Постанова
від 19.08.2011 по справі 8601/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

19 серпня 2011 р. № 2-а- 8601/11/2070

Харківський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого - судді - Горшк ової О.О.,

при секретарі судового зас ідання - Головко О.В.,

за участю представників ст орін: позивач - Санжарівський В.М., відповідач 1 - Сіліна Н.В., ві дповідач 2 - Кучеренко Л.О., розг лянувши у відкритому судовом у засіданні в приміщенні суд у в м. Харкові адміністративн у справу за позовом Приватно го підприємства "Залиман" до К расноградської міжрайонної державної податкової інспек ції, державного реєстратора Зачепилівської районної дер жавної адміністрації Харків ської області про скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство « Залиман»звернулося до суду з позовом до Красноградської міжрайонної державної подат кової інспекції, в якому, з ура хуванням уточнених позовних вимог, просить суд визнати пр отиправним та скасувати ріше ння Красноградської МДПІ № 2 в ід 25.05.2011 року. В обґрунтування п озовних вимог зазначає, що Пр иватне підприємство «Залима н»є сільськогосподарським п ідприємством, яке перебуває на спеціальному режимі опода ткування, що підтверджується свідоцтвом серія НБ № 064730. Прот е, позивач вважає, що, не зважа ючи на вищевказані обставини , податковим органом при вине сені оспорюваного рішення бу ло безпідставно застосовано до позивача загальні положе ння ст. 184 ПК України, без відпов ідного урахування спеціальн ої норми права, яка поширюєть ся на субєктів спеціального режиму оподатування.

Відповідач 1, заперечуючи пр оти позовних вимог, зазначив , що рішення № 2 від 25.05.2011 року, вин есене Красноградською МДПІ, прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства та ві дповідно до встановленої про цедури, у зв' язку з чим є зако нним та обґрунтованим.

Відповідач 2 в судовому засі данні 19.08.2011 року зазначив, що 12.05.20 11 року до державного реєстрат ора апарату Зачепилівської р айонної державної адміністр ації надійшло повідомлення К расноградської міжрайонної державної податкової інспек ції за формою 18 ОП про відсутн ість юридичної особи позивач а за місцем знаходження, у зв"я зку з чим, діючи відповідно до абз. 2 п. 12 ст. 19 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців", державним реєстра тором було направлено рекоме ндованим листом на адресу ПП "Залиман" повідомлення про не обхідність надання реєстрац ійної картки про підтверджен ня відомостей про юридичну о собу, який було повернуто з ві дміткою "за заначеною адресо ю не проживає", про що в Єдиний державний реєстр внесено за пис.

Представники сторін у судо вому засіданні 19.08.2011 року підт римали свої правові позиції по справі.

Суд, дослідивши матеріали с прави, оцінивши наявні в мате ріалах справи докази за свої м внутрішнім переконанням, щ о ґрунтуються на повному, все бічному і об' єктивному розг ляді в судовому засіданні вс іх обставин справи в їх сукуп ності, вважає, що позовні вимо ги підлягають задоволенню ви ходячи з такого.

Приватне підприємство «За лиман»є сільськогосподарсь ким підприємством,. яке було з ареєстроване з 01.02.09р. як субєкт спеціального режиму оподатк ування, що підтверджується с відоцтвом серія НБ № 064730 (копія - в матеріалах справи).

21.04.11р. старшим державним пода тковим ревізором - інспектор ом Красноградської міжрайон ної державної податкової інс пекції було складено акт № 36 в ід 21.04.11р. про відсутність за юри дичною адресою посадових осі б ПП "Залиман".

Як встановлено судом під ча с розгляду справи, підставою для вчинення податковим орг аном відповідних дій було вс тановлення факту відсутност і платника податку за його мі сцезнаходженням на підставі даних Укрпошти, отриманих 19.04.1 1р. податковою в результаті не можливості вручення ПП "Зали ман" акту невиїзної документ альної перевірки з питання д отримання вимог податкового законодавства щодо правомір ності нарахування податкови х зобов' язань в деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.12.10р. по 31.12.10р. № 352/15-34172551 в ід 25.03.11р., а також податкового по відомлення - рішення № 0000031500 від 13.04.11р., винесеного податковим о рганом на підставі вказаного акту.

ВПМ Красноградською МДПІ б уло складено 21.04.11р. довідку № 191/26 -022 про встановлення фактичног о місцезнаходження платника податків, в якій було зазначе но про неможливість встановл ення місцезнаходження ПП "За лиман".

27.04.11р. сектором реєстрації та обліку платників податків б уло складено висновок про до цільність направлення держа вному реєстратору повідомле ння про відсутність юридично ї оосби за місцезнаходженням .за ф. 18-ОПП.

10.05.11р. Красноградською МДПІ було складено та направлено до державного реєстратора З ачепилівської районної держ авної адміністрації Харківс ької області повідомлення пр о відсутність юридичної особ и (ПП "Залиман") за місцезнаход женням (форма № 18-ОПП).

16.05.11р.державним реєстраторо м Зачепилівської районної де ржавної адміністрації Харкі вської області було направле но ПП "Залиман" рекомендовани м листом повідомлення про не обхідність надання реєстрац ійної картки про підтверджен ня відомостей про юридичну о собу.

Згідно до Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців” №755 від 15.05.2003 р., якщ о державному реєстратору пов ернуто рекомендованого лист а, державний реєстратор пови нен внести до Єдиного держав ного реєстру запис про відсу тність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Враховуючи те, що адресанту було повернуто поштовим від діленням звя' зку вищевказа ний рекомендований лист, дер жавним реєстратором Зачепил івської районної державної а дміністрації Харківської об ласті 24.05.11р. було внесено до Єд иного державного реєстру від повідний запис про відсутніс ть юридичної особи за її місц езнаходженням.

З урахуванням вищевикладе ного, суд дійшов висновку, що п ри внесенні запису про відсу тність юридичної особи ПП "За лиман", відповідач 2, з ураху ванням надходжень від податк ового органу, діяв на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені чинним законодавством, а саме, як пер едбачено ч.12.ст.19 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців”, при отрим анні від органу державної по даткової служби повідомленн я встановленого зразка про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням держа вний реєстратор надіслав рек омендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надх одження зазначеного повідом лення позивачу повідомлення щодо необхідності подання д ержавному реєстратору реєст раційної картки. Також, у зв'яз ку з поверненням рекомендова ного листа з поштового відді лення, державний реєстратор вніс запис про відсутність п озивача за місцезнаходження м, що відповідає вимогам абз.2 ч.14 ст.19 зазначеного Закону.

З огляду на вищевказані обс тавини, на підставі п.п. "ж" п. 184.1 с т. 184 ПК України Красноградськ ою МДПІ 25.05.11р. було прийнято рі шення про анулювання спеціал ьного свідоцтва платника ПДВ ПП "Залиман" № 100170223 від 01.02.99р., сері я НБ № 064730, яке направлено на адр есу платника податку рекомен дованою кореспонденцією.

У зв' язку із неможливістю вручення ПП "Залиман" адресов аної йому платником податку поштової кореспонденції, 07.06.11р . Красноградською МДПІ було с кладено відповідну довідку в ід 07.06.11р., а також складено акт № 70/39-012/391234172551 про вручення примірни ку рішення про анулювання ре єстрації платника податку на додану вартість № 2 від 25.05.11р. пр едставнику ПП "Залиман".

Перевіряючи юридичну та фа ктичну обґрунтованість моти вів, які покладені суб' єкто м владних повноважень в осно ву спірного акту на відповід ність вимогам ч.3 ст.2 КАС Украї ни, суд зазначає таке.

Як вже було встановлено суд ом, з метою проведеня заходів щодо встановлення фактич ного місцезнаходження платн ика податків, старшим держ авним податковим ревізором - інспектором Красноградськ ої МДПІ було здійснено 21.04.11р. ви їзд, метою якого було встанов лення фактичного місцезнахо дження посадових осіб ПП "Зал иман". Проте, вказані дії суб' єкта владних повноважень, су д вважає необгрунтованими, з огляду на наступне.

Процедура внесення до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців запису про відсутн ість юридичної особи або фіз ичної особи за її місцезнахо дженням законодавчо визначе на.

Так, наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и № 80 від 19.02.1998 року було затвердж ено Порядок обліку платників податків, зборів (обов'язкови х платежів) (надалі - Порядок № 80).

Пунктом 11.2. Порядку передбач ено, що підрозділи органу дер жавної податкової служби: ст осовно платників податків, я кими не подано в зазначені те рміни звіти, декларації, у пор ядку, передбаченому законода вством, самостійно визначают ь суму податкового зобов'яза ння, проводять роботу з узгод ження податкового зобов'язан ня та інші заходи; стосовно пл атників податків, які мають п одатковий борг, у порядку, пер едбаченому законодавством, з дійснюють заходи із скорочен ня податкового боргу з викор истанням права податкової за стави, адміністративного аре шту активів, стягнення та інш і заходи.

У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів державної податков ої служби здійснюється або м оже здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця п роживання) платника податків . За наслідками перевірки с кладається акт перевірки міс цезнаходження платника пода тків. Якщо встановлено відсу тність платника податків за його місцезнаходженням (місц ем проживання), то проводитьс я робота із з'ясування фактич ного місця розташування (міс цезнаходження) платника пода тків, відповідальних та афіл ійованих осіб.

Згідно з п. 11.4. Порядку, щодо ко жного платника податків, за я ким виявлена відсутність йог о за місцезнаходженням (місц ем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходже ння (місце проживання), підроз діл органу державної податко вої служби, який з'ясував зазн ачений факт, готує та передає підрозділам податкової мілі ції запит на встановлення мі сцезнаходження (місця прожив ання) платника податків за фо рмою, що затверджується цент ральним органом державної по даткової служби. До Єдиного б анку даних юридичних осіб та Реєстру фізичних осіб внося ться дані про подання запиту .

Отже, запит на встановлення місцезнаходження особи готу ється та направляється до Єд иного банку даних юридичних осіб та Реєстру фізичних осі б тільки якщо, виявлена відсу тність особи за місцезнаходж енням (місцем проживання) та н е з'ясоване його фактичне міс цезнаходження (місце прожива ння).

Так, наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и № 336 від 17.05.2010 року затверджено Положення про організацію вз аємодії підрозділів податко вої міліції з іншими структу рними підрозділами органів д ержавної податкової служби д ля встановлення місцезнаход ження платника податків (над алі - Положення № 336).

Згідно п. 3.1 розділу ІІІ Полож ення № 336 щодо кожного платник а податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем п роживання) та місцезнаходжен ня (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підроз діл органу ДПС проводить так і заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із п латником податків з'ясовує й ого фактичне місцезнаходжен ня (місце проживання); за допом огою Єдиного банку даних пла тників податків встановлює м ісце проживання засновників і керівників платника подат ків та отримує інформацію ст осовно інших платників подат ків де зазначені особи є засн овниками чи керівниками.

Пунктом 3.2 Положення № 336 вста новлено, що у разі підтвердже ння відсутності платника под атків за місцезнаходженням ( місцем проживання) структурн ий підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує з а відповідною формою запит н а встановлення місцезнаходж ення (місця проживання) платн ика податків та направляє до підрозділу податкової міліц ії.

Відповідно до п. 4.2 Положенн я № 336 підрозділ податкової мі ліції при прийнятті рішення про організацію заходів із в становлення місцезнаходжен ня платника податків обов'яз ково здійснює вихід за його а дресою.

У разі незнаходження за адр есою платника податків необх ідно: якщо платник податків з ареєстрований за адресою жил ого приміщення (квартири), опи тати власника такого приміще ння (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказано ю адресою платника податків, а також місцезнаходження по садових осіб платника податк ів, та оформити відповідно та кі заходи (пояснення або рапо рт); якщо платник податків зар еєстрований за адресою примі щення, в якому розташовано ви робництво, офіси тощо, необхі дно опитати власника приміще ння-орендодавця (за згодою) що до оренди та місцезнаходженн я платника податків, вказано го у запиті (пояснення або рап орт).

Пунктом 4.3 Положення № 336 вста новлено, що за даними адресно го бюро Міністерства внутріш ніх справ України встановлюю ться місця реєстрації фізичн их осіб та всіх посадових осі б, засновників платника пода тків (заходи оформити довідк ою або рапортом).

Згідно п. 4.4. Положення № 336 за н еобхідності співробітник по даткової міліції звертаєтьс я із письмовим запитом до від повідного структурного підр озділу органів ДПС про отрим ання інформації щодо джерел доходів засновників і керівн иків платника податків.

Відповідно до п. 4.5. Положенн я № 336 за встановленими адреса ми здійснюються виїзди та оп итуються засновники і керівн ики платника податків (за зго дою) щодо фактичного місцезн аходження платника податків та документів фінансово-гос подарської діяльності (заход и оформити поясненням або ап ортом).

Пунктом 4.8. Положення № 336 вст ановлено, що кожний проведен ий захід оформлюється докуме нтально (довідкою або рапорт ом).

Отже, процедура встановлен ня місцезнаходження платник а податків передбачає виходи співробітників органів ДПС за місцезнаходженням платни ка податків, його засновникі в та керівників.

Судом не приймається до ува ги акт від 21.04.11р. № 36, складений ст аршим державним податковим р евізором - інспектором Красн оградської МДПІ, оскільки, по - перше, за наслідками проведе ної 21.04.11р. перевірки податкови м органом спочатку повинні б ути вжити заходи щодо встано влення місцезнаходження юр идичної особи, а вже в разі від сутності платника податків з а його місцезнаходженням (мі сцем проживання), повинна бут и проведена робота із з'ясува ння фактичного місця розташу вання (місцезнаходження) від повідальних осіб (засновник ів чи керівників). А по - друге, в ідповідачем 1 всупереч вимог вищевказаних норм права, не н адано суду доказів виходу сп івробітників податкової слу жби саме за адресою проживан ня засновників (керівників) П П "Залиман".

Окрім того, суд вважає за не обхідне зазначити, що оскіль ки позивач перебував на спец іальному режимі оподаткуван ня, то суд вважає, що анулюванн я реєстрації платника податк у повинно здійснюватися пода тковим органом із урахування м приписів ст. 209 ПК України, яка є спеціальною нормою права п о відношенню до сільськогосп одарських підприємств, які п еребувають на спеціальному р ежимі оподаткування.

Так, п. 209.12. ст. 209 ПК України пере дбачено, що свідоцтво про реє страцію сільськогосподарсь кого підприємства як суб'єкт а спеціального режиму оподат кування підлягає анулюванню в разі, якщо: сільськогоспода рське підприємство подає зая ву про зняття його з реєстрац ії як суб'єкта спеціального р ежиму оподаткування та/або з аяву про його реєстрацію як п латника зазначеного податку на загальних підставах; сіль ськогосподарське підприємс тво підлягає реєстрації плат ником податку на загальних п ідставах; сільськогосподарс ьке підприємство припиняєть ся шляхом ліквідації або рео рганізації; сільськогоспода рське підприємство не подає податкової звітності з подат ку протягом останніх 12 послід овних звітних податкових пер іодів.

Приймаючи до уваги те, що за конодавцем визначено чіткий перелік підстав для анулюва ння свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського під приємства як суб'єкта спеціа льного режиму оподаткування , суд дійшов висновку, що подат ковим органом при винесені о спорюваного рішення було без підставно застосовано до поз ивача загальні положення ст. 184 ПК України, без відповідног о урахування спеціальної нор ми права, яка поширюється на с уб' єктів спеціального режи му оподатування.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України в адміністратив них справах про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єкта владних повноваж ень обов'язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.

Суд вважає, що відповідачем 1 не надано доказів правомірн ості винесення оскаржуваног о рішення.

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний п озов Приватного підприємств а "Залиман" до Красноградсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції, державного реєстратора Зачепилівської районної державної адмініст рації Харківської області пр о скасування рішення - задово льнити.

Визнати протиправним та с касувати рішення Красноград ської міжрайонної державної податкової інспекції № 2 від 2 5.05.11р.

Стягнути з Державного бюдж ету на користь Приватного пі дприємства "Залиман" (64410, Харкі вська область, Зачепилівськи й район, с. Чернещина; 39541, Полтав ська обл., Карлівський район, с . Ланна, вул. Жовтнева, 5, код 34172551) с удові витрати в сумі 3 ( три) грн . 40 коп.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги у 10-денни й строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили у порядку, передбачено му ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови скл адено 19.08.11р.

Суддя Горшкова О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17774828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8601/11/2070

Ухвала від 12.08.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 07.07.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Постанова від 19.08.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні