10/1851-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"22" квітня 2008 р. Справа №10/1851-А
за позовом Прокурора Городоцького району в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Городоцькому районі м. Городок
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хвиля Збруча" с. Курівка Городоцького району
про стягнення 70604,43 грн.
Суддя Виноградова В.В. Секретар судового засідання Дідик Н.Д.
Представники сторін:
позивача: Цвігун А.І.- за довіреністю № 10/10-021
відповідача: не з'явився
Суть спору:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить, посилаючись на Закон України „ Про податок з доходів фізичних осіб„ стягнути з відповідача заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 70604,43 грн., яка склалась на 01.10.2007р.. В підтвердження своїх вимог посилається на довідку ДПІ у Городоцькому районі від 13.12.07р. про результати перевірки правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб , повноти та правильності подання звітності за Ф-1 ДФ ТОВ "Хвиля Збруча" с. Курівка Городоцького району за період з 01.01.06р. по 30.09.07р.
Відповідач в судове засідання повноважного представника не направив, проте надіслав лист в якому визнає позовні вимоги в сумі 70604,43 грн. та просить суд розглянути справу за відсутності повноважного представника.
Розглядом поданих матеріалів справи встановлено наступне:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Хвиля Збруча" с. Курівка Городоцького району зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа Городоцькою райдержадміністрацією 22.12.2004р., про що видано свідоцтво про державну реєстрацію №228653 включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується довідкою головного управління статистики у Хмельницькій області №2518, взято на облік як платник податків.
За результатами проведеної перевірки правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб , повноти та правильності подання звітності за формою 1-ДФ ТОВ "Хвиля Збруча" с. Курівка Городоцького району за період з 01.01.06р. по 30.09.07р.податковим органом складено довідку від 13.12.2007р. № 036/17/33283428 в якій встановлено несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб, чим порушено вимоги п.п.8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" в результаті чого станом на 01.10.2007р. виникла заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 70604,43 грн.Відповідачем надано довідку №12 від 19.02.08р.в якій він підтверджує дану суму заборгованості.
Відповідачем подавались до податкового органу податкові розрахунки сум доходу , нарахованого ( сплаченого ) на користь платників податку , сум утриманого з них податку за 2006-2007рр..
В в'язку із непогашенням заборгованості по податку з доходів фізичних в добровільному порядку, позивачем подано позов до суду про стягнення 70604,43 грн. боргу.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.
Статтею 67 Конституції України та ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" на платників податків покладено обов'язок своєчасно та у повному обсязі сплачувати загальнодержавні та місцеві податки і збори до державного та місцевих бюджетів.
Принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників визначаються Законом України “Про систему оподаткування “ .
Відповідно до ст.14 Закону України “Про систему оподаткування“ до загальнодержавних податків віднесено податок на доходи фізичних осіб.
Згідно п.п. 8.1.1, 8.1.2 п. 8.1. ст. 8 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб” (надалі –Закон №889) податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону. Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
Відповідно до п.4 п.19.2 ст. 19 Закону №889 передбачено, що особи, які відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок; надавати у строки, встановлені законом для податкового кварталу, якщо інше не визначено нормами цього Закону, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також сум утриманого з них податку податковому органу за місцем свого розташування. У разі коли зазначена особа протягом звітного кварталу не виплачує такі доходи або виплачує доходи не всім платникам податку, зазначена звітність не подається або подається стосовно платників податку, які фактично отримали такі доходи. При цьому податковий агент –це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.( п.1.15 ст.1 Закону №889)
Статтею 20 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" передбачено, що особами відповідальними за погашення податкового зобов'язання або податкового боргу з податку з доходів фізичних осіб—є юридична особа, яка зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджетів цей податок ,у разі коли податковий агент до або під час виплати доходу на користь платника податку не здійснює нарахування, утримання або сплату (перерахування) цього податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на такого податкового агента. (пп.20.3.2 п. 20.3 ст.20 Закону).
При цьому, згідно п. 11 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Пунктом 3.2.1 ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ передбачено, що у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
На кошти бюджетного фонду, визначеного п.п.3.2.1 цього пункту, не може бути накладено стягнення за причинами, відмінними від стягнення такого податку, збору (обов'язкового платежу, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду (господарського суду) (п.3.2.2).
При цьому, згідно п.2.3.1. ст. 2 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами“ органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, є виключно податкові органи.
Як вбачається з матеріалів справи заборгованість відповідача по податку з доходів фізичних осіб в сумі 70604,43 грн. встановлена та підтверджується довідкою ДПІ у Городоцькому районі від 13.12.07р. про результати перевірки правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб, повноти та правильності подання звітності за Ф-1 ДФ ТОВ "Хвиля Збруча" с. Курівка Городоцького району за період з 01.01.06р. по 30.09.07р., довідкою товариства з обмеженою відповідальністю "Хвиля Збруча" с. Курівка Городоцького району №12 від 19.02.08р., податковими розрахунками сум доходу , нарахованого ( сплаченого ) на користь платників податку , сум утриманого з них податку за 2006-2007рр...
Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов прокурора Городоцького району в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Городоцькому районі м. Городок до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хвиля Збруча" с. Курівка Городоцького району про стягнення 70604,43 грн. заборгованості задоволити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Хвиля Збруча" (с. Курівка Городоцького району вул. Центральна,18) на користь Державної податкової інспекції у Городоцькому районі м. Городок, вул. Грушевського,90 ( код 33283428) 70604,43 грн. (сімдесят тисяч шістсот чотири гривні 43 коп.) заборгованості .
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено, КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 5 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу, 3 - відповідачу. 4,5- прокуратурі області та району
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2008 |
Оприлюднено | 04.07.2008 |
Номер документу | 1774884 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні