ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 серпня 2011 р. Справа №2а-4876/11/0170/9
(15:20)
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі :
Головуючого судді Гаманка Є.О.
при секретарі судового зас ідання Павленко Н.О.,
розглянувши адміністратив ну справу
за позовом Державної подат кової інспекції у м. Ялта АРК
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ялтбудінв ест"
про стягнення заборговано сті в сумі 30786,29 грн.
за участю:
представника позивача - н е з' явився;
представника відповідача - не з' явився. Державн а податкова інспекція у м. Ялт а АР Крим - позивач - звернула сь до Окружного адміністрати вного суду АР Крим з адмініст ративним позовом до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Ялтбудінвест" про стягне ння заборгованості по орендн ій платі за земельну ділянку в сумі 30786,29 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем н е сплачена узгоджена податко ва заборгованість по орендні й платі за земельну ділянку д ержавної і комунальної власн ості за вересень - жовтень 200 9р. та вересень-грудень 2010 рік в порядку, встановленому Зако ном України “Про плату за зем лю”.
Представник позивача у суд ове засідання, яке відбулося 10.08.2011р. не з' явився, про дату, ча с та місце розгляду справи бу в повідомлений належним чино м, надав клопотання про розгл яд справи за відсутності пре дставника позивача, у якому н аполягає на задоволенні позо вних вимог у повному обсязі.
Відповідач у судове засіда ння не з'явився, про день, час т а місце його проведення був п овідомлений належним чином, про причини неприбуття не по відомив, заперечення на позо в до суду не надав.
Суд, приймаючи до уваги нена дання відповідачем доказів н еможливості участі його пред ставника у судовому засіданн і з поважних причин, відсутні сть у матеріалах справи клоп отання про неможливість розг ляду справи без участі предс тавника відповідача, керуючи сь ст.128 КАС України, вважає мож ливим розглянути справу на п ідставі наявних доказів.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п.2, 3 ч.1 ст.9 Зако ну України “Про систему опод аткування” від 25.06.1991 року №1251-XII (в редакції, чинній на час виник нення спірних відносин) плат ники податків і зборів (обов'я зкових платежів) зобов' язан і подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів); сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.
Закон України “Про плату за землю” від 03.07.1992 року №2535-XII зі змі нами та доповненнями (тут і да лі в редакції, чинній на час ви никнення спірних відносин) в изначає розміри та порядок п лати за використання земельн их ресурсів, а також відповід альність платників та контро ль за правильністю обчисленн я і справляння земельного по датку.
Статтею 5 зазначеного Закон у встановлено, що об'єктом пла ти за землю є земельна ділянк а, а також земельна частка (пай ), яка перебуває у власності аб о користуванні, у тому числі н а умовах оренди. Суб'єктом пла ти за землю (платником) є власн ик земельної ділянки, земель ної частки (паю) і землекорист увач, у тому числі орендар.
Відповідно до ч.1 та 4 ст.2 Зако ну України “Про плату за земл ю” використання землі в Укра їні є платним. Плата за землю с правляється у вигляді земель ного податку або орендної пл ати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Р озміри податку за земельні д ілянки, грошову оцінку яких н е встановлено, визначаються до її встановлення в порядку , визначеному цим Законом. За з емельні ділянки, надані в оре нду, справляється орендна пл ата.
Згідно до ст. 15 Закону Україн и “Про плату за землю” власни ки землі та землекористувачі сплачують земельний податок , а також орендну плату за земе льні ділянки державної та ко мунальної власності з дня ви никнення права власності або права користування земельно ю ділянкою. У разі припинення права власності або права ко ристування земельною ділянк ою податок, а також орендна пл ата за земельні ділянки держ авної та комунальної власнос ті сплачується за фактичний період перебування землі у в ласності або користуванні у поточному році.
Положеннями частини першо ї статті 14 Закону України “Про плату за землю” визначено, що платники земельного податку , а також орендної плати за зем ельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислю ють суму земельного податку та орендної плати щороку за с таном на 1 січня і до 1 лютого по точного року подають відпові дному органу державної подат кової служби за місцезнаходж енням земельної ділянки пода ткову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями.
Згідно зі статтею 19 Закону У країни “Про плату за землю” р озмір, умови і строки внесенн я орендної плати за землю вст ановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендо давцем (власником) і орендаре м (крім строків внесення орен дної плати за земельні ділян ки державної та комунальної власності).
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” від 21.12.2000 року №2181-ІІІ (надалі - Зако н №2181) (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин ) встановлено, що платник пода тків самостійно обчислює сум у податкового зобов' язання , яку вказує у податковій декл арації. Пунктом 1.11 статті 1 дано го Закону визначено, що подат кова декларація, розрахунок - документ, що подається платн иком податків до контролюючо го органу у строки, встановле ні законодавством, на підста ві якого здійснюється нараху вання та/або сплата податку, з бору (обов'язкового платежу).
Згідно з пунктом 5.1 статті 5 З акону №2181 податкове зобов'яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації. Зазнач ене податкове зобов'язання н е може бути оскаржене платни ком податків в адміністратив ному або судовому порядку. Як що у майбутніх податкових пе ріодах (з урахуванням строкі в давності, визначених статт ею 15 цього Закону) платник под атків самостійно виявляє пом илки у показниках раніше под аної податкової декларації, такий платник податків має п раво надати уточнюючий розра хунок.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Зак ону №2181 узгоджена сума податк ового зобов'язання, не сплаче на платником податків у стро ки, визначені цією статтею, ви знається сумою податкового б оргу платника податків.
Стаття 17 Закону України “Пр о плату за землю” передбачає , що податкове зобов'язання по земельному податку, а також п о орендній платі за землі дер жавної та комунальної власно сті, визначене у податковій д екларації на поточний рік, сп лачується рівними частками в ласниками та землекористува чами земельних ділянок за мі сцезнаходженням земельної д ілянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівню є календарному місяцю, щоміс ячно протягом 30 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця. Податкове з обов'язання по земельному по датку, а також по орендній пла ті за землі державної та кому нальної власності, визначене у новій звітній податковій д екларації, у тому числі і за но вовідведені земельні ділянк и, сплачується власниками та землекористувачами земельн их ділянок за місцезнаходжен ням земельної ділянки за баз овий податковий (звітний) пер іод, який дорівнює календарн ому місяцю, щомісячно протяг ом 30 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця.
Судом встановлено, що відпо відач самостійно надав до Де ржавної податкової інспекці ї у м. Ялта АР Крим податкову д екларацію орендної плати за земельній ділянки державної та комунальної власності на 2010 рік (а.с.12).
Згідно з податковою деклар ацією орендної плати за земе льній ділянки державної та к омунальної власності на 2010 рі к відповідачем нарахована ор ендна плату за поточний рік у загальній сумі 81440,40грн., яка під лягає сплаті на протязі року щомісячно з січня по грудень включно рівними частками по 6786,70грн.
Як свідчить текст адмініст ративного позову та розрахун ок суми позовних вимог (а.с.6), по зивач просить стягнути з від повідача заборгованість з ор ендної плати за землю за пері од вересень - грудень 2010 року в розмірі 27146,80грн. та 3639,49грн. - нар ахованих за період вересень- жовтень 2009р. податковим повід омленням-рішення №0006991503 від 29.10.10р ., яке отримане відповідачем 04 .11.10р., всього на суму 30786,29грн.
Наявність вказаної заборг ованості підтверджена матер іалами справи, зокрема розра хунком суми позову (а.с. 6), довід кою, яка містить відомості пр о сплату (а.с.5).
На порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Зак ону №2181 відповідач визначену йому суму податкового зобов' язання по земельному податку у встановлені ст.17 Закону Укр аїни “Про плату за землю” тер міни й у повному обсязі не спл атив.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону №2181 пере дбачено, що податковий борг (н едоїмка) визначається як под аткове зобов'язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов'язання.
Згідно статті 27 Закону Укра їни “Про плату за землю” №2535-ХІ І від 03.07.1992 року контроль за пра вильністю обчислення і справ ляння земельного податку, а т акож орендної плати за земел ьні ділянки державної та ком унальної власності здійснює ться органами державної пода ткової служби.
Згідно із п. 59.1 ст. 59 Податково го Кодексу України, у разі кол и платник податків не сплачу є узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені з аконодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податк ову вимогу в порядку, визначе ному для надсилання (врученн я) податкового повідомлення- рішення.
Згідно з пп.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону № 2181 у разі коли платник податкі в не сплачує узгоджену суму п одаткового зобов'язання в ус тановлені строки, податковий орган надсилає такому платн ику податків податкові вимог и. Податкові вимоги надсилаю ться: а) перша податкова вимог а - не раніше першого робочого дня після закінчення гранич ного строку сплати узгоджено ї суми податкового зобов'яза ння. Перша податкова вимога м істить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в'язання та виникнення права податкової застави на актив и платника податків. обов'язо к погасити суму податкового боргу та можливі наслідки не погашення його у строк; б) друг а податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (врученн я) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового бо ргу у встановлені строки. Дру га податкова вимога додатков о до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, мо же містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, щ о перебувають у податковій з аставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (пп.6.2.3 п.6.2 ст.6 Закон у №2181).
На адресу відповідача пози вачем були направлені податк ова вимога №1/479 від 03.07.2009 р. (а.с.20), та друга податкова вимога № 2/583 ві д 28.08.2009р. (а.с. 22), які були розміщен і на дошці оголошень відпові дно 28.07.09р. та 11.09.09р.
Таким чином, судом встановл ено, що позивачем прийняти ус і необхідні заходи щодо стяг нення податкової заборгован ості в позасудовому порядку.
Суд вважає необхідним зазн ачити, що направлені податко ві вимоги та податкове повід омлення - рішення у судовому а бо адміністративному порядк у відповідачем не оскаржувал ись, на час розгляду справи не визнані неправомірними та н е скасовані.
З огляду на вищенаведене, су д дійшов висновку, що відпові дачем узгоджене податкове зо бов'язання по орендній платі за землю в загальній сумі 30786,29 г рн., тому податкова заборгова ність підлягає стягненню в п овному обсязі.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Зако ну України “Про державну под аткову службу в Україні” дер жавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об`єднані державн і податкові інспекції подают ь до судів позови до підприєм ств, установ, організацій та г ромадян про визнання угод не дійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ни ми за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних б ез установлених законом підс тав, а також про стягнення заб оргованості перед бюджетом і державними цільовими фондам и за рахунок їх майна.
Згідно з п.п. 20.1.18 ст. 20 Податков ого кодексу України, органи д ержавної податкової служби м ають право звертатися до суд у щодо стягнення коштів плат ника податків, який має подат ковий борг, з рахунків у банка х, обслуговуючих такого плат ника податків, на суму податк ового боргу або його частини .
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів сплати заборгованості у пов ному обсязі.
На підставі викладеного, су д вважає, що факт несплати Тов ариством з обмеженою відпові дальністю "Ялтбудінвест" у вс тановлені Законом України “ Про плату за землю” (що діяв на момент виникнення спірних п равовідносин) порядку та стр оки орендної плати за землю, є повністю доведеними позивач ем та підтверджується доказа ми, дослідженими у судовому з асіданні.
За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги є обґрунт ованими та підлягають задово ленню у повному обсязі.
Постанова складена у повно му обсязі 10.08.11р.
Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задов ольнити.
2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Ялтбудінвест", юридична ад реса: 98635, АР Крим, м. Ялта, вул. С евастопольська, буд.5, кв.8; ко д ЄДРПОУ 33006617, заборгованість з орендної плати за земельні ділянки державної і комуна льної власності у розмірі 30786,29 грн. на рахунок № 33217812700039, місцеви й бюджет у м. Ялта, код платежу : 13050200 в УГК в АР Крим, МФО 824026 ОКПО 34740850, з рахунків у банках, обслуг овуючих Товариство з обмежен ою відповідальністю “Ялтбуд інвест” (зокрема р/р 26006035834802 в АТ « УкрСиббанк», МФО 351005).
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Гаманко Є.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2011 |
Оприлюднено | 22.08.2011 |
Номер документу | 17772411 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні