Ухвала
від 05.08.2011 по справі 17/17-2011-1423
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

17/17-2011-1423

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

про повернення  заяви про визнання банкрутом без розгляду

"05" серпня 2011 р.№ 17/17-2011-1423

      Суддя Брагіна Я.В., розглянувши матеріали заяви за реєстраційним №4599/2011 голови ліквідаційної комісії  Товариства з обмеженою відповідальністю "Маріон-С" (65026, м. Одеса,  вул. Польська, буд.3, код ЄДРПОУ 37168913)  про визнання його банкрутом.

                                                         ВСТАНОВИВ:

      

     04.08.11. голова ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю  „Маріон-С” звернувся до господарського суду із заявою про визнання банкрутом останнього за спрощеною процедурою банкрутства, здійснюючи провадження з особливостями, передбаченими статтею 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі Закон України №2343-ХІІ).

         Відповідно до ст.51 зазначеного Закону України №2343 -ХІІ, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим  Законом.  

Проте, заява голови  ліквідаційної комісії ТОВ „Маріон - С” про  визнання його банкрутом підлягає поверненню заявнику без розгляду, оскільки не подано доказів сплати державного мита у встановленому законом порядку та розмірі і доказів сплати витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу та в заяві не вказано доказів і до заяви не додано  доказів, що підтверджують викладені в ній обставини.

Відповідно до ч.1 ст.9 зазначеного вище Закону України №2343-ХІІ, суддя повертає заяву про порушення провадження у справі про банкрутство без розгляду, якщо не подано доказів сплати державного мита у встановлених порядку та розмірі; у заяві не вказано відомості, перелічені в ст.7 цього Закону, а також із інших підстав, передбачених статтею 63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону.

Пунктами  3, 4, 10 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України передбачено підстави для повернення заяви і доданих до неї документів без розгляду, зокрема: якщо у заяві не вказано обставин, на яких ґрунтується  вимога, доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини; не подано доказів сплати державного мита у встановлених порядку та розмірі; не подано доказів сплати витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом  України №2343-ХІІ (ст.4-1 ГПК України).

     Провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України (п.1 ст.5 Закону України №2343-ХІІ).    

    Частина перша ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачає зміст заяви про порушення справи про банкрутство, відповідно до якої заява повинна містити, зокрема: виклад обставин, які підтверджують неплатоспроможність боржника, з зазначенням суми боргових вимог кредиторів, а також строку їх виконання, розміру неустойки (,штрафу, пені), реквізитів розрахункового документа про списання коштів  з банківського або кореспонденського рахунку боржника та дату його прийняття  банківською установою боржника до виконання.

      Крім того, згідно ч.2 ст.7 зазначеного вище Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", заява кредитора повинна містити ще такі відомості: суму вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями у розмірі, який не оспорюється боржником; розмір заборгованості із єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, по податках і зборах; суму невикористаних та своєчасно не повернутих коштів  Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності; розмір заборгованості по відшкодуванню шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, виплаті заробітної плати та вихідної допомоги працівникам боржника, виплаті авторської винагороди; відомості про наявність у  боржника майна, у тому числі грошових сум і дебіторської заборгованості; найменування банків, що здійснюють розрахунково-касове і кредитне обслуговування боржника.

     Проте,  заява боржника не відповідає вимогам ч.1 та ч.2 ст.7 Закону України №2343-ХІІ, оскільки не містить  зазначених відомостей.

       Відповідно до ч.3 ст.7 Закону України №2343-ХІІ до заяви боржника додаються, зокрема: бухгалтерський баланс на останню звітну дату, підписаний керівником і бухгалтером підприємства - боржника; перелік і повний опис заставленого майна із зазначенням його місцезнаходження та вартості на момент виникнення права застави; протокол загальних зборів працівників боржника, на якому обрано представника працівників боржника для участі в арбітражному процесі під час провадження у справі про банкрутство, а в разі неможливості скликання таких зборів - рішення конференції (зборів) представників працівників боржника,  інші документи, які підтверджують  неплатоспроможність боржника.

     Неплатоспроможність - неспроможність суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання встановленого строку їх сплати грошові зобов'язання перед кредиторами, в тому числі по заробітній платі, а також виконати зобов'язання щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів  (обов'язкових платежів), протягом трьох місяців після настання встановленого строку їх сплати (ст.1 Закону України № 2343-ХІІ).

     Разом з тим,   боржником до заяви не надано взагалі будь-яких доказів, які б свідчили про  неплатоспроможність, - відсутність майна, наявність чи відсутність земельних ділянок, транспорту, зареєстрованого  ДАІ Держтехнаглядом, відомості з БТІ, та інші, вартістю якого неможливо задовольнити  кредиторські вимоги.

    Крім того, з метою відтворення реального фінансово-економічного стану товариства (співвідношення його активу та пасиву), який господарському суду необхідний для дослідження та оцінки при розгляді питання щодо наявності або відсутності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство у порядку ст. 51 “Про відновлення платоспроможності боржника або визнанням його банкрутом”, заявник зобов'язаний вжити заходи, передбачені положення Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, Цивільного та Господарського кодексів України, що регулюють етапи проведення досудової процедури ліквідації  підприємства у загальному порядку.

    Так, комісією з припинення юридичної особи, призначеною у зв'язку з прийняттям власником рішення про ліквідацію, повинні бути проведені слідуючи заходи:

-          опублікування в друкованих засобах масової інформації в порядку ст. 105 Цивільного кодексу України повідомлення про припинення товариства з метою виявлення його кредиторів;

-          повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства з метою проведення податковим органом позапланової перевірки товариства, передбаченої податковим законодавством;

-          отримання заяв кредиторів та прийняття рішення щодо їх обґрунтованості (необґрунтованості);

-          оцінка вартості наявного у товариства рухомого та нерухомого майна, а також інших майнових активів,  в порядку ст.60 Господарського кодексу України;

-          складання проміжного ліквідаційного балансу відповідно до ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред'явлення вимог  кредиторами, який повинен містити відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду;

-          проведення аналізу виявлених активів та пасивів товариства, з якого вбачається неможливість задоволення виявлених вимог кредиторів через недостатність вартості майна товариства та прийняття у зв'язку з вказаними обставинами рішення щодо звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство.

   Зазначені вище норми законодавства вимагають від боржника розмістити публікацію про прийняття останнім рішення про його припинення та строку на пред'явлення вимог кредиторів, після сплину двомісячного строку на пред'явлення кредиторських вимог, виявлення та оцінки складу майна боржника скласти проміжний ліквідаційний баланс, затвердити його власником і у разі виявлення обставин, зазначених у ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, прийняти рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.   

   Проте, доказів проведення ліквідаційною комісією роботи у встановленому законодавством порядку суду не надано, а саме: доказів опублікування оголошення про припинення підприємства шляхом ліквідації та встановлення строку на пред'явлення вимог кредиторів, що не може складати менше двох місяців; акту інвентаризації та оцінки майнових активів.

      Тільки дотримання вищезазначених вимог та сукупність вказаних дій із доданням доказів їх проведення є підставою для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону  України № 2343-ХІІ.

    Відповідної правової позиції дотримується Верховний Суд України, зокрема, в постанові від 10.06.2008 р. у справі № 15/682-б.       

        Таким чином, боржником не надано доказів проведення відповідних дій, як передумови для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство відповідно до ст.ст. 105,110,111 ЦК України, ст. 60 ГК України та ст. 51 Закону України № 2343-ХІІ, а також у заяві не вказано обставин, на яких ґрунтується  вимога, доказів, що підтверджують викладені в ній обставини, а саме: неплатоспроможності та безспірності вимог; не подано доказів сплати державного мита у встановлених порядку та розмірі; не подано доказів сплати витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

    Враховуючи вищевикладене, заява голови ліквідаційної комісії  Товариства з обмеженою відповідальністю "Маріон-С" підлягає поверненню без розгляду на підставі ч.1 ст. 9 Закону України "Про відновлення  платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та з підстав, передбачених п.п. 3, 4, 10 статті 63 Господарського процесуального кодексу України.

    Повернення заяви про визнання банкрутом не перешкоджає повторному зверненню до господарського суду в загальному порядку після усунення допущених порушень.

        Керуючись п. п. 3, 4, 10 ст. 63, 86 Господарського процесуального кодексу України та ч.1 ст. 9 Закону України “Про відновлення неплатоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, суддя, -

                                                       

                                                        У Х В А Л И В:

    1.Заяву голови ліквідаційної комісії  Товариства з обмеженою відповідальністю "Маріон-С”(65026, м. Одеса,  вул. Польська, буд.3, код ЄДРПОУ 37168913)   про визнання банкрутом - повернути заявнику без розгляду.

       

   2.Заява про визнання  банкрутом на 2 аркушах з додатком на 28-и аркушах.

Суддя                                                                                 Брагіна Я.В.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення05.08.2011
Оприлюднено11.08.2011
Номер документу17559252
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/17-2011-1423

Ухвала від 05.08.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Брагіна Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні