Категорія №5.1.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 серпня 2011 року Справа № 2а-5708/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
судді: Цицюри О.О.,
при секретарі: Бойко В.В.,
за участю сторін
представника позивача ОСОБА_1, дов. від 04.07.201 1
представника відповідача не прибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Поліресурс» до Дер жавного реєстратора виконав чого комітету Луганської міс ької ради про визнання проти правними дій щодо залишення без розгляду документів про проведення державної реєстр ації нової редакції статуту, зобов' язання провести держ авну реєстрацію нової редакц ії статуту, затвердженої ріш еннями загальних зборів учас ників від 16 травня 2011 року,
В С Т А Н О В И В:
05 липня 2011 року до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду надійшов адмініс тративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліресурс» до Державного реєстратора виконавчого ком ітету Луганської міської рад и про визнання протиправними дій щодо залишення без розгл яду документів про проведенн я державної реєстрації нової редакції статуту, зобов' яз ання провести державну реєст рацію нової редакції статуту , затвердженої рішеннями заг альних зборів учасників від 16 травня 2011 року.
В обґрунтування позо ву позивачем зазначено таке.
Товариство з обмежен ою відповідальністю «Поліре сурс» зареєстроване як суб' єкт господарювання - юридич на особа Виконавчим комітето м Луганської міської ради 01.04.19 97, реєстраційний запис №13821200000000978, код ЄДРПОУ 21799332, про що видане с відоцтво про державну реєстр ацію юридичної особи серії А 00№321890.
16 травня 2011 року рішенн ям загальних зборів учасникі в ТОВ «Поліресурс» було затв ерджено нову редакцію статут у ТОВ «Поліресурс». 24 червня 2011 року ТОВ «Поліресурс» надал о державному реєстратору Луг анської міської ради докумен ти для проведення реєстрацій ної дії внесення змін до уста новчих документів юридичної особи.
24 червня 2011 року ТОВ « Поліресурс» отримало від дер жавного реєстратора Лугансь кої міської ради відповідний опис прийнятих документів з відміткою про дату їх надход ження. Згідно опису від 24.05.2011 дл я проведення реєстраційної д ії «державна реєстрація змін до установчих документів юр идичної особи» ТОВ «Поліресу рс» було надано Державному р еєстратору Луганської міськ ої ради наступні документи:
- реєстраційна картка на про ведення державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів юридичної особи;
- статут;
- нова редакція установчих д окументів (два примірники)
- копія квитанції, виданої б анком;
- копія квитанції, виданої б анком (за публікацію);
- документ, що підтверджує п равомочність прийняття ріше ння про внесення змін до уста новчих документів;
- опис вкладення.
24 червня 2011 року ТОВ « Поліресурс» отримало від Дер жавного реєстратора Лугансь кої міської ради повідомленн я №99 про залишення документів без розгляду, у зв' язку із ти м, що документи подані не в пов ному обсязі.
Позивач вважає, що ТО В «Поліресурс» виконало повн істю вимоги діючого законода вства та надало відповідні д окументи до державного реєст ратора Луганської міської ра ди для проведення реєстрацій ної дії державна реєстрація змін до установчих документі в юридичної особи.
На підставі викладено го позивач просив суд задово льнити позовні вимоги в повн ому обсязі.
В судовому засіданні представник позивача підтри мав адміністративний позов, надав пояснення аналогічні в икладеним у адміністративно му позову, просив суд задовол ьнити позовні вимоги в повно му обсязі.
Представник відпові дача в судовому засіданні за перечувала проти задоволенн я адміністративного позову, надала письмові заперечення на адміністративний позов в ід 19.07.2011 (а.с. 47-48), в яких послалася н а таке.
24.06.2011 державному реєст ратору Луганської міської ра ди були подані документи для проведення державної реєстр ації змін до установчих доку ментів. Перелік документів, я кі повинні бути подані юриди чною особою передбачений ста ттею 29 Закону №755. Керуючись ч.9 с т. 29 Закону №755 державний реєстр атор прийняв документи за оп исом та в той же день видав йог о заявнику. Згідно з описом де ржавному реєстратору були на дані наступні документи:
- реєстраційна картка на пр оведення державної реєстрац ії змін до установчих докуме нтів юридичної особи;
- статут;
- нова редакція установчих д окументів (два примірники)
- копія квитанції, виданої б анком;
- копія квитанції, виданої б анком (за публікацію);
- документ, що підтверджує п равомочність прийняття ріше ння про внесення змін до уста новчих документів;
- опис вкладення.
Відповідно до абз. 3 ч.1 ст. 29 Закону №755 серед докумен тів, які подаються для провед ення державної реєстрації зм ін повинен бути поданий прим ірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копі я) рішення про внесення змін д о установчих документів.
Державним реєстрато ром не було прийнято до уваги протокол загальних зборів у часників ТОВ «Поліресурс» пр оведених методом опитування від 16.05.2011 року, оскільки відпов ідно до ст. 60 Закону України «П ро господарські товариства» загальні збори вважаються п равомочними, якщо на них прис утні учасники (представники учасників), що володіють у сук упності більш як 60 відсотками голосів. Стаття 60 Закону Укра їни «Про господарські товари ства», передбачає, що у випадк ах встановлених установчими документами або затверджени ми товариством правилами про цедури, допускається прийнят тя рішення методом опитуванн я. У цьому разі проект рішення або питання для голосування надсилається учасникам, які повинні у письмовій формі сп овістити щодо нього свою дум ку.
В статуті ТОВ «Полі ресурс», дійсно передбачена можливість прийняття рішенн я таким методом. Однак, з аналі зу положень ч.4 ст.60 Закону Укра їни «Про господарські товари ства» вбачається, що обов'язк овою умовою проведення зборі в та прийняття рішення шляхо м опитування є наявність зго ди учасників на таку процеду ру. Однак, з наданих державном у реєстратору документів не вбачається наявність згоди ОСОБА_2 на проведення цих з борів. Зокрема, в протоколі ре єстрації учасників напроти ОСОБА_2 стоїть лише відміт ка «методом опитування», яка ставить під сумнів правомоч ність прийняття рішення на з агальних зборах ТОВ «Полірес урс» від 16.05.2011 року. Крім того, ч. 3 ст. 29 Закону, передбачає, що у р азі внесення змін до установ чих документів, які пов'язані із зміною складу засновникі в (учасників) юридичної особи , крім документів які передба чені ч. 1 ст. 29 Закону, додатково подається примірник оригіна лу (ксерокопія, нотаріально з асвідчена копія) одного із та ких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (уч асників); заяви, договору, іншо го документа про перехід чи п ередачу частки учасника у ст атутному капіталі товариств а; рішення уповноваженого ор гану юридичної особи про при мусове виключення засновник а (учасника) із складу засновн иків (учасників) юридичної ос оби, якщо це передбачено зако ном або установчими документ ами юридичної особи.
У протоколі розгля далось питання про виключенн я ОСОБА_2 зі складу учасни ків. Виключення ініціювалось на підставі інформації та фа ктів, викладених учасником Т ОВ «Поліресурс» ОСОБА_3, я кий посилався зокрема, на те, щ о ОСОБА_2 не приймає участ і у діяльності товариства та періодично не з'являється на загальні збори учасників То вариства, а саме: 26.04.2010 року, 27.05.2010, 28 .02.2011 року, 03.03.2011 року та на наявніс ть у Товаристві інформації, щ о ОСОБА_2 виявив бажання в ийти зі складу учасників ще у березні 2010 року і у Товариства є відповідна письмова заява . Однак цю заяву не було на дано державному реєстратору , як того вимагає ч. 3 ст. 29 Закону .
Також, представник в ідповідача звертає увагу суд у, що згідно Закону України «П ро господарські товариства» при вирішенні питання про ви ключення учасника з товарист ва рішення вважається прийня тим, якщо за нього проголосую ть учасники, що володіють у су купності більш як 50 відсоткам и загальної кількості голосі в учасників товариства.
На підставі викладен ого представник відповідача просила суд відмовити у задо воленні адміністративного п озову в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представника позивача та пре дставника відповідача, дослі дивши матеріали справи, суд п риходить до такого.
У відповідності з Ко нституцією України кожному г арантується право на оскарже ння в суді рішень, дій, чи безд іяльності органів державної влади, місцевого самоврядув ання, посадових і службових о сіб.
Ст. 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.
Відповідно до ч.1 ст. 2 КАС України основним завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб'єктів при зд ійсненні ними управлінських функцій на основі законодав ства, у тому числі на виконанн я делегованих повноважень, ш ляхом справедливого, неупере дженого та своєчасного розгл яду адміністративних справ.
Тому у справах щодо ос карження рішень, дій чи безді яльності суб' єктів владни х повноважень адміністратив ні суди перевіряють, чи прийн яті ( вчинені) вони:
- на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України,
- з використанням повноваж ення з метою, з якою це повнова ження надано,
- обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії),
- безсторонньо ( неупередже но),
- добросовісно,
- розсудливо,
- з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискри мінації,
- пропорційно, зокрема, з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення ( дія),
- з урахуванням права особи на участь у процесі прийнят тя рішення,
- своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.
В судовому засіданні встановлено, що позивач - Това риство з обмеженою відповіда льністю «Поліресурс» було за реєстровано 01.04.1997.
28.09.2004 на підставі наданої реє страційної картки державним реєстратором до Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців були включені відомост і про ТОВ «Поліресурс», місце знаходження: 91055, АДРЕСА_1. За сновники: ОСОБА_3 та ОСОБ А_2.
16 травня 2011 року рішенн ям загальних зборів учасникі в ТОВ «Поліресурс» було затв ерджено нову редакцію статут у ТОВ «Поліресурс». (а.с. 11)
Відповідно до ч. 3 ст. 4 З акону України №755 «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців » (далі - Закон №755) зміни до ус тановчих документів юридичн ої особи, а також зміна прізви ща та/або імені, та/або по бать кові (далі - імені) або місця пр оживання фізичної особи - під приємця підлягають обов'язко вій державній реєстрації шля хом внесення відповідних змі н до записів Єдиного державн ого реєстру в порядку, встано вленому цим Законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 За кону №755 державний реєстратор на території відповідної ад міністративно-територіальн ої одиниці: проводить держав ну реєстрацію змін до устано вчих документів юридичних ос іб та державну реєстрацію зм іни імені або місця проживан ня фізичних осіб -підприємці в.
Згідно ст. 29 Закону №755 д ля проведення державної ре єстрації змін до установчих документів юридична особа по винна подати (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення де ржавної реєстрації змін до у становчих документів юридич ної особи;
- примірник оригіналу (к серокопію, нотаріально засв ідчену копію) рішення про в несення змін до установчих документів, що підтверджує правомочність прийняття р ішення про внесення змін до установчих документів;
- оригінали установчих до кументів юридичної особи з в ідміткою про їх державну реє страцію з усіма змінами, чинн ими на дату подачі документі в, або копія опублікованог о в спеціалізованому друко ваному засобі масової інформ ації повідомлення про втрату всіх або частини зазначени х оригіналів установчих доку ментів;
- два примірники змін до ус тановчих документів юридичн ої особи у вигляді окремих д одатків або два примірник и установчих документів у н овій редакції;
- документ, що підтверджує внесення реєстраційного з бору за проведення державної реєстрації змін до установч их документів.
У разі внесення змін до статуту, які пов'язані і з зменшенням статутного ка піталу (статутного або скл аденого капіталу) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першо ю цієї статті, додатково по дається документ, що підтвер джує внесення плати за пуб лікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації відповідного пов ідомлення.
У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною скла ду засновників (учасників) ю ридичної особи, крім докумен тів, які передбачені частин ою першою цієї статті, дода тково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотар іально засвідчена копія) одн ого із таких документів:
- рішення про вихід юриди чної особи із складу засно вників
(учасників);
- заяви фізичної особи пр о вихід із складу засновни ків
(учасників);
- заяви, договору, іншого д окумента про перехід чи пер едачу
частки учасника у статутно му капіталі товариства;
- рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове
виключення засновника (уча сника) із складу засновників (учасників)
юридичної особи, якщо це п ередбачено законом або уста новчими
документами юридичної осо би.
Відповідно до ч. 7 ст . 29 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в», державному реєстратору з абороняється вимагати докум енти для проведення державно ї реєстрації змін до установ чих документів юридичної осо би, якщо вони не передбачені ч астинами першою - шостою цієї статті.
24 червня 2011 року ТОВ «П оліресурс» надало державном у реєстратору Луганської міс ької ради документи для пров едення реєстраційної дії вне сення змін до установчих док ументів юридичної особи, а са ме:
- реєстраційна картка на про ведення державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів юридичної особи;
- статут;
- нова редакція установчих д окументів (два примірники)
- копія квитанції, виданої б анком;
- копія квитанції, виданої б анком (за публікацію);
- документ, що підтверджує п равомочність прийняття ріше ння про внесення змін до уста новчих документів;
- опис вкладення.
Зазначене підтвердж ується описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для п роведення реєстраційної дії «державна реєстрація змін д о установчих документів» (а.с .51)
Отже, суд приходить д о висновку, що ТОВ «Поліресур с» було надано державному ре єстратору Луганської місько ї ради всі необхідні докумен ти, передбачені Законом №755 дл я проведення реєстраційної д ії внесення змін до установч их документів.
Також в судовому засі данні встановлено, що 24 червня 2011 року ТОВ «Поліресурс» отри мало від державного реєстрат ора Луганської міської ради відповідний опис прийнятих д окументів з відміткою про да ту їх надходження (а.с. 8) та цьог о ж дня ТОВ «Поліресурс» отри мало від Державного реєстрат ора Луганської міської ради повідомлення №99 про залишенн я документів без розгляду, у з в' язку із тим, що документи п одані не в повному обсязі. (а.с . 7)
Відповідно до ч. 11 ст. 29 За кону №755 державний реєстрато р зобов'язаний залишити без р озгляду документи, які подан і для проведення державної р еєстрації змін до установчих документів юридичної особ и, якщо:
- документи подані за нен алежним місцем проведення д ержавної реєстрації;
- документи не відповідаю ть вимогам, які встановлені ч астинами
першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, час тиною
п'ятою статті 10 та частино ю двадцять першою статті 22 ць ого Закону;
- документи подані не у по вному обсязі;
- документи подані з пору шенням строку, який встано влено частиною одинадцятою с татті 37 цього Закону;
- документи подано особо ю, яка не має на це повноваж ень;
- до державного реєстрато ра надійшло рішення суду щод о заборони у проведенні реє страційних дій.
Отже, у зв' язку з ти м, що позивачем ТОВ «Поліресу рс» надано державному реєстр атору Луганської міської рад и всі документи, які передбач ені ст. 29 Закону №755, суд вважає, що у Державного реєстратора Луганської міської ради не б уло підстав для прийняття рі шення про залишення документ ів, поданих для проведення ре єстраційної дії «державна ре єстрація змін до установчих документів юридичної особи» без розгляду.
Суд не приймає до уваг и посилання представника від повідача на те, що в матеріала х які надані ТОВ «Поліресурс » державному реєстратору від сутня заява ОСОБА_2 про ба жання вийти зі складу учасни ків ТОВ «Поліресурс», оскіль ки позивачем було надано ріш ення про примусове виключенн я ОСОБА_2 зі складу учасни ків.
Що стосується посила ння відповідача на не правом очність прийнятого рішення н а загальних зборах ТОВ «Полі ресурс» від 16.05.2011 року суд вважа є за необхідне зазначити так е.
Протокол загальних з борів учасників ТОВ «Полірес урс» проведених методом опит ування від 16.05.2011 недійсним, в то му числі в судовому порядку, н е визнано, відповідно таке рі шення є правомірним. Закон ви ходить з презумпції легітимн ості рішень органів управлін ня господарського товариств а, тобто відповідні рішення в важаються такими, що відпові дають законові, якщо судом не буде встановлено інше. Питан ня з приводу відповідності п рийнятого рішення чинному за конодавству може бути виріше не, зокрема, у справі за вимога ми про визнання його недійсн им - в даному випадку відповід ачем не надано доказів про на явність такого спору.
Враховуючи викладене , суд приходить до висновку, що Державний реєстратор Луганс ької міської ради, отримавши від ТОВ «Поліресурс» докуме нти для проведення реєстраці йної дії внесення змін до уст ановчих документів зобов' я заний був у відповідності із Законом України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в» розглянути ці документи т а провести державну реєстрац ію нової редакції статуту по зивача.
Оскільки, судом встан овлено, що Державний реєстра тор Луганської міської ради діяв не у відповідності з вим огами Закону України №755, суд в важає, що позовні вимоги є обґ рунтованими, а тому підлягаю ть задоволенню в повному обс язі.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 К АС України, якщо судове рішен ня ухвалене на користь сторо ни, яка не є суб' єктом владни х повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документа льно підтверджені судові вит рати з Державного бюджету Ук раїни (або відповідного місц евого бюджету, якщо іншою сто роною був орган місцевого са моврядування, його посадова чи службова особа).
Як вбачається з матері алів справи, позивачем при зв ерненні з адміністративним п озовом до суду було сплачено судовий збір в розмірі 3,40 грн., що підтверджується квитанці єю №13803791 від 05.07.2011 (а.с.2).
На підставі ч.3 ст.160 КАС У країни в судовому засіданні 03.08.2011 проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Виготовлення постанови у по вному обсязі відкладено на 08.0 8.2011, про що повідомлено сторона м після проголошення вступно ї та резолютивної частини по станови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч.4 ст.167 КА С України.
Керуючись ст. ст. 11, 71, 94, 159-1 63 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Поліресур с» до Державного реєстратора виконавчого комітету Луганс ької міської ради про визнан ня протиправними дій щодо за лишення без розгляду докумен тів про проведення державної реєстрації нової редакції с татуту, зобов' язання провес ти державну реєстрацію нової редакції статуту, затвердже ної рішеннями загальних збор ів учасників від 16 травня 2011 ро ку, задовольнити повністю.
Визнати неправомірни ми дії Державного реєстратор а виконавчого комітету Луган ської міської ради щодо зали шення без розгляду документі в Товариства з обмеженою від повідальністю «Поліресурс» наданих для проведення держ авної реєстрації нової редак ції статуту Товариства з обм еженою відповідальністю «По ліресурс».
Зобов' язати Державн ого реєстратора виконавчого комітету Луганської міської ради провести державну реєс трацію нової редакції статут у згідно рішення загальних з борів учасників від 16 травня 2 011 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліресу рс».
Стягнути з Державног о бюджету України на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю «Поліресурс» в итрати зі сплати судового зб ору у розмірі 3,40 грн. (три грн. 40 к оп.)
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адмі ністративного судочинства У країни, якщо таку скаргу не бу ло подано.
Постанова суду може бу ти оскаржена до Донецького а пеляційного адміністративн ого суду. Апеляційна скарга п одається до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .
Повний текст постано ви складено та підписано 08 се рпня 2011 року.
< Текст >
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2011 |
Оприлюднено | 22.08.2011 |
Номер документу | 17773058 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні