Рішення
від 13.06.2008 по справі 9/55
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/55

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  

13 червня 2008 р.   Справа № 9/55   

Господарський суд Івано-Франківської області у складі суду: судді Фанди Оксани Михайлівни при секретарях судового засідання Олейняш  Еліні Михайлівні та Чмихові Юрію Анатолійовичу розглянувши  у відкритому судовому засіданні   справу

за позовом  ТзОВ торгово-виробничої  фірми  "Жако", вул. В.Стуса, 17-а, м. Івано-Франківськ,76000           

до відповідача  Івано-Франківської  міської  ради,  вул.Грушевського,21, м. Івано-Франківськ,76000

про визнання права на розробку проекту відведення земельної ділянки

За участю представників сторін:

 Від позивача:  Богославець Володимир Мирославович, ( довіреність б/н  від 27.05.08 року)

Від відповідача:  Кедик Надія Степанівна- спеціаліст юридичного відділу, (довіреність №1085/05-17/07в від 24.07.2006 року.)

СУТЬ СПОРУ: Заявлено вимогу про визнання права Товариства з обмеженою відповідальністю торгово-виробничої фірми "Жако" на розробку проекту відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0, 1333 га для будівництва торгово-офісного комплексу з приміщенням побутового та сервісного обслуговування населення на розі вул. Гетьмана Сагайдачного-Надрічної у м. Івано-Франківську.

         В судовому засіданні 03.06.08 року оголошувалась перерва до 10.06.08 року. Про дату, час та місце слухання справи  сторони були повідомлені належним чином.

          Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задоволити. В обгрунтування заявлених позовних вимог представник позивача зазначив наступне.

          У відповідності до рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №  93  від 28.02.06 року  ТзОВ торгово-виробничої фірми  "Жако"  надано дозвіл на проведення проектно-пошукових робіт (дозвіл на збір матеріалів погодження місця розташування земельної ділянки) для  будівництва  торгово-офісного комплексу з приміщенням побутового та сервісного обслуговування населення на розі вул. Гетьмана Сагайдачного-Надрічної.

          Представник позивача зазначив, що на виконання п. 4 названого рішення ТзОВ торгово-виробничої фірми  "Жако" виконано проектно-пошукові роботи у встановлений термін, укладено договори про пайову участь забудівника у розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста від 04.08.06 року № 288, № 289, суми пайової участі згідно названих договорів позивачем оплачено. Отримано технічні умови на водопостачання та водовідведення.

          Виходячи із ст. 123, 124, 151 Земельного кодексу України 21.09.06 року, позивач, виконавши проектно-пошукові роботи в повному обсязі та отримавши усі необхідні  матеріали погодження місця розташування земельної ділянки,  через дозвільний центр звернувся до Івано-Франківської міської ради із клопотанням про затвердження матеріалів попереднього погодження місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. До вказаного клопотання  було додано копії всіх необхідних висновків та заключень компетентних органів.

        Представник позивача зазначив, що виконавчий комітет Івано-Франківської  міської  ради  повідомленням № 3428 від 28.12.06 року необгрунтовано відмовив ТзОВ торгово-виробничої фірми  "Жако" у задоволенні клопотання.

          Представник відповідача    Івано-Франківської міської ради позовні вимоги заперечив та просив суд в їх задоволенні відмовити.  В обгрунтування заявлених заперечень представник відповідача   вказав наступне.  

Відповідно до рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 28.02.06 року № 93 позивачу дозволено проведення проектно-пошукових робіт, що дозволяє позивачу здійснювати заходи стосовно погодження вибору земельної ділянки для розміщення об'єктів та погодження місць розташування об'єктів.

          Зазначена процедура регламентована ст. 151 ЗК України та Порядком вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затвердженим постановою Кабінету  Міністрів України N 427 від 31.03.2004 року.

     На сесію Івано-Франківської міської ради питання щодо затвердження проекту землеустрою  щодо відведення земельної ділянки для будівництва торгово-офісного комплексу з приміщеннями побутового та сервісного обслуговування населення на розі вул. Г. Сагайдачного-Надрічної у м. Івано-Франківську  виносилось, однак  при голосуванні вказане питання не набрало необхідної  для  прийняття позитивного рішення кількості голосів депутатського корпусу.

Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин відповідно до закону.

Згідно ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень міських рад в галузі земельних відносин належить розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

          Представник відповідача вказав,  що не підлягають  задоволенню вимоги позивача щодо затвердження матеріалів попереднього погодження місця розташування об'єкта та надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, оскільки вирішення вказаних питань належить до виключної компетенції міської ради, а тому суд не вправі встановлювати зазначені факти.

Відповідно до ч. 16 ст. 151 ЗК України у разі відмови власника землі або землекористувача, сільської, селищної, міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта ці питання вирішуються у судовому порядку.

Згідно ч. 17 ст. 151 ЗК України у разі задоволення позову щодо оскарження відмови власника землі або землекористувача, сільської, селищної міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта,  рішення суду є підставою для розробки проекту відведення земельної ділянки.

          Позивачем не оспорювалось в судовому порядку відмова Івано-Франківської міської ради у погодженні місця розташування об'єкта.

          Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив, що  відповідно до рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №  93  від 28.02.06 року  ТзОВ торгово-виробничої фірми  "Жако"  надано дозвіл на проведення проектно-пошукових робіт (дозвіл на збір матеріалів погодження місця розташування земельної ділянки) для  будівництва  торгово-офісного комплексу з приміщенням побутового та сервісного обслуговування населення на розі вул. Гетьмана Сагайдачного-Надрічної при умові укладення  угоди з виконавчим комітетом міської ради про участь у соціально-економічному розвитку міста.

          На виконання пункту 4 вищевказаного рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради № 93 від 28.02.06 року  ТзОВ торгово-виробничої фірми "Жако" виконано проектно-пошукові роботи у встановлений термін, укладено договори про пайову участь забудівника у розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста від 04.08.06 року № 288, № 289. Отримано технічні умови № 500 від 10.08.06 року  на підключення торгово-офісного комплексу з приміщеннями побутового та сервісного обслуговування населення ( три поверхи) до систем водопроводу та каналізації  м. Івано-Франківська.

          ТзОВ торгово-виробничої фірми  "Жако" проведено всі роботи зі  збору матеріалів погодження місця розташування земельної ділянки з метою будівництва  і  21.09.06 року подано клопотання через дозвільний центр  до Івано-Франківської міської ради   про затвердження матеріалів попереднього погодження місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

          Листом № 3428 від 28.12.06 року  виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради повідомив позивача ТзОВ торгово-виробничої фірми "Жако", що  питання погодження місця розташування земельної ділянки орієнтовною площею 0, 1333 га на розі вул. Г. Сагайдачного-Надрічної для будівництва торгово-офісного комплексу з приміщеннями побутового та сервісного обслуговування населення було предметом розгляду пленарного засідання Х сесії V демократичного скликання Івано-Франківської міської ради, яке відбулось 07.12.06 року. Однак, при голосуванні вказане питання не набрало необхідної для прийняття позитивного рішення кількості голосів депутатського коропусу.

          Порядком вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 427 від 31 березня 2004 року визначено  механізм вибору юридичними особами земельних ділянок для розміщення об'єктів.  Вибір   земельних   ділянок   проводиться    до    початку проектування об'єктів.

ТзОВ торгово-виробничої фірми "Жако" виконано  всі роботи із попереднього погодження та отримано:

-     погодження управління земельних ресурсів - висновок № 1-24/1004 від 15.05.06 року;

-   погодження управління архітектури і містобудування - висновок № 2/3-3/778 від 30.03.06 року;

-    погодження управління   культури - висновок №  488/1-7   від 25.05.06 року;

-     погодження Головного державного санітарного лікаря м.  Івано-Франківська –висновок  № 299  від 22.08.06 року;

-    погодження ДУ екології та природних ресурсів  в Івано-Франківській області МОНПС України  - висновок № 13-7/3099  від 11.09.06 року;

-    погодження генплану забудови території - згода головного архітектора міста Івано-Франківська.

          Суд дослідив вищевказані докази  та встановив, що висновки всіх служб є позитивними, оформленими відповідно до вимог законодавства.                                                                                  Порядком вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 427 від 31 березня 2004 року визначено, що з метою проведення таких робіт проводиться комісійна робота , кінцевим результатом якої є акт.

Пунктом   7  вищевквазаного Порядку встановлює, що  акт  вибору  земельних  ділянок  для  розміщення  об'єктів підписується головою і членами комісії, скріплюється печатками і разом з матеріалами, що використовувалися під час його складання, передається юридичній особі для подання до сільської, селищної, міської ради, районної, Київської чи Севастопольської міської держадміністрації з метою прийняття відповідного рішення.

В матеріалах справи наявний акт вибору земельної ділянки для будівництва торгово-офісного комплексу з приміщеннями побутового та сервісного обслуговування населення на розі вул. Г. Сагайдачного-Надрічної, в  м. Івано-Франківську,  який  підписаний всіма членами комісії та скріплений печаткою.

          За наведених обставин суд дійшов висновку,  що у відповідача відсутні будь-які підстави для відмови в затверджені матеріалів погодження місця розташування об'єкта та в наданні згоди на складання проекту відведення земельної ділянки.

          Відповідно до п. 3 ст. 124  Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.

          Пункт 3 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 677 від 26 травня 2004 року вказує, що проект  відведення  земельної  ділянки  розробляється   на підставі     рішення сільської,    селищної,   міської   ради,   районної, Київської або Севастопольської міської держадміністрації, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок або на підставі судового рішення.

          Проект відведення земельної ділянки складається після подання всіх визначених чинним законодавстом  документів щодо попереднього погодження місця розташування об»єкту і затверджується в установленому порядку після погодження його власником землі або землекористувачем та отримання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи.

          Пункти 3, 5 ст. 123  Земельного кодексу України вказують, що юридична особа,  зацікавлена в одержанні земельної ділянки у  постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.  Відповідна  районна  державна  адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.

Однак, всупереч вимогам  земельного законодавства відповідачем не прийнято рішення  по суті розгляду.

Ст. 19 Конституції України вказує, що правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що  не передбачено  законодавством.    Органи державної влади та  органи  місцевого  самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти  лише  на  підставі,  в  межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією  та  законами України.

       Відповідно до ст. 70  Закону  України "Про землеустрій" спори, що  виникають при здійсненні землеустрою,  вирішуються судом.

            Відповідно до п. 16 ст. 151 Земельного кодексу України у  разі  відмови  власника  землі  або  землекористувача, сільської, селищної, міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта ці питання вирішуються у судовому порядку.

Відповідно до п. 17  ст.   151 Земельного кодексу України у  разі  задоволення  позову  щодо   оскарження   відмови власника землі або землекористувача, сільської, селищної міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта рішення суду є підставою для розробки проекту відведення земельної ділянки.

За наведених обставин суд дійшов висновку про порушення прав позивача, а отже, обгрунтованість позовних вимог. Позов підлягає задоволенню.

          Щодо заперечень відповідача, то слід зазначити наступне.

          Статя 2 Закону України “Про судоустрій України” встановлює, що суд, здійснюючи правосуддя, на засадах верховенства права забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, інтересів суспільства і держави.

          Відповідно до частини першої ст. 6 Закону України “Про судоустрій України” усім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав, свобод і законних інтересів незалежним і неупередженим судом, утвореним відповідно до закону.

          Згідно з п. 5 частини першої ст. 3 Цивільного кодексу України  однією з основних засад цивільного законодавства є судовий захист цивільного права та інтересу.

          Частина перша ст. 16 Цивільного кодексу України  передбачає, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового  права та інтересу.

          Таким чином, звернення особи до суду за захистом своїх прав, свобод і законних інтересів гарантовано законодавством України .

          При цьому, частиною 3 ст.16 Цивільного кодексу України , передбачається,  що суд при дослідженні і встановленні дійсних обставин справи може відмовити особі(позивачу) у захисті , не застосовуючи  жоден із перерахованих у вказаній нормі способів, у випадку зловживання своїми правами.

          Відповідачем  не доведено жодної  із визначених ст. 13 Цивільного кодексу України  форм зловживання правом, яке вчинено б позивачем.

          Натомість, саме недотримання відповідачем норм Конституції України , Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та норм земельного законодавства призвело до порушення прав позивача.

          За наведених обставин  заперечення відповідача безпідставні.

          Судові витрати відповідно до вимог ст. 49 ГПК України слід відшкодувати позивачу з відповідача.

          

          Керуючись ст.  19, 124 Конституції України, ст. 123, 124, 151 Земельного  кодексу України,  ст. 70  Закону  України "Про землеустрій",  Порядком  розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 677 від 26 травня 2004 року , Порядком вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затвердженим постановою Кабінету  Міністрів України N 427 від 31.03.2004 року,  ст.  49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

позов задоволити.

         Визнати право Товариства з обмеженою відповідальністю торгово-виробничої фірми "Жако", вул. В.Стуса, 17-а, м. Івано-Франківськ,76000  ( код 22193666)  на розробку проекту відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0, 1333 га для будівництва торгово-офісного комплексу з приміщенням побутового та сервісного обслуговування населення на розі вул. Гетьмана Сагайдачного-Надрічної у м. Івано-Франківську.

Стягнути з відповідача  Івано-Франківської міської ради, вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76000 на користь позивача Товариства з обмеженою відповідальністю торгово-виробничої фірми "Жако", вул. В.Стуса, 17-а, м. Івано-Франківськ,76000  ( код 22193666): 85 грн. - витрат по сплаті державного мита та 118 грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Наказ видати позивачу після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

 

Суддя                                                            Фанда Оксана Михайлівна

                                        рішення виготовлено та підписано 18.06.08 року                    

Виготовлено в АС "Діловодство суду"  Олейняш  Е.М.

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення13.06.2008
Оприлюднено04.07.2008
Номер документу1777265
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/55

Ухвала від 20.02.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Чернова Оксана Володимирівна

Ухвала від 07.02.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Чернова Оксана Володимирівна

Ухвала від 28.01.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Чернова Оксана Володимирівна

Ухвала від 09.06.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Чернова Оксана Володимирівна

Ухвала від 27.05.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Чернова Оксана Володимирівна

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Коваленко Олександр Вікторович

Ухвала від 12.10.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Коваленко Олександр Вікторович

Постанова від 16.03.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 24.07.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

Ухвала від 09.07.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні