ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"03" серпня 2011 р. Справа № 5013/1194/11
Господарський суд Кіров оградської області в складі судді Т. В. Макаренко, розгляну в у відкритому судовому засі данні справу № 5013/1194/11
за позовом: Головного управ ління житлово-комунального г осподарства Кіровоградсько ї міської ради, м. Кіровоград
до відповідача: товариства з обмеженою відповідальніст ю "Унідор", м. Кіровоград
про стягнення 462678,20 грн.
Представники сторін:
від позивача - ОСОБА_1 , до віреність № 170 від 05.05.11 ;
від відповідача - не з'явивс я ;
Головне управління житлов о-комунального господарства Кіровоградської міської рад и звернулося до господарсько го суду з позовом про стягнен ня з товариства з обмеженою в ідповідальністю "Унідор" без підставно отриманих коштів в сумі 462678,2 грн за договорами під ряду № 364 від 22.06.2009 року та № 365 від 24 .06.2009 року.
Відповідач участі уповнов аженого представника в судов е засідання не забезпечив, хо ча був належним чином повідо млений про дату, час та місце п роведення судового засіданн я, що підтверджується повідо мленнями про вручення поштов ого відправлення від 11.07.2011 року та від 25.07.2011 року.
Відповідач також не подав в ідзив на позов та інших витре буваних документів на викон ання вимог ухвал суду про пор ушення провадження у справі.
Згідно статті 75 Господарськ ого процесуального кодексу У країни якщо відзив на позовн у заяву і витребувані господ арським судом документи не п одано, справу може бути розгл януто за наявними в ній матер іалами.
Розглянувши наявні матері али справи, заслухавши поясн ення представника позивача, обговоривши усі обставини сп рави, дослідивши подані стор онами докази, господарський суд,
ВСТАНОВИВ:
Господарський суд виходит ь з того, що відповідно до п. 7 рі шення Кіровоградської міськ ої ради від 27.01.2011 року № 78 "Про стр уктуру, загальну численність та штати апарату Кіровоград ської міської ради та її вико навчого комітету, виконавчих органів Кіровоградської міс ької ради" (копія якого знаход иться в матеріалах справи) ви рішено припинити департамен т житлово-комунального госпо дарства Кіровоградської міс ької ради шляхом приєднання до Головного управлінням жит лово-комунального господарс тва Кіровоградської міської ради (юридична особа), яке є пр авонаступником припиненої о соби. У зв'язку з цим, керуючис ь нормами ст. 194 Господарськог о кодексу України між департ аментом житлово-комунальног о господарства Кіровоградсь кої міської ради та Головним управлінням житлово-комунал ьного господарства Кіровогр адської міської ради складен о акт від 04.04.2011 року про передач у дебіторської заборгованос ті до Головного управлінням житлово-комунального господ арства Кіровоградської місь кої ради, у якого виникло прав о вимоги до відповідача - това риства з обмеженою відповіда льністю "Унідор".
Відповідно до норм ст. 25 Госп одарського процесуального к одексу України господарськи й суд здійснює заміну у спірн ому правовідношенні Департа менту житлово-комунального г осподарства Кіровоградсько ї міської ради його правонас тупником Головним управлінн ям житлово-комунального госп одарства Кіровоградської мі ської ради, м.Кіровоград, вул.К .Маркса,41, код ЄДРПОУ 03365245 та розг лядає справу з врахуванням п роведеної заміни сторони.
Між Департаментом житлово -комунального господарства К іровоградської міської ради (Замовник) та товариством з об меженою відповідальністю "Ун ідор" (Підрядник) укладено дог овори підряду № 364 від 22.06.2009 року та № 365 від 24.06.2009 року (далі - Догово ри).
Відповідно до п.п. 1.1 Договорі в Підрядник зобов'язався на с вій ризик власними (власними та залученими) силами і засоб ами виконати усі роботи відп овідно до даних Договорів, а с аме: капітальний ремонт доро ги по вул. Волкова (перша черга ), (друга черга)/ від вул. Г. Сталі нграда до вул. Межовий бульва р та здати їх у встановлений с трок, а Замовник зобов'язався прийняти і оплатити їх.
Статтею 3 Договорів узгодже но строки виконання робіт.
Згідно п. 3.1 Підрядник зобов'я зався почати виконання робіт 22.06.2009 року і закінчити їх викон ання 22.11.2009 року за договором № 364; за договором № 365 почати викон ання робіт 24.06.2009 року і закінчит и їх виконання 31.12.2009 року.
Умовами договорів (п.п. 4.1) вст ановлено, що розрахунок за ви конані роботи здійснюються п ротягом 3-х банківських днів п ісля підписання сторонами фо рми № 2 (КБ-2в), але не раніше терм іну, вказаного в п. 4.2 Договорів .
Пунктом 4.2 Договору № 364 перед бачено, що розрахунки за вико нані роботи здійснюються по факту виконання з відстрочко ю платежу на 10 днів; за Договор ом № 365 з відстрочкою платежу н а 60 днів.
Замовник перераховує Підр яднику попередню оплату в ро змірі 70% від вартості робіт, як що затримується перерахуван ня авансу, Підрядник має прав о на час затримки не починати роботи (п.п. 4.4 Договорів).
Статтею 10 Договорів узгодже но здавання і приймання робі т. Здавання-приймання робіт п ісля їх закінчення здійснюєт ься у відповідності з чинним порядком і оформляється акт ом робочої комісії.
Договори укладено у письмо вій формі, підписано та скріп лено печатками обох сторін.
На виконання умов Договорі в за період з липня 2009 року по г рудень 209 року сторонами склад ено та підписано актів викон аних робіт форми КБ-2в на загал ьну суму 2 350 714,00 грн (копі ї актів додано до матеріалів справи).
Замовник виконав свої зобо в'язання за Договорами щодо о плати виконаних робіт про що свідчать копії платіжних до ручень про перерахування гро шових коштів на рахунок відп овідача.
З 29.06.2010 року по 21.09.2010 року в Депар таменті житлово-комунальног о господарства Кіровоградсь кої міської ради було провед ено планову ревізію фінансов о-господарської діяльності з а 2009 рік та завершений звітний період 2010 року.
За результатами проведено ї ревізії складено акт від 09.09.2 010 року № 06-09/290 контрольного обмі ру та ревізії правильності в изначення вартості робіт вик онаних по капітальному ремон ту дороги по вул. Волкова для З амовника - Департаменту житл ово-комунального господарст ва Кіровоградської міської р ади.
Згідно вказаного Акта неві дповідність між фактично вик онаними обсягами роботи по к апітальному ремонту дороги п о вул. Волкова та пред'явленим и до сплати в актах приймання робіт за 2009 рік по Підряднику Т ОВ "Унідор" (відповідач) в пору шення п.3.3.10.1 ДБН Д.1.1.-1-1-2000 призвело до завищення вартості робіт на загальну суму 1 036 007,8 грн.
У своїй позовної заяві пози вач вказує, що станом на липен ь 2010 рік у Департаменту житлов о-комунального господарства Кіровоградської міської рад и перед ТОВ "Унідор" рахувалас ь кредиторська заборгованіс ть за виконанні роботи по ран іше укладеним Договором з ві дповідачем на загальну суму 573329,60 грн.
У зв'язку з вказаним та на пі дставі норм ст. 203 Господарськ ого кодексу України, Департа ментом житлово-комунального господарства Кіровоградськ ої міської ради було складен о акт інвентаризаційної комі сії про зняття кредиторської заборгованості від 09.07.2010 року, яким було знято з обліку 573329,60 гр н.
Даний акт відповідачем не о спорювався і є чинним на дани й час.
На підставі вказаного, пози вач вважає, що з врахуванням п роведення оплати Замовником недостовірної вартості робі т, грошові кошти в сумі 462678,2 грн (1 036 007,8-573329,60) є безпідставно набути ми відповідачем.
Позивачем направлена відп овідачу претензія від 06.01.2011 № 59 з вимогою сплати боргу у розмі рі 462678,40 грн (а.с. 36) на яку позивач ем було отримано відповідь № 22 від 05.02.2011 року.
Статтею 67 Господарського ко дексу України визначено, що в ідносини підприємства з інши ми підприємствами, організац іями, громадянами в усіх сфер ах господарської діяльності здійснюються на основі дого ворів.
Підприємства вільні у вибо рі предмета договору, визнач ені зобов'язань, інших умов го сподарських взаємовідносин , що не суперечить законодавс тву України.
Частиною 7 статті 179 Господар ського кодексу України перед бачено, що господарські дого вору укладаються за правилам и, встановленими Цивільним к одексом України з урахування м особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормати вно-правовими актами щодо ок ремих видів договорів.
Так, укладений між сторонам и Договори за своєю правовою природою є договором підряд у, правовідносини за яким рег улюються главою 61 Цивільного кодексу України.
Відповідно до вимог статті 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна ст орона (підрядник) зобов'язуєт ься на свій ризик виконати пе вну роботу за завданням друг ої сторони (замовника), а замо вник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу . Договір підряду може уклада тися на виготовлення, обробк у, переробку, ремонт речі або н а виконання іншої роботи з пе реданням її результату замов нику.
Згідно вимог частини 4 статт і 882 Цивільного кодексу Україн и, передання робіт підрядник ом і прийняття їх замовником оформляється актом, підписа ним обома сторонами. У разі ві дмови однієї із сторін від пі дписання акта про це вказуєт ься в акті і він підписується другою стороною.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме відповідно до а ктів виконаних підрядних роб іт форми КБ-3 та КБ-2в по договор у підряду № 364 та по договору пі дряду № 365 за період з липня 2009 ро ку по грудень 2009 року та довідк ах вартості виконаних підряд них робіт, вартість робіт скл адає 2 350 714,00 грн (а.с 63-89).
Згідно копій платіжних дор учень (а.с 41-45) Департаментом жи тлово-комунального господар ства Кіровоградської місько ї ради перераховано ТОВ "Унід ор" 2 350 714,00 грн за факт виконаних р обіт по капітальному ремонту доріг по вул. Волкова за Догов орами підряду.
Відповідно до норм ст. 2 Зако ну України "Про державну конт рольно-ревізійну службу в Ук раїні" головним завданням, де ржавної контрольно-ревізійн ої служби є здійснення держа вного фінансового контролю з а використанням і збереження м державних фінансових ресур сів, необоротних та інших акт ивів, правильністю визначенн я потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефекти вним використанням коштів і майна, станом і достовірніст ю бухгалтерського обліку і ф інансової звітності в мініст ерствах та інших органах вик онавчої влади, в державних фо ндах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання д ержавного сектору економіки , а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який пе ревіряється) кошти з бюджеті в усіх рівнів та державних фо ндів або використовують (вик ористовували у періоді, який перевіряється) державне чи к омунальне майно (далі - підкон трольні установи), виконання м місцевих бюджетів, розробл ення пропозицій щодо усуненн я виявлених недоліків і пору шень та запобігання їм у пода льшому.
Згідно ст. 1 вказаного Закон у, контрольно-ревізійне упра вління України в Кіровоградс ькій області входить до стру ктури державної контрольно-р евізійної служби.
Так, згідно акта контрольно -ревізійного управління Укра їни в Кіровоградській област і від 09.09.2010 року за № 06-09/290 було вста новлено факт завищення варто сті виконаних робіт на суму 1 0 36 007,8 грн (а.с 28-29).
Відповідно до вимог Правил визначення вартості будівни цтва (ДБН Д. 1.1-1-2000), затверджених н аказом Державного комітету б удівництва, архітектури та ж итлової політики України № 174 від 27.08.2000, будівельні норми вста новлюють основні правила виз начення вартості нового буді вництва, розширення, реконст рукції та технічного переосн ащення підприємств, будівель і споруд, ремонт житла, об'єкт ів соціальної сфери і комуна льного призначення та благоу строю, а також реставрації па м'яток архітектури та містоб удування і носять обов'язков ий характер при визначенні в артості будов (об'єктів), будів ництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, уста нов і організацій державної власності.
Правилами ст. 884 Цивільного к одексу України передбачено, що ціна у договорі підряду мо же бути визначена у кошторис і. Якщо робота виконується ві дповідно до кошторису, склад еного підрядником, кошторис набирає чинності та стає час тиною договору підряду з мом енту підтвердження його замо вником. Кошторис на виконанн я робіт може бути приблизним або твердим. Кошторис є тверд им, якщо інше не встановлено д оговором.
Зміни до твердого кошторис у можуть вноситися лише за по годженням сторін.
У разі перевищення твердог о кошторису усі пов'язані з ци м витрати несе підрядник, якщ о інше не встановлено законо м.
Статтею 877 Цивільного кодек су України встановлено, що Пі дрядник зобов'язаний здійсню вати будівництво та пов'язан і з ним будівельні роботи від повідно до проектної докумен тації, що визначає обсяг і змі ст робіт та інші вимоги, які ст авляться до робіт та до кошто рису, що визначає ціну робіт.
Підрядник зобов'язаний вик онати усі роботи, визначені у проектній документації та в кошторисі (проектно-коштори сній документації), якщо інше не встановлено договором бу дівельного підряду.
Договором будівельного пі дряду мають бути визначені с клад і зміст проектно-коштор исної документації, а також м ає бути визначено, яка із стор ін і в який строк зобов'язана н адати відповідну документац ію.
Підрядник, який виявив у ход і будівництва не враховані п роектною документацією робо ти і необхідність у зв'язку з ц им проведення додаткових роб іт і збільшення кошторису, зо бов'язаний повідомити про це замовника.
У разі неодержання від замо вника в розумний строк відпо віді на своє повідомлення пі дрядник зобов'язаний зупинит и відповідні роботи з віднес енням збитків, завданих цим з упиненням, на замовника. Замо вник звільняється від відшко дування цих збитків, якщо дов еде, що у проведенні додатков их робіт немає необхідності.
Якщо підрядник не виконав о бов'язку, встановленого част иною третьою цієї статті, він позбавляється права вимагат и від замовника плату за вико нані додаткові роботи і прав а на відшкодування завданих цим збитків, якщо не доведе, що його негайні дії були необхі дними в інтересах замовника, зокрема у зв'язку з тим, що зуп инення роботи могло призвест и до знищення або пошкодженн я об'єкта будівництва.
З огляду на наведені норми з аконодавства вбачається, що у випадку збільшення вартост і будівельних робіт підрядни к зобов'язаний повідомити пр о це замовника з подальшим вн есенням змін до відповідної документації.
Однак, відповідач не надав д оказів здійснення таких захо дів та внесення змін і доповн ень до Договорів підряду, дог овірної ціни, що свідчить про неправомірність зазначення останнім в актах виконаних р обіт збільшеної вартості роб іт.
Дані обставини свідчать, що відповідачем в актах викона них робіт та довідках про вар тість виконаних робіт зазнач ено недосторівні відомості п ро об'єми виконаних робіт та з авищено їх вартість на суму 1 0360007,8 грн.
Згідно з приписами ст. 509 Циві льного кодексу України, зобо в'язання є правовідношенням, у якому одна сторона (боржник ) зобов'язана вчинити на корис ть іншої сторони (кредитора) п евну дію (передати майно, вико нати роботу, надати послугу, с платити гроші), чи утриматися від виконання певних дій, а ін ша сторона має право вимагат и виконання такого обов'язку .
Відповідно до ст. 193 Господар ського кодексу України, та ст . 526 Цивільного кодексу Україн и, яка містить аналогічні пол оження, зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших п равових актів, договору, а за в ідсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у пев них умовах звичайно ставлять ся.
Згідно ст. 629 Цивільного коде ксу України, ст. 193 Господарськ ого кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами. Кожна сторона пов инна вжити усіх заходів, необ хідних для належного виконан ня нею зобов'язання, враховую чи інтереси другої сторони т а забезпечення загальногосп одарського інтересу. Порушен ня зобов'язань є підставою дл я застосування господарськи х санкцій, передбачених цим к одексом, іншими законами або договором.
За правилами ст. 1212 Цивільног о кодексу україни, особа, яка н абула майно або зберегла йог о у себе за рахунок іншої особ и (потерпілого) без достатньо ї правової підстави (безпідс тавно набуте майно), зобов'яза на повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана пове рнути майно і тоді, коли підст ава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
Положення цієї глави засто совуються незалежно від того , чи безпідставне набуття або збереження майна було резул ьтатом поведінки набувача ма йна, потерпілого, інших осіб ч и наслідком події.
Господарський суд приймає до уваги акт Департаменту жи тлово-комунального господар ства Кіровоградської місько ї ради інвентаризаційної ком ісії про зняття кредиторсько ї заборгованості від 09.07.2010 року , яким знято з обліку 573329,60 грн та враховує те, що даний акт відп овідачем не оспорювався і є ч инним на даний час.
Згідно статей 33, 34 Господарсь кого процесуального кодексу України, кожна сторона повин на довести ті обставини, на як і вона посилається як на підс таву своїх вимог і заперечен ь, докази подаються сторонам и та іншими учасниками судов ого процесу, господарський с уд приймає тільки ті докази, які мають значення для справ и, обставини справи, які відпо відно до законодавства повин ні бути підтверджені певними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідачем не надано док азів, які б спростовували ная вність заборгованості в сумі 462678,2 грн станом на день звернен ня з позовом до суду.
Крім того, відповідачем не в иконано вимоги суду в частин і надання відзиву на позовну заяву та доказів погашення з аборгованості.
Таким чином, заборгованіст ь відповідача станом на день розгляду справи становить 4626 78,2 грн, вимога про стягнення як их підлягає задоволенню.
Згідно положень статті 49 Го сподарського процесуальног о кодексу України судові вит рати на державне мито та на ін формаційно-технічне забезпе чення судового процесу покла даються на відповідача в пов ному обсязі. .
Керуючись ст.ст. 25, 33, 34, 49, ст.ст. 82- 85, 116, 117 Господарського процесуа льного кодексу України, госп одарський суд
В И Р І Ш И В :
Здійснити заміну вибувшог о у спірному правовідношенні Департаменту житлово-комун ального господарства Кірово градської міської ради його правонаступником Головним у правлінням житлово-комуналь ного господарства Кіровогра дської міської ради, м.Кірово град, вул.К.Маркса,41, код ЄДРПОУ 03365245.
Позовні вимоги задовольни ти повністю.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Уні дор", 25007, м. Кіровоград, вул.В.Тер ешкової,213, код ЄДРПОУ 20631323 на кор исть головного управління жи тлово-комунального господар ства Кіровоградської місько ї ради, 25022, м.Кіровоград, вул.К.Ма ркса,41, код ЄДРПОУ 03365245 безпідст авно отримані кошти в сумі 462 678 ,2 грн., державне мито в сумі 4 627 т а витрати на інформаційно-те хнічне забезпечення розгляд у справи в суді в сумі 236 грн.
Наказ видати після набранн я судовим рішенням законної сили та направити стягувачу.
Згідно ч. 5 ст. 85 ГПК України р ішення господарського суду н абирає законної сили після з акінчення строку подання апе ляційної скарги, якщо апеляц ійну скаргу не було подано. У р азі подання апеляційної скар ги рішення, якщо його не скасо вано, набирає законної сили п ісля розгляду справи апеляці йним господарським судом.
Рішення може бути оскаржен е протягом десяти днів з дня й ого підписання до Дніпропетр овського апеляційного госпо дарського суду через господа рський суд Кіровоградської о бласті.
Суддя Т.В. Макаренко
Повне рішення складено 08.0 8.2011 року.
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2011 |
Оприлюднено | 11.08.2011 |
Номер документу | 17558307 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Макаренко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні