Постанова
від 16.08.2011 по справі 2а-6653/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 серпня 2011 року Справа № 2а-6653/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Сверг ун І.О.,

при секретарі - Липовій К.С .,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 11.01.2011 № 140/10-010-233),

представник відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Де ржавної податкової інспекці ї в м. Первомайську Лугансько ї області до Товариства з обм еженою відповідальністю «Ас тарта» про стягнення податко вого боргу в сумі 3752,46 грн.,

ВСТАНОВИВ:

02 серпня 2011 року ДПІ в м. Перво майську Луганської області з вернулася до Луганського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до ТОВ «Астарта», в якому про сила стягнути з рахунків у ба нках, які обслуговують ТОВ «А старта», податковий борг у су мі 3752,46 грн. в дохід Державного б юджету України.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається, щ о станом на 30.06.2011 за відповідаче м утворилася заборгованість зі сплати штрафних санкцій з податку на прибуток у загаль ній сумі 3752,46 грн., а саме: повідо млення-рішення від 15.10.2010 № 0002421500/0 - 3507,86 грн., повідомлення-рішення від 15.10.2010 № 0002431500/0 - 93,58 грн., повідом лення-рішення від 15.10.2010 № 0002441500/0 - 151,02 грн.

З метою погашення податков ого боргу відповідно до вимо г Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-ІІІ орган ом державної податкової служ би боржнику було вручено пер шу податкову вимогу від 05.03.2005 № 1/52 та другу податкову вимогу в ід 05.04.2005 № 2/66. Активи боржника пер едано в податкову заставу, пр о що свідчить витяг про реєст рацію в Державному реєстрі о бтяжень рухомого майна від 16.0 3.2010 за № 26514695.

Вжиті податковим органом з аходи щодо погашення податко вого боргу результатів не да ли.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав за явлені позовні вимоги в повн ому обсязі, надав суду поясне ння, аналогічні викладеному в позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро дату, час і місце розгляду с прави відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністра тивного судочинства України був повідомлений належним ч ином, заперечень проти позов у суду не надав.

Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, вважа є, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наст упних підстав.

Судом установлено, що відпо відач - Товариство з обмеже ною відповідальністю «Астар та», зареєстрований в якості юридичної особи виконавчим комітетом Первомайської міс ької ради Луганської області 10.11.2000 за № 04051968ю0010075 (арк. справи 5, 11). Ві дповідач є платником податкі в та зборів та перебуває на по датковому обліку в ДПІ в м. Пер вомайську Луганської област і, що підтверджується довідк ою від 05.05.2009 № 429/29-04 (арк. справи 12).

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, ус тановлених законом.

Статтею 2 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні» на органи державн ої податкової служби покладе но обов' язки щодо здійсненн я контролю за додержанням по даткового законодавства.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов' язки, компетенцію контро люючих органів, повноваження і обов' язки їх посадових ос іб під час здійснення податк ового контролю, а також відпо відальність за порушення под аткового законодавства. Відп овідно до п. 2 Прикінцевих поло жень Податкового кодексу Укр аїни з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» та Закон України «Про систему оподат кування» втратили чинність.

У зв' язку з тим, що правові дносини щодо наслідків неспл ати податків виникли до набр ання чинності Податковим Код ексом України, в даному випад ку слід застосовувати норми Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», Закону України «Про систему оподаткування».

Законом України «Про систе му оподаткування», який діяв до 01.01.2011, визначено, що під подат ком і збором (обов' язковим п латежем) до бюджетів та до дер жавних цільових фондів слід розуміти обов' язковий внес ок до бюджету відповідного р івня або державного цільовог о фонду, здійснюваний платни ками у порядку і на умовах, що визначаються законами Украї ни про оподаткування. Платни ками податків і зборів (обов' язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідн о з законами України покладе но обов' язок сплачувати под атки і збори (обов' язкові пл атежі). Платники податків і зб орів (обов' язкових платежів ) зобов' язані у числі іншого , сплачувати належні суми под атків і зборів (обов' язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння» платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .

Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» від 06.12.2000 № 2181-ІІІ (надалі - Закон № 2181), який діяв до 01.01.2011, є спеціальним законом з питан ь оподаткування та встановлю є порядок погашення зобов' я зань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та держ авними цільовими фондами з п одатків і зборів (обов' язко вих платежів), нарахування і с плати пені та штрафних санкц ій, що застосовуються до плат ників податків контролюючим и органами.

Також цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.

Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.

П.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 визна чає, що платник податків само стійно обчислює суму податко вого зобов' язання, яку зазн ачає у податковій декларації , крім випадків, передбачених підпунктом «г» підпункту 4.2.2 п ункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 податкове зобов' язання , самостійно визначене платн иком податків у податковій д екларації, вважається узгодж еним з дня подання такої пода ткової декларації.

П.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181 встан овлено, що податкове зобов' язання платника податків, на раховане контролюючим орган ом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважає ться узгодженим у день отрим ання платником податків пода ткового повідомлення, за вин ятком випадків, визначених п ідпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 Закон у № 2181 платник податків зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов' язан ня, зазначену у поданій ним по датковій декларації, протяго м десяти календарних днів, на ступних за останнім днем від повідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1. 4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.

У разі коли відповідно до за кону контролюючий орган само стійно визначає податкове зо бов' язання платника податк ів за причинами, не пов' язан ими із порушенням податковог о законодавства, платник под атків зобов' язаний сплатит и нараховану суму податковог о зобов' язання у строки, виз начені у законі з відповідно го податку, а за їх відсутност і - протягом тридцяти кален дарних днів від дня отриманн я податкового повідомлення п ро таке нарахування.

У разі визначення податков ого зобов' язання контролюю чим органом за підставами, за значеними у підпунктах «а» - « в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків коли протягом такого строку такий платник податк ів розпочинає процедуру апел яційного узгодження.

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

Згідно з п.п. 6.2.3. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 податкові вимоги надсила ються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.

Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.

Відповідно до п. п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України , що набрав чинності з 01.01.2011, пода ткове зобов' язання сума ко штів, яку платник податків, у т ому числі податковий агент, п овинен сплатити до відповідн ого бюджету як податок або зб ір на підставі, в порядку та ст роки, визначені податковим з аконодавством.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податково го боргу або його частини.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податковог о кодексу України орган держ авної податкової служби здій снює за платника податків і н а користь держави заходи щод о погашення податкового борг у такого платника податків ш ляхом стягнення коштів, які п еребувають у його власності, а в разі їх недостатності - шл яхом продажу майна такого пл атника податків, яке перебув ає у податковій заставі.

П. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України передбачено, що стяг нення коштів та продаж майна платника податків провадять ся не раніше ніж через 60 кален дарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Судом установлено, що стано м на 30.06.2011 за ТОВ «Астарта» утво рилася заборгованість зі спл ати штрафних санкцій з подат ку на прибуток у загальній су мі 3752,46 грн. Сума податкового зо бов' язання визначена контр олюючим органом у податкових повідомленнях-рішеннях, а са ме: повідомлення-рішення від 15.10.2010 № 0002421500/0 - 3507,86 грн., повідомлен ня-рішення від 15.10.2010 № 0002431500/0 - 93,58 гр н., повідомлення-рішення від 15 .10.2010 № 0002441500/0 - 151,02 грн. (арк. справи 13) . Податкові повідомлення-ріш ення були прийняті податкови м органом за результатами не виїзної документальної пере вірки, оформленої актом від 15. 10.2010 № 675/15-31197374 (арк. справи 14-16), були от римані відповідачем, не були оскаржені та вважаються узг одженими.

З метою погашення податков ого боргу відповідно до вимо г Закону № 2181 органом державно ї податкової служби боржнику було вручено першу податков у вимогу від 05.03.2005 № 1/52 (арк. справи 8) та другу податкову вимогу в ід 05.04.2005 № 2/66 (арк. справи 9). Активи б оржника передано в податкову заставу, що підтверджується витягом про реєстрацію в Дер жавному реєстрі обтяжень рух омого майна від 16.03.2010 за № 26514695 (арк . справи 10).

Однак, вжиті податковим орг аном заходи не дали позитивн ого результату. Податковий б орг відповідачем у добровіль ному порядку не сплачено.

Таким чином, обставини, на я кі посилається позивач, знай шли своє підтвердження в суд овому засіданні, позовні вим оги є обґрунтованими та підл ягають задоволенню.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

Керуючись ст. ст. 11, 71, 94, 159-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в м. Первомайську Лугансько ї області до Товариства з обм еженою відповідальністю «Ас тарта» про стягнення податко вого боргу в сумі 3752,46 грн. задов ольнити в повному обсязі.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Астарта» (код ЄДРПОУ 31197374) на користь Державного бюджету України (р/р 31112009700054, отримувач - ГУ ДКУ в Луганській області м . Луганськ, МФО 804013, ОКПО 24053509, код Б К 11021000) суму податкового боргу в розмірі 3752 грн. 46 коп. (три тисяч і сімсот п' ятдесят дві грн. 46 коп.) за рахунок коштів платни ка, які перебувають у його вла сності, з рахунків у банках, що його обслуговують.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Луганський окружний адмі ністративний суд шляхом пода ння апеляційної скарги протя гом десяти днів з дня проголо шення постанови з одночасним поданням її копії до суду апе ляційної інстанції. У разі ск ладення постанови у повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 К одексу адміністративного су дочинства України, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.

Постанову складено в повно му обсязі 16 серпня 2011 року.

Суддя І.О. Свергун

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17774308
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6653/11/1270

Постанова від 16.08.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні