Постанова
від 28.03.2008 по справі 2а-2106/2008
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-2106/08

Справа № 2а-2106/08

 

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" березня 2008 р.                                                     

                                                          м. Харків

 

Харківський окружний

адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Спірідонова М.О.

за участю секретаря  Свіргун О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні

Харківського окружного адміністративного суду адміністративний позов  Державної податкової інспекції у

Балаклійському районі Харківської області до фізичної особи - підприємця

ОСОБА_1 про  стягнення заборгованості за

рахунок активів, -

ВСТАНОВИВ:

 Позивач звернувся до суду з позовом,

в якому просить суд  стягнути з  СПДФО ОСОБА_1 заборгованість зі сплати пені

по єдиному податку перед бюджетом у розмірі 227,99 грн. за рахунок активів.

В обґрунтування позову вказано, що 

ОСОБА_1 зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності

Балаклійською районною державною адміністрацією Харківської області, про що

йому видано Свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької

діяльності-фізичної особи. СПД ФО ОСОБА_1 взятий на облік платників податків

ДПІ у Балаклійському районі 21.12.2000 р. НОМЕР_2, згідно поданої заяви.

Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу" від

04.12.1990 р. № 509-ХІІ визначено, що органи державної податкової служби

уповноважені державою здійснювати контроль за дотриманням податкового

законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до

бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів),

а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову

службу" від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ державні податкові інспекції в районах

наділені повноваженнями щодо подання до судів позовів до підприємств, установ,

організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом за рахунок

їх майна.

Нормативне  регулювання   єдиного  

податку  здійснюється  Указом  

Президента України від 3 липня 1998 р. N 727 "Про спрощену

звітності суб'єктів малого підприємництва" (в редакції Указ Президента

України від 28 червня 1999 р. N 746 (далі - Указ), що має статус законодавчого

акта, статтею 2 якого встановлено, що ставка єдиного податку у фіксованих сумах

для суб'єктів малого підприємництва - фізичних осіб встановлюється місцевими

радами за місцем державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може

становити менше 20 та більше 200 грн. на місяць.

Крім того як зазначив позивач, цією статтею визначено, що фізичні особи -

суб'єкти підприємницької діяльності самостійно приймають рішення щодо обрання

способу оподаткування доходів за єдиним податком шляхом придбання Свідоцтва про

сплату єдиного податку. При цьому, розмір єдиного податку не залежить від

результатів підприємницької діяльності, тобто від розміру чистого доходу.

Порядок видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку визначений наказом ДПА

України від 29 жовтня 1999 р. N 559, який зареєстровано у Міністерстві юстиції

України 2 листопада 1999 р. N 752/4045, у редакції наказу ДПА України від 28

грудня 2001 р. N 521, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 21 січня

2002 р. N 49/6337.

Для переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єкт

малого підприємництва подає до податкового органу письмову заяву, таким чином

він погоджується на сплату єдиного податку на відповідний вид діяльності, у

сумі, встановленій місцевою радою. Тобто з цих підстав платник податку

погоджується з встановленим розміром єдиного податку і зобов'язаний сплатити

суму податкового зобов'язання в строки не пізніше 20 числа місяця, наступного

за тим, в якому здійснювалась попередня сплата єдиного податку (стаття 5

Указу). Таким чином, Указом визначено граничний строк сплати єдиного податку.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими

фондами" від 21.12.2001 р. №2181-111 (зі змінами та доповненнями),

узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у

строк, вважається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до пп. 16.1.1 п. 16.1 ст. 16 Закону № 2181-III, після закінчення

встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму

податкового боргу нараховується пеня.

Як зазначив позивач, нарахування пені розпочинається при самостійному

нарахуванні суми податкового зобов'язання платником податків - від першого

робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового

зобов'язання, визначеного цим Законом.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних

санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки

Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу

або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин

таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Як вказав позивач, ФОП ОСОБА_1 обрав вид діяльності

«торговельно-закупівельна у шляхом роз'їзду по Балаклійському районі» та

відповідно йому була встановлена ставка єдиного податку 100,00 грн. в місяць.

Відповідачем у встановлені строки не була сплачена сума єдиного податку у

розмірі 200,00 грн. ( 21.07.2001 р. - 100,00 грн.; 21.08.2001 р. - 100,00

грн.), у зв'язку з чим, прокуратурою Балаклійського району Харківської області

в 2005 році було направлено до Господарського суду Харківської області позовну

заяву з інтересах держави в особі Балаклійської МДПІ (правонаступником якої є -

ДШ у Балаклійському районі) про стягнення вищезазначеної заборгованості за

рахунок активів. Рішенням Господарського суду Харківської області від

03.11.2005 р. по справі № 42/334-05 позовні вимоги було задоволено.

Як зазначив позивач, 13.11.2006 р., відповідачем в повному обсязі було

сплачено податкову заборгованість з єдиного податку в розмірі 200,00 грн. Але,

на теперішній час відповідно до облікової картки платника податків (новий

запит) існує заборгованість перед бюджетом зі сплати пені у сумі 227,99 грн.,

що є грубим порушенням законодавства України та внаслідок ненадходження коштів

до бюджету, завдає значну шкоду державі.

В судове засідання представник ДПІ не з'явився та надав до суду заяву, в

якій вказує, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить розглядати

справу за його відсутності.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та

місце розгляду справи повідомлявся повістками з поштовими повідомленнями, які

направлялись за офіційним місцем знаходження згідно довідки органу реєстрації,

та повернулися з відмітками: за закінченням терміну зберігання; дім порожній, адресат

не з'являвся; адресат тимчасово не проживає.

 У відповідності до витягу з Єдиного

державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на

07.03.2008 року НОМЕР_1 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних

осіб підприємців записів не знайдено.

Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено

юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного

державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це

підтверджується підписом відповідної службової особи.

Таким чином, суд вважає, що 

відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового

засідання, його відсутність в судовому засідання не перешкоджає розгляду

справи, слід розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

Судом встановлено, що ОСОБА_1

зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності Балаклійською районною

державною адміністрацією Харківської області, про що йому видано Свідоцтво про

державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності-фізичної особи. СПД ФО

ОСОБА_1 взятий на облік платників податків ДПІ у Балаклійському районі

21.12.2000 р. НОМЕР_2, згідно поданої заяви.

ФОП ОСОБА_1 обрав вид діяльності «торговельно-закупівельна у шляхом

роз'їзду по Балаклійському районі» та відповідно йому була встановлена ставка

єдиного податку 100,00 грн. в місяць.

Відповідачем у встановлені строки не була сплачена сума єдиного податку у

розмірі 200,00 грн. ( 21.07.2001 р. - 100,00 грн.; 21.08.2001 р. - 100,00

грн.).

Прокуратурою Балаклійського району Харківської області в 2005 році було

направлено до Господарського суду Харківської області позовну заяву з інтересах

держави в особі Балаклійської МДПІ, правонаступником якої є - ДПІ у

Балаклійському районі, про стягнення вищезазначеної заборгованості за рахунок

активів.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 03.11.2005 р. по

справі № 42/334-05 позовні вимоги прокурора Балаклійського району Харківської

області в особі Балаклійського МДПІ  у

Харківській області було задоволено.

Вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд  прийшов до висновку, що позов підлягає  задоволенню з наступних підстав.

 У відповідності до ст. 67

Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і

розмірах, встановлених законом.

Згідно ст. 10 Закону України "Про державну податкову

службу в Україні" від  4 грудня 1990 року № 509-XII до

функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за

своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів

обов'язкових платежів). Крім того, податкові органи контролюють своєчасність

подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових

декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків

та інших платежів,  а також,  перевіряють 

достовірність  цих документів  щодо 

правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків,

інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових

санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за

порушення податкового законодавства, а також, стягнення адміністративних

штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами

підприємств, установ, організацій та громадянами; проводять перевірки фактів

приховування і зниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у

порядку, встановленому цим Законом та Іншими законами України.

У відповідності до п. 11 ст. 11 Закону України «Про

державну податкову службу»  від  4 грудня 1990 року N

509-XII зі змінами та

доповненнями, Органи державної податкової служби у випадках, в межах

компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право застосовувати

до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та

державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах,

встановлених законами України.

Відповідно до ст. 2 Указу  Президента

України від 3 липня 1998 р. N 727 "Про спрощену звітності суб'єктів малого

підприємництва" (в редакції Указ Президента України від 28 червня 1999 р.

№ 746  ставка єдиного податку у

фіксованих сумах для суб'єктів малого підприємництва - фізичних осіб

встановлюється місцевими радами за місцем державної реєстрації залежно від виду

діяльності і не може становити менше 20 та більше 200 грн. на місяць.

Відповідно до положень п.1.7. ст. 1 Закону України № 2181

«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та

державними цільовими фондами»передбачено, що активи платника податків - кошти,

матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі

за правом власності або повного господарського відання.

Згідно п.1.6. ст. 1 Закону України № 2181 «Про порядок

погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами», примусове стягнення - це звернення стягнення на активи

платника податків у рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього

узгодження його суми таким платником податків.

Згідно до п.п. 3.1.1  Закону України

«Про

порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000 року Активи платника податків можуть бути примусово стягнені в

рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

На час розгляду справи заборгованість відповідачем не було сплачено.

Суд, проаналізувавши  положення ст.

71 КАС України прийшов до висновку, що відповідач доказів щодо спростування

вимог позивача суду не надав.

Виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку, що відповідач прострочив

виконання зобов'язання по сплаті заборгованості, тому зазначена заборгованість

підлягає стягненню з  відповідача у

судовому порядку.

Керуючись  ст.ст. 4, 7, 86, ч.1 ст.

158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Харківський

окружний адміністративний суд, -

                                                      ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов Державної

податкової інспекції у Балаклійському районі Харківської області до фізичної

особи - підприємця ОСОБА_1 про  стягнення

заборгованості за рахунок активів - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з  суб'єкта підприємницької

діяльності фізичної особи ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) на користь державного бюджету

заборгованість у сумі 227 (двісті двадцять сім) грн. 99 коп. за рахунок

активів.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається

протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у

повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в

повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом

двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження або у строк

встановлений ч.5 ст.186 КАС України.

            Постанова набирає законної сили

після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не

була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду набирає законної

сили після закінчення цього строку.

Постанова у повному обсязі виготовлена 02.04.2008 року

 

Суддя                                                  (підпис)                                               М.О.

Спірідонов

 

Постанова не набрала чинності

З оригіналом згідно

 

 

Головуючий


 

 

Секретар


СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2008
Оприлюднено27.06.2008
Номер документу1758076
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2106/2008

Постанова від 11.08.2008

Адміністративне

Дніпровський районний суд м.Херсона

Cтамбула М.І.

Постанова від 28.03.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Постанова від 20.02.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Перцова Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні