АС3/316-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05.06.08 Справа №АС3/316-08.
Господарський суд Сумської області , у складі судді Левченко П.І. розглянув матеріали справи
за позовом: Роменської міжрайонної державної податкової інспекції,
м. Ромни Сумської області
до відповідача: Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства ім. Щорса, с. Біловоди Роменського району Сумської області
про стягнення податку з доходів фізичних осіб в сумі 594 516,11 грн.
За участю представників сторін:
від позивача – Біловол Л.О.
від відповідача – Іващенко О.В.
В засіданні приймав участь секретар судового засідання Ю.В.Литвиненко .
Суть спору: позивач просить суд постановити рішення , яким стягнути з відповідача податок з доходів фізичних осіб в сумі 594 516,11 грн.
Відповідач у своєму відзиві на адміністративний позов погоджується з сумою заборгованості і пропонує врегулювати питання погашення боргу на основі взаємних поступок та складення графіку погашення боргу на протязі трьох місяців , тобто до 1 вересня 2008 року .
Керуючись п. 1 ст. 113 КАС України , відповідач просить запинити провадження у справі на час, необхідний для примирення . До відзиву відповідач додав копію висновку про форсмажорні обставини ТПП України від 10.07.2003 року № 7745/05-4, довідку про заборгованість відповідача по прибутковому податку станом на 01.01.2003 року та на 01.01.2004 року , а також довідку про збитки відповідача у 2001 року, у 2002 році та 2003 році.
Усно представник відповідача в судовому засіданні заявив клопотання про відстрочення виконання судового рішення у даній справі до 1 жовтня 2008 року ( до отримання врожаю 2008 року ).
Представник позивача усно погодився на відстрочення виконання судового рішення у даній справі до 1 жовтня 2008 року .
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін , господарський суд встановив:
Позивач зареєстрований розпорядженням Роменської районної державної адміністрації від 30.04.1998 року .
Роменською об'єднаною державною податковою інспекцією ( позивачем) відповідача поставлено на облік , як платника податків згідно довідки № 001 від 18.08.1998 року .
Відповідач є юридичною особою та включений до єдиного державного реєстру підприємств та організацій .
Роменською МДПІ проведено виїзну планову перевірки (акт від 28.03.2008 року за №236-23\03779610) за результатами якої встановлено , що заборгованість підприємства по сплаті податку з доходів фізичних осіб станом на 31.12.2007 року складає 594516,11 грн., в тому числі з заробітної плати -446023, 16 грн., з оренди паїв-148492,95 грн..
Згідно з п.1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Пунктом 1.11 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу). Відповідно до статті 2 Закону України від 22 травня 2003 року N 889-ІУ "Про податок з доходів фізичних осіб"(далі-Закон) платниками податку з доходів фізичних осіб є резиденти, які отримують: як доходи з джерелом їх походження з території України, так і іноземні доходи, та нерезиденти, які отримують доходи з джерелом їх походження з території України.
Обов'язок щодо нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету відповідно до п. п. 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 Закону покладено на податкового агента, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 Закону.
Відповідно до п. 1.15 ст. 1 Закону податковим агентом вважається юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.
Підпунктом 3.2.1. п. 3.2. ст. З Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", передбачено, що у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені. Відповідно до статті 64 Бюджетного кодексу України податок з доходів фізичних осіб, який сплачується юридичною особою (працедавцем), зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням та місцезнаходженням її підрозділів, уповноважених підрозділів в обсягах податку, нарахованого працівникам цих підрозділів.
Сума податку за звітний місяць, яка підлягає перерахуванню до місцевого бюджету за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів, визначається юридичною особою або уповноваженим підрозділом самостійно, виходячи із загальної кількості громадян, які працюють у цих підрозділах, та суми виплаченого (нарахованого) оподатковуваного доходу. Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх підрозділів, а уповноважений підрозділ за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні розподільчі рахунки, відкриті у територіальних управліннях Державного казначейства України.
Тобто, платниками вказаного податку є виключно фізичні особи, а на юридичну особу, у нашому випадку - Сільськогосподарське закрите акціонерне товариство ім. Щорса, покладено обов'язок нарахування, утримання та сплати податку до бюджету.
У зв'язку з тим, що Сільськогосподарське закрите акціонерне товариство ім. Щорса не є платником податку з доходів фізичних осіб, то податкового боргу з цього податку не існує, а заборгованість по утриманому, але не перерахованому до бюджету податку з доходів фізичних осіб, який відображається тільки по бухгалтерському обліку Відповідача, вважається бюджетним фондом і повинна належите державі.
Несплата відповідачем податку з доходів фізичних осіб перешкоджає формуванню доходної частини місцевого бюджету, не дозволяє здійснювати належним чином фінансування соціальних та інших програм та суттєво порушує інтереси громадян.
Враховуючи , що факт заборгованості відповідача по податку з доходів фізичних осіб в сумі 594 516,11 грн. підтверджується матеріалами справи та не заперечується відповідачем, позовні вимоги позивача підлягають задоволенню повністю.
За усним клопотанням представника та зі згоди представника відповідача суд вважає можливим відстрочення виконання судового рішення ( постанови) у даній справі до 1 жовтня 2008 року ( до отримання відповідачем врожаю 2008 року).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163 КАС України , господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Роменської міжрайонної державної податкової інспекції, м. Ромни Сумської області до Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства ім. Щорса, с. Біловоди Роменського району Сумської області про стягнення податку з доходів фізичних осіб в сумі 594 516,11 грн. – задовольнити .
2. Стягнути з Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства ім. Щорса ( 42065, Сумська область, Роменський район, с. Біловоди , вул. Щорса , 1 ; код ЄДРПОУ 03779610) на користь Роменської міжрайонної державної податкової інспекції ( 42000, Сумська область, м. Ромни , вул. Пролетарської солідарності , 37 б ; код 21103069 ) податок з доходів фізичних осіб в розмірі 594 516,00 грн. , відстрочивши виконання цієї постанови до 1 жовтня 2008 року .
3. Згідно ст. 186 КАС України заява про апеляційне оскарження постанови подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення (з дня складення постанови в повному обсязі). Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
4. Згідно ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання, апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2008 |
Оприлюднено | 27.06.2008 |
Номер документу | 1758851 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Левченко П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні