Постанова
від 01.07.2011 по справі 5002-29/5421-2010
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛ ЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 липня 2011 року Справа № 5002-29/5421-2010

Севастопольсь кий апеляційний господарськ ий суд у складі колегії судді в:

головуючого судді Гонта ря В.І.,

суддів Балюк ової К.Г.,

Бо рисової Ю.В.,

за участю представників сторін:

позивача: не з'явився, Де ржавне підприємство "Дельта- Лоцман";

відповідача: не з'явився , товариство з обмеженою відп овідальністю "Навігатор-Юг";

третьої особи: не з'явивс я, Головна державна інспекці я України з безпеки суднопла вства;

розглянувши апеляційну скаргу Державного підприємства "Дельта-Лоцман"

на рішення господарського суду Автономної Республіки Крим (суддя Башилашвілі О.І.) в ід 12 травня 2011 року у справі № 5002- 29/5421-2010;

за позовом Державного п ідприємства "Дельта-Лоцман" ( вул. Лягіна, 27, Миколаїв, 54017)

до товариства з обмежен ою відповідальністю "Навігат ор-Юг" (вул. Ціолковського, 21, Ке рч, 98300)

З участю 3-ої особи, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору: Головна держ авна інспекція України з без пеки судноплавства (вул. Щерб акова, 8 А, Київ, 03190)

про стягнення 1859,43 дол. США

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Держа вне підприємство "Дельта - лоц ман" звернувся до господарсь кого суду Автономної Республ іки Крим з позовом до відпові дача, товариства з обмеженою відповідальністю "Навігатор - Юг" про стягнення заборгован ості в сумі 1859,43 дол. США, з яких 162 8,62 дол. США - сума основного бор гу, 116,81 дол. США - пеня та 114,00 дол. СШ А - штраф.

Позовні вимоги мотив овані, порушенням відповідач ем зобов'язання з повної та св оєчасної оплати отриманих ві д Державного підприємства "Д ельта - лоцман" послуг служби регулювання суден наданих с удну "ІRЕЕХ" та на оплату яких п озивачем був виставлений рах унок на загальну суму 4440,03 дол. С ША, однак останній оплату вис тавленого рахунку здійснив ч астково, у зв'язку з чим за тов ариством з обмеженою відпові дальністю "Навігатор - Юг" скла лася заборгованість у розмір і 1628,62 дол. США, що стало підставо ю для звернення позивача до с уду. Крім того, за твердженням позивача, у нього виникло пра во вимоги стягнення з відпов ідача штрафу та пені за несво єчасне виконання грошового з обов'язання, суми яких він так ож просить стягнути з відпов ідача.

Рішенням господ арського суду Автономної Рес публіки Крим від 12 травня 2011 ро ку у справі № 5002-29/5421-2010 (суддя О.І. Ба шилашвілі) позов Державного підприємства "Дельта-Лоцман" задоволено частково.

З товариства з о бмеженою відповідальністю "Н авігатор-Юг" на користь Держа вного підприємства "Дельта-Л оцман" стягнуто 427,80 дол. США заб оргованості, 27,38 дол. пені, 29,95 дол . США штрафу.

Вирішено питання про розподіл судових витрат.

Не погодившись з ріше ння суду першої інстанції, Де ржавне підприємство "Дельта- Лоцман" звернулось до Севаст опольського апеляційного го сподарського суду з апеляцій ною скаргою, в якій просить рі шення суду першої інстанції скасувати частково, прийняти нове рішення, яким позов задо вольнити у повному обсязі.

Доводи апеляційної с карги обґрунтовані порушенн ям господарським судом норм матеріального та процесуаль ного права, неповним з' ясув анням обставин, що мають знач ення у справі, та невідповідн істю висновків суду обставин ам справи.

Так, заявник апе ляційної скарги зазначив, що суд посилався на право відпо відача використовувати міжн ародне обмірне свідоцтво № 08.0 0094.252, згідно з яким висота борту судна "IREEX" становить 9,37 м., а тому , відповідно, заборгованість відповідача за послуги з лоц манського проведення та посл уги регулювання руху суден, о бчислювана, виходячи з цього свідоцтва, становить 427,80 дол. С ША. Однак, Державне підприємс тво "Дельта-Лоцман" вважає, що такий висновок суду першої і нстанції є необґрунтованим т а суперечить чинному законод авству. Отже, посилаючись на н орми Міжнародної конвен ції про вантажну марку 1966 року та Міжнародну конвенцію про обмірювання суден 1969 року , місцевий суд не врахував, що зазначені конвенції не містя ть жодного положення, яке мог ло б дати хоча б припущення пр о теоретичну можливість зако нного існування двох дійсних обмірних свідоцтв на одне су дно.

Більш детальніш е доводи викладені в апеляці йній скарзі.

Ухвалою Севасто польського апеляційного гос подарського суду від 22 червня 2011 року апеляційну скаргу бул о прийнято до провадження.

Ухвалою Севасто польського апеляційного гос подарського суду від 04 липня 2 011 року розгляд апеляційної ск арги відкладався.

25 липня 2011 року за розпорядженням секретаря су дової палати Видашенко Т.С. суддю Плута В.М. у зв'язку з в ідпусткою було замінено на с уддю Балюкову К.Г.

У судове засідання п ризначене на 25 липня 2011 року пр едставники сторін не з' явил ись, про час та місце розгляду справи були повідомлені нал ежним чином, про причини неяв ки суд не сповістили.

Оскільки явка в судове зас ідання згідно статті 22 Господ арського процесуального код ексу України - це право, а не о бов' язок сторін, справа мож е розглядатися без їх участі , якщо нез' явлення цих предс тавників не перешкоджає вирі шенню спору.

Враховуючи те, що матеріали справи в достат ній мірі характеризують взає мовідносини сторін, колегія вважає за можливе переглянут и рішення суду першої інстан ції за відсутності представн иків сторін.

При повторному розгляді справи у порядку ст атті 101 Господарського кодекс у України судова колегія вст ановила наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 24 грудня 2007 року між Державним підприєм ством "Дельта-Лоцман" та товар иством з обмеженою відповіда льністю "Навігатор-Юг" було ук ладено договір № 120/П-07 (т. 1 а. с. 9-11).

Відповідно пунк ту 1.1 договору, Державне підпр иємство "Дельта-Лоцман" (далі - підприємство) зобов'язуєтьс я за заявкою товариства з обм еженою відповідальністю "Нав ігатор-Юг" (далі-агент) надават и послуги з лінійного і порто вого лоцманського проведенн я, послуги по перешвартуванн ю, перетягуванню (переміщенн ю) суден в акваторії порту, над авати послуги Служби регулюв анню руху суден (далі-СРРС) у з онах дії центрів і постів рег улювання руху суден (далі-ЦРР С/ПРРС) та надавати право прох одження по Бузько - Дніпровсь ко - лиманському, Херсонськом у морському каналам та глибо ководному судновому ходу р. Д унай - Чорне море (далі-БДЛК, ХМ К та ГСХ), а також надавати інф ормаційну послугу судну при проходженні судном ГСХ, а від повідач зобов'язується прийн яти і оплатити надані послуг и.

Пунктом 2.1.1 догов ору зазначено, що Державне пі дприємство "Дельта-Лоцман" зо бов'язується, за заявками від повідача у встановленому дан им договором порядку, відпов ідно до діючих Правил плаван ня, Обов'язкових постанов, Зво ду звичаїв порту тощо своєча сно і якісно виконувати ліні йні і портові лоцманські про ведення суден, надавати посл уги по перешвартуванню, пере тягуванню (переміщенню) суде н в акваторії порту, надавати послуги СРРС у зонах дії ЦРРС /ПРРС та надавати проходженн я по БДЛК, ХМК та ГСХ, а також на давати інформаційну послугу судну при проходженні судно м ГСХ. Крім того, пунктом 2.1.2 пер едбачене зобов'язання позива ча надавати відповідачу раху нки для сплати зборів і плате жів за користування зазначен ими послугами, які оформлені на підставі встановлених ці н і державних тарифів, розцін ок Державного підприємства " Дельта-Лоцман" та вимог цього договору.

Відповідно пунк ту 2.2.4 договору, товариство з об меженою відповідальністю "На вігатор-Юг" зобов'язан сплачу вати рахунки, виставлені Дер жавним підприємством "Дельта -Лоцман" у терміни, визначені ц им договором. Згідно з частин ою 2 пункту 2.2.3 договору, оплата здійснюється у порядку визн аченому діючим законодавств ом України у сфері ЗЕД, валютн ого регулювання та валютного контролю.

Згідно з пункто м 4.2 договору, оплата здійснює ться таким чином: до подання з аявки здійснюється передпла та в розмірі повної вартості , в тому числі ПДВ, послуг, що ма ють бути надані на підставі ц ієї заяви.

Пунктом 4.2.2 догов ору передбачено, що остаточн ий розрахунок здійснюється н а протязі п'яти банківських д нів з дати отримання рахунку за реквізитами, зазначених у рахунках.

Відповідно пунк ту 5.3 договору, в разі порушенн я взятих на себе зобов'язань а гент за вимогою підприємства несе перед останнім відпові дальність у вигляді сплати п ені у розмірі 0,1 відсотка несп лаченої вартості послуг за к ожний день прострочення, а за прострочення понад 30 днів дод атково стягується штраф у ро змірі 7% вказаної вартості.

Згідно з пункто м 8.1 договору, строк договору з 01 січня 2008 року по 31 грудня 2008 рок у.

Додатковими уго дами до договору сторони нео дноразово вносили зміни в до говір № 120/П-07 у частину строку д ії договору та реквізитів (т. 1 а. с .14-17).

Згідно умов договору № 120/П-07 від 24 грудня 2007 року Держа вне підприємство "Дельта - Лоц ман" у серпні 2010 року надав посл уги з лоцманського проведенн я та послуги служби регулюва ння руху суден судну "ІRЕЕХ" (До мініканська Республіка), яке знаходилось під агентування м товариства з обмеженою від повідальністю "Навігатор - Юг ".

З матеріалів справи в бачається, що 18 серпня 2010 року Д ержавним підприємством "Дель та - Лоцман" відповідачеві за н адані послуги виставлено рах унок № КФ-13673 на суму 4400,03 дол. США (т . 1 а. с. 19). У зазначеному рахунку вказана висота борту судна 12,8 7 м.

Факт отримання відпо відачем рахунку від 18 серпня 2 010 року підтверджується реєст ром одержаних рахунків та не заперечується відповідачем у судових засіданнях (т. 1 а. с. 23) .

Однак, товариство з об меженою відповідальністю "На вігатор-Юг" договірні зобов'я зання виконав не у повному об сязі в частині оплати послуг . Рахунок № КФ-13673 на суму 4400,03 дол. С ША відповідачем був оплачени й частково, в результаті чого за ним утворилась заборгова ність у сумі 1628,62 дол. США.

Надіслана позив ачем на адресу відповідача п ретензія № 6179 від 21 вересня 2010 ро ку з вимогами сплатити забор гованість, залишена відповід ачем без задоволення, що і ста ло підставою для звернення Д ержавного підприємства "Дель та-Лоцман" до суду першої інст анції з даним позовом.

Крім того, позив ач також просив стягнути з ві дповідача пеню у розмірі 0,1 % що складає 116,81 дол. США та штраф у с умі 114,00 дол. США. Отже, за розраху нком Державного підприємст ва "Дельта-Лоцман" загальна су ма боргу товариства з обмеже ною відповідальністю "Навіга тор-Юг" складає 1859,43 дол. США.

Вивчивши матері али справи, обговоривши дово ди апеляційної скарги, перев іривши правильність застосу вання судом першої інстанції норм матеріального та проце суального права та відповідн ість висновків суду обставин ам справи, судова колегія вва жає апеляційну скаргу Держав ного підприємства "Дельта-Ло цман" такою, що підлягає задов оленню, у зв' язку з наступни м.

Для оплати наданих по слуг відповідачу було вистав лено рахунок № КФ-13673 від 18 серпн я 2010 року на суму 4400,03 дол. США, яки й був отриманий відповідачем 18 серпня 2010 року, що підтверджу ється реєстром одержаних рах унків.

Однак, відповідачем н е було виконано умови догово ру, а саме пункт 4.2.2 договору, за значений рахунок був оплачен частково. Заборгованість за відповідачем склала 1628,62 дол. С ША.

Відповідно пункту 3 Зб орів і плати за послуги, що над аються суднами у морських то рговельних портах України, з атверджених наказом Міністе рства транспорту України від 27 червня 1996 року № 214, зареєстров аним в Міністерстві юстиції України за № 374/1399 від 24 липня 1996 ро ку, (далі - Збори і плата) нараху вання зборів і плати за послу ги, що надаються суднам у морс ьких портах України, здійсню ється з умовного об'єму судна , який обчислюється в кубічни х метрах і дорівнює добутку т рьох величин (довжина судна, ш ирина судна і висота борту су дна), зазначених в обмірному с відоцтві (головні розміри) аб о документі, що його замінює. П ри цьому умовний об'єм судна п ідлягає округленню у такому порядку: до 0,50 куб. м відкидаєть ся, а 0,50 куб. м і більше округлює ться до 1 куб. м.

Згідно пункту 15 Зборів і плати лоцманський збір спр авляється з усіх суден, що зах одять у порти (причали) Україн и або прямують транзитом суд ноплавними водними шляхами.

Пунктом 16 Зборів і пла ти встановлено, що нарахуван ня лоцманського збору провод иться з умовного об'єму судна у кубометрах. Об'єм судна менш е 5000 куб. метрів вважається за 5 000 куб. метрів.

Відповідно пункту 20 Зб орів і плати за лоцманське пр оведення суден, що прямують т ранзитом Керч - Єнікальським каналом, незалежно від часу д оби лоцманський збір справля ється за ставками: 0,0455 дол. США/к уб. м. - для суден у закордонном у плаванні. За проведення по А зовському морю незалежно від часу доби - за ставками: 0,0352 дола ра США/куб. м. - для суден у закор донному плаванні.

Пунктом 28 Зборів і пла ти встановлено, що збір за пос луги Служби регулювання руху суден (СРРС), що мають берегов і радіолокаційні системи (БР ЛС), справляється за нижченав еденими ставками за один куб ометр об'єму суден груп А, Б, Д, Е (судна, що проходять ходові ви пробування), при кожному вход і в порт, виході з порту, а тако ж за кожний транзитний прохі д каналом.

З матеріалів сп рави вбачається, що при обчис ленні сум зборів - лоцмансько го збору та збору за послуги с лужби регулювання руху суден , Державне підприємство "Дель та-лоцман" виходило з зазначе них вище норм, та умовного об'є му судна, визначено відповід но до Міжнародного обмір ного свідоцтва від 15 лютого 2008 року № 08.00063.252, в якому зазначені р озміри судна: довжина - 136,66, шири на -20,6, теоретична висота борту - 12,87.

Судова колегія не мож е погодитись з висновком суд у першої інстанції стосовно того, що відповідач має право використовувати міжнародне обмірне свідоцтво № 08.00094.252, згід но з яким висота борту судна "І КЕЕХ" становить 9,37 м., а тому, від повідно, заборгованість відп овідача за послуги з лоцманс ького проведення та послуги регулювання руху суден, обчи слювана, виходячи з цього сві доцтва, становить 427,80 дол. США. О тже, судова колегія зазначає , що місцевий суд посилаючись в мотивувальній частині на н орми Міжнародної конвен ції про вантажну марку 1966 року та Міжнародній конвенці ї про обмірювання суден 1969 рок у не врахував, що зазначені ко нвенції не містять жодного п оложення, яке могло б дати хоч а б припущення про теоретичн у можливість законного існув ання двох дійсних обмірних с відоцтв на одне судно.

В Регістровій к низі суден на офіційному сай ті Російського морського рег істру судноплавства витяг з якої є в матеріалах справи, за значена інформація по судну "ІКЕЕХ", де висота борту дорівн ює 12,87. Отже, це основний вимір, я кий розрахований відповідно до Міжнародній конвенці ї про обмірювання суден 1969 рок у. Щодо висоти борту "9,37", за певн их умов і може використовува тись в інших цілях в тих країн ах, де це допускається чинним законодавством.

Відповідно пунк ту 1 статті 7 Міжнародної к онвенції про обмірювання суд ен 1969 року Міжнародне міри льне посвідчення 1969 року вида ється кожному судну, валова і чиста місткості якого були в изначені відповідно до цієї Конвенції.

Згідно пункту 12 зазнач еної Конвенції судно, що плав ає під прапором держави, уряд якої є Договірним урядом, під лягає в портах інших Договір них урядів перевірці, що здій снюється посадовими особами , належним чином уповноважен ими цими урядами. Така переві рка обмежується встановленн ям того, що:

а) судно має дійс не Міжнародне мірильне п освідчення 1969 року;

b) головні характ еристики судна відповідають даним цього Посвідчення.

Відповідно пункту 3 Пр авила 5 зазначеного додатку д о Конвенції встановлено, що "Е сли характеристики судна, та кие как V, Vс, d, N1 или N2, определенны е в правилах 3 и 4, изменились ил и если соответствующая назна ченная грузовая марка, указа нная в пункте 2 настоящего пра вила, изменилась в связи с изм енением характера вьіполняе мьіх судном перевозок, и тако е изменение влечет за собой у меньшение его чистой вместим ости, определенной в соответ ствии с положеннями правила 4, то новое Международное мери тельное свидетельство (1969), ука зывающее определенную таким образом новую чистую вмести мость, должно быть видано не р аньше чем по истечении двена дцати месяцев с даты выдачи п ервоначального свидетельст ва; однако это требование не д олжно применяться".

Правило 7 встано влює, що "Все измерения, выполн яемые при вычислении объемов , должны производиться с точн остью до ближайшего сантимет ра или одной двадцатой фута".

Отже, виходячи з зазна чених вище норм Міжнародно ї конвенції про обмірюванн я суден 1969 року, правило визнач ення висоти борту є єдиним, і н а його підставі може бути і зд ійснено виміри, які мають при звести лише до одного арифме тичного результату. Зміна І в исоти борту, яка може мати міс це лише у разі зміни конструк тивних характеристик судна, і тягне за собою зміну чистої місткості, і є підставою для в идачі нового міжнародного об мірного свідоцтва.

Таким чином, товарист во з обмеженою відповідальні стю "Навігатор-Юг" не може вико ристовувати два міжнародні о бмірні свідоцтва від 15 лютого 2008 року, які є дійсними одночас но тому що це не відповідає но рмам Конвенції.

Крім того, судова коле гія не погоджується з посила нням суду першої інстанції н а режим конверсії вантажної марки та книгу конверсії вва жаємо безпідставним з огляду на наступне.

Ані Міжнародною к онвенцією про вантажну марку 1966 року, ані Міжнародною к онвенції про обмірювання суд ен 1969 року не передбачено не ті льки ведення такої книги, про Книгу конверсії вантажної м арки чи власне про поняття "ко нверсії вантажної марки" в ни х взагалі не йдеться.

Судова колегія зазна чає, що висновок місцевого су ду про те, що процедура конвер сії приписується державою пр апору судна, а не міжнародним и угодами, додатково свідчит ь на користь позивача, оскіль ки судом не встановлено, що на території України може заст осовуватись режим конверсії вантажної марки.

Натомість, в матеріал ах справи міститься лист від 28 липня 2010 року № 211.4-2032 Регістра с удноплавства України, яким т ой повідомив про відсутність нормативних документів Укра їни і міжнародних документів , до яких приєдналась Україна , що визначають застосування конверсії для вантажної мар ки, а також те, що одночасна ді я свідоцтв про вантажну марк у чи двох Міжнародних сві доцтв про обмірювання судна не передбачається конвенція ми.

Таким чином, застосув ання двох свідоцтв про обмір ювання судна згідно законода вства України, яка є стороною міжнародних конвенцій про о бмірювання суден 1969 року та ва нтажну марку є неправомірним .

На території тих держ ав, що не є сторонами названих Конвенцій, можуть застосову ватись і інші норми. Однак, від повідно приписам статті 85 Код ексу торговельного мореплав ства України під час перебув ання в морському порту будь-я ке судно зобов'язане дотриму вати чинних законів і правил України, у тому числі тих, що с тосуються безпеки порту і су дноплавства в порту, митного , прикордонного, санітарного (фітосанітарного) режимів, ло цманського проведення, букси рування, рятувальних і судно піднімальних робіт, якірної стоянки і надання місць біля причалів, навантаження і вив антаження вантажів, посадки і висадки людей, послуг, пов'яз аних з навантажувально-розва нтажувальними роботами, і бу дь-яких інших портових послу г, портових зборів, запобіган ня забрудненню навколишньог о природного середовища.

Отже, розрахунки порт ових та інших зборів на терит орії України мають здійснюва тись на підставі Міжнародн ого обмірного свідоцтва ві д 15 лютого 2008 року № 08.00063.252., в якому зазначені розмірення судна, які здійснені відповідно до положень Міжнародної ко нвенції про обмірювання суде н 1969 року, стороною якої є Украї на.

Таким чином, судова ко легія зазначає, що висновок с уду першої інстанції щодо мо жливості застосування двох о бмірних свідоцтв не відповід ає дійсності. Отже, судова кол егія, зробивши перерахунок Д ержавного підприємства "Дель та-Лоцман" судова колегія вва жає можливим стягнути з това риства з обмеженою відповіда льністю "Навігатор-Юг" заборг ованість у сумі 1628,62 дол. США, що була нарахована по обмірному свідоцтву 08.00063.252.

Як вбачається з матер іалів справи, позивач також п росив стягнути з відповідача за прострочення виконання г рошового зобов'язання пеню у сумі 116,81 дол. США та штраф у сумі 114,00 дол. США.

Судова колегія вважа є за можливе задовольнити ви щезазначені вимоги щодо стяг нення пені та штрафу у зв'язку з наступним.

Відповідно пункту 2.2.4 д оговору, агент зобов'язан спл ачувати рахунки, виставлені Державним підприємством "Дел ьта-Лоцман" у терміни, визначе ні цим договором.

Пунктом 4.2.2 договору пе редбачено, що остаточний роз рахунок здійснюється на прот язі п'яти банківських днів з д ати отримання рахунку за рек візитами, зазначених у рахун ках.

З матеріалів справи в бачається, що позивачем були виставлені розрахунки за на дання послуги з лоцманського проведення та послуги служб и регулювання руху суден суд нами, які знаходились під аге нтуванням відповідача, однак , товариство з обмеженою відп овідальністю "Навігатор-Юг" з обов'язання щодо сплати раху нків за договором № 120/П-07 від 24 г рудня 2007 року виконано було не у повному обсязі та з порушен ням строків зазначених у пун кті 4.2.2 договору.

Одностороння відмова від зобов'язання або односто роння зміна його умов, у відпо відності до статті 525 Цивільно го кодексу України, не допуск ається, якщо інше не встановл ено договором або законом.

Згідно зі статт ею 526 Цивільного кодексу Украї ни зобов'язання мають викону ватися належним чином відпов ідно до умов договору та вимо г цього Кодексу, інших актів ц ивільного законодавства, а з а відсутності таких умов та в имог - відповідно до звичаїв д ілового обороту або інших ви мог, що звичайно ставляться. А налогічної правової позиції дотримується стаття 193 Господ арського кодексу України.

Згідно статті 626 Цивільног о кодексу України, договором є домовленість двох або біль ше сторін, спрямована на вста новлення, зміну або припинен ня цивільних прав та обов'язк ів.

Відповідно до статт і 629 Цивільного кодексу Україн и, договір є обов'язковим для в иконання сторонами.

Відповідно пункту 5.3 д оговору, в разі порушення взя тих на себе зобов'язань агент за вимогою підприємства нес е перед останнім відповідаль ність у вигляді сплати пені у розмірі 0,1 відсотка несплачен ої вартості послуг за кожний день прострочення, а за прост рочення понад 30 днів додатков о стягується штраф у розмірі 7% вказаної вартості.

Відповідно пункту 1 ст атті 549 Цивільного кодексу Укр аїни неустойкою (штрафом, пен ею) є грошова сума або інше май но, які боржник повинен перед ати кредиторові у разі поруш ення боржником зобов'язання.

Згідно частині 2 ста тті 231 Господарського кодексу України, у разі, якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є су б'єктом господарювання, що на лежить до державного сектора економіки, або порушення пов 'язане з виконанням державно го контракту, або виконання з обов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету У країни чи за рахунок державн ого кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи дого вором, у таких розмірах: за пор ушення строків виконання зоб ов'язання стягується пеня у р озмірі 0,1 відсотка вартості то варів (робіт, послуг), з яких до пущено прострочення виконан ня за кожний день прострочен ня, а за прострочення понад тр идцять днів додатково стягує ться штраф у розмірі семи від сотків вказаної вартості.

Таким чином, вимоги позивача про стягнення з від повідача пені та штрафу відп овідають діючому законодавс тву та підлягають задоволенн ю.

Отже, судова колегія п еревіривши розрахунок Держа вного підприємства "Дельта-Л оцман" вважає його таким, що пі длягає задоволенню. Таким чи ном з товариства з обмеженою відповідальністю "Навігатор -Юг" на користь Державного під приємства "Дельта-Лоцман" під лягає стягненню пеня у сумі 116 ,81 дол. США та штраф у сумі 114,00 дол . США.

Відповідно до статті 530 Цив ільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання , то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до вимог частини 1 статі 33 Господ арського процесуального код ексу України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і запер ечень.

Частиною 2 статті 34 зазначен ого Кодексу встановлено, що о бставини справи, які відпові дно до законодавства повинні бути підтверджені певними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування.

Враховуючи викладене , судова колегія вважає апеля ційну скаргу такою, що підляг ає задоволенню, а рішення гос подарського суду Автономної Республіки Крим скасуванню.

Керуючись статт ями 101, пунктом 2 статті 103, частин ою 1 пунктом 1, 2 статті 104, 105 Господ арського процесуального код ексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну ска ргу Державного підприємства "Дельта-Лоцман" задовольнити .

2. Рішення господ арського суду Автономної Рес публіки Крим від 12 травня 2011 ро ку у справі № 5002-29/5421-2010 скасувати.

3. Прийняти нове р ішення. Позов задовольнити.

Стягнути з това риства з обмеженою відповіда льністю "Навігатор-Юг" (98300, м. Кер ч, вул. Ціолковського, 21, код ЄДР ПОУ 31929162) на користь Державного підприємства "Дельта-Лоцман " (54017, м. Миколаїв, Центральний ра йон, вул. Лягіна, буд. 27, код ЄДРП ОУ 25374003) заборгованість у сумі 16 28,62 дол. США, пені 116,81 дол. США, штра фу 114,00 дол. США, 25,09 дол. США держав ного мита, 236 грн. витрат на інфо рмаційно-технічне забезпече ння судового процесу.

4. Господарськом у суду Автономної Республіки Крим видати наказ.

Головуючий суддя В.І. Гонтар

Судді К.Г. Балюкова

Ю.В. Бори сова

Розсилка:

1. Державне підприємство "Де льта-Лоцман" (вул. Лягіна, 27,Мико лаїв,54017)

2. Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Навігатор-Юг " (вул. Ціолковського, 21,Керч,98300)

3. Головна державна інспекц ія України з безпеки суднопл авства (вул. Щербакова, 8А,Київ ,03190)

4. Господарському суду Автон омної Республіки Крим (вул. Р.Л юксембург/речна, 29/11, Сімферопо ль, 95000)

5. наряд

СудСевастопольський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення01.07.2011
Оприлюднено12.08.2011
Номер документу17621383
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5002-29/5421-2010

Постанова від 20.10.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Вовк І.В.

Ухвала від 10.10.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Вовк І.В.

Постанова від 01.07.2011

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Гонтар Віктор Іванович

Ухвала від 04.07.2011

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Гонтар Віктор Іванович

Ухвала від 22.06.2011

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Гонтар Віктор Іванович

Ухвала від 22.06.2011

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Гонтар Віктор Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні