляду справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Предметом спору у даній справі є стягнення з відповідача штрафних санкцій за не створення 1 робочого місця у 2004 році для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до п.2 ст.5 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлено норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів де працює 25 і більше чоловік у розмірі 4% від загальної чисельності працівників, а де працює від 8 до 25 чоловік – 1 місце.
Із змісту звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів форми 10-П1 «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2004р.», наданого Товариством з обмеженою відповідальністю «Кримська птахівницька компанія» до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, вбачається, що норматив відповідача, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу якого 15 осіб, складає 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, працюючих інвалідів не має, фонд оплати праці штатних працівників складає 31,5 тис. грн.., середньорічна заробітна плата штатного працівника складає 234,00 грн., сума коштів штрафних санкцій, за нестворені робочі місця для інвалідів – 0.
Згідно пункту 5 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів (далі – Положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 р. №314 (яке діяло на час спірних правовідношень), підприємства здійснюють заходи по створенню робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до пункту 3 Положення, робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестовано спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Згідно пункту 14 вказаного Положення, підприємства, в рамках доведеного до відома нормативу, створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів, інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.
Таким чином, законом встановлено, що направленню інвалідів на підприємство передує обов'язок юридичної особи виконати організаційні дії по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів і інформуванню органів, передбачених статтею 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Відповідно до пункту 2.1 пункту 2 Інструкції щодо заповнення державної статистичної звітності за формами №3-ПН «Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 06.07.1998 р. №244 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.07.1998р. за №464/2904, звіт за формою №3-ПН подається підприємствами, незалежно від форм власності і господарювання, місцевому центру зайнятості 28 числа щомісячно
У разі потреби термінового заміщення наявних вільних робочих місць, що виникли у між звітний період у зв'язку зі звільненням працівників, дані про ці місця подаються додатково, в міру їх виникнення
В графі 4 звіту за формою №3-ПН проставляється наявність вільних робочих місць (вакантних посад) в рахунок річної броні, встановленої місцевими державними адміністраціями, для працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, а також для пенсіонерів, учнів, студентів, інвалідів. Наявність вільних робочих місць (вакантних посад) зазначається щодо кожної категорії громадян окремо під встановленими шифрами (інваліди мають шифр «14»).
Як свідчать матеріали справи ТОВ «Кримська птахівницька компанія» не надавало такі відомості до Сімферопольського районного центру зайнятості. Не надано відповідачем й доказів звернення до інших органів, на яких законом покладений обов'язок щодо працевлаштування інвалідів, із відомостями про наявність вільних робочих місць.
Аналіз наведених положень законодавства України дає підстави для висновку про те, що виконанню відповідними органами обов'язку працевлаштовувати інвалідів передує вжиття підприємством необхідних заходів для забезпечення такого працевлаштування, до яких належать, зокрема, здійснення заходів зі створення в установленому порядку робочих місць у межах нормативу та інформування названих органів про наявність вакантних посад для інвалідів, що відповідачем у 2004р. не виконано.
Тому судом не приймаються до уваги доводи відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, оскільки спеціальним законом з питань соціальної захищеності інвалідів не передбачено звільнення від сплати штрафних санкцій у разі невиконання нормативу по створенню робочих місць. Приписи Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлюють альтернативні зобов'язання підприємства перед державою: або виконати норматив по створенню робочого місця інвалідів або сплатити штрафну санкцію. Крім того, сплата штрафної санкції не ставиться законом у залежність від наявності чи відсутності прибутку у підприємства.
Також не приймається судом до уваги посилання відповідача на акт комплексної документальної планової перевірки №73/23-02/32862853 від 30.06.2005р., що проводилася Сімферопольською міжрайонною податковою інспекцією за період з 01.04.04р. по 31.03.05р., оскільки зазначений акт взагалі не містить відомостей щодо відсутності у відповідача обов'язку по сплаті штрафної санкції за невиконання нормативу по створенню робочого місця інваліда. Пункт 2.9 акту, на який посилається відповідач, містить тільки запис про те, що ТОВ «Кримська птахівницька компанія» не є платником збору соціального захисту інвалідів. Але адміністративна-господарська санкція не є обов'язковим платежем у розумінні Законів України «Про систему оподаткування» та «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», тому дане питання знаходиться поза компетенцією податкових органів.
Оскільки підприємством не вжито усіх заходів із забезпечення працевлаштування інвалідів, передбачених чинним на час виникнення спірних правовідносин законодавством про соціальний захист інвалідів, то у відповідача виникає обов'язок по сплаті штрафних санкцій.
Згідно ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та пункту 3.4 «Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів України, акумуляції, обліку та використання цих коштів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001р. №1767, відповідач до 15 квітня 2005р. зобов'язаний був перерахувати на рахунок Кримського республіканського відділення фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Проте відповідачем в добровільному порядку суму штрафу в розмірі 2100 грн. не сплачено.
У відповідності зі ст. 71 КАС України відповідач повинен надати докази погашення заборгованості, тоді як таких він суду не представив.
Відповідачем також не надано суду доказів, які б свідчили про вжиття підприємством заходів із забезпечення працевлаштування інвалідів, передбачених зазначеним вище законодавством про соціальний захист інвалідів.
Ухвалою господарського суду АРК від 03.06.2008 р. провадження по справі в частині позовних вимог про стягнення пені в розмірі 119,00 грн. закрито.
При таких обставинах справи позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Вступна та резолютивна частина постанови оголошена в судовому засіданні 03.06.2008 р. Постанова складена у повному обсязі 09.06.2008р.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 7, 8, 9, 11, 12, 71, 86, ч.4 ст.94, ст..ст.122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримська птахівницька компанія» (97563, Сімферопольський район, с.Костянтинівка, вул.Урожайна, 41-а; ОКПО 32862853) в дохід Державного бюджету України (95017, м.Сімферополь, пр.Кірова, 51-52/10А), (п/р №31215230500268 одержувач: Держбюджет Сімферопольського району, 50070000, банк одержувача: Управління Державного казначейства в Автономній Республіці Крим м.Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 24040814, призначення платежу: ЄДРПОУ 32862853; 50070000; 01; 4% за незайняті інвалідами робочі місця) заборгованість у сумі 2100,00 грн.
Виконавчий документ видати у встановленому ст.258 КАС України порядку після набрання постановою законної сили.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанову надіслати на адресу сторін рекомендованою кореспонденцією.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Привалова А.В.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2008 |
Оприлюднено | 26.06.2008 |
Номер документу | 1751062 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Привалова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні