Справа № 2а/1570/6013/2011
УХВАЛА
04 серпня 2011 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши матеріали позовної заяви Білгород-Дністровської об'єднаної державної податкової інспекції в Одеській області до Громадської організації Феміда про припинення юридичної особи, -
встановив:
3 серпня 2011 року Білгород-Дністровська об'єднана державна податкова інспекція в Одеській області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Громадської організації Феміда про припинення юридичної особи відповідача (ідентифікаційний код 36860357).
Одержавши позовну заяву, суд з'ясував, що зазначений позов не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, з наступних підстав.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) –переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.п. 7, 8 ч. 1 ст. 3 КАС України, суб'єкт владних повноважень –орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 17 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 4 ст. 50 КАС України громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень:
1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян;
2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян;
3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України;
4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо);
5) в інших випадках, встановлених законом.
З наведених положень Кодексу адміністративного судочинства України вбачається, що суб'єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду з позовною заявою лише у випадках, встановлених Конституцією, Кодексом адміністративного судочинства України та законами України.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Законом України Про державну податкову службу в Україні .
Відповідно до положень статей 1 та 4 Закону України Про державну податкову службу в Україні , державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах належать до системи органів державної податкової служби та є органами виконавчої влади.
Відповідно до пп. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Пунктом 62.7 статті 62 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Згідно зі ст. 3 Закону України Про об'єднання громадян , громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Відповідно до ст. 5 Закону України Про об'єднання громадян законодавство про об'єднання громадян складається з Конституції України, цього Закону та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього.
Статтею 10 Закону України Про об'єднання громадян створення і легалізація спілок об'єднань громадян, порядок їх діяльності та ліквідації здійснюються відповідно до цього Закону.
Підпунктом 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств встановлено, що громадські організації є неприбутковими організаціями.
Як вбачається з позову та доданих до нього матеріалів позивач просить припинити юридичну особу –Громадську організацію Феміда (ідентифікаційний код 36860357), яка відповідно до відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців:
- організаційно-правова форма за КОПФГ –815 –громадська організація;
- основний вид діяльності –91.33.0 –діяльність громадських організацій, не віднесених до інших групувань.
Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 14 Закону України Про об'єднання громадян легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. У випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Частиною 4 статті 14 Закону України Про об'єднання громадян передбачено, що легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів.
Припинення діяльності об'єднання громадян, відповідно до ст. 19 Закону України Про об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Реорганізація об'єднання громадян здійснюється відповідно до його статуту. Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.
Відповідно до ст. 32 Закону України Про об'єднання громадян за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону; продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.
Виходячи з того, що створення і легалізація об'єднань громадян, порядок їх діяльності та припинення врегульовано спеціальним законодавством, та на підставі наведених положень законодавства, суд дійшов до висновку, що Конституцією, Кодексом адміністративного судочинства України та законами України, якими врегульовані спірні правовідносини, випадки, які надають органам державної податкової служби право звернутись до адміністративного суду з позовною заявою про припинення юридичної особи –громадської організації, яка не є в уставленому законом порядку суб'єктом підприємницької діяльності, –не встановлені.
Відповідно, на публічно-правовий спір за зверненням органу державної податкової служби до адміністративного суду з позовною заявою про припинення юридичної особи –громадської організації юрисдикція адміністративних судів не поширюється.
Тому, позовну заяву Білгород-Дністровської об'єднаної державної податкової інспекції в Одеській області про припинення юридичної особи Громадської організації Феміда - не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі.
Керуючись ст.ст. 3, 6, 17, 50, 109, 160, 165, 186 КАС України, суд -
ухвалив:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Білгород-Дністровської об'єднаної державної податкової інспекції в Одеській області до Громадської організації Феміда про припинення юридичної особи, Громадської організації Феміда , ідентифікаційний код 36860357.
Ухвала може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву, до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на ухвалу суду протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Суддя М.Г. Цховребова
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2011 |
Оприлюднено | 16.08.2011 |
Номер документу | 17704381 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Цховребова М. Г
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні