АС3/549-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.10.06 Справа №АС3/549-06.
За позовом: Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Суми
До відповідача: Великописарівської районної редакції газети “Ворскла”
Про стягнення: 3462 грн. 50 коп.
Суддя М.С. Лущик
Секретар судового засідання Ю.А. Сітайло
Представники:
Від позивача: Груздо Т.С.
Від відповідача : Кадничанська В.І.
Представники сторін заявили клопотання про недоцільність здійснення фіксації судового процесу технічними засобами, тому відповідно до Розділу VІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, хід судового засідання фіксується у протоколі судового засідання.
Суть спору: позивач просить стягнути з відповідача 3462 грн. 50 коп. штрафних санкцій за одне нестворене робоче місце для працевлаштування інвалідів в 2005 року відповідно до вимог ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.
Відповідач у відзиві на позовну заяву борг в сумі 3462 грн. 50 коп. визнав повністю, але посилаючись на тяжке фінансове становище, в якому знаходиться підприємство просить розстрочити виконання рішення суду .
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників сторін, дослідивши наявні докази по справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю, виходячи з наступного:
Ст. 4 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" №875-ХІІ від 21.03.1991 р. зі змінами та доповненнями (далі Закон) передбачено, що держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові і соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров'я, матеріальному забезпеченні, посильній трудовій та громадській діяльності.
Згідно ч. 5 ст. 20 Закону, фінансування заходів щодо соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної та професійної реабілітації інвалідів, надання позик на створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, забезпечення інвалідів технічними реабілітаційними засобами, оплата навчання та перекваліфікація здійснюються Фондом соціального захисту інвалідів.
Відповідно до ч. 1 ст.19 Закону для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого
місця.
Статтею 20 Закону встановлено обов'язок підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ч.1 ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце не зайняте інвалідом, а якщо працює від 8 до 15 осіб - в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві ( в об'єднанні), установі.
Сплату адміністративно-господарських санкцій підприємства (об'єднання), установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі відсутності коштів адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства (об'єднання), установи і організації в порядку, передбаченому законом.
Пунктом 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями адміністративно-господарських санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 р. №1767, передбачено, що суми адміністративно-господарських санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Держказначейства, відкриті в установах Національного банку за балансовим рахунком №3510 або в установах комерційних банків за балансовим рахунком №2510. Адміністративно-господарські санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.
Згідно звіту про зайнятість інвалідів за 2005 рік (форма 10-ПІ), що наданий до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Великописарівською районною редакцією газети “Ворскла” середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2005 році становила 8 чоловік.
Таким чином, згідно ст.19 Закону, на підприємстві Великописарівська районна редакція газети “Ворскла” у 2005 році норматив складає 1 робоче місце. Фактично ж, згідно даних, наданих підприємством у звіті, не було створено робочого місця для працевлаштування інвалідів. Отже, Великописарівською районною редакцією газети “Ворскла” не виконано норматив по створенню одного робочого місця по працевлаштуванню інвалідів. Відповідно до наданого Великописарівською районною редакцією газети “Ворскла” звіту, розмір середньої річної заробітної плати на підприємстві за 2005 рік становить 6925 грн. 00 коп.
Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання підприємством Великописарівською районною редакцією газети “Ворскла” нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2005 році, становить 3462 грн. 50 коп.
Законом України "Про внесення змін та доповнень" до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", передбачено, що надходження до Фонду України соціального захисту інвалідів належать до надходжень спеціального фонду Державного бюджету України на 2006 рік.
Таким чином, несплата Великописарівською районною редакцією газети “Ворскла” адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2005 році, до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, що, в свою чергу, перешкоджає державі у створенні економічних, соціально-побутових, соціально-психологічних умов для задоволення потреб інвалідів, - чим порушуються інтереси держави та соціальні гарантії прав інвалідів.
За змістом статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" саме Фонду соціального захисту інвалідів надано право на стягнення адміністративно-господарських санкції за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. Пункт 4 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що до компетенції адміністративних судів відносяться спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Відповідач подав заяву про надання розстрочки виконання рішення протягом року, проти чого в судовому засіданні не заперечував представник позивача, тому суд вважає зазначене клопотання відповідача обґрунтованим, правомірним та таким, що підлягає задоволенню.
Доказів сплати 3462 грн. 50 коп. штрафних санкцій за одне нестворене робоче місце для працевлаштування інвалідів в 2005 року відповідно до вимог ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” відповідач суду не подав, тому суд вважає вимоги позивача правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись п. 4 ст. 17, ст. 104 -106 Кодексу адміністративного судочинства України ст.ст.19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Великописарівської районної редакції газети “Ворскла” ( 42800, Сумська область, Великописарівський район, смт. Велика Писарівка, вул. Гайворонського, 11; код 02475055) на користь Сумського обласного відділення фонду України соціального захисту інвалідів (40030, м. Суми, вул. Горького, 2, код 23636315) 3462 грн. 50 коп. штрафних санкцій, розстрочивши виконання постанови суду на три місяці зі сплатою до 20.11.2006 року – 1154 грн. 16 коп., до 20.12.2006 року - 1154 грн. 16 коп., до 20.01.2007 року –1154 грн. 18 коп.
3. Роз'яснити сторонам, що Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного господарського суду. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
4.Згідно ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання, апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
5. Роз'яснити позивачу, що за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили, виконавчий лист видається за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено. Якщо судове рішення ухвалено на користь кількох позивачів чи проти кількох відповідачів, суд має право видати кілька виконавчих листів, точно зазначивши, яку частину судового рішення треба виконати за кожним виконавчим листом.( ст. 258 КАСУ).
СУДДЯ М.С.ЛУЩИК
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 177295 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Левченко П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні