5/1518-13/253 А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
05.10.06 Справа№ 5/1518-13/253 А
Суддя Станько Л.Л., при секретарі Сухович Ю., розглянув у відкритому судовому засіданні справу
за позовною заявою: ЗАТ “Львівська текстильна компанія”, м.Львів
до відповідача: ДПІ у Шевченківському районі м.Львова, м.Львів
про визнання нечинними податкових повідомлень--рішень від 24.09.04р. №0004722320/0/24602, №0004732320/0/24601
Представники сторін:
Від позивача: Солук О.В. –представник, Лукашик Б.С. –представник.
Від відповідача: не з”явився.
Відкрито провадження у справі за позовом ЗАТ “Львівська текстильна компанія”, м.Львів до відповідача: ДПІ у Шевченківському районі м.Львова, м.Львів про визнання нечинними податкових повідомлень--рішень від 24.09.04р. №0004722320/0/24602, №0004732320/0/24601.
Позивачем подано заяву про зміну позовних вимог (вх.№30380 від 05.10.06р.).
З”ясовано:
як викладено в позовній заяві, що: ЗАТ «Львівська текстильна компанія»до суми податкового кредиту включила 35 205,64 грн. відповідно до наданих ПФ «Гюйс»податкових накладних: №11/17-17 від 17.11.2003 р.; №10/31-7 від 31.10.2003 р.; №10/01-1 від 01.10.2003 р.
Податковим повідомленням-рішенням від 24.09.2004 р. за №0004722320/0/24602 ЗАТ «Львівська текстильна компанія»донараховане податкове зобов'язання за основним платежем у сумі 35 206,00 грн. і 17 603,00 грн. штрафних санкцій.
ДПІ у Шевченківському районі м.Львова підставою даного донарахування вважає факт зняття ПФ «Гюйс»з обліку згідно рішення господарського суду Рівненської області від 03.07.2004р., що відображено в актах планових та позапланових виїзних документальних перевірок та в рішенні ДПІ у Шевченківському районі м.Львова про результати розгляду первинної скарги від 03.08.2006 року за № 18492/25-009.
ЗАТ «Львівська текстильна компанія»до суми податкового кредиту включила 74 379,50 грн. відповідно до наданої ЗАТ «Унтекс»податкової накладної: №1103-25 від 25.11.2003 р.
Податковим повідомленням-рішенням від 24.09.2004 р. за №0004732320/0/24601 ЗАТ «Львівська текстильна компанія»донараховано податкове зобов'язання за основним платежем у сумі 74 380,00 грн.
ДПІ у Шевченківському районі м.Львова підставою даного донарахування вважає факт неподання звітності ЗАТ «Унтекс»до податкових органів з травня 2002р., що відображено в актах планових та позапланових виїзних документальних перевірок та в рішенні ДПІ у Шевченківському районі м.Львова про результати розгляду первинної скарги від 03.08.2006 року за № 18492/25-009.
Позивач не погоджується з податковими повідомленнями-рішеннями з наступних підстав:
як видно з акту перевірки, рішення про зняття з обліку ПП «Гюйс»відноситься до липня 2004р. Накладні, по яким ЗАТ «Львівська текстильна компанія»було здійснено оплату ПДВ, датовані жовтнем-листопадом 2003р. На момент оплати ПДВ контрагент позивача був законним платником податків і мав право на виставлення податкових накладних.
Відповідно до ч.8 ст.19 Господарського кодексу України, п.3 ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність»суб'єкти господарювання зобов'язані самостійно здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність. Позивач не зобов'язаний перевіряти своєчасність складання податкової звітності сторонами договору.
Окрім цього, згідно п. 7.2.6. частини 2 статті 7 „Порядок обчислення і сплати податку" Закону України „Про податок на додану вартість" - податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Інших підстав для нарахування податкового кредиту окрім податкової накладної, згідно з чинним законодавством України, немає.
Заслухавши представників позивача та оцінивши зібрані по справі докази господарський суд відзначає наступне:
у відповідності до ст. 7 п. 7.4 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року за № 168/97-ВР та Наказу ДПА України від 24.04.2003 року №196/ДКС "Щодо здійснення ефективного контролю за правомірністю відшкодування з бюджету сум податку на додану вартість юридичним особам", обов'язковим є проведення документальних перевірок декларацій з податку на додану вартість поданих платниками ПДВ. При цьому, в першу чергу документальній перевірці підлягають суми, заявлені до відшкодування на рахунок платника податку чи в рахунок погашення інших податків, зборів (обов'язкових платежів), які зараховуються в Державний бюджет України, потім - в рахунок майбутніх платежів.
Згідно п. 8.1 Наказу ДПА України від 24.04.2003 року №196/ДКС "Щодо здійснення ефективного контролю за правомірністю відшкодування з бюджету сум податку на додану вартість юридичним особам", обов'язковим є проведення документальних перевірок декларацій з податку на додану вартість поданих платниками ПДВ. При цьому, в першу чергу документальній перевірці підлягають суми, заявлені до відшкодування на рахунок платника податку чи в рахунок погашення інших податків, зборів (обов'язкових платежів), які зараховуються в Державний бюджет України, потім - в рахунок майбутніх платежів.
Пункт 8.3 Наказу встановив обов'язок ОДПС забезпечити в ході документальної перевірки заявленого до відшкодування ПДВ проведення зустрічних перевірок основних постачальників (до виробника чи імпортера товарів, робіт, послуг), при цьому обов'язковим перевіркам підлягають СПД, в яких платником податку, який перевіряється за місяць придбані товари (роботи, послуги), де суми ПДВ складають: 10 тис. грн.. і більше при заявленій до відшкодування сумі ПДВ до 200 тис. грн..; 20 тис. грн.. і більше при заявленій до відшкодування сумі ПДВ до 400 тис. грн..; 30 тис. грн.. і більше при заявленій до відшкодування сумі ПДВ до 1000 тис. грн..; 50 тис. грн.. і більше при заявленій до відшкодування сумі ПДВ до 1000 тис. грн.
Згідно з п.3.4 Порядку заповнення та подання податкової декларації по податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.97р. №166 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 18.04.01р. №170) платник податку самостійно обчислює суму податкового зобов”язання, яку зазначає у декларації. Дані, наведені у декларації, мають відповідати даним бухгалтерського обліку платника та даним книг податкового обліку.
Відповідно до ст.11 ЗУ “Про державну податкову службу в Україні”, органи державної податкової служби здійснюють, зокрема, перевірку бухгалтерськиї книг, звітів, кошторисів, декларацій.
Вищезазначені акти чітко передбачають те, що дані податкової декларації повинні бути перевірені щодо достовірності зазначених в них відомостей про суму податкового кредиту та суму податкового зобов'язання декларанта за відповідний податковий період.
Саме на підставі даних таких перевірок робляться висновки про те, чи має право підприємство на відшкодування сум ПДВ, який згідно з відповідною податковою декларацією платника податку підлягає відшкодуванню з державного бюджету.
В свою чергу, Закон України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року за № 168/97-ВР, зокрема п. п.7.4.5. п.7.7 ст.7, встановлює, що не дозволяється включення до податкового кредиту будь-яких витрат по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями, а при імпорті робіт (послуг) - актом прийняття робіт (послуг). Частина друга вказаної норми передбачає правило, згідно з яким, у разі, коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Згідно п. п. 7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року за № 168/97-ВР, податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації. Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом, який підтверджує сплату платником податку певної суми ПДВ. Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків. Саме податкова накладна є тим документом, який свідчить про наявність однієї з подій, яка згідно п. п. 7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року за № 168/97-ВР, є підставою виникнення податкового кредиту: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають продажу, а у разі продажу товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку.
Як вбачається з акту перевірки, що: в ході проведення перевірки, на виконання Наказу ДПА України №376 від 01.08.98 "Про затвердження методичних вказівок по організації порядку адміністрування відшкодування ПДВ" було направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питань правильності обчислення та сплати до бюджету ПДВ в сумі 35205,68 грн. ПФ "Гюйс" (ІПД 225722217163) в ДПІ у м. Рівне (листи: від 15.03.2004р. №5927/23-416, від 04.06.2004р. №13379/23-416, від 26.07.2004р. №18648/23-416, від 12.08.2004р. №20441/23-416).
Листом від 21.08.2004р. №4923/23-431 ДПІ у м. Рівному повідомлено, що проведення зустрічної перевірки є неможливим в зв'язку з тим, що виконавчим комітетом Рівненської міської ради ПФ "Гюйс" знято з обліку, згідно рішення господарського суду Рівненської області. Дата набрання чинності судового рішення 03.07.2004р.
Також направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання правильності обчислення та сплати сум ПДВ до бюджету ЗАТ "УНТЕКС" (іпн.- 316263826095) до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва за податковою накладною №1103-25 від 25.11.2003р. на суму 74379,50грн. ( листи від 09.07.2004р. №17249/23-416, від 22.07.2004р. №18449/23-416, від 06.08.2004р. №19831/23-416).
Листом від 31.08.2004р. №7698/7/15-0201 ДПІ у Голосіївському районі м. Києва повідомлено, що ЗАТ УНТЕКС" (ЄДРПОУ 31626386) знаходиться на обліку в ДПІ у Голосіївському районі м.Києва з 04.09.2001р. та зареєстроване як платник ПДВ з 18.09.2001р. (свідоцтво платника ПДВ №37018008, іпд.- 316263826095). З травня 2002р. підприємство не подає звітності.
Таким чином, на даний час не підтверджується факт здійснення поставки товару, а тому джерело відшкодування по податку на додану вартість - відсутнє.
Відповідно до п..1.8 ст.1 та п.7.7.1 ст.7 Закону України “Про ПДВ” №168/97-ВР, бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом і сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду, а оскільки, ПФ “Гюйс” ліквідовано, а ЗАТ “УНТЕКС” не звітується до органів ДПС з 2002 року, доказів оплати вказаними організаціями ПДВ немає, то і у ЗАТ “Львівська текстильна компанія” відсутнє право на його відшкодування.
Керуючись ст.ст. 122-124,127,130,133,135,143,151-154,159-163,167 КАС України, суд, -
постановив:
1.В позові –відмовити.
2. Строк і порядок набрання постановою законної сили та її оскарження здійснюються згідно вимог ст.ст. 186,254 КАСУ.
Суддя Станько Л.Л.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2006 |
Оприлюднено | 27.08.2007 |
Номер документу | 176310 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Станько Л.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні