Постанова
від 30.06.2011 по справі 1170/2а-1953/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУ ЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 червня 2011 року Спра ва № 1170/2а-1953/11

Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі: головуючого - судді Ка рмазиної Т.М., розглянувши у по рядку письмового провадженн я справу за адміністративним позовом заступника Знам' ян ського міжрайонного прокуро ра в інтересах держави, в особ і Управління Пенсійного фонд у України в Знам' янському р айоні до фізичної особи-підп риємця ОСОБА_1 про стягнен ня заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор звернувся до су ду в інтересах держави, в особ і Управління Пенсійного фонд у України в Знам' янському р айоні, з адміністративним по зовом, в якому просить стягну ти з відповідача заборговані сть по страховим внескам на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування у ро змірі 820 грн. 14 коп..

В обґрунтування позовних в имог, позивач посилався на те , що відповідач, в порушення но рм пенсійного законодавства , не сплачував страхові внеск и на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування у встановлений законодавств ом строк. У зв' язку з чим за ф ізичної особи-підприємця О СОБА_1 рахується заборгован ість по сплаті страхових вне сків на загальну суму 820 грн. 14 к оп. та станом на час подання п озовної заяви заборгованіст ь по страховим внескам на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування відпов ідачем не сплачено.

Прокурор та представник Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Знам' янському район і в судове засідання не з' яв илися, подали до суду заяви пр о розгляд справи за їх відсут ності, зазначивши, що позовні вимоги підтримують в повном у обсязі. (а.с.18, 22).

Відповідач в судові засід ання не з' явився. Судом на ад ресу, зазначену в ЄДР, відпові дачу рекомендованими листам и із зворотнім повідомленням про вручення поштового відп равлення неодноразово напра влялись повістки про виклик до суду відповідача, які пове рнуті поштовим відділенням н а адресу суду (а.с.20,28).

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни „Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” місцем проживання фізичної особи є житловий будинок, квартира, і нше приміщення, придатне для проживання в ньому у відпові дному населеному пункті, в я кому фізична особа проживає постійно, переважно або тимч асово, що знаходиться за пев ною адресою, за якою здійсн юється зв' язок з фізичною особою - підприємцем.

У разі повернення поштовог о відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з нез алежних від суду причин, вваж ається, що така повістка вруч ена належним чином. Таким чин ом, відповідач вважається по відомленим належним чином.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС Укр аїни якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому з асіданні, визначених цією ст аттею, але прибули не всі особ и, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового розгляду, суд має п раво розглянути справу у пис ьмовому провадженні у разі в ідсутності потреби заслухат и свідка чи експерта.

Враховуючи те, що прокурор т а представник Управління Пен сійного фонду України в Знам ' янському районі в судове з асідання не з' явилися, пода вши заяви про розгляд справи за їх відсутності, а також нея вку представника відповідач а в судове засідання, хоча про розгляд справи був повідомл ений належним чином, суд вваж ає можливим здійснення розгл яду справи, відповідно до ч.6 с т.128 КАС України, у порядку пись мового провадження.

Суд, дослідивши матеріали с прави, вважає, що позовні вимо ги підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Статтею 1 Закону України „ Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ” від 09.07.2003р. №1058-IV (далі за текстом - Закон №1058-IV) передбачено, стр ахові внески - кошти відрахув ань на соціальне страхування , збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та стр ахові внески на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування, сплачені (які підл ягають сплаті) згідно із зако нодавством, що діяло раніше; н адходження від сплати єдиног о внеску на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування, що спрямовуються на з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до ст.5 Закону № 1058-IV (в редакції, чинній на час ви никнення правовідносин) цей закон регулює відносини між суб'єктами системи загальноо бов' язкового державного пе нсійного страхування. Дія ін ших нормативно-правових акті в може поширюватися на ці від носини лише у випадках, перед бачених цим Законом, або в час тині, що не суперечить цьому З акону. Виключно Законом Укра їни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня” визначаються, зокрема, пл атники страхових внесків, їх права і обов'язки; порядок нар ахування, обчислення та спла ти страхових внесків.

Згідно зі ст.ст. 14, 15 Закону № 1058-IV страхувальниками і платни ками страхових внесків, зокр ема, є роботодавці: підприємс тва, установи і організації, с творені відповідно до законо давства України, незалежно в ід форми власності, виду діял ьності і господарювання, об'є днання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числ і філії представництва, відд ілення та інші відокремлені підрозділи зазначених підпр иємств, установ, організацій , об'єднань громадян, профспіл ок, політичних партій, які маю ть окремий баланс і самостій но ведуть розрахунки із заст рахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємниць кої діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізи чних осіб - суб'єктів підприєм ницької діяльності, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований податок, єд иний податок, фіксований сіл ьськогосподарські податок, п ридбали спеціальний торгови й патент), які використовують працю фізичних осіб на умова х трудового договору (контра кту) або на інших умовах, перед бачених законодавством, або за договорами цивільно-право вого характеру, - для осіб, заз начених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону; колективні та о рендні підприємства, сільськ огосподарські кооперативи т а фермерські господарства, у тому числі ті, які обрали особ ливий спосіб оподаткування ( фіксований податок, єдиний п одаток, фіксований сільськог осподарський податок, придба ли спеціальний торговий пате нт), - для осіб, зазначених у пун кті 2 статті 11 цього Закону.

Пунктом 6 частини 2 статті 17 З акону № 1058-IV (в редакції, чинній н а час виникнення правовіднос ин) встановлено, що страхувал ьник зобов'язаний нараховува ти, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески.

За таких обставин Указ Пре зидента України „Про спрощен у систему оподаткування, обл іку та звітності суб'єктів ма лого підприємництва” не має пріоритету перед Законом Укр аїни „Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання” та застосовується лиш е в частині, що не суперечить й ому. В даному випадку він регу лює механізм зарахування час тини єдиного (фіксованого) по датку в рахунок страхових вн есків до Пенсійного фонду.

Пунктом 2 Указу Президента України „Про спрощену систе му оподаткування, обліку та з вітності суб'єктів малого пі дприємництва” визначено, що відділення Державного казна чейства України наступного д ня після надходження коштів перераховують суми єдиного п одатку, зокрема 42 % до Пенсійного фонду України.

Згідно п.1 ст.18 Закону № 1058-IV роз мір страхових внесків, у тому числі розмір частини внескі в, що спрямовуються до Накопи чувального фонду, встановлює Верховна Рада України відпо відно для страхувальників і застрахованих осіб за резуль татами актуарних розрахункі в, виходячи з того, що вони пов инні забезпечувати надання о собам пенсійних виплат і соц іальних послуг, передбачених цим Законом, а також покриття адміністративних витрат для забезпечення функціонуванн я системи загальнообов'язков ого державного пенсійного ст рахування.

Відповідно до п.п.3, 4 ст.18 Закон у №1058 страхові внески є цільов им загальнообов' язковим пл атежем, який справляється на всій території України в пор ядку, встановленому цим Зако ном. Страхові внески не включ аються до складу податків, ін ших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткув ання. На ці внески не поширюєт ься податкове законодавство .

Порядок сплати внесків на з агальнообов' язкове держав не страхування передбачений Законом №1058-IV та Інструкцією „ Про порядок обчислення сплат и страхувальниками та застра хованими особами внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування до пенсійного фонду України”.

Відповідно до зазначених н ормативних актів на відповід ача покладено обов' язок щод о нарахування, обчислення та сплати в установлені строки і в повному обсязі страхових внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування.

Згідно з п.6 та п.12 ст.20 Закону № 1058-IV страхувальники зобов' яз ані сплачувати страхові внес ки, нараховані за відповідни й базовий період, не пізніше н іж через 20 календарних днів із дня закінчення цього період у. Базовий період дорівнює од ному календарному місяцю. Ст рахові внески підлягають спл аті незалежно від фінансовог о стану платника страхових в несків.

Страхувальники зобов' яза ні перераховувати внески за ставками, визначеними Законо м України „Про збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування” від 26.06.1997 р., який вступив в силу з 29.07. 1997р., 32 %, починаючи з 30.03.2005р. за став кою 32,3 %, починаючи з 01.01.2006р. - 31,8 %, з 01.01.2007р. - 33,2 % суми фактичних витр ат на оплату праці працівник ів до 01.01.2007р. - 1-2 %, а з 01.01.2007р. - 0,5 - 2 % у тримання з найманих працівни ків.

Згідно п.5.1.4. Інструкції „Про порядок обчислення сплати с трахувальниками та застрахо ваними особами внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування до пе нсійного фонду України” стра хувальники зобов' язані спл ачувати внески не пізніше ні ж через 20 календарних днів з д ня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробі тної плати.

Пунктом 2 ст.106 Закону №1058-IV пере дбачено, що суми страхових вн есків своєчасно не нарахован і та/або не сплачені страхува льниками у визначені строки, вважаються простроченою заб оргованістю із сплати страхо вих внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням п ені та застосуванням фінансо вих санкцій. При цьому пункто м 15 даної статті передбачено, що строк давності щодо стягн ення недоїмки, пені та штрафі в не застосовується.

Відповідно до Закону Украї ни „Про внесення змін до зако нів України „Про Державний б юджет України на 2010 рік” та „Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування” від 08 липня 2010 року №2461-VI, який набрав чинності 17.07.2010р., де зазначено, щ о фізичні особи - суб'єкти підп риємницької діяльності, які обрали особливий спосіб опод аткування (фіксований подато к, єдиний податок), та члени сі мей зазначених осіб, які беру ть участь у провадженні ними підприємницької діяльності , на період дії законодавчих а ктів з питань особливого спо собу оподаткування сплачуют ь страхові внески в порядку, в изначеному цим Законом. Сума страхового внеску встановлю ється зазначеними особами са мостійно для себе та членів ї х сімей, які беруть участь у пр овадженні такими особами під приємницької діяльності та н е перебувають з ними у трудов их відносинах. При цьому сума страхового внеску з урахува нням частини фіксованого або єдиного податку, що перерахо вана до Пенсійного фонду Укр аїни, повинна становити не ме нше мінімального розміру стр ахового внеску за кожну особ у та не більше розміру страхо вого внеску, обчисленого від максимальної величини факти чних витрат на оплату праці н айманих працівників, грошово го забезпечення військовосл ужбовців, осіб рядового і нач альницького складу, оподатко вуваного доходу (прибутку), за гального оподатковуваного д оходу, з якої сплачуються стр ахові внески".

Відповідно до п.п.4-6 ч.7 розділ у VI „Прикінцеві та перехідні п оложення” Закону України “Пр о збір та облік єдиного внеск у на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування ” від 08.07.2010р. № 2464- VI суми внесків, на рахованих на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання від нещасного випадку на виробництві та професійно го захворювання, які спричин или втрату працездатності, с трок сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахов аного збору на обов'язкове де ржавне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 рок у, не сплачені станом на 1 січн я 2011 року, підлягають сплаті в п орядку, що діяв до 1 січня 2011 рок у.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування та сум шт рафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період д о 1 січня 2011 року, в тому числі ст рахових внесків, строк сплат и яких на 1 січня 2011 року не наст ав, здійснюється фондами заг альнообов'язкового державно го соціального страхування в ідповідно до законодавства, що діяло на момент виникненн я такої заборгованості або з астосування штрафних санкці й.

На період до повного стягне ння заборгованості із сплати страхових внесків за діючим и видами загальнообов'язково го державного соціального ст рахування та сум штрафних са нкцій, нарахованих та/або не с плачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нараховани х внесків, строк сплати яких н а 1 січня 2011 року не настав, та ві дповідних штрафних санкцій з а фондами загальнообов'язков ого державного соціального с трахування зберігаються пов новаження щодо контролю за п равильністю нарахування, сво єчасністю сплати страхових в несків, застосування фінансо вих санкцій, якими вони були н аділені до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до ст.23 Закону №105 8-IV спори, що виникають із право відносин за цим Законом, вирі шуються в судовому порядку.

Судом встановлено, що відп овідач зареєстрований в упра влінні Пенсійного фонду Укра їни в Знам' янському районі, як платник страхових внескі в. (а.с.6)

Фізичною особою-підприєм цем ОСОБА_1 самостійно под ано до управлінні Пенсійного фонду України в Знам' янськ ому районі звіт за 2010 рік про су ми нарахованого доходу застр ахованих осіб та суми нарахо ваних внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування до органів пенс ійного фонду України (а.с.8), але в порушення норм пенсійного законодавства, відповідачем не сплачено суму внесків у ро змірі 820 грн. 14 коп., що підтвердж ується розрахунком заборгов аності (а.с.5).

Доказів погашення відпов ідачем зазначеної заборгова ності суду не надано.

Таким чином, загальна сума з аборгованості відповідача п о сплаті страхових внесків с кладає 820 грн. 14 коп., що підтверд жується довідкою управління Пенсійного фонду України в З нам' янському районі від 14.06.2 011р. №3600/07-28 (а.с.19).

На підставі викладеного, су д дійшов висновку, що факт ная вності заборгованості відпо відача по сплаті страхових в несків на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання у розмірі 820 грн. 14 коп. зна йшов своє підтвердження в су довому засіданні, позовні ви моги є обґрунтованими та під лягають задоволенню.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.

Таким чином, судові витрати підлягають компенсації за р ахунок Державного бюджету Ук раїни.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КА С України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити.

Стягнути з фізичної особи-п ідприємця ОСОБА_1 (ідентиф ікаційний номер: НОМЕР_1), н а користь Державного бюджету України, в особі управління П енсійного фонду України в Зн ам' янському районі (код ЄДР ПОУ: 20650059, р/р 256043011230 в ВАТ “Державни й ощадний банк України”, МФО 32 3475) заборгованість по страхов им внескам на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування у розмірі 820 (вісімсо т двадцять) грн. 14 коп..

Судові витрати компенсува ти за рахунок Державного бюд жету України.

Постанова суду набирає зак онної сили в порядку, встанов леному ст..254 КАС України. Поста нова суду може бути оскаржен а до Дніпропетровського апел яційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний с уд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі застосування судом ч астини третьої статті 160 КАС У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні, протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія як ої одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Суддя під пис

З оригіналом згідно:

Суддя Кіровоградського ок ружного

адміністративного суду Т.М. Ка рмазина

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2011
Оприлюднено16.08.2011
Номер документу17703094
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-1953/11

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 24.05.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Постанова від 30.06.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні