Постанова
від 02.04.2008 по справі 21/1189-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21/1189-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"02" квітня 2008 р.                                                            Справа №21/1189-А

за позовом  Прокурора Летичівського району смт. Летичів в інтересах держави в особі Летичівської міжрайонної Державної податкової інспекції смт. Летичів  

до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Шрубківське" с. Шрубків Летичівського району

про стягнення 115380,29 грн.

Суддя  Огороднік К.М.                    Секретар судового засідання Козій Т.М.

Представники:

від позивача               Варенко О.С. - за довіреністю   

від відповідача            не з'явився     

за участю прокурора відділу облпрокураутри Шкадько В.В.

У судовому засіданні оголошено вступну і резолютивну частину постанови згідно ст. 160 КАС України.

Прокурор в інтересах позивача у позовній заяві та представник позивача у судовому засіданні просять стягнути з відповідача 101518,00 грн. заборгованості по податку на додану вартість по позабюджетних спеціальних рахунках відповідно до ст. 11 Закону України „Про податок на додану вартість” та п. 4 Порядку акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками-платниками ПДВ щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.02.1999 року № 271. Позовні вимоги обгрунтовуються тим, що в порушення норм чинного законодавства відповідачем не перераховано на спеціальний рахунок кошти в сумі 101518,00 грн., відповідно їх використано не за цільовим призначенням кошти. У зв'язку з цим дані кошти підлягають стягненню до бюджету у безспірному порядку. Крім того, просять стягнути з відповідача 13862,29 грн. податкового боргу по податку з доходів фізичних осіб згідно п. 11 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу”.   

Відповідач, повідомлений належним чином по розгляд справи, письмових заперечень на позов не надав, представника у судове засідання не направив. Тому спір вирішується з врахуванням п. 8 ст. 35 КАС України.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне.

На підставі поданих відповідачем декларацій позивачем складений розрахунок позовних вимог, згідно якого позивачем по декларації не перераховано на спецрахунок 101518,00 грн. Дана заборгованість підтверджується поданими до податкового органу податковими деклараціями по ПДВ.

Позивач, вважаючи, що не перераховані на спеціальний рахунок кошти є використаними не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до Державного бюджету, звернувся з до суду з позовом заявленим прокурором.

Крім того, прокурор та позивач просять стягнути до бюджету заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 13862,29 грн.

Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом приймається до уваги наступне.

Згідно п. 11.29 ст.11 Закону України „Про податок на додану вартість”, із змінами і доповненнями, сільськогосподарські товаровиробники не сплачують до бюджету ПДВ з операцій з поставки товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, за винятком операцій з поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою. Зазначені кошти залишаються в розпорядженні сільськогосподарських товаровиробників і використовуються ними на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення. У разі нецільового використання акумульованих коштів вони стягуються до Державного бюджету України в безспірному порядку. Порядок акумуляції та використання зазначених коштів визначається Кабінетом Міністрів.

Згідно п. 4 Порядку акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками-платниками ПДВ щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.1999 року № 271 на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарський товаровиробник складає декларацію з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва., включаючи: продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власно сільськогосподарської сировини, крім операцій з продажу переробним підприємствам молока та м'яса живого вагою, і в терміни, передбачені законодавством для звітності, подають її до органів державної податкової служби. Не перераховані на окремий рахунок кошти за такою декларацією вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням, і підлягають стягненню до державного бюджету у безспірному порядку.

Зібраними у справі доказами підтверджується, що відповідачем не перераховано на спеціальні рахунки суми податку на додану вартість, задекларовані в податкових деклараціях по ПДВ. Сума позову у розмірі 101518,00 грн. заявлена в межах заборгованості. Кошти використані не за цільовим призначенням та підлягають стягненню до Державного бюджету України у безспірному порядку. Натомість, відповідачем не надані докази перерахування коштів на спецрахунок за період, що перевірявся.

Судом враховується, що у разі нецільового використання акумульованих коштів вони стягуються до Державного бюджету України в безспірному порядку, контроль за чим здійснюється органами державної податкової служби згідно Закону України „Про державну податкову службу в Україні”.

Згідно п. 11 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, із змінами і доповненнями, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України. Згідно п. 2.3.1. ст. 2 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами“ органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, є виключно податкові органи.

Згідно положень Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами“ відповідач є платником податків, зборів (обов'язкових платежів), на якого згідно із законом покладено обов'язок утримувати податки.

Законом України „Про податок з доходів фізичних осіб” (пп. 8.1.2 ст. 8) на відповідача покладений обов'язок сплати (перерахування) даного податку до бюджету під час  виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Згідно п.п. "а" п. 19.2 ст. 19 цього Закону відповідач , як податковий агент, зобов'язаний своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок. Податковий агент - це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи нерезидент або його представництво, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.

Відповідальність за порушення вищевказаних положень Закону передбачена пп. 20.3.2 п. 20.3 ст. 20 цього Закону, а саме: у разі коли податковий агент до або під час виплати доходу на користь платника податку не здійснює нарахування, утримання або сплату (перерахування) цього податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на такого податкового агента.

За таких обставин суд вважає, що заборгованість відповідача по податку з доходів фізичних осіб в сумі 13862,29 грн. підтверджується актом проведеної позивачем перевірки та податковими розрахунками форми № 1-ДФ сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків і сум утриманого з них податку. Тому позовні вимоги в цій частині вважаються обґрунтованими і підлягають задоволенню.

За таких обставин позов належить задовольнити.  

Керуючись ст.ст. 4, 14, 69-71, 86, 104, 158-163, 167, 254-255, п. 7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України , СУД  

П О С Т А Н О В И В :

Позов задоволити.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Шрубківське" с. Шрубків Летичівського району (код 03786159) на користь Летичівської міжрайонної державної податкової інспекції смт. Летичів (вул. 50-річчя Жовтня, 16, код 35390018) 115380,29 грн. (сто п'ятнадцять тисяч триста вісімдесят гривень 29 коп.).

Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до  апеляційного  суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      К.М. Огороднік

Постанова оформлена та підписана 05.04.2008 року.

Віддрук. 5 прим. :  1 - до справи,  2 - позивачу,  3 - відповідачу,  4, 5 -прокуратурі області та району.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення02.04.2008
Оприлюднено26.06.2008
Номер документу1753649
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —21/1189-а

Постанова від 02.04.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Огороднік К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні