Постанова
від 19.05.2008 по справі 801-2008а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

801-2008А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 313

ПОСТАНОВА

Іменем України

19.05.2008Справа №2-24/801-2008А

Господарський суд Автономної Республіки Крим у складі

судді Господарського суду Автономної Республіки Крим  Колосової Г.Г.,

секретаря судового засідання Капустіної І. М., розглянувши за участю представників:

від позивача – Бархиян О.О., довіреність № 13-14/9737 від 22.01.2007 р.

від відповідача – Городицький С.Л., довіреність № 32 від 24.04.2008 р.

у відкритому судовому засіданні справу

за адміністративним позовом – Контрольно-ревізійного управління в АР Крим (95006 м. Сімферополь, б. Леніна, 5/7, ідентифікаційний код 20703979)

до відповідача – Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської міської ради, (96126 АР Крим, м. Джанкой, вул. К. Маркса, 15; ідентифікаційний код 03193956)

про  спонукання до виконання певних дій та стягнення 6396,81 грн.

Обставини справи:

Позивач  звернувся з адміністративним позовом до суду, у якому просить зобов`язати відповідача виконати п. 1 вимог обов'язкових вказівок КРВ в м. Джанкой та Джанкойському районі від 31.10.2007 р. № 31-14/1315 та стягнути до державного бюджету суму 6396,81 грн.

Відповідач просить у позові відмовити за мотивами, викладеними у судових засіданнях та відзиві на позов.

У судовому засіданні 07.04.2008 р. позивач змінив позовні вимоги, та просить суд зобов'язати  відповідача виконати вимоги КРВ в м. Джанкой та Джанкойському районі від 30.10.2007 р. № 31-14/1315, а саме, прийняти мірі по відшкодуванню незаконних витрат бюджетних коштів на загальну суму 5470,81 грн., у тому числі нецільових витрат бюджетних коштів на суму 4000,00 грн.

Судом зміни позивних вимог позивача прийняті до розгляду.

У судовому засіданні представником позивача надані уточнення позовних вимог, яким позивач змінив позивні вимоги та просить суд зобов'язати відповідача виконати вимоги КРВ в м. Джанкой  та Джанкойському районі від 30.10.2007 р № 31-14/1315, а саме: прийняти міри щодо відшкодування незаконно витрачених бюджетних коштів на загальну суму 5508,21 грн., у тому числі нецільове витрачення бюджетних коштів у сумі 4000,00 грн.

Судом зміни позивних вимог прийняті до розгляду.

Згідно з п. 6 Закону України “Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України” № 2953-ІV від 06.10.2005р., що набрав чинність 01.11.2005р., до початку  діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991р. (1798-12), вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

 Відповідно до  ст.41 Кодексу Адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснював повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін, суд -

в с т а н о в и в:

Відповідно до Плану контрольно – ревізійної роботи Головного контрольно – ревізійного управління в Україні на третій квартал 2007 р., КРВ в м. Джанкой та Джанкойському районі була проведена документальна ревізія фінансово – господарської діяльності та цільового і законного використання бюджетних коштів, в тому числі:

1.          субвенції з державного бюджету місцевим бюджетами на виплату допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям,  інвалідам  з  дитинства  і  дітям  -  інвалідам  та  тимчасової державної допомоги дітям;

2.          надання щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни;

3.          субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам щодо

надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату

електроенергії, природного газу, послуг тепло-,

водопостачання і водовідведення, квартирної плати, вивезення

побутового сміття та рідких нечистот;

4.          субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам щодо

надання пільг з послуг зв'язку та інших передбачених

законодавством пільг, компенсацію за пільговий проїзд

окремих категорій громадян;

5.          бюджетних коштів Фонду соціального захисту інвалідів щодо

забезпечення інвалідів та інвалідів чорнобильців

автомобілями, санаторно-курортне оздоровлення інвалідів,

одноразову матеріальну допомогу інвалідів, забезпечення

окремих категорій населення технічними та іншими засобами

реабілітації в Управлінні праці та соціального захисту

населення Джанкойської міської ради за період з 01.07.2005р.

по 01.07.2007р.

28.09.2007 р. КРВ в м. Джанкой та Джанкойському районі був складений відповідний акт ревізії використання бюджетних коштів за № 21-21/59 (а.с.9-22).

Позивач посилається на те, що ревізією були встановлені факти порушення фінансової дисципліни, порядку ведення бухгалтерського обліку та незаконних витрат державних коштів на суму 6 396,81 грн.

Згідно з п. 7 ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» № 2939-ХІІ від 26.01.1993р. із змінами та доповненнями (Закон № 2939) КРУ в АРК надається право пред`являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів.

Користуючись вказаним правом, за наслідками проведеної ревізії в Управлінні праці та соціального захисту населення Джанкойської міської ради були направлені обов'язкові вказівки (вимоги) КРВ в м. Джанкої та Джанкойському районі від 30.10.2007 року №31-14/1315 щодо усунення фінансових порушень і недопущенню їх в подальшому (а.с.8).

Пунктом 10 ст. 10 Закону № 2939 КРУ в АР Крим надано право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

До теперішнього часу вимоги КРВ в м. Джанкої та Джанкойському районі в повному обсязі не виконано, не відшкодовано - 6 396,81грн., що стало підставою для звернення з відповідним позовом до суду.

Як вбачається з акту ревізії, при дослідженні особових справ одержувачів пільг встановлені незаконні витрати коштів державного бюджету на суму 2396,81грн. на відшкодування витрат щодо надання пільг на житлово-комунальні послуги.

Так, при звірці списків, наданих Джанкойським районним управлінням Пенсійного фонду України померлих громадян на території м. Джанкоя та Джанкойського району з електронною базою одержувачів пільг Управління праці та соціального захисту   населення   Джанкойської міської ради встановлена оплата пільги 15-ти громадянам пільгової категорії на суму 312,46 грн. за період з грудня 2006 року по серпень 2007 року після їх смерті, а саме: 3-м інвалідам загального захворювання на суму 155,42 грн, чим порушено вимоги п. 9 Постанови Ради Міністрів АРК "Про порядок надання пільг окремим категоріям громадян" від 05.04.2006р. № 140; 12-ти ветеранам ВВВ, у тому числі 9-ти дітям ВВВ на суму 157,04 грн.

Згідно з актом, відповідне порушення призвело до зайвого відшкодування пільг комунальним службам міста на суму 312,46 грн.

В процесі розгляду справи встановлено, що сума 166,76 грн. була повернута до бюджету, про що свідчать таблиця повернення грошових коштів комунальним підприємствами по вмерлим пільговикам та листи житлово – комунальних організацій щодо перерозрахунку пільг та повернення цих сум до бюджету (а.с. 32-57).

Тому позивач, зменшивши позовні вимоги у цій частині, просить зобов'язати відповідача виконати вимоги КРВ в м. Джанкой  та Джанкойського району від 30.10.2007 р № 31-14/1315, а саме: прийняти міри щодо відшкодування незаконно витрачених бюджетних коштів на суму 145,70 грн.

Згідно з поясненнями відповідача, дійсно, у зв'язку з недосконалістю програмного забезпечення, збоєм, який виник у пошуковій програмі, декілька померлих громадян не були виявлені програмою, тому житлово-комунальні організації не були сповіщені своєчасно.

Вказана сума складає саме 166,76 грн., яка вже відшкодована.

При проведенні ревізії відповідач звернувся до організацій, які надають послуги з питань перерахування, згідно отриманим відповідям суми змінилися, оскільки є випадки, коли за адресою померлого проживає ще одна людина, яка має пільги, або суми нарахованих  пільг вказані не за поточний, а за попередній місяць, тобто до смерті пільговика.

У запереченнях на позов вказано, що відповідач повідомив ревізорів про змінення сум, однак ці відомості в акт ревізії включені не були.

Як вбачається з акту ревізії,  в ньому не вказані прізвища осіб, яким були сплачені пільги після їх смерті, немає розрахунку суми, яка підлягає відшкодуванню.

За поясненнями відповідача, у зв'язку з цим він не може встановити, яким особам фактично застосовані пільги у розмірі 145,70 грн., та перевірити вказані відомості.

У судове засідання позивач також не надав детальний розрахунок суми 145, 70 грн. із зазначенням  прізвищ осіб, яким були сплачені пільги після їх смерті.

Тому суд не має можливості дослідити розмір зазначеної в акті ревізії суми сплачених пільг громадянам після їх смерті та встановити правомірність вимог позивача щодо відшкодування вказаної суми.

Відповідно до статті 71 КАС України  кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З урахуванням викладеного, вимоги позивача щодо зобов'язання відповідача виконати вимоги КРВ в м. Джанкой та Джанкойського району від 30.10.2007 р № 31-14/1315, а саме: прийняти міри щодо відшкодування незаконно витрачених бюджетних коштів на суму 145,70 грн. задоволенню не підлягають, у позові відмовлено.

Також при проведенні ревізії при звірці списку, наданого адресно-довідковим бюро м. Джанкоя при Джанкойському МРВ ГУ МВС України в АРК про фактичну реєстрацію пільгової категорії громадян, встановлено надання пільг 2-м громадянам пільгової категорії, які фактично вибули з місця проживання міста Джанкоя, що підтверджено адресними довідками. Зазначене порушення призвело до незаконного надання пільг на житлово-комунальні послуги на суму 2 084,35 грн. за період з квітня 2006 року по серпень 2007 року, чим порушено вимоги п. 4, п. 7 Постанови Кабінету Міністрів України "Про єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги" від 29.01.2003р. № 117.

Відповідне порушення призвело до зайвого відшкодування пільг комунальним службам міста на суму 2 084,35 грн.

Тому позивач згідно розрахунку, наданого до позову та з урахуванням зміни позовних вимог просить зобов'язання відповідача виконати вимоги КРВ в м. Джанкой та Джанкойського району від 30.10.2007 р № 31-14/1315, а саме: прийняти міри щодо відшкодування незаконно витрачених бюджетних коштів на суму 145,70 грн

Встановивши, що частина вказаної суми вже відшкодована, позивач зменшив позовні вимоги, та просить зобов'язати відповідача виконати вимоги КРВ в м. Джанкой та Джанкойського району від 30.10.2007р. № 31-14/1315, а саме: прийняти міри щодо відшкодування незаконно витрачених бюджетних коштів на суму 1362,51 грн. згідно розрахунку до заяви про уточнення позовних вимог.

Однак, як вбачається з цього розрахунку, первісна сума порушення складала 2086,35 грн., тоді як відповідно до акту ревізії вона складає 2084,35 грн.

Таким чином, оскільки у розрахунку позивачем вказано, що відшкодовано 723,84 грн., суд дійшов висновку про те, що невідшкодованою залишилась сума 1360,51 грн.

Тому у частині вимог щодо відшкодування суми 2 грн. суд у позові відмовляє за вказаних підстав.

Стосовно порушення відповідачем положень Постанови Кабінету Міністрів України "Про єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги" від 29.01.2003р. № 117 щодо надання пільг особам які фактично вибули з місця проживання міста Джанкоя, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до п.5 Положення "Про єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги" для включення до Реєстру інформації про пільговика він подає уповноваженому органу довідку про склад сім'ї, копії документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім'ї на пільги (з пред'явленням оригіналів цих документів), копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, пред'являє паспорт та надає інформацію про характеристику житла та послуги, щодо отримання яких він має пільги та реально ними користується.  

У разі зміни місця проживання в межах адміністративно-територіальної одиниці, яку обслуговує уповноважений орган, пільговик або його законний представник повинен повідомити його про це письмово.  У разі зміни зареєстрованого місця проживання поза межами адміністративно-територіальної одиниці пільговик знімається з обліку в уповноваженому органі за попереднім зареєстрованим місцем проживання та стає на облік за новим зареєстрованим місцем проживання. Уповноважені органи за попереднім зареєстрованим місцем проживання пільговика закривають його персональну облікову картку та видають пільговику довідку про зняття з обліку, а за новим зареєстрованим місцем проживання відкривають нову облікову картку з дати реєстрації пільговика (п. 7 Положення).

Відповідно до роз'яснень Міністерства праці та соціальної політики України від 29.07.05р. за № 031/2001-11 «Про відшкодування наданих пільг за «фактичним» місцем проживання»  встановлено, що пільговик має право користуватися пільгою, як по місцю прописки, так і по місцю фактичного проживання, але при цьому не повинно бути  подвійного начислення пільг.

Відповідно до пояснень Садикова Х.С. (особа, якій призначені пільги), він дійсно виписався  з м. Джанкоя в м. Сімферополь 06.04.2006 р., але фактично проживав і проживає в м. Джанкой по колишньому місцю проживання, тому у відділі персоніфікації з обліку не знімався (а.с.63).

Також відповідно до довідки Управління праці та соціального захисту населення Залізничного району м. Сімферополя Садиков Х.С. пільгами не користувався (а.с.64).

Отже у відповідача були відсутні підстави для позбавлення Садикова Х.С. пільг.

Фоменко А.В. (особа, якій призначені пільги) дійсно виписаний з м. Джанкой, однак з заявою про зняття з персоніфікованого обліку до відповідача не звертався, лицеві рахунки в комунальних організаціях оформлені на його ім'я і ним не

закриті.

Як зазначалось раніше, у разі зміни місця проживання в межах адміністративно-територіальної одиниці, яку обслуговує уповноважений орган, пільговик або його законний представник повинен повідомити його про це письмово.

Відповідно до заяви Фоменко А.В., останній не заперечував проти удержання перерахованих коштів по пільгам.

Гроші в сумі 723,48 грн.. було повернено до бюджету, що не заперечується позивачем.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що вимоги позивача щодо зобов'язання відповідача виконати вимоги КРВ в м. Джанкой та Джанкойського району від 30.10.2007р. № 31-14/1315, а саме: прийняти міри щодо відшкодування незаконно витрачених бюджетних коштів на суму 1360,51задоволенню не підлягають, у позові у цій частині відмовлено.

Крім того, ревізією законності списання коштів з рахунків, у тому числі щодо їх цільового використання, встановлено, що в порушення вимог п. 8 ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993р. № 3551 Управлінням праці та соціального захисту населення проведено витрати коштів державного бюджету на проведення капітального ремонту двох квартир інвалідів ВВВ, тоді як законодавством передбачено проведення капітального ремонту будинків і поточного ремонту квартир.

Згідно рішення виконкому Джанкойської міської ради від 11.08.2005р. № 287 Джанкойським ЖЕО здійснено капітальний ремонт квартири інваліду ВВВ Шелудько В.С., який мешкає за адресою м. Джанкой, вул. Радянська ЗЗ-б, кв. 97 на суму 2 000 грн. згідно договору підряду від 12.08.2005р. № З та акту приймання виконаних робіт.

Крім того, згідно рішення виконкому Джанкойської міської ради від 26.05.2006р. № 201 КМП "Кварц" здійснено капітальний ремонт квартири інваліду ВВВ Решетняк В.І., який мешкає за адресою м. Джанкой, вул. Леніна, 36-6, кв. 37 на суму 2 000 грн. згідно договору підряду від 31.05.2006р. № 6 та акту приймання виконаних робіт.

Згідно наданих актів виконаних робіт та договорів, роботи по капітальному ремонту здійснено в квартирах, тоді як п. 8 ст. 13 зазначеного закону передбачено, що капітальний ремонт повинен проводитись тільки в будинках. Тобто кошти держбюджету витрачено на цілі, не передбачені п. 8 ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

В результаті допущеного порушення кошти державного бюджету на суму 4000 грн. використано відповідачем не за цільовим призначенням, чим порушено ст. 7 Бюджетного кодексу України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача щодо зобов'язання відповідача виконати вимоги КРВ в м. Джанкой та Джанкойського району від 30.10.2007р. № 31-14/1315, а саме: прийняти міри щодо відшкодування бюджетних коштів, які витрачені не за цільовим призначенням, на суму 4000 грн., задоволенню не підлягають у зв'язку з наступним.

Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок надання пільг, передбачених Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" витрати державних органів, органів місцевого і регіонального самоврядування, підприємств, установ і організацій (далі організації), пов'язані з наданням пільг, передбачених Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", покриваються місцевими фінансовими органами на підставі розрахунків, поданих організаціями, шляхом перерахування коштів на їх рахунки в установах банків. Пільги, передбачені зазначеним Законом, надаються організаціями за рахунок власних коштів з наступним відшкодуванням їх з бюджету за встановленими нормами у погоджені з фінансовими органами терміни.

Положення про порядок проведення безплатного капітального ремонту жилих будинків (квартир) інваліді війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членів сімей загиблих військовослужбовців та прирівняних до них осіб передбачає, що для вирішення питання про проведення безплатного капітального ремонту власник житла подає заяву до місцевого органу влади і самоврядування, місцеві органи влади і самоврядування ведуть Книгу обліку виконання безплатних капітальних ремонтів жилих будинків (квартир), що перебувають у власності осіб, яким надаються пільги.

За визначеними обсягами робіт складається кошторисний розрахунок і визначається вартість капітального ремонту будинку (квартири) згідно з діючим порядком визначення вартості ремонту жилих будівель.

Кошторисний розрахунок і вартість капітального ремонту будинку (квартири) затверджуються рішенням місцевого органу влади і самоврядування і не підлягають подальшій зміні.

Фінансування витрат на проведення капітального ремонту будинків (квартир) здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів у порядку, визначеному пунктом 6 постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 1994 р. N 94 "Про порядок надання пільг, передбачених Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Контроль за виконанням і дотриманням порядку проведення безплатного капітального ремонту будинків (квартир), що перебувають у власності громадян, яким надається зазначена пільга, здійснюється місцевими органами влади і самоврядування.

З наведеного суд робить висновок, що питання щодо надання пільг  інвалідам ВВВ по проведенню капітального ремонту будинків (квартир) вирішується не розпорядником бюджетних коштів (відповідачем), а виконавчим комітетом міської ради.

На виконання зазначених положень Джанкойська міська рада прийняла рішення від 11.08.2005р. № 287, яким зобов'язала Джанкойський ЖЕО здійснити капітальний ремонт квартири інваліду ВВВ Шелудько В.С., який мешкає за адресою м. Джанкой, вул. Радянська ЗЗ-б, кв. 97 на суму 2 000 грн. згідно договору підряду від 12.08.2005р. № З та акту приймання виконаних робіт.

Крім того, згідно рішення виконкому Джанкойської міської ради від 26.05.2006р. № 201 КМП "Кварц" здійснено капітальний ремонт квартири інваліду ВВВ Решетняк В.І., який мешкає за адресою м. Джанкой, вул. Леніна, 36-6, кв. 37 на суму 2 000 грн. згідно договору підряду від 31.05.2006р. № 6 та акту приймання виконаних робіт.

Доказів того, що вищевказані рішення Джанкойської міської ради оскаржені в установленому законом порядку, визнані нечинними або скасовані, до матеріалів справи не надано.

Ремонт був зроблений тій же категорії громадян, котра передбачена Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Докази того, що вказані кошти використані не тим цільовим призначенням, за яким вони надійшли з бюджету через органи Державного казначейства, відсутні.

А отже виводи позивача, викладені у акті ревізії, про те, що відповідачем порушена стаття 7 Бюджетного кодексу України та гроші у сумі 4000,00 грн. використані не за цільовим призначенням є  неспроможними, позовні вимоги у цій частині задоволенню не підлягають.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини  постанови.

Постанова складена у повному обсязі  23.05.2008 року.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.94, 98, 158-161, ч. 2 ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

Постановив:

У позові відмовити.

 

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України у Севастопольський апеляційний господарський суд.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Колосова Г.Г.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.05.2008
Оприлюднено26.06.2008
Номер документу1751235
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —801-2008а

Постанова від 19.05.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Колосова Г.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні