Постанова
від 13.09.2006 по справі 16/303-06-7894а     
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/303-06-7894А     

             

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"13" вересня 2006 р.Справа  № 16/303-06-7894А

Господарський суд Одеської області

У складі судді Желєзної С.П.

Секретаря судових засідань Шевченко Г.В.

За участю представників сторін:

Від позивача:        Щелакова К.В. по дов. б/н від 10.07.2006р.; Щварцман І.Л. –директор;

Від відповідача:    не з'явився,

Розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань №404 господарського суду Одеської області (м. Одеса) адміністративну справу за позовом голови ліквідаційної комісії українсько-російського спільного підприємства „Спектр” у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю до державного реєстратора відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

Голова ліквідаційної комісії українсько-російського спільного підприємства „Спектр” у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (далі по тексту СП ТОВ “Спектр”), керуючись п. 6 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України N 2747-IV від 06.07.2005р.  (далі по тексту КАС України), звернувся до господарського суду Одеської області з адміністративним позовом до державного реєстратора відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради  про припинення юридичної особи та зобов'язання державного реєстратора відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців відомості про припинення СП ТОВ “Спектр”. Свої вимоги позивач обґрунтовує протиправністю відмови державного реєстратора відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради у внесенні до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців відомостей про припинення українсько-російського спільного підприємства „Спектр” у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю.

Відповідач був належним чином  повідомлений про час та місце судового розгляду, однак представник відділу реєстрації на неодноразові вимоги суду в судове засідання не з'явився, письмових доводів та заперечень проти позову по суті заявлених вимог не надав, у зв'язку з чим справа розглядається за наявними матеріалами в порядку, передбаченому ст. 128 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи представника позивача, суд встановив наступне.

Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 21.09.1995р. (свідоцтво № 15561200000006834) було зареєстровано СП ТОВ “Спектр”.

Відповідно до ч. 1 ст. 19  Закону України від 19.09.1991р. N 1576-XII “Про господарські товариства” із наступними змінами та доповненнями припинення  діяльності  товариства  відбувається шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації з дотриманням вимог законодавства про захист  економічної  конкуренції.

Згідно із п. б  ч. 4 ст. 19 Закону України від 19.09.1991р. N 1576-XII “Про господарські товариства” із наступними змінами та доповненнями  товариство ліквідується за рішенням вищого органу товариства.

Як вбачається з протоколу загальних зборів товариства № 8,  24.05.2004р. правомочним складом загальних зборів учасників СП ТОВ “Спектр” було прийнято рішення про припинення діяльності товариства.

Відповідно до вимог ст. ст. 59, 60, 91 Господарського кодексу України та ст. 20 Закону України від 19.09.1991р. N 1576-XII “Про господарські товариства” із наступними змінами та доповненнями  загальними  зборами учасників СП ТОВ “Спектр” було прийнято рішення про призначення ліквідаційної комісії, визначені строки проведення ліквідації, що підтверджується протоколом загальних зборів  учасників товариства № 9 від 27.05.2004р.

Згідно із ч. 2 ст. 20 Закону України від 19.09.1991р. N 1576-XII “Про господарські товариства” із наступними змінами та доповненнями  з дня призначення ліквідаційної  комісії  до  неї  переходять повноваження  по  управлінню  справами  товариства.   Ліквідаційна комісія у  триденний  строк  з  моменту  її  призначення  публікує інформацію товариства в одному з  офіційних  (республіканському  і місцевому)  органів  преси  із  зазначенням  строку  подачі   заяв кредиторами  своїх претензій, забезпечує визначення вартості майна товариства  в  порядку,  встановленому  законодавством  про оцінку майна,  майнових  прав  та професійну оціночну діяльність, виявляє його  дебіторів  і  кредиторів  та  розраховується  з ними, вживає заходів  до  оплати  боргів товариства третім особам, а також його учасникам,  складає  ліквідаційний  баланс  та  подає  його вищому органу  товариства  або органу, що призначив ліквідаційну комісію. Достовірність  та  повнота  ліквідаційного  балансу  повинні  бути підтверджені   аудитором   (аудиторською   фірмою),   за  винятком товариств з річним господарським оборотом менш як двісті п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів.

Ліквідаційною комісією  СП ТОВ “Спектр” були  проведенні заходи  щодо  ліквідації  зазначеного суб'єкта господарювання.

Ліквідаційною комісією  у місцевому органі преси була опублікована інформація про ліквідацію СП ТОВ “Спектр” із зазначенням двохмісячного строку  подачі кредиторами  своїх претензій, був складений ліквідаційний баланс. З моменту публікації зазначеної інформації претензії від кредиторів не надходили.

Як вбачається з довідки  Центру зайнятості Суворовського району м. Одеси № 182 від 03.06.2004р., СП ТОВ “Спектр” не має заборгованості із сплати внесків на соціальне страхування на випадок безробіття.

Згідно довідки Суворовської районної виконавчої дирекції  Фонду соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності № 160 від 10.06.2004р., СП ТОВ “Спектр” було знято з обліку платників страхових внесків у Фонді соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

Як вбачається з довідки № 76  від 21.06.2004р.,  відділенням у Суворовському районі  м. Одеси Фонду соціального страхування  від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України товариство було знято з обліку страхувальників.

12.04.2005р.  СП ТОВ “Спектр” було знято з обліку в Пенсійному фонді  України, що підтверджується довідкою № 3060/03  від 15.04.2005р., виданою управлінням Пенсійного фонду  України в Суворовському районі м. Одеси.

У зв'язку із ліквідацією товариства Державною податковою інспекцією у Суворовському районі м. Одеси була проведена позапланова комплексна документальна перевірка дотримання вимог податкового та валютного законодавства СП ТОВ “Спектр”,  за результатами якої було встановлено відсутність заборгованості товариства перед бюджетом,  що підтверджується довідкою № 2488/23-10/22468137 від 15.04.2005р.

27.04.2005р. товариство було знято з податкового обліку, що підтверджується довідкою Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси № 8430/9/28-0404 від 27.04.2005р.

Крім того, 04.04.2005р., як вбачається з довідки ДПІ у Суворовському районі м. Одеси № 2488/23-10/22468137 від 15.04.2005р., було закрито розрахунковий рахунок  СП ТОВ “Спектр”.

Крім того, ліквідаційною комісією був складений ліквідаційний баланс СП ТОВ “Спектр” станом на 01.04.2005р.

Як вбачається з квитанції Управління адміністративної служби міліції Одеського міського управління  МВС України № 028035 від 21.07.2005р.,  печатка товариства була знищена.

Документи СП ТОВ “Спектр” з 1995р. по 2004р. та довідниковий апарат до них були прийняті на державне зберігання архівним відділом Одеської міської ради, що підтверджується актом приймання-передавання справ на державне зберігання № 124 від 24.06.2005р. та довідкою № 192-07 від 24.06.2005р.

Як вбачається  з акту № 1 від 20.05.2005р. про виділення до знищення документів, які не підлягають зберіганню, згідно протоколу експертно-перевірної комісії Державного архіву Одеської області № 5 від 25.05.2005р. була знищена бухгалтерська документація СП ТОВ “Спектр”, яка втратила своє практичне значення.

Після закінчення процедури ліквідації ліквідаційної комісією СП ТОВ “Спектр” був складений відповідний  акт.

Відповідно до ч. 5 ст. 91 Господарського кодексу України    від 16.01.2003р.  № 436-IV ліквідація господарського товариства вважається завершеною,  а товариство таким,  що припинило свою діяльність,  з дня внесення запису про його ліквідацію до державного реєстру.

Згідно з ч. 2 ст. 33  Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003р.  № 755-IV юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного   державного   реєстру   запису  про  державну  реєстрацію припинення юридичної особи.

Відповідно до  положень ч. 1 ст. 6 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003р.  № 755-IV  державна реєстрація припинення  юридичних  осіб  та державна    реєстрація   припинення   підприємницької   діяльності фізичними особами –підприємцями проводиться державним    реєстратором    на    території     відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

На виконання вимог ст. 36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003р.  № 755-IV, для проведення державної реєстрації припинення СП ТОВ “Спектр” в результаті її ліквідації, головою ліквідаційної комісії СП ТОВ “Спектр” державному реєстратору відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради були надані відповідні документи.

Однак, за твердженням позивача державним реєстратором відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради було відмовлено у проведенні державної реєстрації  припинення  СП ТОВ “Спектр” з посиланням на неподання позивачем  висновку аудитора щодо достовірності та повноти ліквідаційного балансу.

Відповідно до положень  ч.6 ст. 36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003р.  № 755-IV державний  реєстратор  має  право  залишити  без  розгляду документи,  які  подані  для   проведення   державної   реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зокрема у випадку, якщо документи подані не у повному обсязі.

Згідно із ч. 7 ст. 36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003р.  № 755-IV про   залишення  документів,  які  подані  для  проведення державної реєстрації припинення юридичної особи  в  результаті  її ліквідації,   без   розгляду   голові  ліквідаційної  комісії  або уповноваженій ним особі не пізніше наступного робочого дня з  дати їх  надходження  державним  реєстратором  видаються  (надсилається рекомендованим листом з описом вкладення) відповідне  повідомлення із  зазначенням  підстав  залишення  документів  без  розгляду  та документи,  що  подавалися  для  проведення  державної  реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації,  відповідно до опису.

Як вбачається з пояснень позивача, в порушення наведених вимог законодавства державним реєстратором відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб – підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради повідомлення про залишення  документів,  які  подані  для  проведення державної реєстрації припинення юридичної особи  в  результаті  її ліквідації,   без   розгляду  надіслано не було.

Статтею 16 Цивільного кодексу України від 16.01.2003  № 435-IV встановлено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Приймаючи до уваги вищезазначене та вважаючи відмову державного реєстратора відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради у проведенні державної реєстрації  припинення  СП ТОВ “Спектр” протиправною та необґрунтованою, голова ліквідаційної комісії СП ТОВ “Спектр” звернувся до господарського суду Одеської області з позовними вимогами про припинення юридичної особи - СП ТОВ “Спектр” та зобов'язання державного реєстратора відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців відомості про припинення українсько-російського спільного підприємства „Спектр” у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72.

Згідно ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. При цьому, докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може також запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.  В свою чергу, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування (ч. 1 ст. 70 КАС України).

З огляду на те, що відповідач на неодноразові вимоги суду в судове засідання не з'явився, письмових доводів та заперечень проти позову по суті заявлених вимог не надав,  приймаючи до уваги, що відповідачем залишена без виконання  ухвала суду від 28.08.2006р., якою витребовувалось  повідомлення про залишення  документів,  які  подані  для  проведення державної реєстрації припинення СП ТОВ “Спектр” в  результаті  його ліквідації,   без   розгляду,  справа розглядається за наявними в матеріалах справи доказами в порядку, передбаченому ст. 128 КАС України.

Відповідно до положень ч.1  ст.36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003р.  № 755-IV для проведення державної реєстрації  припинення  юридичної особи  в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації,  яка передбачена законом,  але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення  у  спеціалізованому   друкованому   засобі   масової інформації,  повинен  подати  (надіслати  рекомендованим  листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи: заповнену реєстраційну   картку   на   проведення   державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи; оригінал установчих документів; акт ліквідаційної  комісії  з  ліквідаційним  балансом,  який затверджено рішенням засновників  (учасників)  або  уповноваженого ними органу; довідку  відповідного  органу державної податкової служби про відсутність   заборгованості  по  податках,  зборах  (обов'язкових платежах); довідку  відповідного  органу  Пенсійного  фонду  України про відсутність  заборгованості; довідки  відповідних  органів  фондів соціального страхування про  відсутність  заборгованості; довідку архівної  установи  про  прийняття  документів,   які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Згідно із ч. 2 ст. 36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003р.  № 755-IV  у випадках,  що встановлені законом,  крім документів, які передбачені  частиною  першою  цієї  статті,  додатково  подається висновок  аудитора  щодо  достовірності  та повноти ліквідаційного балансу.

Згідно із ч. 2 ст. 20 Закону України від 19.09.1991р. N 1576-XII “Про господарські товариства” із наступними змінами та доповненнями  достовірність  та  повнота  ліквідаційного  балансу  повинні  бути підтверджені   аудитором   (аудиторською   фірмою),   за  винятком товариств з річним господарським оборотом менш як двісті п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів.

Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003р.  № 755-IV  державному  реєстратору  забороняється  вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи  в  результаті  її  ліквідації,  якщо  вони  не  передбачені частинами першою та другою цієї статті.

Враховуючи вищенаведені положення законодавства, приймаючи до уваги той факт, що, як вбачається з довідки Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси № 8430/9/28-0404 від 27.04.2005р., складеної за результатами позапланової комплексної документальною перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства СП ТОВ “Спектр”, річний господарський оборот СП ТОВ “Спектр” за 2004р. був меншим ніж  двісті п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів, позивачем з дотриманням вимог чинного законодавства були здійснені всі заходи щодо ліквідації юридичної особи, суд доходить висновку щодо безпідставності  та неправомірності відмови державного реєстратора відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради у проведенні державної реєстрації  припинення  СП ТОВ “Спектр”.

Враховуючи наведене, суд доходить висновку щодо правомірності, обґрунтованості заявленого головою ліквідаційної комісії СП ТОВ “Спектр” позову та наявності підстав для його задоволення відповідно до положень ст.ст. 33, 36, Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” від 15.05.2003р.  № 755-IV, ст.. 59, 60, 91 Господарського кодексу України    від 16.01.2003р.  № 436-IV.

У відповідності до ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії. Суд може   прийняти   іншу   постанову,   яка  б  гарантувала дотримання і захист прав,  свобод, інтересів людини і громадянина, інших  суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Враховуючи зазначене,  суд вважає за правомірне, припинити юридичну особу  СП ТОВ “Спектр” у зв'язку з його ліквідацією та зобов'язати державного реєстратора відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців відомості про припинення українсько-російського спільного підприємства „Спектр” у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю.

Судові витрати по сплаті судового збору слід покласти на відповідача згідно зі                 ст.ст. 87, 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 87, 94, 98, 158, 160 –163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Припинити у зв'язку з ліквідацією юридичну особу –українсько-російське спільне підприємство „Спектр” у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю, зареєстровану виконавчим комітетом Одеської міської ради, свідоцтво № 15561200000006834 від 21.09.1995р., юридична адреса: 65110, м. Одеса, вул. Балківська, буд. 30, кв. 4.

3.          Зобов'язати державного реєстратора відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців відомості про припинення юридичної особи - українсько-російського спільного підприємства „Спектр” у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю.

4.          Стягнути з державного реєстратора відділу реєстрації юридичних та фізичних осіб –підприємців виконавчого комітету Одеської міської ради /65020, м. Одеса, вул. Л. Толстого, 11/ на користь ліквідаційної комісії українсько-російського спільного підприємства „Спектр” у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю  / 65110, м. Одеса, вул. Балківська, буд. 30, кв. 4./  3 грн. 40 коп. / три грн.  40 коп./ - державного мита.

Відповідно до ст. 185 Кодексу адміністративного судочинства України сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову суду першої інстанції повністю або частково в порядку та у строки, передбачені ст. 186 цього Кодексу.

Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлений  06.10.2006р.

Суддя                                                                                 Желєзна С.П.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення13.09.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу176732
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/303-06-7894а     

Постанова від 13.09.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні