Постанова
від 04.07.2011 по справі 2а-6897/11/0170/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 липня 2011 р. Справа №2а-6897/11/0170/17

Суддя Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки КримПапуша О.В., роз глянувши в порядку скорочено го провадження адміністрати вну справу

за позовом Кримського респ убліканського відділення Фо нду соціального захисту інва лідів

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Південьел ектромонтаж"

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 09.06.11 року надійшо в адміністративний позов Кри мського республіканського в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Південьелектромонтаж " про стягнення заборгованос ті адміністративно-господар ських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році сумою 20 853,00 грн.

Ухвалою суду від 10.06.11р. в адмі ністративній справі відкрит о скорочене провадження, від повідачу в термін до 04.07.11р. нада но строк для подачі до канцел ярії суду заперечення проти позову, всі необхідні докуме нти та докази або заяву про ви знання позову, доведено до ві дома сторін про розгляд спра ви суддею одноособово, без пр оведення судового засідання та виклику осіб, які беруть уч асть у справі, за наявними у сп раві матеріалами.

Позивач до канцелярії суду подав клопотання у якому поз овні вимоги підтримав у повн ому обсязі та додатково долу чити до матеріалів справи ві дповідь Ялтинського міськог о центру зайнятості від 30.05.11р. № 05-03/06-1191 щодо працевлаштування і нвалідів.

Відповідач приписи ухвали суду про відкриття скорочен ого провадження в адміністра тивній справі не виконав, зап еречення проти позову чи зая ву про визнання позову суду н е надав.

Беручи до уваги вимоги ч. 11 с т. 35 КАС України, судом вжито ус іх можливих заходів щодо спо віщення сторін про розгляд а дміністративної справи, вжит о достатніх заходів для пові домлення відповідача про стр ок подання заперечень проти позову, порядок їх подання, а т акож наслідки неподання таки х заперечень, суд не знаходит ь підстав для призначення сп рави до судового розгляду у с удовому засіданні - розгляд у справи за загальними прави лами Кодексу адміністративн ого судочинства України та в важає наявні матеріали справ и достатніми для розгляду сп рави в порядку скороченого п ровадження, за правилами вст ановленими ст. 183-2 цього Кодекс у.

Підставою звернення до суд у з позовними вимогами про ст ягнення адміністративно-гос подарських санкцій є приписи статей 19, 20 Закону України від 21.03.91р. № 875-XII "Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні", відповідно до яких у ви падку невиконання обов'язку щодо працевлаштування інвал ідів, роботодавці зобов'язан і сплатити штрафні санкції у строк, встановлений законод авством, у зв' язку з чим неви конання приписів законну та спори, які виникають із право відносин за статтями 19, 20 Зако ну, вирішуються відділеннями Фонду в судовому порядку.

Дослідивши наявні матеріа ли в їх сукупності, судом з' я совано, що позивач звернувся до Окружного адміністративн ого суду АР Крим на підставі п ункту 5 частини другої статті 17 КАС України, за вирішенням с пору за зверненням суб' єкта владних повноважень у випад ку прямо передбаченому закон ом, та, зважаючи на положення с т.ст. 18, 50 КАС України, оскільки однією із сторін справи є орг ан державної влади, на цей спі р поширюється компетенція ад міністративних судів та спра ва підсудна окружному адміні стративному суду.

Статтею 43 Конституції Украї ни задекларовано право кожно го на працю, що включає можлив ість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджуєть ся. Виконання та реалізація з азначеної конституційної но рми забезпечується законами України, підзаконними актам и та актами ненормативного х арактеру, які встановлюють м еханізм реалізації права на працю.

Відповідно до частини вось мої статті 69 Господарського к одексу України підприємство з правом найму робочої сили з абезпечує визначену відпові дно до закону кількість робо чих місць для працевлаштуван ня, зокрема інвалідів. Відпов ідальність підприємства за н евиконання даної вимоги вста новлюється законом.

Спеціальним законом, який в изначає основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і і гарантує їм рівні з усіма і ншими громадянами можливост і для участі в економічній, по літичній і соціальній сферах життя суспільства, створенн я необхідних умов, які дають м ожливість інвалідам вести по вноцінний спосіб життя згідн о з індивідуальними здібност ями і інтересами, є Закон Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і".

Одним із аспектів соціальн ої захищеності інвалідів, ві дповідно до частини першої с татті 17 цього Закону, є право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, яка не заборонена законо м.

Товариство з обмеженою від повідальністю "Південьелект ромонтаж", ідентифікаційний код 32684475, зареєстровано юридич ною особою Виконавчим коміте том Ялтинської міської ради Автономної Республіки Крим 0 6.10.03р., за адресою: 98609 АР Крим, м. Ялта, вул. Халтуріна, буд. 27, кв. 2 , про що свідчить копія витя гу з Єдиного державного реєс тру підприємств та організац ій України (а.с.5).

Відповідно до частини перш ої статті 19 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, які використовують н айману працю (далі - роботодав ці), установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньо облікової чисельності штатн их працівників облікового ск ладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно частини 9 статті 19 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, в яких з а основним місцем роботи пра цює 8 і більше осіб, реєструють ся у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту і нвалідів за своїм місцезнахо дженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.

Відповідач, використовуюч и найману працю, відповідно д о вимог Закону України "Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні", 28.02.11р. под ав до Кримського республікан ського відділення Фонду соці ального захисту інвалідів зв ітність про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів за 2 010 рік (а.с.6).

Із звіту про зайнятість нас елення і працевлаштування ін валідів за 2010 рік, середньообл ікова кількість штатних прац івників облікового складу ві дповідача становить 34 особи, у зв' язку з чим відповідно до частини 1 статті 19 Закону для в ідповідача встановлюється н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у к ількості одного робочого міс ця (а.с.6). Відповідач повинен бу в забезпечити у 2010 р. працевлаш тування інвалідів на 1 робочо му місці, фактично працевлаш товані 0 осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" роботодавці, де середньооб лікова чисельність працюючи х інвалідів менша, ніж устано влено нормативом, щороку спл ачують відповідним відділен ням Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції, сума я ких визначається в розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, установі чи організац ії, за кожне робоче місце, приз начене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.

Судом встановлено, що позив ачем самостійно зазначено се редньорічну заробітну плату на підприємстві у 2010 році, розм ір якої склав 20 853 грн., фонд опла ти праці штатних працівників складав 709 тис. грн. У шостому р ядку розділу "Кількість прац івників та фонд оплати праці " наданого звіту, відповідаче м самостійно визначено розра ховану суму адміністративно -господарський санкцій за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, яка складає 20 853 грн .

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.02р. № 1434, Фонд є урядовим органом державно го управління, який діє у скла ді Міністерства праці та соц іальної політики і підпорядк овується йому.

Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд завдань з а погодженням з Мінпраці утв орюються територіальні відд ілення Фонду в межах граничн ої чисельності його працівни ків.

Основним завданням Фонду, в ідповідно до пункту 3 цього По ложення є, зокрема контроль з а виконанням роботодавцями н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, у становленого Законом. Фонд т акож відповідно до покладени х на нього завдань здійснює к онтроль за сплатою роботодав цями адміністративно-господ арських санкцій і пені (підпу нкт 3 пункту 4 зазначеного Поло ження).

Передбачена Законом Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ", приписами статей 18-20, відпові дальність (адміністративно-г осподарські санкції та пеня) застосовується до підприємс тв, установ, організацій, у том у числі підприємств, організ ацій, громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, в тому числі і у разі не над ання звітності в порядку вст ановленому Законом України " Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні". Шт рафні санкції є відповідальн істю за недодержання відпові дачем нормативу, встановлено го для його підприємства кіл ькості для працевлаштування інвалідів.

Відповідно до пункту 2.3 Поря дку нарахування пені та її сп лати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціал ьної політики України від 15.05.07 р. № 223, адміністративно-господ арська санкція - це грошове зо бов' язання, альтернативне з обов' язанню самостійно зді йснити працевлаштування інв алідів відповідно до Закону, сплачується у порядку і розм ірах, передбачених Законом т а постановою Кабінету Мініст рів України "Про реалізацію с татей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні".

Виходячи із наведеної дефі ніції та завдань Фонду, стосо вно здійснення контролю за в иконанням роботодавцями нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів та с платою ними адміністративно -господарських санкцій і пен і, фактом вчинення правопору шення є несплата адміністрат ивно-господарських санкцій.

Приписи частин першої, трет ьої статті 217 Господарського к одексу України встановлюють , що адміністративно-господа рські санкції є заходами впл иву до суб'єктів господарюва ння за порушення ними правил здійснення господарської ді яльності, в результаті засто сування яких для нього наста ють несприятливі економічні та/або правові наслідки.

За таких підстав, відповіда ч у 2011 році, не пізніше 01 березня , після звітного періоду, пови нен був перерахувати до Крим ського республіканського ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів 20 853,00 грн. адм іністративно-господарських санкцій за одне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте н им.

Згідно до завдань, покладен их на зазначений Фонд, останн ій здійснює контрольні функц ії за виконанням роботодавця ми нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів та сплатою ними адміністр ативно-господарських санкці й і пені.

Відповідач на вимогу припи сів ст. 71 КАС України не надав с уду доказів виконання вимог Закону України "Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні" в частині добро вільної сплати у встановлени й законом строк адміністрати вно-господарських санкцій за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів.

Крім того, з інформації щодо працевлаштування інвалідів , наданої Ялтинським міським центром зайнятості керуючом у Кримського республіканськ ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів від 30.0 5.11р. № 03/06-1191 за період з 01.01.10р. по 01.01.11р . ТОВ "Південьелектромонтаж" д о Ялтинського міського центр у зайнятості звіт згідно фор ми 3-ПН "Звіт про наявність вак ансій" не надавав жодного раз у.

Оцінивши зібрані докази у ї х сукупності, заяву про визна ння позову, суд приходить до в исновку, що позовні вимоги що до стягнення несплачених доб ровільно адміністративно-го сподарських санкцій за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів підлягають задоволенн ю, а сума заборгованості за не належне виконання відповіда чем своїх обов' язків щодо п рацевлаштування інвалідів р озміром 20 853 грн. підлягає стяг ненню.

Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 183-2, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити у повн ому обсязі.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Пів деньелектромонтаж" 20 853,00 грн. а дміністративно-господарськ их санкцій за робочі місця не зайняті інвалідами у 2010 році з а реквізитами: одержувач: Дер жавний бюджет м. Ялта; 50070000; банк одержувача: Управління Держ авного казначейства в Автоно мній Республіці Крим м. Сімфе рополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740850, р/р 3121123 0700039, призначення платежу: *; код в ЄДРПОУ платника; 50070000; 01; адмін істративно-господарські сан кції за робочі місця не зайня ті інвалідами за 2010 рік.

Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної ска рги стороною або іншою особо ю, яка брала участь у справі, о бчислюється з моменту отрима ння копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня отримання копії постано ви. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особ ою, яка її подає, до Севастопол ьського апеляційного адміні стративного суду.

Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .

Суддя О.В. Папуша

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення04.07.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17772327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6897/11/0170/17

Постанова від 04.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні