Постанова
від 17.08.2011 по справі 9426/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Харківський окружний адміністративний суд  

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

Харків  

 "17" серпня 2011 р.                                                                        № 2а- 9426/10/2070  

Харківський окружний адміністративний суд  у складі головуючого судді -  Шляхова О.М., розглянувши у порядку письмового провадження  в приміщенні суду справу за адміністративним позовом  Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА  України у  Харківській області  до   Товариства з обмеженою відповідальністю  "ІНСПАЙР,ЛТД"  про   стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до  Харківського окружного адміністративного суду  з  зазначеним позовом та просить суд стягнути з відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю  "ІНСПАЙР,ЛТД", код 35699133, фінансову санкцію у розмірі  10200,00 грн., застосовану рішенням регіонального управління департаменту САТ ДПА України у Харківській області від 31.05.10 № 201246, на користь Державного бюджету України (рахунок одержувача 31116106700003, код платежу 21081100, УДК у Дзержинському районі м.Харкова, код ЄДРПОУ 24134567 в установі банку ГУДК України у Харківській області, МФО 851011); судові витрати покласти на відповідача   .

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що відповідач порушив  вимоги ст.15 Закону України “Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, а саме: відсутність довідок про внесення місць зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного державного реєстру, ст.15-3 Закону України “Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, а саме: продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання у магазині, який не є закладом громадського харчування, що підтверджується актом перевірки. У зв’язку з наведеним, позивач просить суд позов задовольнити у повному обсязі.

Представник позивача у судове засідання не прибув, хоча своєчасно та належним чином  повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Клопотання або заяву про розгляд справи без його участі не надавав.

Представник відповідача  в судове засідання не прибув, хоча своєчасно та належним чином  повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду не надав.

Відповідно до ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі , хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

21.05.2010р. Регіональним управлінням Департаменту САТ ДПА України у Харківській області була проведена позапланова виїзна перевірка діяльності позивача - ТОВ “ІНСПАЙЕР, ЛТД” з питання дотримання Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”.

Результати перевірки оформлені актом від 21.05.2010р. №255/323/35699133, у якому зазначені наступні порушення :

- порушення ТОВ “ІНСПАЙЕР, ЛТД” вимог ст.15 Закону України “Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, а саме: зберігання за місцем торгівлі (Харківська область, Харківський район, с.Покотилівка, вул.Фрунзе, буд.1, магазин) роздрібних партій алкогольних напоїв та тютюнових виробів без внесення даної адреси до Єдиного державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

- порушення ст.15-3 Закону України “Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, а саме: продаж в магазині (Харківська область, Харківський район, с.Покотилівка, вул.Фрунзе, буд.1) алкогольних напоїв на розлив для споживання у магазині, при тому, що даний магазин не є закладом громадського харчування.

31.05.2010р. з посиланням на даний акт Регіональним управлінням Департаменту САТ ДПА України у Харківській області було винесено рішення №201246, яким застосовано штраф в сумі 10.200,00грн., з якої 1700 грн. за  зберігання алкогольних напоїв у місці, яке не внесено до Єдиного реєстру, 1700 грн. за зберігання тютюнових виробів у місці, яке не внесено до Єдиного реєстру та 6800 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями на розлив підприємством, яке не має статус підприємства громадського харчування. Дане рішення отримано відповідачем, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до ст.15 Законом України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.

Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб'єкта господарювання з обов'язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, номера свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта господарювання. За результатом розгляду заяви суб'єкту підприємницької діяльності видається Довідка про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру, що повинна перебувати у місці зберігання та пред'являтись представникам контролюючих органів під час здійснення ними перевірок.

Правовідносини з приводу реєстрації місць зберігання алкогольних напоїв на тютюнових виробів деталізовані Порядком ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання (затверджений наказом ДПА України від 28.05.2002р. №251, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.08.2002р. за №670/6958; далі за текстом –Порядок), згідно з п.1.1 якого Єдиний державний реєстр місць зберігання - це перелік місць, що використовуються для зберігання спирту, та приміщень, що використовуються для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - місце зберігання), який містить відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.

Як вбачається з матеріалів справи, за адресою: Харківська область, Харківський район, с.Покотилівка, вул.Фрунзе, буд.1, одночасно розміщені два об’єкти, через які здійснюється господарська діяльність ТОВ “ІНСПАЙЕР, ЛТД”: магазин та кафе.

Судом встановлено, що  зазначені в опису наявної продукції алкогольні напої та тютюнові вироби знаходились в торгівельному залі магазину, розташованого за адресою: Харківська  Харківський район, с.Покотилівка, вул.Фрунзе, буд.1.

На момент перевірки Довідки про внесення місця зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що розташовано за адресою: Харківська область, Харківський район, с.Покотилівка, вул.Фрунзе, буд.1 відповідачем не надано, місце реєстрацї за даними позивача до Єдиного реєстру не вносилось. Таким чином в супереч вимогам ст. 15 Закону№ 481 відповідач здійснював зберігання роздрібних  партій алкогольних напоїв та тютюнових виробів в місцях не внесених до Єдиного реєстру місць зберігання .

Відповідальність за вчинене відповідачем порушення передбачена абзацом 11 ч. 2 ст. 17. Закону № 481: 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.

Також в ході перевірки встановлено факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями на розлив підприємством, яке не має статусу підприємства громадського харчування.  

Відповідно до ч.6 ст.15-3 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” продаж  алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб'єктам господарювання  громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб'єктів господарювання громадського харчування, підприємств з універсальним асортиментом товарів.  

Факт реалізації алкогольних напоїв на розлив в  магазині, відображеного в акті  перевірки від 21.05.2010р. №255/323/35699133 підтверджується приєднаними до справи письмовими поясненнями працівника відповідача та копією фіскального касового чеку від 21.05.2010р.

При вирішенні спору суд бере до уваги, що згідно з Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування населення (затверджено постановою КМУ від 15.06.2006р. №833; далі за текстом –Порядок №833) під суб’єктами громадського харчування розуміються суб’єкти права, які здійснюють діяльність в сфері ресторанного господарства.

Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002р. №219 були затверджені Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.08.2002р. за №680/6968; далі за текстом –Правила №219).

Згідно з п.1.5 Правил №219 заклади (підприємства) ресторанного господарства поділяються за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних виробів, кафетерії, а ресторани та бари - також на класи (перший, вищий, люкс).

Судом встановлено, що магазин , розташований за адресою Харківська  Харківський район, с.Покотилівка, вул.Фрунзе, буд.1 не є закладом громадського харчування , тому продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці заборонено законодавством для відповідача, у зв"язку з чим позивачем правомірно винесено рішення про застосування фінансових санкцій.

Частиною 2 ст.17 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” визначено, що до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі порушення вимог статті 153 цього Закону - 6800 гривень.

Додатково суд зазначає, що рішення №201246 від 31.05.2010 р. було оскаржено відповідачем у судовому порядку. Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 12.08.2010 року позов Товариства з обмеженою відповідальністю  "ІНСПАЙР,ЛТД" до Регіонального управління Департаменту САТ ДПА України у Харківській області  про  визнання протиправним проведення позапланової виїзної перевірки, скасування рішення   –задоволено частково. Не погодившись з Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 12.08.2010 року  Товариством з обмеженою відповідальністю  "ІНСПАЙР,ЛТД" та Регіональним управлінням Департаменту САТ ДПА України у Харківській області подано апеляційні скарги.

Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 30.03.2011 року Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.08.2010 року скасовано. Апеляційну скаргу Регіонального управління Департаменту САТ ДПА України у Харківській області задоволено, а апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю  "ІНСПАЙР,ЛТД" - залишено без задоволення.

Згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала  суду, яка набрала законної сили , є обов"язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій , посадових осіб чи службових осіб, інших фізичних осіб . Обставини , які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Таким чином рішення №201246 від 31.05.2010 р., яке прийнято Регіональним управлінням Департаменту САТ ДПА України у Харківській області не скасовано та є діючим.

Пунктом 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових  виробів», що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.03 № 790, передбачено, що у разі невиконання суб'єктом  підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання, сума санкцій стягується на підставі рішення суду.  

Відповідно до п. 4 ст.94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94 ,128 , 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

                                                  П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов  Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА  України у  Харківській області до  Товариства з обмеженою відповідальністю  "ІНСПАЙР,ЛТД"  про  стягнення заборгованості   –задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю  "ІНСПАЙР,ЛТД", код 35699133, фінансову санкцію у розмірі  10200,00 грн. (десять тисяч двісті грн.), застосовану рішенням регіонального управління департаменту САТ ДПА України у Харківській області від 31.05.10 № 201246, на користь Державного бюджету України (рахунок одержувача 31116106700003, код платежу 21081100, УДК у Дзержинському районі м.Харкова, код ЄДРПОУ 24134567 в установі банку ГУДК України у Харківській області, МФО 851011).

Постанова може бути оскаржена. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу,  а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених законом, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова виготовлена  17 серпня 2011 року.    

Суддя                                                                                                      Шляхова О.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.08.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17774801
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9426/10/2070

Ухвала від 01.09.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Постанова від 17.08.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні