ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000,
м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"26"
березня 2008 р.
Справа №10/1194-А
за
позовом Приватного підприємця ОСОБА_1 м.
Старокостянтинів
до
Старокостянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції м. Старокостянтинів
про
визнання протиправною відмови у видачі свідоцтва про сплату єдиного податку на
2008 р. та зобов'язання видати
приватному підприємцю ОСОБА_1 Свідоцтво про сплату єдиного податку на 2008р.
Суддя Виноградова В.В.
Секретар судового засідання Дідик Н.Д.
Представники сторін:
від позивача ОСОБА_1 -приватний підприємець (в судовому
засіданні 25.03.2008р.)
ОСОБА_2.- за довіренстю
від 03.12.2007р.
від відповідача Онищук Н.Ф.- за довіреністю від 15.01.2008р.
№2
Постанова приймається
26.03.2008 року, оскільки в судовому засіданні оголошувалась перерва.
В судовому засіданні відповідно до ч.3
ст.160 КАС України оголошено вступну та резолютивну частину постанови .
Суть
спору:
Позивач
звернувся до суду із
позовною заявою, враховуючи подані уточнення позовних вимог, які прийняті судом
про визнання протиправною відмови відповідача у видачі позивачу Свідоцтва про
сплату єдиного податку на 2008 рік та зобов'язання відповідача видати фізичній
особі - підприємцю ОСОБА_1 Свідоцтво про сплату єдиного податку на 2008р..
Вказує на те, що позивачем 13.12.2007р. на адресу податкового органу направлено
заяву про право застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та
звітності на 2008р., однак листом від 27.12.2007р. Старокостнтинівська
ОДПІ відмовила у видачі свідоцтва про
сплату єдиного податку на 2008р. з посиланням на те, що відповідно до додатку
№1 до Порядку видачі свідоцтва про сплату єдиного податку (затверджено Наказом
ДПА України №599 від 29.10.1999р.) заява не містить можливості її заповнення
уповноваженою особою та ч.2 ст.238 ЦК
України відповідно до якої представник
не може вчиняти правочин, який відповідно до його змісту може бути вчинений
лише особисто тією особою, яку він представляє.
В обгрунтування своєї позиції звертає
увагу на те, що позивачем дотримано всіх вимог, передбачених Указом Президента
України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності".
Вважає відмову податкового органу безпідставною, оскільки положення нормативних
актів не містять прямої заборони на подання заяви на право застосування спрощеної
системи оподаткування, обліку та звітності представниками чи уповноваженими
особами. Вважає безпідставним посилання на положення ч.2 ст.238 ЦК України.
Крім того, звертає увагу, що подання заяви схвалено приватним підприємцем -
позивачем.
В
судовому засіданні позивач та повноважний представник позивача позовні вимоги
підтримали, обґрунтовуючи їх обставинами, викладеними у позовній заяві та
доданими до неї документами.
Відповідач
проти позовних вимог
заперечує, посилаючись на те, що податковим органом правомірно відмовлено
позивачу у видачі свідоцтва про застосування спрощеної системи оподаткування,
оскільки ч.3 п.4 Указу Президента України "Про спрощену систему
оподаткування , обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" та
Порядком видачі свідоцтва про сплату єдиного податку (затверджено Наказом ДПА України №599 від
29.10.1999р.) визначено, що підставою
для видачі свідоцтва про сплату єдиного податку є подання суб'єктом малого
підприємництва письмової заяви до органу державної податкової служби. Вважає,
що представник за довіреністю не мала права підписувати заяву від імені
позивача про застосування спрощеної системи оподаткування.
Розглянувши
подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на
яких ґрунтується позовна вимога і заперечення проти позову, дослідивши докази,
судом встановлено наступне.
ОСОБА_1,
зареєстрована виконавчим комітетом Старокостянтинівської міської ради, як
фізична особа-підприємець 31.05.2002р., про що видано свідоцтво про державну
реєстрацію СеріїНОМЕР_1.
Позивачем відповідно до Указу Президента України „Про
спрощену систему оподаткування, обліку та звітності” на адресу
Старокостнтинівської ОДПІ було направлено заяву про право застосування спрощеної
системи оподаткування, обліку та звітності при здійсненні підприємницької
діяльності в 2008 році із зазначенням виду діяльності -допоміжна діяльність у
сфері страхування та пенсійного забезпечення. Дана заява зареєстрована в
податковому органі 13.12.2007р. №20224/Г.При цьому заяву підписано
представником за довіреності №9025 від 03.12.2007р. та додано копію даної
довіреності.
Відповідно
до довіреності від 03.12.2007р., яка зареєстрована в реєстрі за № 9025
та посвідчена ОСОБА_3- приватним нотаріусом Хмельницького міського
нотаріального округу, ОСОБА_1 уповноважує ОСОБА_2 бути її представником , крім іншого з правом
ведення від її імені переговорів та попереднього узгодження всіх процедурних
питань, подання та підпису всіх
документів, необхідних для виконання повноважень, включаючи позовні та інші
заяви, скарги, одержання належних грошових сум та речей, дозволів, свідоцтв,
ліцензій, тощо, а також інших документів, що стосуватимуться прав та законних
інтересів, отримувати необхідні довідки та документи розписуватись, сплачувати необхідні платежі ,
виконувати всі інші дії пов'язані з даною довіреністю.
Листом
від 27.12.2007р. Старокостнтинівська
ОДПІ відмовила позивачу у видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку на
2008 рік, мотивуючи відмову тим, що відповідно
до додатку №1 до Порядку видачі свідоцтва про сплату єдиного податку
(затверджено Наказом ДПА України №599 від 29.10.1999р.) заява не містить
можливості її заповнення уповноваженою особою та ч.2 ст.238 ЦК України відповідно до якої представник не може
вчиняти правочин, який відповідно до його змісту можу бути вчинений лише
особисто тією особою, яку він представляє.
Позивач,
вважаючи відмову Старокостянтинівської ОДПІ неправомірною, безпідставною
звернувся до суду із позовом.
Дослідивши
матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд прийшов до
висновку про обґрунтованість позову, а тому необхідність його задоволення
виходячи з наступного.
Відповідно
до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах,
відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено
законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх
посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею
2 Указу Президента України „Про спрощену систему оподаткування, обліку та
звітності суб'єктів малого підприємництва” від 03.07.1998 року № 727/98 (в
редакції Указу від 28.06.1999 року № 746/99) (надалі - Указ) передбачено, що
суб'єкти малого підприємництва - фізичні особи мають право самостійно обрати
спосіб оподаткування доходів за єдиним податком шляхом отримання свідоцтва про
сплату єдиного податку. Ставка єдиного податку для суб'єктів малого
підприємництва - фізичних осіб встановлюється місцевими радами за місцем їх
державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може становити менше 20
гривень та більше 200 гривень на місяць. У разі коли фізична особа - суб'єкт
малого підприємництва здійснює кілька видів підприємницької діяльності, для
яких установлено різні ставки єдиного податку, нею придбавається одне свідоцтво
і сплачується єдиний податок, що не перевищує встановленої максимальної ставки.
У
відповідності до ст.1 Указу спрощена система оподаткування, обліку та звітності
запроваджується, зокрема, для фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку
діяльність без створення юридичної особи і у трудових відносинах з якими,
включаючи членів їх сімей, протягом року перебуває не більше 10 осіб та обсяг
виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не
перевищує 500 тис..
Положеннями
ст. 4 Указу визначено, що спрощена система оподаткування, обліку та звітності
для суб'єктів малого підприємництва може застосовуватися поряд з діючою
системою оподаткування, обліку та звітності, передбаченою законодавством, на
вибір суб'єкта малого підприємництва.
Для
переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єкт малого
підприємництва подає письмову заяву до органу державної податкової служби за
місцем державної реєстрації. Заява подається не пізніше ніж за 15 днів до
початку наступного звітного (податкового) періоду (кварталу) за умови сплати
всіх установлених податків та обов'язкових платежів за попередній звітний
(податковий) період. Рішення про перехід на спрощену систему оподаткування,
обліку та звітності може бути прийняте не більше одного разу за календарний
рік. Орган державної податкової служби зобов'язаний протягом десяти робочих
днів видати безоплатно свідоцтво про право сплати єдиного податку або надати
письмову мотивовану відмову.
Наказом
Державної податкової адміністрації України від 29 жовтня 1999 року N 599 із
змінами (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 листопада 1999 р. за N 752/4045) затверджено Порядок видачі Свідоцтва
про сплату єдиного податку ( надалі Порядок), у відповідності до п. 2 якого
підставою для видачі Свідоцтва є
подання суб'єктом підприємницької
діяльності - фізичною особою письмової заяви та платіжного документа
(квитанція, копія платіжного доручення з відміткою банківської установи) про
сплату (перерахування) єдиного податку за період не менше ніж календарний
місяць. Заява має бути подана не пізніше ніж за 15 днів до початку кварталу, з
якого він обирає спосіб оподаткування доходів за єдиним податком за умови
сплати всіх установлених податків та обов'язкових платежів, термін сплати яких
настав на дату подання заяви.
Відповідно
до звітів суб'єкта малого підприємництва - фізичної особи - платника єдиного
податку, обсяг виручки позивача від реалізації продукції (товарів, робіт,
послуг) за рік склав 44805 грн., тобто не перевищив встановлену Указом межу -
500 тис. грн..
Як
вбачається з карток особового рахунку платника - позивача та пояснень
представників податкового органу в судовому засіданні, у позивача відсутня
заборгованість по сплаті податків, крім того, існувала переплата по сплаті
єдиного податку в розмірі 61,39 грн..
Відповідно до наданої довідки управління ПФУ у Старокостнтинівському
районі від 25.03.2008р. №2425/02 у позивача відсутня заборгованість по сплаті
страхових внесків.
Позивач
в порядку та строк, подав до податкового органу заяву про застосування
спрощеної системи оподаткування в 2008 році (заява зареєстрована в податковому
органі 13.12.2007р.) із зазначенням видів підприємницької діяльності, що ними
займатиметься позивач в 2008 році, жоден з яких не належить до видів
підприємницької діяльності, при здійсненні яких відповідно до чинного
законодавства не може застосовуватись спрощена система оподаткування, обліку та
звітності.
Посилання
податкового органу у відмові позивачу у видачі свідоцтва про сплату єдиного
податку на 2008р. на те, що заява згідно Порядку не містить можливості її
заповнення уповноваженою особою та ч.2 ст. 238 ЦК України, суд вважає
безпідставними, оскільки чинне законодавство не містить прямого обов'язку
підписання заяви , яка подається суб'єктом підприємницької діяльності до
податкового органу лише особисто ним.
При цьому враховується та обставина, що позивачем надано представникуОСОБА_2. нотаріально посвідчену довіреність,
відповідно до якої останній надано право подання та підпису всіх документів,
позовів, заяв. Дана довіреність була долучена до заяви про право застосування
спрощеної системи оподаткування, яка подавалась до податкового органу.
Судом
враховуються пояснення в судовому засіданні приватного підприємця ОСОБА_1, яка
схвалила дії уповноваженої особи, підтвердила свої бажання працювати на
спрощеній системі оподаткування та повноваження уповноваженої особи на
підписання заяви.
Крім
того, судом звертається увага, що податковим органом при наданні відмови
позивачу у видачі свідоцтва платника
єдиного податку порушено вимоги ст.4 Указу Президента України, не дотримано
десятиденного строку для вирішення питання щодо видачі свідоцтва чи надання
відмови.
Враховуючи
наведене суд вважає, що позивачем надано всі, встановлені чинним законодавством
відомості, на підставі яких має бути видане Свідоцтво про сплату єдиного
податку на 2008 рік.
При цьому судом зважається на визначені
ст.6 Господарського кодексу України загальні принципи господарювання, а саме
забезпечення економічної багатоманітності та рівний захист державою усіх
суб'єктів господарювання, свободу підприємницької діяльності у межах визначених
законом .
З огляду на вищевикладене та враховуючи
приписи ст.71 КАС України, в силу яких в адміністративних справах про
протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень
обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності
покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову,
суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані
та підлягають задоволенню .
Враховуючи
задоволення позову згідно ч. 3 ст. 94 КАСУ судові витрати, здійснені
позивачем присуджуються йому, при цьому
згідно ч.1 ст.94 цього Кодексу документально підтверджені судові витрати
присуджуються з Державного бюджету
України.
Керуючись ст.ст. 6, 14,
71, 86, 94, 104, 105, 158-163, 167, 254-259, п.п. 3, 6-7 Розділу 7 „Прикінцеві
та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов
Приватного підприємця ОСОБА_1, м. Старокостянтинів до Старокостянтинівської
ОДПІ, м. Старокостянтинів про визнання протиправною відмови у видачі свідоцтва
про сплату єдиного податку на 2008 р. та зобов'язання видати приватному
підприємцю ОСОБА_1 Свідоцтво про сплату єдиного податку на 2008р. задоволити.
Визнати
протиправною відмову Старокостнтинівської ОДПІ у видачі фізичній особі -
підприємцю ОСОБА_1, м.
Старокостянтинів Свідоцтва про сплату
єдиного податку на 2008 рік.
Зобов'язати
Старокостнтинівську ОДПІ м. Старокостнтинів
видати фізичній особі-підприємцю
ОСОБА_1, м.Старокостянтинів
Свідоцтво про сплату єдиного податку на 2008 рік .
Стягнути
з Державного бюджету України
на користь приватного підприємця
ОСОБА_1, АДРЕСА_1 ( код НОМЕР_2)
3,40 грн. (три гривні 40 коп.) відшкодування сплаченого судового збору.
Згідно
ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають
право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява
про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення,
апеляційна скарга подається протягом 20
днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського
апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно
ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено, КАСУ набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку
заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але
апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої
інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання
апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної
сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
В.В. Виноградова
Постанова складена в
повному обсязі та підписана
31.03.2008р.
Віддруковано 3 примірники
1 до справи 2 позивачу3 відповідачу
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2008 |
Оприлюднено | 01.07.2008 |
Номер документу | 1764478 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні