Постанова
від 11.07.2011 по справі 2а/0270/3206/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 липня 2011 р. м. Вінниця Спр ава № 2а/0270/3206/11

Вінницький окружний адмі ністративний суд в складі го ловуючого судді Вільчинс ького Олександра Ванадійови ча, розглянувши в порядку скороченого провадження мат еріали справи

за позовом: Іллінецької міжрайонної державної подат кової інспекції

до: приватного сільськ огосподарського підприємст ва "Енергорезерв"

про: припинення юридичн ої особи

ВСТАНОВИВ :

До Вінницького окружно го адміністративного суду зв ернулась Іллінецька міжрайо нна державна податкова інспе кція (далі - Іллінецька МДПІ) і з адміністративним позовом д о приватного сільськогоспод арського підприємства "Енерг орезерв" ( далі - ПСП "Енергорез ерв") про припинення юридично ї особи.

Відповідач з лютого 2006 року н е подає податкову звітність до державної податкової служ би, а це є підставою для припин ення юридичної особи

Справа розглядається в пор ядку скороченого провадженн я, оскільки в силу пункту 3 час тини 1 статті 183-2 КАС України в а дміністративних справах щод о припинення за зверненням с уб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних о сіб-підприємців, у випадках п ередбачених законом, застосо вується скорочене проваджен ня.

Позиція відповідача щодо п озову не відома, оскільки він станом на день розгляду спра ви не надав суду заперечення на позов чи заяву про визнанн я позову. На адресу суду повер нувся конверт із відміткою п ошти "За зазначеною адресою н е знаходиться" (а.с.22). Відповідн о до ч. 11 ст. 35 КАС України вважає ться, що розписку про одержан ня повістки (повістку у разі н еможливості вручити її адрес ату чи відмови адресата її од ержати) належить негайно пов ернути до адміністративного суду. У разі повернення пошт ового відправлення із повіст кою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Поштове відправлення із по вісткою відповідачу направл ено за адресою зазначеною у д овідці з Єдиного державного реєстру підприємств та орган ізацій України станом на 31.01.2002р . (а.с.7), згідно якої місцезнаход женням ПСП "Енергорезерв" є: 22202 , Вінницька область, м. Погре бище, вул. Київська,35, кв.6., іде нтифікаційний код 30805992.

Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скор оченого провадження не пізні ше трьох днів з дня закінченн я строку, передбаченого част иною третьою цієї статті, якщ о до суду не було подано запе речення відповідача та за ум ови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Розглянувши та оцінивши ма теріали справи в порядку ско роченого провадження, відпов ідно до вимог статті 183-2 КАС Укр аїни - без проведення судовог о засідання та виклику осіб, я кі беруть участь у справі - суд дійшов висновку про наявніс ть достатніх підстав щодо п рийняття рішення про задовол ення позову в порядку письмо вого провадження, з огляду на наступне.

У відповідності до довідки № 1398/15-017 від 26.05.2011р. останню фінанс ову звітність ПСП "Енергорез ерв" подало до Іллінецької МД ПІ 17.02.2006 року (а.с.9).

Відповідно до довідки від 22 грудня 2010 року підрозділом по даткової міліції встановлен о, що ПСП "Енергорезерв" не зна ходиться за вказаною у Єдино му державному реєстрі юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців адресою, фактичне м ісцезнаходження платника по датків не встановлено (а.с.17).

Згідно з витягом з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців, наданим на запит Іллін ецької МДПІ, станом на 26.06.2011р. юр идичну особу, ідентифікаційн ий код якої 30805992 в Єдиному держа вному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в не знайдено (а.с.18).

Відповідно до довідки № 1115 ві д 14.08.2009р. ПСП "Енергорезерв" пере буває на податковому обліку в Липовецькій МДПІ (Погребищ енське відділення) з 04.02.2002 р.

Крім того, відповідно до дов ідки Іллінецької МДПІ № 140219-005 ві д 27.05.2011р. податковий борг за ПСП "Енергорезерв" не обліковуєт ься. (а.с.10).

Визначаючись щодо заявлен их позовних вимог та наданих у справу доказів суд виходит ь з наступного.

Відповідно до п. 8 ст. 19 Господ арського кодексу України усі суб' єкти господарювання зо бов' язані здійснювати опер ативний та бухгалтерський об лік результатів своєї роботи , надавати відповідно до вимо г закону фінансову звітність щодо своєї господарської ді яльності, інші дані, визначен і законом.

Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовід носин) визначено, що податков і декларації подаються за ба зовий податковий (звітний) пе ріод, що дорівнює календарно му місяцю - протягом 20 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) місяця; кален дарному кварталу або календа рному півріччю - протягом 40 к алендарних днів, наступних з а останнім календарним днем звітного (податкового) кварт алу (півріччя); календарному р оку - протягом 60 календарних днів за останнім календарни м днем звітного (податкового ) року.

Згідно з абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців” одні єю з підстав для постановлен ня судового рішення щодо при пинення юридичної особи, що н е пов' язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам держа вної податкової служби подат кових декларацій, документів фінансової звітності відпов ідно до закону.

Враховуючи те, що відповіда ч не подавав до Іллінецької М ДПІ податкову звітність з 2006 р оку, суд вважає вимоги позива ча обґрунтованими, у зв' язк у з чим є всі підстави для прип инення приватного сільськог осподарського підприємства "Енергорезерв"

Відповідно до ч. 4 ст. 70 КАС Укр аїни обставини, які за законо м повинні бути підтверджені певними засобами доказуванн я, не можуть підтверджуватис я ніякими іншими засобами до казування, крім випадків, кол и щодо таких обставин не вини кає спору.

Таким чином, факт неподання податкової звітності відпов ідачем до Іллінецької МДПІ п ротягом більш ніж річного пе ріоду, як підстава припиненн я юридичної особи, підтвердж ується належними засобами до казування.

Відповідно до положень пп.20 .1.12. п. 20.1. ст.20 Податкового кодекс у України податковим органам надано право звертатися до с уду щодо припинення юридично ї особи.

Відповідно до частини перш ої ст. 105 ЦК України учасники юр идичної особи, суд або орган, щ о прийняв рішення про припин ення юридичної особи, зобов' язані негайно письмово повід омити про це орган, що здійсню є державну реєстрацію, який в носить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що ю ридична особа перебуває у пр оцесі припинення. В абзаці др угому частини другої цієї ст атті передбачено, що виконан ня функцій комісії з припине ння юридичної особи (ліквіда ційну комісію, ліквідатора т ощо) може бути покладено на ор ган управління юридичної осо би.

Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців” суд п ризначає в рішенні щодо прип инення юридичної особи у зв'я зку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну к омісію) та встановлює строк ї ї роботи. Державний реєстрат ор вносить до Єдиного держав ного реєстру запис про призн ачення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пі зніше наступного робочого дн я з дати надходження відпові дного рішення.

Частиною сьомою цієї статт і передбачено, що державний р еєстратор не пізніше наступн ого робочого дня з дати внесе ння до Єдиного державного ре єстру запису, в якому керівни к органу управління або засн овник (учасник) юридичної осо би вказаний як голова комісі ї з припинення (ліквідаційно ї комісії) юридичної особи зо бов' язаний надіслати таком у керівнику органу управлінн я або засновнику (учаснику) юр идичної особи, а також суду, як ий постановив рішення щодо п рипинення юридичної особи у зв' язку з її ліквідацією, ві дповідне повідомлення.

Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК Укра їни комісія з припинення юри дичної особи поміщає в друко ваних засобах масової інформ ації, в яких публікуються від омості про державну реєстрац ію юридичної особи, що припин яється, повідомлення про при пинення юридичної особи.

Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців” для провед ення державної реєстрації пр ипинення юридичної особи в р езультаті її ліквідації голо ва ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа післ я закінчення процедури лікві дації, яка передбачена закон ом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомле ння у спеціалізованому друко ваному засобі масової інформ ації, повинен подати (надісла ти рекомендованим листом з о писом вкладення) державному реєстратору документи, перед бачені цією частиною та част иною другою цієї статті.

Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 цього ж Закону за відсутност і підстав для залишення доку ментів, які подані для провед ення державної реєстрації пр ипинення юридичної особи в р езультаті її ліквідації, без розгляду державний реєстрат ор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис пр о проведення державної реєст рації припинення юридичної о соби.

Згідно з ч. 9 ст. 36 Закону строк державної реєстрації припин ення юридичної особи в резул ьтаті її ліквідації не повин ен перевищувати три робочих дні з дати надходження докум ентів для проведення державн ої реєстрації припинення юри дичної особи.

Проаналізувавши чинне зак онодавство, пов' язане з при пиненням підприємницької ді яльності юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов' яза не з банкрутством, можна дійт и висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роб оти в даній категорії справ з аконодавством прямо не перед бачені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС У країни передбачено можливіс ть застосування аналогії зак ону (закону, що регулює подібн і правовідносини) та аналогі ї права (конституційних прин ципів і загальних засад прав а).

В зв' язку з наведеним вище суд вважає за необхідне ство рити ліквідаційну комісію в складі: голови комісії - О СОБА_1 - керівника ПСП "Енер горезерв" та зобов' язати лі квідаційну комісію не пізніш е 10 днів з моменту набрання да ною постановою законної сили помістити в друкованих засо бах масової інформації, в яки х публікуються відомості про державну реєстрацію юридичн ої особи, що припиняється, пов ідомлення про припинення при ватного сільськогосподарсь кого підприємства “Енергоре зерв" та не пізніше двох місяц ів з дати публікації зазначе ного повідомлення подати (на діслати рекомендованим лист ом з описом вкладення) держав ному реєстратору документи, передбачені частинами першо ю та другою ст. 36 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців”; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної си ли.

Згідно з частиною сьомою ст . 59 ГК України скасування держ авної реєстрації позбавляє с уб'єкта господарювання стату су юридичної особи і є підста вою для вилучення його з держ авного реєстру. Суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності. З у рахуванням чого рішення суду після набрання законної сил и слід направити державному реєстратору за місцем реєстр ації юридичної особи.

Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодек су адміністративного судочи нства України, кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення, а суд згідн о ст. 86 цього Кодексу, оцінює до кази, які є у справі, за своїм в нутрішнім переконанням, що ґ рунтується на їх безпосередн ьому, всебічному, повному та о б' єктивному дослідженні.

При винесенні рішення суд т акож враховує те, що відповід ачем не надано доказів в спро стування позовних вимог.

З урахуванням встановлени х у судовому засіданні обста вин справи та вищезазначених положень чинного законодавс тва України суд вважає, що поз овні вимоги є обґрунтованими , відповідають дійсним обста винам справи, а тому підлягаю ть задоволенню шляхом припин ення юридичної особи - закрит ого акціонерного товариства “КААС” з розподілом судових витрат за правилами статті 94 КАС України.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КА С України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - п риватне сільськогосподарсь ке підприємство "Енергорезер в" (юридична адреса: вул. Київ ська,35 кв.6, м. Погребище, Вінниц ька область).

Створити ліквідаційну ком ісію в складі: голови комісії - ОСОБА_1 - керівника приват ного сільськогосподарськог о підприємства «Енергорезер в» та Іллінецької міжрайонно ї державної податкової інспе кції.

Зобов'язати ліквідаційну к омісію після набрання даною постановою законної сили пов ідомити орган, що здійснює де ржавну реєстрацію, про те, що п риватне сільськогосподарсь ке підприємство "Енергорезер в" перебуває в процесі припин ення.

Зобов'язати ліквідаційну к омісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою з аконної сили помістити в дру кованих засобах масової інфо рмації, в яких публікуються в ідомості про державну реєстр ацію юридичної особи, що прип иняється, повідомлення про п рипинення приватного сільсь когосподарського підприємс тва "Енергорезерв" та не пізні ше двох місяців з дати публік ації зазначеного повідомлен ня подати (надіслати рекомен дованим листом з описом вкла дення) державному реєстратор у документи, передбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців" від 15.05.2003 року №755-IV.

Встановити строк роботи лі квідаційної комісії 70 днів з д ня набрання даною постановою законної сили.

Копію постанови після набр ання законної сили направити державному реєстратору Погр ебищенської районної держав ної адміністрації для викона ння вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Постанова підлягає негайн ому виконанню. Порядок і стро ки апеляційного оскарження п останови визначені ст.ст. 183-2, 186 КАС України.

Набрання судовим рішенням законної сили визначено ст. 25 4 КАС України.

Суддя Вільчин ський Олександр Ванадійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17772549
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/3206/11

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Постанова від 11.07.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні