Постанова
від 28.07.2011 по справі 2а-6945/11/0170/12
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 липня 2011 р. 10:15 Справа №2а-6945/11/0170/12

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі

головуючого судді

Котаревої Г.М., при секрета рі Лиган М.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної пода ткової інспекції в Сімферопо льському районі АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Житниця п люс"

про стягнення заборговано сті у сумі 64,55грн

за участю представників:

позивача - не з' явився;

відповідача - не з' явивс я;

Суть спору: Державна податк ова інспекція в Сімферопольс ькому районі АР Крим звернул ась до Окружного адміністрат ивного суду АР Крим з адмініс тративним позовом про стягне ння з Товариства з обмеженою відповідальністю «Житниця п люс» 64,55грн. заборгованості з ф іксованого сільськогоспода рського податку.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 13.06.11р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провад ження та призначено справу д о судового розгляду.

Позивач явку свого предста вника у судове засідання не з абезпечив, про день, час та міс це проведення судового засід ання був повідомлений належн им чином, надав суду клопотан ня про розгляд справи за відс утності свого представника.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був по відомлений належним чином, п ро причини неявки суд не пові домив.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідач 18.10.04р. зареєст рований Виконавчим комітето м Сімферопольської міської р ади АР Крим у якості юридично ї особи (а.с. 19).

Суд зазначає, що при вирішен ні цієї справи він керувався положеннями нормативних акт ів у редакціях, що діяли на мом ент виникнення спірних право відносин.

Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання», платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів Укра їни покладений обов' язок сп лачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» в становлено, що платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку вказує у податковій декл арації.

Порядок, підстави та стро ки сплати фіксованого сільс ькогосподарського податку п ередбачено Законом України « Про фіксований сільськогосп одарський податок»

№ 320-ХІV від 17.12.2008 року (далі - За кон).

Відповідно до ст.1 Закону фі ксований сільськогосподарс ький податок (далі - ФСП) - це п одаток, який не змінюється пр отягом визначеного цим Закон ом терміну і справляється з о диниці земельної площі.

Відповідно до ст. 2 Закону ос оби можуть бути зареєстрован і як платники ФСП, якщо такі ос оби є сільськогосподарським и підприємствами різних орга нізаційно-правових форм, пер едбачених законами України, селянські та інші господарст ва, які займаються виробницт вом (вирощуванням), переробко ю та збутом сільськогосподар ської продукції, а також рибн ицькі, рибальські та риболов ецькі господарства, які займ аються розведенням, вирощува нням та виловом риби у внутрі шніх водоймах (озерах, ставка х та водосховищах), у яких сума , одержана від реалізації сіл ьськогосподарської продукц ії власного виробництва та п родуктів її переробки за поп ередній звітний (податковий) рік, перевищує 75 відсотків за гальної суми валового доходу .

Відповідно до ст. 5 Закону пл атники податку визначають су му ФСП на поточний рік у поряд ку і розмірах, передбачених ц им Законом, і подають розраху нок органу державної податко вої служби за місцем знаходж ення платника податку до 1 лют ого поточного року.

Сплата податку проводитьс я щомісячно протягом 30 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем базово го звітного (податкового) міс яця, у розмірі третини суми по датку, визначеної на кожний к вартал від річної суми подат ку.

Відповідно до ст.7 Закону ор гани державної податкової сл ужби у районах ведуть облік н арахування і сплати сум ФСП з а формою і в порядку, затвердж еними Державною податковою а дміністрацією України. Контр оль за своєчасним і повним на дходженням сум ФСП здійснюют ь органи державної податково ї служби.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» платник податків зобо в'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язан ня, зазначену у поданій ним податковій декларації, про тягом десяти календарних д нів, наступних за останнім дн ем відповідного граничног о строку для подання податк ової декларації.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» вст ановлено, що платники податк ів зобов' язані сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.

Відповідно до п.6.1 ст.6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відпов ідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган над силає платнику податків пода ткове повідомлення, в якому з азначаються підстава для так ого нарахування, посилання н а норму податкового закону, в ідповідно до якої був зробле ний розрахунок або перерахун ок податкових зобов'язань, су ма податку чи збору (обов'язко вого платежу), належного до сп лати, та штрафних санкцій за ї х наявності, граничні строки їх погашення, а також поперед ження про наслідки їх неспла ти в установлений строк та гр аничні строки, передбачені з аконом для оскарження нарахо ваного податкового зобов'яза ння (штрафних санкцій за їх на явності).

Матеріали справи сві дчать про те, що відповідачем довгий період часу не сплачу валось узгоджене податкове з обов' язання з фіксованого с ільськогосподарського пода тку, у зв' язку з чим з' явила сь заборгованість у сумі 411,84гр н., яка була частково погашена шляхом переплати відповідач а у 2008 році у розмірі 378,00грн. (а.с. 15 ).

Однак, у зв' язку з нес воєчасною сплатою відповіда чем узгодженої суми заборгов аності (затримка на 49 календар них днів граничного строку с плати) позивачем було прийня то податкове повідомлення - рішення №0002181503/0 від 08.04.10р., яким ві дповідач зобов' язаний спла тити штраф у розмірі 20% від нес воєчасно сплаченої суми пода ткового зобов' язання у розм ірі 4,29грн. (а.с. 6) та у зв' язку з н есвоєчасною сплатою відпові дачем узгодженої суми заборг ованості (затримка на 20 календ арних днів граничного строку сплати) позивачем було прийн ято податкове повідомлення - рішення №0002171503/0 від 08.04.10р., яким ві дповідач зобов' язаний спла тити штраф у розмірі 10% від нес воєчасно сплаченої суми пода ткового зобов' язання у розм ірі 26,42грн. (оборот а.с. 6).

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» передбачено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги, у зв' язку з чим позивачем на адрес у відповідача були направлен і перша податкова вимога № 1/64 в ід 02.02.09р., яка повернулась о суду з відміткою на конверті «за з акінченням терміну зберіган ня» (а.с. 11) та друга податкова в имога № 2/424 від 26.10.09р., яка поверну лась о суду з відміткою на кон верті «за закінченням термін у зберігання» (а.с. 12).

Відповідно до податкових в имог платникам податків, зат вердженого Наказом Державно ї податкової адміністрації У країни 03.07.2001 N 266 та Зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 16 липня 2001 р. за N 595/5786, у раз і коли податковий орган або п ошта не може вручити платник у податків податкове повідом лення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням пос адових осіб, їх відмовою прий няти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнах одженням фактичного місця ро зташування (місцезнаходженн я) платника податків, податко вий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових о голошень, встановленій на ві льному для огляду місці біля входу до приміщення податко вого органу. При цьому день ро зміщення такої податкової ви моги вважається днем її вруч ення.

В зв' язку з неможливістю в ручення відповідачу податко вих вимог, позивач розмістив їх на дошці оголошень, зазнач ивши дати розміщення - 21.09.09р. та 11.12.09р. відповідно, про що свідча ть акта про неможливість вру чення податкової вимоги (а.с. 1 6, 17)

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів того, що податкові повідомле ння-рішення прийняті, а також податкові вимоги були прийн яті позивачем з порушенням в имог діючого законодавства.

Таким чином, загальна сума з аборгованості відповідача п еред бюджетом складає 64,55грн. (а .с. 4).

Згідно статті 2 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» дер жавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об`єднані державн і податкові інспекції подают ь до судів позови до підприєм ств, установ, організацій та г ромадян про визнання угод не дійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ни ми за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержани х без установлених законом п ідстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджет ом і державними цільовими фо ндами.

Приймаючи до уваги те, що ві дповідач не надав запереченн я проти позову та, у порядку, п ередбаченому ст. 71 КАС України , не надав доказів сплати забо ргованості в сумі 64,55грн., суд в важає, що позовні вимоги підл ягають задоволенню в зазначе ній сумі.

Права органів державної по даткової служби на час розгл яду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу Укра їни.

Згідно з п.п. 20.1.29 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право здійснювати кон троль за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги), за наявності свідоцтв про держа вну реєстрацію суб'єктів під приємницької діяльності, ліц ензій на провадження видів г осподарської діяльності, що підлягають ліцензуванню від повідно до законів, з наступн ою передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торг ових патентів.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право застосовув ати до платників податків фі нансові (штрафні) санкції, стя гувати до бюджетів та держав них цільових фондів суми гро шових зобов'язань та/або пода ткового боргу у випадках, пор ядку та розмірі, встановлени х цим Кодексом, стягувати сум и простроченої заборгованос ті суб'єкта господарювання п еред державою (Автономною Ре спублікою Крим чи територіал ьною громадою міста) за креди том (позикою), залученим держа вою (Автономною Республікою Крим чи територіальною грома дою міста) або під державну (мі сцеву) гарантію, а також за кре дитом з бюджету в порядку, виз наченому цим Кодексом.

Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податк ового кодексу України у разі коли платник податків не спл ачує узгодженої суми грошово го зобов'язання в установлен і законодавством строки, орг ан державної податкової слу жби надсилає (вручає) йому под аткову вимогу в порядку, визн аченому для надсилання (вруч ення) податкового повідомлен ня-рішення.

Податкова вимога може не н адсилатися, якщо загальна су ма податкового боргу платник а податків не перевищує одно го неоподатковуваного міні муму доходів громадян.

Податкова вимога надсил ається не раніше першого р обочого дня після закінченн я граничного строку сплати суми грошового зобов'язання .

Податкова вимога повинна містити відомості про ф акт виникнення грошового зоб ов'язання та права податково ї застави, розмір податковог о боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'яз ок погасити податковий бор г та можливі наслідки його не погашення в установлений стр ок, попередження про опис акт ивів, які відповідно до закон одавства можуть бути предмет ом податкової застави, а тако ж про можливі дату та час пров едення публічних торгів з їх продажу.

Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 П одаткового кодексу України стягнення коштів та продаж м айна платника податків прова дяться не раніше ніж через 60 к алендарних днів з дня надісл ання такому платнику податко вої вимоги.

Абзацом 2 ч. 2 ст. 162 КАС України встановлено, що суд може прий няти іншу постанову, яка б гар антувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людин и і громадянина, інших суб'єкт ів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноваже нь.

Відповідно до п.п.20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податково го боргу або його частини.

Статтею 95 Податкового кодек су України встановлено, що ор ган державної податкової слу жби здійснює за платника под атків і на користь держави за ходи щодо погашення податков ого боргу такого платника по датків шляхом стягнення кошт ів, які перебувають у його вла сності, а в разі їх недостатно сті - шляхом продажу майна так ого платника податків, яке пе ребуває у податковій заставі . Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, о бслуговуючих такого платник а податків, здійснюється за р ішенням суду, яке направляєт ься до виконання органам дер жавної податкової служби, у р озмірі суми податкового борг у або його частини.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Ж итниця плюс» (95000, АР Крим, м. Сімф ерополь, вул. б-р Франко,6-Б, к. 2, Є ДРПОУ 33187510) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслугову ючих такого платника податкі в податковий борг у розмірі 64, 55грн. (код платежу 19040100, р/р 31410530700273, от римувач місцевий бюджет Донс ької селищної ради, банк одер жувача ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімф ерополь ЄДРПОУ 34741037, МФО 824026).

У разі неподання апеляційн ої скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з д ня її проголошення (у разі про голошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резо лютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у ра зі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере у часть у справі - з дня отрима ння нею копії постанови).

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження

Суддя Ко тарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.07.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17772432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6945/11/0170/12

Постанова від 28.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні