Постанова
від 12.07.2011 по справі 2а-6293/11/0170/25
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 липня 2011 р. Справа №2а-6293/11/0170/25

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кононової Ю.С., при секрет арі Зайцевій М.О., за участю пр едставника позивача ОСОБА _1 довіреність № 04-5/10 від 14.04.2011 ро ку, розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів

до Міського комунального підприємства теплових мереж м. Армянська

про стягнення

ВСТАНОВИВ:

Кримське республіканс ьке відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів верну лося до Окружного адміністра тивного суду АР Крим із адмін істративним позовом до Міськ ого комунального підприємст ва теплових мереж м. Армянска , в якому просить стягнути з ві дповідача адміністративно-г осподарські санкції за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів за 2010 рік в сумі 14460,00 грн..

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач повинен бу в забезпечити у 2010 році працев лаштування інвалідів на 2 роб очих місцях, але фактично пра цевлаштована одна особа, у зв ' язку з чим комунальне підп риємство повинно сплатити ад міністративно-господарські санкції у розмірі 14 460,00 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився , про день та час слухання спра ви був повідомлений належним чином, причин своєї неявки су ду не надав.

З огляду на викладене суд пр иходить до висновку про можл ивість розгляду справи без у часті представника відповід ача за наявними у ній матеріа лами.

Суд, вислухавши представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи, суд приходить д о висновку про обґрунтованіс ть позовних вимог.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 7 стат ті 20 Закону України “ Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні ” від 21.03.1991 ро ку № 875 контроль за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, уста нов, організацій, у тому числі підприємств, організацій гр омадських організацій інвал ідів, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, щод о їх реєстрації у Фонді соціа льного захисту інвалідів, йо го відділеннях, подачі щоріч ного звіту та сплати ними адм іністративно-господарських санкцій, а також надання держ авній службі зайнятості інфо рмації, необхідної для орган ізації працевлаштування інв алідів, визначаються Кабінет ом Міністрів України.

Пунктом 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалід ів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 року № 1434, встановлені основні завдання Фонду, до як их відносяться реалізація у межах своєї компетенції держ авної політики у сфері соціа льного захисту інвалідів; ко нтроль за виконанням підприє мствами, установами, організ аціями, у тому числі підприєм ствами і організаціями грома дських організацій інваліді в, фізичними особами, які вико ристовують найману працю (да лі - підприємства), нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів, установлено го Законом України "Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні"

Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд завдань з а погодженням з Мінпраці утв орюються територіальні відд ілення Фонду в межах граничн ої чисельності його працівни ків.

Правовий статус Кримськог о республіканського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів визначений Полож енням про Кримське республік анське відділення Фонду соці ального захисту інвалідів, з атвердженого Наказом директ ора Фонду соціального захист у інвалідів № 16 від 01.03.2007 року. Пу нктом 1 Положення встановлен о, що відділення являється те риторіальним органом Фонду с оціального захисту інваліді в, а відповідно до пункту 12 Пол оження відділення має стату с юридичної особи, та реалізу є завдання, визначені пункто м 3 Положення, до яких належать здійснення контролю за доде ржанням підприємствами, уста новами, організаціями, фізич ними особами, які використов ують найману працю, норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів.

Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону України “ Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні ” від 21.03.1991 ро ку № 875 відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів з м етою контролю за виконанням нормативу робочих місць, маю ть право в порядку, передбаче ному Кабінетом Міністрів Укр аїни, здійснювати перевірки підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрац ії у Фонді соціального захис ту інвалідів, подачі ними зві тів про зайнятість та працев лаштування інвалідів, викона ння нормативу робочих місць, призначених для працевлашту вання інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплат и ними адміністративно-госпо дарських санкцій.

З метою реалізації зазначе них завдань пунктом 5 Положен ня про Фонд соціального захи сту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірк у підприємств щодо реєстраці ї, подання ними звітів про зай нятість і працевлаштування і нвалідів, виконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Фонд також відповідн о до покладених на нього завд ань здійснює контроль за спл атою роботодавцями адмініст ративно-господарських санкц ій і пені (підпункт 3 пункту 4 за значеного Положення).

Судом встановлено, що Міськ е комунальне підприємство те плових мереж м. Армянськ 23.09.2003 р оку зареєстровано у якості ю ридичної особи виконавчим ко мітетом Армянської міської р ади, ідентифікаційний код 32611344 (а.с. 5-6).

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відповідно до статті 19 Зако ну України “ Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні ” від 21.03.1991 року № 875 дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Згідно з 9 статті 19 Закону Ук раїни “ Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні ” від 21.03.1991 року № 875 підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місц ем роботи працює 8 і більше осі б, реєструються у відповідни х відділеннях Фонду соціальн ого захисту інвалідів за сво їм місцезнаходженням і щорок у подають цим відділенням зв іт про зайнятість та працевл аштування інвалідів.

Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України “ Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні ” від 21.03.1991 ро ку № 875 підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичної особи, яка викор истовує найману працю, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом. Для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративн о-господарських санкцій за р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом, визнача ється в розмірі половини сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, у фізичної о соби, яка використовує найма ну працю. Положення цієї част ини не поширюється на підпри ємства, установи і організац ії, що повністю утримуються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Частиною 4 статті 20 Закону вс тановлено, що адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону. При цьому до право відносин із стягнення адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених цим Закон ом, не застосовуються строки , визначені статтею 250 Господа рського кодексу України.

Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону Порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.

Згідно з п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними о собами, що використовують на йману працю, суми адміністра тивно-господарських санкцій та пені за невиконання норма тиву робочих місць для праце влаштування інвалідів, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України від 31 січ ня 2007 року № 70 роботодавці спла чують суму адміністративно-г осподарських санкцій відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів до 15 квітня року , що настає за роком, в якому ві дбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів.

Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Мінпрац і за погодженням з Держкомст атом.

Судом встановлено, що відпо відач використовує найману п рацю, та відповідно до Закону подає Кримському республік анському відділенню Фонду со ціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та праце влаштування інвалідів.

Відповідно до звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік середньоо блікова кількість штатних пр ацівників облікового складу Міського комунального підпр иємства теплових мереж м.Арм янськ складає 40 осіб. Отже, від повідно до частини 1 статті 19 З акону для відповідача встано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у кількості двох робо чих місць (а.с. 7).

Судом встановлено, що за дан ими звіту на підприємстві у 201 0 році працював один працівни к, якому відповідно до чинног о законодавства встановлена інвалідність (а.с. 7).

Таким чином, відповідач від повідно до частини1 статті 20 З акону повинен сплатити Фонду адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визнача ється в розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві.

Судом встановлено, що в 2010 ро ці середньорічна заробітна п лата на Міському комунальном у підприємству теплових мере ж м. Армянськ складала 14460,00 грив ень (загальний розмір Фонду о плати праці 578400 : кількість пра цівників 40), що також підтверд жується звітом відповідача п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів, у зв'язку з чи м відповідач зобов' язаний с платити санкцію у розмірі 14460,00 гривень, що також підтверджу ється розрахунком суми позо ву КРВ Фонду соціального зах исту інвалідів (а.с. 4).

Таким чином, Міське комунал ьне підприємство теплових ме реж м. Армянськ повинно було д о 15 квітня 2011 року самостійно в изначити та сплатити адмініс тративно-господарську санкц ію за невиконання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів в розмірі 14460,00 гривень.

Судом встановлено, що у визн ачений Законом строк відпові дачем адміністративно-госпо дарська санкція не сплачена, тому Міське комунальне підп риємство теплових мереж м.Ар мянськ порушило вимоги стате й 19, 20 Закону України “ Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні ” від 21.03.1991 ро ку № 875, отже позов Кримського республіканського відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів є обґрунтованим т а підлягає задоволенню у пов ному обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

Під час судового засідання , яке відбулось 12.07.2011 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАС України пос танову складено 14.07.2011 року.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163, ст. 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольн ити.

Стягнути з Міського комуна льного підприємства теплови х мереж м. Армянська (96012, АР Крим , м. Армянськ, вул. Гайдара, 6, код ЄДРПОУ 32611344) на користь Кримськ ого республіканського відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів (95001, АР Крим, м. Сім ферополь, вул. Крилова, 133, одерж увач: Держбюджет м. Армянська ; 50070000, банк одержувача: Управлін ня Державного казначейства в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, код ЄДРПОУ 34740976; р/р 31217230700022; призначенн я платежу: *; ЄДРПОУ платника; 5 0070000; 01; адміністративно-господа рські санкції за робочі місц я не зайняті інвалідами за 2010 р ік) адміністративно-господар ські санкції в сумі 14 460 (чотирн адцять тисяч чотириста шістд есят) гривень.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання пос танови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Суддя підпис Кононова Ю. С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.07.2011
Оприлюднено16.08.2011
Номер документу17700495
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6293/11/0170/25

Ухвала від 30.01.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 12.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кононова Ю. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні