Постанова
від 02.08.2011 по справі 2а/1570/4934/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа № 2а/1570/4934/2011

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 серпня 2011 року           о 09 год. 20 хв.                                                   м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Соколенко О.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до Відділу освіти Фрунзівської районної державної адміністрації про стягнення штрафу в сумі 5270 грн.          00 коп., -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до Відділу освіти Фрунзівської районної державної адміністрації про стягнення штрафу в сумі 5270 грн. 00 коп.

Відповідно до п.3 ч.1 ст. 183-2 КАС України судом 06.07.2011 року винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по справі, яку направлено відповідачу для надання заперечення по справі або заяви про визнання позову. Відповідно до вимог ч.3  ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції із змінами та доповненнями, внесеними Законом України № 2453-VI від 07.07.2010 року, який набрав чинності 30.07.2010 року) позивачем надіслано відповідачу копію позовної заяви та доданих до неї документів.

Зазначену ухвалу відповідачем було отримано 20.07.2011 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення з розпискою про отримання, яке наявне в матеріалах справи. На виконання вказаної ухвали відповідач не скористався своїм правом надання заперечень по справі, або заяви про визнання позову.

Згідно п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута не пізніше трьох днів з дня закінчення десятиденного строку для надання заперечень по справі, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Відповідно до положень ст.183-2 КАС України скорочене провадження  застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких  завершився  встановлений цим Кодексом строк оскарження. Суддя розглядає справу в порядку  скороченого  провадження одноособово, без  проведення  судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи  у скороченому  провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване  судове рішення.

 Дослідивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з таких підстав.

           Відносини, що виникають у зв’язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об’єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії, регулює Закон України від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР “Про електроенергетику”(надалі –Закон).

           Згідно із статтею 9 Закону України від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР “Про електроенергетику”, та відповідно до Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 року № 929 державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб’єктів електроенергетики.          

           Згідно із пунктом 11 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії Держенергонагляд, серед іншого, має право застосовувати до суб’єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством; вимагати від суб’єктів електроенергетики, суб’єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії; надавати (надсилати) суб’єктам електроенергетики, суб’єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов’язкові для виконання приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щодо усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.

       Законні вимоги посадових осіб Держенергонагляду відповідно до пункту 15 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії є обов’язковими для виконання керівниками та посадовими особами суб’єктів електроенергетики, суб’єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії незалежно від форми власності.

            Пунктом 8 статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”регламентовано, що припис - обов’язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб’єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб’єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Законні вимоги посадових осіб Держенергонагляду відповідно до пункту 15 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії є обов’язковими для виконання керівниками та посадовими особами суб’єктів електроенергетики, суб’єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії незалежно від форми власності.

Згідно п.3 ч. 1 ст. 6 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V, однією з підстав для здійснення позапланового заходу є перевірка виконання суб’єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень  вимог законодавства,  виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю).

             Судом встановлено, що Північно-Західним відділенням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області на енергетичних об’єктах відділу освіти Фрунзівської районної державної адміністрації, були проведені позапланові перевірки виконання вимог приписів Інспекції, за результатами яких Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області (Південно-західне відділення) складено акти перевірки: від 19.08.2010 року № 05/12-0279, від 19.08.2010 року № 05/12-0280, від 21.08.2010 року № 05/12-0281, від 21.08.2010 року  № 05/12-0282,  від 21.08.2010 року № 05/12-0283, від 21.08.2010 року № 05/12-0284, від 19.08.2010 року № 05/12-0285, від 20.08.2010 року № 05/12-0286, від 21.08.2010 року  № 05/12-0288, від 21.08.2010 року № 05/12-0289, від 21.08.2010 року № 05/12-0290, від 21.08.2010 року № 05/12-0291 (а.с.24-35).

             Також, судом встановлено, що на підставі вищевказаних актів перевірки, 26.08.2010 року, в ході позапланової перевірки виконання вимог розпорядчих документів Держенергонагляду, Північно-Західним відділенням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області складено припис № 05/12-0292П, яким  відділу освіти Фрунзівської районної державної адміністрації приписано здійснити заходи щодо усунення порушень чинного законодавства у термін до 01.12.2010 року (а.с.9-21).

         Як встановлено судом, з 24.01.2011 року по 26.01.2011 року Північно-Західним відділенням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області на енергетичному об’єкті - відділі освіти Фрунзівської районної державної адміністрації, була проведена позапланова перевірка виконання вимог припису Інспекції від 26.08.2010 року  № 05/12-0292П (а.с. 8), за результатами якої 26.01.2011 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області (Південно-західне відділення) складено акт перевірки № 05/13-06-0002 про невиконання відповідачем вимог пп. 1,2,53,54,95,136,137,138,166,167,168,204 припису Інспекції від 26.08.2010 року № 05/12-0292П, що є порушенням ст.27 Закону України “Про електроенергетику” та ст. 11 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.

              Відповідно до частини 9 статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб’єкта господарювання згідно із законом.

             Відповідно до положень ч.3 ст.27 Закону України “Про електроенергетику” у разі не усунення порушень законодавства про електроенергетику до винних осіб застосовуються штрафні (фінансові) санкції.

            Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб’єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.

            Санкції, передбачені частиною третьою статті 27 Закону України від 16 жовтня  1997 року  № 575/97-ВР “Про електроенергетику”, застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

       Порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб’єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначає Положення про порядок накладення на суб’єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня  1999 року № 1312.

            Відповідно до пунктів 7, 8 та 9 Положення про порядок накладення на суб’єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб’єкта господарювання, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб’єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб’єкту господарювання.

             На підставі акту перевірки № 05/13-06-0002 від 28.01.2011 року, Північно-Західним відділенням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області 28 січня 2011 року винесена постанова №05/13-01-0002 (а.с.5) про накладання штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики в розмірі 5270 грн. 00 коп. за ухилення від виконання вимог розпорядчих документів Держенергонагляду, а саме: невиконані вимоги пп. 1,2,53,54, 95,136,137,138,166,167,168,204 припису від 26.08.2010 року № 05/12-0292П, що є порушенням приписів ст. 27 Закону України “Про електроенергетику”, та ст. 11 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”. Вказана постанова була направлена відповідачу супровідним листом від 28.01.2011 року №13/20 (а.с.6) та отримана відповідачем 31.01.2011 року, що підтверджується підписом в повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.7).

             Суб’єкт господарювання згідно з пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб’єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

     Проте, судом встановлено, що у відповідності до вищезазначених положень законодавства, відповідач не сплатив суму штрафу в добровільному порядку та вказане рішення ним оскаржено не було, а тому вказана штрафна санкція на підставі положень ст.27 Закону України “Про електроенергетику”підлягає стягненню в судовому порядку.

       Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

         Таким чином, оскільки відповідач не сплатив  суми податкового боргу,  суд вважає, що позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до Відділу освіти Фрунзівської районної державної адміністрації про стягнення штрафу в сумі 5270 грн. 00 коп. підлягає задоволенню.       

             Керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 9, 69-71, 86, 158-163, 167, 183-2, 186, 254 КАС України, суд, -

                                                                     ПОСТАНОВИВ:

        Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до Відділу освіти Фрунзівської районної державної адміністрації про стягнення штрафу в сумі 5270 грн. 00 коп. - задовольнити.

    Стягнути з Відділу освіти Фрунзівської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02145317) 5270 грн. 00 коп. (п’ять тисяч двісті сімдесят гривень 00 копійок) штрафу на р/р 31111106700495, банк одержувач: ГУДКУ в Одеській області, м. Одеса, МФО 828011 одержувач -  Державний бюджет Фрунзівський, ЄДРПОУ 23214962, назва рахунку Фрунзівський 21081100.

          Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Одеського апеляційного адміністративного суду.

 Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

 Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя                                                                                                               О.М.Соколенко

       

        

Дата ухвалення рішення02.08.2011
Оприлюднено16.08.2011
Номер документу17704220
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/4934/2011

Ухвала від 06.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Постанова від 02.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні