Постанова
від 29.06.2011 по справі 2а-4278/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 червня 2011 року Справа № 2а-4278/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

Судді: Щипачової Г.Є.,.

при секретарі: Л ихоліт Ю.С.

за участю сторін:

представника позивача: Ліхачової Д.В.;

представник відповідача: не з' явився.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Державної пода ткової інспекції в Жовтневом у районі у м. Луганську до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Редар-Ленд» про стя гнення заборгованості перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 151,00 грн..,-

В С Т А Н О В И В:

25 травня 2011 року на адресу Луг анського окружного адмініст ративного суду надійшов адмі ністративний позов Державно ї податкової інспекції в Жов тневому районі у м. Луганську до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Редар-Ленд» про стягнення заборгованост і перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 151,00 грн .

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідач - Товариство з обме женою відповідальністю «Ред ар-Ленд», код ЄДРПРУ 36410094, зареєс троване як суб' єкт підприєм ницької діяльності виконавч им комітетом Луганської місь кої ради за №13821020000016168 від 03.04.2009 року . Місцезнаходження підприємс тва: місто Луганськ, кв. Волков а, буд. 28, кв. 3. Товариство пе ребуває на обліку як платник податків в ДПІ в Жовтневому р айоні у м. Луганську з 06.04.2009 року за №06925.

Заборгованість відповідач а перед бюджетом з податку на додану вартість за штрафним и санкціями складає 151,00 грн., що виникла на підставі прийнят ого податковим органом подат кового повідомлення - рішен ня від 12.07.2010 №0035131510/, винесеного на підставі акту перевірки від 25.05.2010 №812/160.

Позивачем з метою погашенн я податкового боргу здійснюв ались заходи передбачені зак онодавством, а саме 20.12.2010 відпов ідачу направлено першу подат кову вимогу за №1/978 від 16.12.2010 року , проте вказані заходи не дали позитивного результату. До ц ього часу суму податкового б оргу в добровільному порядку відповідачем сплачено не бу ло, у зв' язку з чим позивач пр осив задовольнити позовні ви моги.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, надав пояснення, аналогічн і викладеним у позові.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце судо вого розгляду справи повідом лений належним чином, заяву п ро визнання позовних вимог а бо заперечення на позовні ви моги на адресу суду не надісл ав.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд вирішує спр аву на основі наявних в матер іалах справи доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и подані суду письмові доказ и, оцінивши їх за своїм внутрі шнім переконанням, що ґрунту ється на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у суд овому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд п риходить до наступного.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Відповідно до частини 1 стат ті 2 КАС України основним завд анням адміністративного суд очинства є захист прав, свобо д та інтересів фізичних осіб , прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правов их відносин від порушень з бо ку органів державної влади, о рганів місцевого самоврядув ання, їхніх посадових і служб ових осіб, інших суб' єктів п ри здійсненні ними управлінс ьких функцій на основі закон одавства, у тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні», завдання ми органів державної податко вої служби, зокрема, є здійсне ння контролю за додержанням податкового законодавства, п равильністю обчислення, повн отою і своєчасністю сплати д о бюджетів, державних цільов их фондів податків і зборів (о бов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, устан овлених законодавством.

Відповідно до пунктів 1, 2, 11 ст атті 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекці ї здійснюють контроль за сво єчасністю, достовірністю, по внотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів); забезпечують о блік платників податків, інш их платежів, правильність об числення і своєчасність надх одження цих податків, платеж ів, а також здійснюють реєстр ацію фізичних осіб - платникі в податків та інших обов'язко вих платежів; подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про визнання угод недійсним и і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за так ими угодами, а в інших випадка х - коштів, одержаних без устан овлених законом підстав, а та кож про стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» та Закон У країни «Про систему оподатку вання» втратили чинність.

Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини виникли до набр ання чинності Податковим Код ексом України, в даному випад ку слід застосовувати норми Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» та Закону України «П ро систему оподаткування», я кі були чинні на момент виник нення даних правовідносин.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону Україн и «Про систему оподаткування », податок на додану вартість , плата за землю, збір за забру днення навколишнього природ ного середовища належать до загальнодержавних і справля ються на всій території Укра їни.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 9 цього ж Закон у України встановлено, що пла тники податків і зборів (обов 'язкових платежів) зобов'язан і сплачувати належні суми по датків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені зако нами терміни.

Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » (далі - закон №2181), податкове зобов' язання, самостійно в изначене платником податків у податковій декларації, вва жається узгодженим з дня под ання такої податкової деклар ації.

Згідно з п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 закону № 2181, платник податків зобов' я заний самостійно сплатити су му податкового зобов' язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.

Згідно з п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону 218 1 податкове зобов' язання пл атника податків, нараховане контролюючим органом відпов ідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 ц ього Закону, вважається узго дженим у день отримання плат ником податків податкового п овідомлення, за винятком вип адків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до п.п.5.2.4 п.5.2 ст.5 За кону 2181 процедура адміністрат ивного оскарження закінчуєт ься:

останнім днем строку, перед баченого підпунктом 5.2.2 цього пункту для подання заяви про перегляд рішення контролююч ого органу, у разі коли така за ява не була подана у зазначен ий строк;

днем отримання платником п одатків рішення контролюючо го органу про повне задоволе ння скарги, викладеної у заяв і;

днем отримання платником п одатків рішення контролюючо го органу, що не підлягає пода льшому адміністративному ос карженню.

День закінчення процедури адміністративного оскаржен ня вважається днем узгодженн я податкового зобов' язання платника податків.

Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 За кону №2181 узгоджена сума подат кового зобов' язання, не спл ачена платником податків у с троки, визначені цією статте ю, визнається сумою податков ого боргу платника податків.

Згідно з п.п 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону № 2181 у разі коли платник податкі в не сплачує узгоджену суму п одаткового зобов' язання в у становлені строки, податкови й орган надсилає такому плат нику податків податкові вимо ги.

Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.

Податкові вимоги надсилаю ться:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу

Згідно статуту (а.с 6-7) та витя гу з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців (а.с 8-9) відп овідач - Товариство з обмеж еною відповідальністю «Реда р-Ленд» зареєстроване викона вчим комітетом Луганської мі ської ради 03.04.2009 року, ідентифік аційний код 36410094, реєстраційни й номер юридичної особи: 10043497352.

Відповідач з 06 квітня 2009 року перебуває на обліку за №06925 в Д ержавній податковій інспекц ії в Жовтневому районі у міст і Луганську, як платник подат ків (а.с. 12).

Сума податкового боргу з по датку на додану вартість під тверджується актом №812/160 від 25 т равня 2010 року (а.с. 15), податковим повідомленням рішенням №003513151 0/0 від 12 липня 2010 року (а.с.16), зворот ним боком облікової картки (а .с.32).

Позивачем на адресу відпов ідача, відповідно до Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» н адсилалась перша податкова в имога від 16.12.2010 року №1/978 (а.с.17), кон верт з якою повернувся до под аткового органу з позначкою за закінченням терміну збері гання у зв' язку з чим 03.02.2011 бул о складено довідку про невру чення податкової вимоги плат нику податку (зворотній бік а .с.17).

Зазначену податкову вимог у відповідачем оскаржено не було.

Оскільки податкове повідо млення-рішення та податкова вимога не були оскаржені та н а день подання адміністратив ного позову вважаються узгод женими та обов' язковими до сплати, позовні вимоги подат кового органу щодо стягнення податкового боргу шляхом зв ернення стягнення на кошти з рахунків платника є законни ми та обґрунтованими.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Подат кового кодексу джерелами пог ашення податкового боргу пла тника податків є будь-яке май но такого платника податків з урахуванням обмежень, визн ачених цим Кодексом, а також і ншими законодавчими актами.

Згідно з п. 95.1 ст .95 ПК України о рган державної податкової сл ужби здійснює за платника по датків і на користь держави з аходи щодо погашення податко вого боргу такого платника п одатків шляхом стягнення кош тів, які перебувають у його вл асності, а в разі їх недостатн ості - шляхом продажу майна та кого платника податків, яке п еребуває у податковій застав і.

Відповідно до п. 95.2 ст.95 ПК Укр аїни стягнення коштів та про даж майна платника податків провадяться не раніше ніж че рез 60 календарних днів з дня н адіслання такому платнику по даткової вимоги.

Згідно з п. 95.3 ст.95 ПК України с тягнення коштів з рахунків п латника податків у банках, об слуговуючих такого платника податків, здійснюється за рі шенням суду, яке направляєть ся до виконання органам держ авної податкової служби, у ро змірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України , а також те, що позивач відпов ідно до пункту 15 частини 1 стат ті 4 Декрету Кабінету Міністр ів України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державне мито» від спл ати державного мита (судовог о збору) звільнений, судові ви трати у цій справі не підляга ють стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких поз ивачем є суб' єкт владних по вноважень, а відповідачем - фі зична чи юридична особа, судо ві витрати, здійснені позива чем, з відповідача не стягуют ься.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Державної п одаткової інспекції в Жовтне вому районі у м. Луганську до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Редар-Ленд» про стягнення заборгованості пе ред бюджетом з податку на дод ану вартість у сумі 151,00 грн., зад овольнити повністю.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Редар-Ленд» (36410094, адреса: 91057, м . Луганськ, кв. Волкова, буд. 28 кв. 3) суму податкового боргу податку на додану вартість у розмірі 151,00 грн. (сто п' ятдеся т одна гривня 00 копійок) на р/р № 31119029700004, ГУДКУ у Луганській облас ті одержувач Державний бюдже т Жовтневого району код 24046538 МФ О 804013, код платежу 14010100, шляхом стя гнення коштів з рахунків пла тника податків у банках, обсл уговуючих такого платника по датків.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову в повному обсязі складено та підписано 04 липня 2011 року.

Суддя Г.Є. Щипачова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17773024
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4278/11/1270

Постанова від 29.06.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Г.Є. Щипачова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні