КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 липня 2011 року 1554/11/1070
Київський окружний адмі ністративний суд в складі:
головуючого - судді Щавінс ького В.Р. при секретарі судов ого засідання - Талалакіну С .М.
за участю представників ст орін, розглянувши у відкрито му судовому засіданні у м. Киє ві адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „ОТВАГ ГАЗ 3”
до Державної п одаткової інспекції у Балакл авському районі м. Севастопо ля
про скасува ння податкових повідомлень-р ішень №0001581503/0 від 22.07.2010 р., №№0001581503/1 від 12.10.2010 р., №№0001581503/2 від 21.12.2010 р.,-
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ОТВАГ ГАЗ 3» звернулося до суду з позово м про скасування податкових повідомлень- рішень Держав ної податкової інспекції у Б алаклавському районі м. Сева стополя № 0001581503/0 від 22.07.2010 р., № 0001581503/1 в ід 12.10.2010 р., № 0001581503/2 від 21.12.2010 р. про виз начення Товариству з обмежен ою відповідальністю «ОТВАГ Г АЗ 3» (код ЄДРПОУ 30700437) суми подат кового зобов' язання (з урах уванням штрафних (фінансових ) санкцій) за платежем - орендн а плата у розмірі 596 592,66 грн., з як их основний платіж 397 728,44 грн., шт рафні (фінансові) санкції 198 864,22 грн.
Свої вимоги позивач обґрун товує тим, що у відповідача бу ли відсутні підстави для зас тосування для розрахунку річ ної орендної плати нормативн ої грошової оцінки у розмірі 6 895 350,00 грн. згідно виписки від 13. 02.2006 р. р. № 2007/1. Також вказує, що у ві дповідача відсутня компетен ція здійснювати контроль та перевірку виконання позивач ем умов договору оренди земе льної ділянки стосовно дотри мання строків забудови земел ьної ділянки площею 2,0 га. для б удівництва та обслуговуванн я ресторану з готелем, який зн аходиться в районі 34,5 км. автош ляху «Севастополь-Ялта», та з астосовувати до орендаря за порушення вказаних строків в ідповідальність, передбачен у пунктом 4.7. договору оренди з емельної ділянки.
У зв' язку з цим позивач вва жає, що вказані податкові пов ідомлення - рішення є незак онними та порушують норми за конодавства України.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтвердив о бставини викладені у позовні й заяві та просив позов задов ольнити.
Відповідач - ДПІ у Балакла вському районі м. Севастопол ь проти позову заперечував. В обґрунтування своєї правово ї позиції вказує, що 07.07.2010 р. ДПІ у Балаклавському районі м. Сев астополя проведена невиїзна документальна перевірка поз ивача з питань повноти та сво єчасності нарахування оренд ної плати на земельні ділянк и державної та комунальної в ласності за період з листопа да 2008 р. по травень 2010 р., про що ск ладений акт від 07.07.2010 р. за №102/330/1503/30 700437.
Перевіркою встановлено по рушення ст. 13 Закону Украї ни „Про оренду землі” від 06.10.1998 р. №161-ХІV (далі - Закон №161-ХІ V), що полягало у заниженні оре ндної плати за землю всього н а суму 397728,44 грн.
За результатами перевірки інспекцією прийнято оскаржу вані податкові повідомлення -рішення.
Відповідач вважає, що з 19.11.2008 р . підприємством для розрахун ку орендної плати за землю ма ло застосуватися нормативна грошова оцінка на наступний період (після закінчення пер іоду будівництва) із застосу ванням корегувального коефі цієнту 2.
В судовому засіданні предс тавник відповідача заперечу вав проти позову та просив ві дмовити в його задоволенні.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд вважає, що позов п ідлягає задоволенню з наступ них підстав.
Судом встановлено, що 07.07.2010 р. Д ПІ у Балаклавському районі м . Севастополя проведено неви їзну документальну перевірк у ТОВ «ОТВАГ ГАЗ 3» з питання п овноти та своєчасності нарах ування орендної плати за зем ельні ділянки державної та к омунальної власності за пері од з листопада 2008 р. по травень 2010 р. (включно) за результатами якої складено Акт перевірки № 102/330/1503/30700437 від 07.07.2010 р. (далі - Акт п еревірки).
Перевіркою виявлено, що поз ивачем на порушення ст. 13 Зак ону №161-ХІV ТОВ «ОТВАГ ГАЗ 3» за нижено орендну плату за земе льні ділянки державної та ко мунальної власності на 397 728,44 гр н. (у тому числі листопад-груде нь 2008 року - на 44 657,05 грн., за 2009 рік - на 244 975,79 грн., за січень, лютий , березень, квітень, травень 2010 року - на 108 095,60 грн.).
В подальшому, на підставі Ак ту перевірки, підпункту «б» п ункту 4.2.2. статті 4, підпункту 17.1.3. пункту 17.1. ст. 17 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» №2181- ІІІ (далі - Закон №2181-ІІІ) Д ПІ у Балаклавському районі м . Севастополя прийняла подат кові повідомлення-рішення ві д 22.07.2010 № 0001581503/0, від 12.10.2010 № 0001581503/1, від 21.12.201 0 № 1581503/2 про визначення ТОВ «ОТВ АГ ГАЗ 3» податкового зобов' язання за платежем - орендна п лата у розмірі 596 592,66 грн., з яких основний платіж 397 728,44 грн. та шт рафні (фінансові) санкції 198 864,22 грн.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Частиною третьою ст. 2 КАС Ук раїни визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій ч и бездіяльності суб'єктів вл адних повноважень адміністр ативні суди перевіряють, чи п рийняті (вчинені) вони: 1) на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України ; 2) з використанням повноважен ня з метою, з якою це повноваже ння надано; 3) обґрунтовано, то бто з урахуванням усіх обста вин, що мають значення для при йняття рішення (вчинення дії ); 4) безсторонньо (неупереджен о); 5) добросовісно; 6) розсудливо ; 7) з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); 9) з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; 10) своєчасно, тобто протяго м розумного строку.
З огляду на положення п.п. 2.1.4. п. 2.1., п.п. 2.2.1. п. 2.2. ст. 2 Закону №2181 -ІІІ, компетенція податковог о органу як контролюючого ор гану полягає у здійсненні пе ревірки своєчасності, достов ірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів (о бов'язкових платежів).
Пунктом 8 ч.1 ст. 14 Закону У країни «Про систему оподатку вання» орендну плату за земе льні ділянки державної і ком унальної власності віднесен о до загальнодержавних подат ків і збори (обов'язкових плат ежів).
Відповідно до ст. 27 Закону України «Про плату за землю », контроль за правильністю о бчислення і справляння оренд ної плати за земельні ділянк и державної та комунальної в ласності здійснюється орган ами державної податкової слу жби.
Таким чином, з огляду на вищ евикладене, до повноважень п одаткового органу належить перевірка платника податку на предмет правильності обчи слення і правильності сплати орендної плати за земельну д ілянку державної та комуналь ної власності.
В ст. 14 Закону України «П ро плату за землю» вказано, що платники орендної плати за з емельні ділянки державної аб о комунальної власності (крі м громадян) самостійно обчис люють суму орендної плати що року за станом на 1 січня і до 1 л ютого поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою центральним податко вим органом, з розбивкою річн ої суми рівними частками за м ісяцями. Подання такої декла рації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларац ій. Платник податків має прав о подавати щомісячно нову зв ітну податкову декларацію, щ о не звільняє його від обов'яз ку подання податкової деклар ації до 1 лютого поточного рок у.
Згідно ст. 17 Закону Украї ни «Про плату за землю», подат кове зобов'язання по орендні й платі за землі державної та комунальної власності, визн ачене у податковій деклараці ї на поточний рік, сплачуєтьс я рівними частками землекори стувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земель ної ділянки за базовий подат ковий (звітний) період, який до рівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календа рних днів, наступних за остан нім календарним днем звітног о (податкового) місяця. Податк ове зобов'язання по орендній платі за землі державної та к омунальної власності, визнач ене у новій звітній податков ій декларації, сплачується з емлекористувачами земельни х ділянок за місцезнаходженн ям земельної ділянки за базо вий податковий (звітний) пері од, який дорівнює календарно му місяцю, щомісячно протяго м 30 календарних днів, наступни х за останнім календарним дн ем звітного (податкового) міс яця.
З Акту перевірки вбачаєтьс я, що позивачем було надано до ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя: податкову дек ларацію орендної плати за зе мельні ділянки державної та комунальної форми власності на 2008 р. від 31.01.2008 р. № 810; уточнену по даткову декларацію орендної плати за земельні ділянки де ржавної та комунальної форми власності на 2009 р. від 18.02.2009 р. № 1472; у точнену податкову деклараці ю орендної плати за земельні ділянки державної та комуна льної форми власності на 2010 р. в ід 01.03.2010 р. № 2501.
Згідно вказаних вище подат кових декларацій ТОВ «ОТВАГ ГАЗ 3» було самостійно обчисл ено суму орендної плати: за ли стопад-грудень 2008 р. у розмірі 7 088,42 грн.; за 2009 р. у розмірі 247975,79 грн.; за січень-травень 2010 р. у розмі рі 108095,55 грн.
Актом перевірки та наявним у матеріалах справи листом С евастопольської міської рад и від 15.06.2010 р. № 03-15/25 підтверджуєть ся, що відповідач дійшов висн овку про те, що розмір орендно ї плати повинен складати: за л истопад-грудень 2008 р. - 51 745,47 грн .; за 2009 р. - 489 951,58 грн.; за січень-тр авень 2010 р. - 216 191,13 грн.
В ст. 13 Закону України «П ро плату за землю» зазначено , що підставою для нарахуванн я орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у держ авній або комунальній власно сті, є договір оренди такої зе мельної ділянки.
Відповідно до ст. 13 Закону Закон №161-ХІV, договір оренди землі - це договір, за яким оре ндодавець зобов'язаний за пл ату передати орендареві земе льну ділянку у володіння і ко ристування на певний строк, а орендар зобов'язаний викори стовувати земельну ділянку в ідповідно до умов договору т а вимог земельного законодав ства.
Частиною 1 ст. 2 Закону Зако н №161-ХІV передбачено, що відн осини, пов'язані з орендою зем лі, регулюються Земельним ко дексом України, Цивільним ко дексом України, цим Законом , законами України, іншими н ормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них , а також договором оренди зем лі.
Як свідчать матеріали спра ви, на підставі рішення Севас топольської міської ради від 26.05.2004 № 2035 між Севастопольською міською радою (орендодавець) та ТОВ «ОТВАГ ГАЗ 3» (орендар) б уло укладено договір оренди земельної ділянки від 17.11.2004, зар еєстрований у Книзі записів державної реєстрації оренди землі (номенклатурний № 4-М-01) 22.1 1.2004 за № 357 (далі - Договір оренд и), відповідно до умов якого ор ендодавець надає, а орендар п риймає у строкове платне кор истування земельну ділянку, на якій відсутні об' єкти не рухомого майна, для будівниц тва та обслуговування рестор ану з готелем, який знаходить ся в районі 34,5 км автошляху «Се вастополь-Ялта».
У відповідності до пункту 2. 1. Договору оренди, в оренду пе редається земельна ділянка п лощею 2,0 га, в тому числі 1,5811 га із земель лісового фонду.
В пункті 5.2. Договору оренди п ередбачено цільове призначе ння земельної ділянки - будів ництво та обслуговування рес торану з готелем.
Відповідно до підпункту «г » пункту 9.2.2. Договору оренди з урахуванням змін, внесених д о цього пункту додатковою уг одою про внесення змін до дог овору оренди землі, що була ук ладена між Севастопольською міською радою та ТОВ «ОТВАГ Г АЗ 3» 09.07.2007 та зареєстрована у Се вастопольській міській філі ї ДП «Центр державного земел ьного кадастру при Державном у комітеті земельних ресурса х», про що у Державному реєстр і земель вчинено запис від 14.08.2 007 за № 357/22.11.04 (далі - Додаткова уг ода), орендар зобов' язаний п очати освоєння земельної діл янки і закінчити будівництво згідно передбаченого у пунк ті 5.2. цільового призначення - протягом чотирьох років з мо менту підписання акта прийма ння - передачі земельної ді лянки. При цьому, якщо в належн им чином затвердженій проект ній документації передбачає ться інший строк будівництва , то за клопотанням орендаря в договір вносяться відповідн і зміни в частині збільшення цього строку.
Як вбачається з матеріалів акт приймання - передачі зе мельної ділянки було підписа но між орендодавцем і оренда рем 19.11.2004 р.
Отже, з огляду на вказані ви ще умови Договору оренди, оре ндар зобов' язаний закінчит и будівництво ресторану з го телем до 19.11.2008р.
Відповідно до ч.1 ст. 36 Закон у Закон №161-ХІV, у разі невикон ання зобов'язань за договоро м оренди землі сторони несут ь відповідальність згідно із законом та договором.
Згідно ст. 610 Цивільного коде ксу України, невиконання зоб ов' язання або виконання з п орушенням умов, визначених з містом зобов'язання (неналеж не виконання), є порушенням зо бов'язання. У разі порушення з обов'язання настають правові наслідки, встановлені догов ором або законом, зокрема: 1) пр ипинення зобов'язання внаслі док односторонньої відмови в ід зобов'язання, якщо це встан овлено договором або законом , або розірвання договору; 2) зм іна умов зобов'язання; 3) сплат а неустойки; 4) відшкодування з битків та моральної шкоди.
В пункті 4.7. Договору оренди з азначено, що у разі порушення , передбачених цим договором , строків забудови орендован ої земельної ділянки, розмір орендної плати підлягає кор ектуванню шляхом збільшення орендної ставки на поправоч ний коефіцієнт 2, визначений з гідно Методики, який застосо вується до моменту введення в експлуатацію об' єкта капі тального будівництва, передб ачено цим договором, але не бі льше 10 % нормативної грошової оцінки.
Таким чином, з вищевикладен ого вбачається, що пунктом 4.7. Д оговору оренди передбачено в ідповідальність орендаря за порушення строків забудови орендованої земельної ділян ки.
Згідно пункту 9.1.1. Договору о ренди, право вимагати від оре ндаря використовувати земел ьну ділянку за цільовим приз наченням надано орендодавцю .
Як було вище зазначено судо м, контрольна функція податк ового органу полягає у перев ірці платника податку саме н а предмет правильності обчис лення і правильності сплати орендної плати за земельну д ілянку державної та комуналь ної власності, тому з урахува нням положень п.п. 2.1.4. п. 2.1., п.п. 2.2.1. п . 2.2. ст. 2 Закону №2181-ІІІ та ст. 2 7 Закону України «Про плат у за землю» податковий орган не має права перевіряти орен даря на предмет виконання ни м умов договору оренди щодо с воєчасного завершення будів ництва на орендованій земель ній ділянці.
Отже, з урахуванням вищевик ладеного, суд дійшов висновк у про те, що застосування до ТО В «ОТВАГ ГАЗ 3» відповідально сті за порушення умов Догово ру оренди шляхом збільшення орендної ставки у два рази зд ійснено відповідачем з перев ищенням повноважень, оскільк и зазначене порушення строкі в забудови земельної ділянки відноситься до сфери цивіль них відносин між орендодавце м і орендарем.
Крім того, згідно ст. 19 Зако ну України «Про плату за зе млю», розмір, умови і строки вн есення орендної плати за зем лю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і ор ендарем (крім строків внесен ня орендної плати за земельн і ділянки державної та комун альної власності).
У відповідності до ст. 21 За кону Закон №161-ХІV, орендна пл ата за землю - це платіж, який о рендар вносить орендодавцев і за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і стро ки внесення орендної плати з а землю встановлюються за зг одою сторін у договорі оренд и. Обчислення розміру орендн ої плати за землю здійснюєть ся з урахуванням індексів ін фляції, якщо інше не передбач ено договором оренди.
Статтею 2 Закону Україн и «Про плату за землю» передб ачено, що розмір орендної пла ти визначається залежно від грошової оцінки земель.
Згідно ст.1 Закону Украї ни «Про плату за землю», грошо ва оцінка - капіталізований р ентний доход із земельної ді лянки.
У відповідності до ст.ст. 23, 24 Закону України «Про плат у за землю», грошова оцінка зе мельної ділянки проводиться Державним комітетом України по земельних ресурсах за мет одикою, затвердженою Кабінет ом Міністрів України. Грошов а оцінка земельної ділянки щ ороку станом на 1 січня уточню ється на коефіцієнт індексац ії, порядок проведення якої з атверджується Кабінетом Мін істрів України. Грошова оцін ка землі застосовується для економічного регулювання зе мельних відносин при укладан ні цивільно-правових угод, пе редбачених законодавством У країни.
Частиною п' ятою ст. 5 та ч.1 с т. 13 Закону України «Про оц інку земель» передбачено вик ористання нормативної грошо вої оцінки земельних ділянок для визначення розміру орен дної плати за земельні ділян ки державної та комунальної власності.
Відповідно до ч.2 ст. 20 Закон у України «Про оцінку земел ь», дані про нормативну грошо ву оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витя г з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
В матеріалах справи наявні : виписка з технічної докумен тації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки ві д 13.02.2006 р. № 2006/1, видана Севастопол ьським міським управлінням з емельних ресурсів, в якій заз начено грошову оцінку земель ної ділянки площею 20 000 кв.м., що розташована в районі 34,5 км авт ошляху «Севастополь-Ялта» у Балаклавському районі м. Сев астополя, у розмірі 1 379 070 грн. із коефіцієнтом функціонально го використання 0,50 на період б удівництва до здачі об' єкта в експлуатацію; виписка з тех нічної документації з нормат ивної грошової оцінки земель ної ділянки від 13.02.2006 р. № 2007/1, вида на Севастопольським міським управлінням земельних ресур сів, в якій зазначено грошову оцінку земельної ділянки пл ощею 20 000 кв.м., що розташована в районі 34,5 км автошляху «Севас тополь-Ялта» у Балаклавськом у районі м. Севастополя, у розм ірі6 895 350 грн. із коефіцієнтом ф ункціонального використанн я 2,50.
Згідно пункту 21 Методики но рмативної грошової оцінки зе мель сільськогосподарськог о призначення та населених п унктів, затвердженої постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 23.03.1995 № 213, під час визначен ня нормативної грошової оцін ки земельної ділянки обов' я зково враховується коефіціє нт, який характеризує функці ональне використання земель ної ділянки (під житлову та г ромадську забудову, для пром исловості, транспорту тощо).
Коефіцієнти, які характери зують функціональне викорис тання земельної ділянки (Кф), в казані у додатку 1 (табл. 1.1.) до По рядку нормативної грошової о цінки земель сільськогоспод арського призначення та насе лених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурс ах, Міністерства аграрної по літики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господ арства України, Української академії аграрних наук від 27.0 1.2006 р. № 18/15/21/11, зареєстрованим в Мі ністерстві юстиції України 0 5.04.2006 р. за № 388/12262 (далі - Порядок).
Згідно пункту 3.1. Порядку, в о снові нормативної грошової о цінки земель населених пункт ів лежить капіталізація рент ного доходу, що отримується з алежно від місця розташуванн я населеного пункту в загаль нодержавній, регіональній і місцевій системах виробницт ва та розселення, облаштуван ня його території та якості з емель з урахуванням природно -кліматичних та інженерно-ге ологічних умов, архітектурно -ландшафтної та історико-кул ьтурної цінності, екологічно го стану, функціонального ви користання земель.
В пункті 3.5. Порядку зазначен о, що коефіцієнт, який характе ризує функціональне викорис тання земельної ділянки (Кф) (д одаток 1, табл. 1.1), ураховує відн осну прибутковість видів еко номічної діяльності, зокрема , у відповідності до Додатку 1 (табл. 1.1) Порядку, землі готелів та ресторанів є землями коме рційного використання та маю ть коефіцієнт функціонально го використання земельної ді лянки - 2,50; разом з тим, землі, з айняті поточним та відведені під майбутнє будівництво ві днесено за функціональним ви користанням до інших земель та визначено коефіцієнт їх в икористання - 0,50.
У пункті 2.3. Договору оренди з урахуванням змін внесених д о цього пункту Додатковою уг одою, передбачено, що нормати вна грошова оцінка земельної ділянки становить: а) на періо д будівництва, до здачі об' є кта в експлуатацію 1379070 грн., що п ідтверджується випискою із т ехнічної документації по нор мативній грошовій оцінці зем ельної ділянки № 2006/1, виданої С евастопольським міським упр авлінням земельних ресурсів 13.02.2006 р.; б) на наступний період 6895 350 грн., що підтверджується вип искою із технічної документа ції по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки № 2007 /1, виданої Севастопольським м іським управлінням земельни х ресурсів 13.02.2006 р..
Відповідно до пункту 4.2. Дого вору оренди з урахуванням зм ін, внесених до цього пункту Д одатковою угодою, величина р ічної орендної плати за кори стування земельною ділянкою згідно розрахунку становить : а) на період будівництва: 1379070 х 0,025 = 34476,75 грн.; б) на наступний пері од: 6895350 х 0,025 = 172383,75 грн.
При цьому, грошова оцінка зе мельної ділянки для періоду будівництва приймається до у ваги не довше, ніж протягом чо тирьох років від дати прийма ння - передачі земельної ді лянки. Грошова оцінка для нас тупного періоду приймається до уваги з моменту введення в експлуатацію об' єкта будів ництва, але не пізніше чотирь ох років від дати приймання - передачі земельної ділянки. У разі внесення змін до цього договору в частині збільшен ня строків будівництва відпо відні зміни вносяться також до пункту 4.2. договору.
Таким чином, із вказаних вищ е умов Договору оренди та вип исок з технічної документаці ї по нормативній грошовій оц інці земельної ділянки вбача ється, що на період будівницт ва і до здачі об' єкта в експл уатацію функціональне викор истання орендованої земельн ої ділянки має коефіцієнт 0,50 я к земельна ділянка зайнята п оточним та відведена під май бутнє будівництво, відповідн о, на наступний період - післ я закінчення будівництва і з дачі об' єкта в експлуатацію функціональне використання орендованої земельної ділян ки змінюється на комерційне із застосування коефіцієнту 2,50.
ДПІ у Балаклавському район і м. Севастополя не надала суд у докази введення позивачем після 19.11.2008 р. в експлуатацію го телю з рестораном, які повинн і бути збудовані на орендова ний земельній ділянці.
Підпунктом 4.4.1. п. 4.4. ст. 4 Зако ну №2181-ІІІ передбачено, що у р азі коли норма закону чи іншо го нормативно-правового акта , виданого на підставі закону , або коли норми різних законі в чи різних нормативно-право вих актів припускають неодно значне (множинне) трактуванн я прав та обов'язків платникі в податків або контролюючих органів, внаслідок чого є мож ливість прийняти рішення на користь як платника податків , так і контролюючого органу, р ішення приймається на корист ь платника податків. Аналогі чне положення вказане у п. 56.21. с т. 56 Податкового кодексу Украї ни.
З урахуванням вказаних вищ е обставин, суд дійшов виснов ку про відсутність комерційн ого використання позивачем з азначеної земельної ділянки після 19.11.2008 р. та про відсутніст ь підстав для застосування д ля розрахунку річної орендно ї плати нормативної грошової оцінки у розмірі 6895350,00 грн., зазн аченої у виписці із технічно ї документації по нормативні й грошовій оцінці земельної ділянки № 2007/1 із встановленим к оефіцієнтом функціональног о використання 2,50.
Відповідно до пункту 5.1. стат ті 5 Закону №2181-ІІІ, податко ве зобов'язання, самостійно в изначене платником податків у податковій декларації, вва жається узгодженим з дня под ання такої податкової деклар ації. Зазначене податкове зо бов'язання не може бути оскар жене платником податків в ад міністративному або судовом у порядку. Якщо у майбутніх по даткових періодах (з урахува нням строків давності, визна чених статтею 15 цього Закон у) платник податків самості йно виявляє помилки у показн иках раніше поданої податков ої декларації, такий платник податків має право надати ут очнюючий розрахунок.
Пунктом 50.1. статті 50 Податков ого кодексу України визначен о, якщо у майбутніх податкови х періодах (з урахуванням стр оків давності, визначених ст аттею 102 цього Кодексу) платни к податків самостійно виявля є помилки, що містяться у рані ше поданій ним податковій де кларації, він зобов'язаний на діслати уточнюючий розрахун ок до такої податкової декла рації за формою чинного на ча с подання уточнюючого розрах унку.
Згідно п.п. 4.1.2. п. 4.1. ст. 4 Закону №2181-ІІІ та п. 49.8. ст. 49 Податковог о кодексу України, прийняття податкової декларації є обо в'язком органу державної под аткової служби.
18.03.2011 р. ТОВ «ОТВАГ ГАЗ 3» надіс лало відповідачу уточнюючу п одаткову декларацію з плати за землю (земельний податок т а/або орендна плата за земель ні ділянки державної та кому нальної власності), якою було збільшено податкові зобов' язання зі сплати орендної пл ати за вказану вище земельну ділянку за листопад-грудень 2008 року на 3 3307,93 грн. (відповідно с ума обчисленої позивачем оре ндної плати за листопад-груд ень 2008 року становить 10 396,35 грн.); у точнюючу податкову декларац ію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державн ої та комунальної власності) , якою було зменшено податков і зобов' язання зі сплати ор ендної плати за вказану вище земельну ділянку на 2009 рік на 1 63 317,23 грн. (відповідно сума обчи сленої позивачем орендної пл ати на 2009 рік становить 81 658,56 грн .); уточнюючу податкову деклар ацію з плати за землю (земельн ий податок та/або орендна пла та за земельні ділянки держа вної та комунальної власност і), якою було зменшено податко ві зобов' язання зі 72 063,70 грн. (в ідповідно сума обчисленої по зивачем орендної плати за сі чень-травень 2010 року становит ь 336 031,85 грн.).
Матеріалами справи підтве рджується, що вищезазначені уточнюючі податкові деклара ції з плати за землю (земельни й податок та/або орендна плат а за земельні ділянки держав ної та комунальної власності ) на 2008-2010 роки відповідач отрима в 22.03.2011.
Вище викладене спростовує висновки ДПІ у Балаклавсько му районі м. Севастополя про п орушення ТОВ «ОТВАГ ГАЗ 3» ст. 13 Закону №161-ХІV та свідчить про неправомірність донарах ування відповідачем орендно ї плати за листопад-грудень 200 8 року у сумі 44657,05 грн., за січень-г рудень 2009 р. у сумі 244975,79 грн. та за січень-травень 2010 р. у сумі 108095,60 г рн.
Таким чином, прийняття ДПІ у Балаклавському районі м. Сев астополя податкових повідом лень - рішень від 22.07.2010 р. № 0001581503/0, від 12.10.2010 р. № 0001581503/1, від 21.12.2010 р. № 0001581503/2 п ро визначення ТОВ «ОТВАГ ГАЗ 3» суми податкового зобов' я зання за платежем - орендна пл ата у розмірі 397 728,44 грн. є неправ омірним.
Пунктом 17.1. Закону №2181-ІІІ передбачено, що підставою дл я накладення на платника под атків штрафних санкцій є пор ушення податкового законода вства.
В статті 1 Закону №2181-ІІІ з азначено, що штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій су мі або у вигляді відсотків ві д суми податкового зобов'яза ння (без урахування пені та шт рафних санкцій), яка справляє ться з платника податків у зв 'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених в ідповідними законами.
Згідно частини другої стат ті 11 Закону України «Про с истему оподаткування», фінан сові санкції за наслідками д окументальних перевірок та р евізій, які здійснюються орг анами державної податкової с лужби України та іншими упов новаженими державними орган ами, застосовуються у розмір ах, передбачених законодавчи ми актами, чинними на день зав ершення таких перевірок або ревізій.
Як було вищевказано судом, п озивач не порушував вимоги п одаткового законодавства Ук раїни, що виключає наявність підстав для застосування шт рафних (фінансових) санкцій у сумі 198864,22 грн.
Керуючись ст.ст.9,69-71, 97,158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та с касувати податкові повідомл ення-рішення Державної подат кової інспекції у Балаклавсь кому районі міста Севастопол я №0001581503/0 від 22 липня 2010 року, №0001581503/1 в ід 12 жовтня 2010 року, №0001581503/2 від 21 гр удня 2010 року.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання апеляційної ск арги, якщо скаргу не було пода но в установлені строки. У раз і подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішення за наслідк ами апеляційного провадженн я.
Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст артивного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд протягом десяти днів з д ня її проголошення, а в разі пр оголошення лише вступної та резолютивної частини постан ови або прийняття постанови у письмовому провадженні - п ротягом десяти днів з дня отр имання її копії.
Суддя Щавінський В. Р.
Постанова у повному обсязі виготовлена 02 серпня 2011 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2011 |
Оприлюднено | 22.08.2011 |
Номер документу | 17772876 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні