Рішення
від 11.08.2011 по справі 6/5005/7603/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

11.08.11р. Справа № 6/5005/7603/2011

За позовом Державного підприємства "Придніпровськ а залізниця", м. Дніпропетровс ьк

до Товариства з обмежен ою відповідальністю "СІОН", м. Дніпропетровськ

про стягнення 12 290,00 грн.

Суддя Коваленко О.О.

Представники:

від позивача - ОСОБА_1, довіреність №35 від 01.01.2011р.;

від відповідача - не з'явив ся.

СУТЬ СПОРУ:

Розглядається позовна заява державного підприємст ва "Придніпровська залізниця ", м. Дніпропетровськ - далі п о тексту - позивача до товарис тва з обмеженою відповідальн істю "СІОН", м. Дніпропетровськ - далі по тексту - відповідача про стягнення з відповідача на користь позивача штрафу у розмірі 12 290,00грн. за невір но зазначену масу вантажу в н акладній № 46972723, що зафіксовано комерційним актом серії АА № 037233/186 від 19.12.2010р.

Посилаючись на те, що дану с праву до суду було доведено з вини відповідача позивач пр осить суд стягнути з відпові дача на його користь 122,90 грн . - державного мита і 236,00 грн. - витрат на інформаці йно-технічне забезпечення су дового процесу.

Відповідач вимоги суду не в иконав, відзив на позов та вит ребувані судом документи не надав, у судове засідання т ричі не з'явився, незважаюч и на те, що був належним чином повідомлений про час і місце слухання справи, що підтверд жується штампом суду про від правку ухвал суду від 15.06.2011р.; ві д 07.07.2011р.; від 26.07.2011р. рекомендовано ю кореспонденцією з повідомл енням за адресою зазначеною в позовній заява і яка співпа дає з адресою зазначеною у ви тязі з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців, стано м на 22.07.2011р., тобто на момент розг ляду справи у суді.

07.07.2011р. на підставі ст. 77 Г осподарського процесуально го кодексу України в судовом у засіданні розгляд справи в ідкладений до 26.07.2011р., у зв` язку з тим, що відповідач в суд ове засідання не з`явився, від зив на позов та витребувані с удом документи не надав.

26.07.2011р. на підставі ст. 77 Г осподарського процесуально го кодексу України в судовом у засіданні розгляд справи в ідкладений до 11.08.2011р., у зв` язку з тим, що відповідач вд руге в судове засідання не з`явився, відзив на позов та в итребувані судом документи н е надав.

11.08.2011р. в третьому судовом у засіданні, на підставі ст. 75 Г осподарського процесуально го кодексу України, без участ і представника відповідача, за участю повноважного предс тавника позивача справу було розглянуто за наявними в ній матеріалами та оригіналами документів наданих додатков о позивачем на вимоги суду в судове засідання. В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини ріше ння, представника позивача, н а підставі ст. 85 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни, проінформовано про дат у складення його повного тек сту.

Вивчивши матеріали спр ави, господарський суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідач на адресу відкритого акціонерного тов ариства "Нікопольський завод феросплавів" - далі по тексту - вантажоодержувач - на підста ві залізничної накладної № 46972723 від 16.12.2010 року у вагоні № 65231177 відправив зі станції Улья нівка Придніпровської заліз ниці вантаж - "дрібниця коксов а".

18.12.2010р. вантажоодержувач зве рнувся з письмовою заявкою д о позивача, в якій просив пози вача виділити прийомоздавал ьника для перевірки вагону № 65231177, дана заявка позивачем бул а задоволена. 19.12.2010р. під час кон трольного переважування на 1 00 тонних тензометричних вага х вантажоодержувача було вст ановлено, що маса вантажу не в ідповідає даним, зазначеним у перевізних документах, а са ме: у вагоні № 65231177, згідно накла дної № 46972723 від 16.12.2010 року зазначе на маса нетто вантажу у розмі рі 60 650кг., а при переважуванні в она склала - 59 150кг., тобто на 1 500кг . менше, ніж у перевізних докум ентах. Факт невірно зазначен ої маси вантажу зафіксовано комерційним актом сері ї АА № 037233/186 від 19.12.2010 року.

При складанні комерційног о акту серії АА № 037233/186 від 19.12.2010 ро ку застосовувалась норма при родної втрати і граничного р озходження у визначені маси нетто - 0,5% від маси нетто, у відп овідності до положень п. 27 Пра вил видачі вантажів та ст. 52 Ст атуту залізниць України. Фак тична норма природної втрати і граничного розходження ма си вантажу по накладній № 46972723 в ід 16.12.2010 року дорівнює 304кг. (60 650кг.( маса вантажу по документам) х 0,5%(відсоток визначення суми н орми природної втрати та гра ничного розходження визначе ння маси нетто), а в результаті переважування вантажу вияви лася різниця між масою ванта жу, що вказана відправником у накладній з фактичною - 1 500кг.

З огляду на викладені обста вини, на підставі п.п. 118, 122 Стату ту залізниць України, позива ч звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача на користь позивача в примус овому порядку штрафу у розмі рі 12 290,00грн. за невірно заз начену масу вантажу в наклад ній № 46972723, що зафіксовано комер ційним актом серії АА № 037233/186 ві д 19.12.2010р.

Додатково, посилаючись на т е, що дану справу до суду було доведено з вини відповідача позивач просить суд стягнути з відповідача на його корист ь 122,90 грн. - державного мит а і 236,00 грн. - витрат на інфо рмаційно-технічне забезпече ння судового процесу.

Позивачем в судовому засід анні на підставі ст.33 Господар ського процесуального кодек су України документально бул о доведено ті обставини, на як і він посилався в позовній за яві як на підставу своїх позо вних вимог у повному обсяз і.

Відповідно до ст.526 Цивільно го кодексу України зобов' яз ання має виконуватися належн им чином відповідно до умов д оговору та умов цього Кодекс у або інших актів цивільного законодавства.

Відповідно до вимог ст.614 Цивільного кодексу Україн и особа, яка порушила зобов' язання, несе відповідальніст ь за наявності вини ( умислу аб о необережності ), якщо інше не встановлено договором або з аконом.

Відносини пов'язані з діяль ністю транспорту, у тому числі залізничного, регулюю ться Законом України «Про тр анспорт», Цивільним та Госпо дарським кодексами України, іншими актами законодавства України.

Ст.307 Господарського кодекс у України, яка кореспондуєть ся зі ст.908 Цивільного кодексу України, передбачено, що умов и перевезення вантажів окрем ими видами транспорту, а тако ж відповідальність суб'єктів господарювання за цими пере везеннями визначаються тран спортними кодексами, транспо ртними статутами та іншими н ормативно-правовими актами т а правилами, що видаються від повідно до них.

Ст.3 Закону України «Про зал ізничний транспорт»встанов лює, що нормативні документи , які визначають порядок і умо ви перевезень, користування засобами залізничного транс порту загального користуван ня, безпеки руху, охорони прац і, забезпечення громадського порядку, перетину залізничн их колій іншими видами транс порту та комунікаціями, поже жної безпеки, санітарні норм и та правила на залізничному транспорті України, є обов'яз ковими для всіх юридичних і ф ізичних осіб на території Ук раїни.

Статут залізниць України, з атверджений Постановою Кабі нету Міністрів України № 457 від 06.04.1998 року із змінами та до повненнями, внесеними Постан овами Кабінету Міністрів Укр аїни №1510 від 11.10.2002 року та № 1973 від 2 5.12.2002 року (далі по тексту Статут залізниць України), визначає обов'язки, права та відповіда льність залізниць, а також пі дприємств, організацій, уста нов і громадян, які користуют ься залізничним транспортом .

Відповідно до п.1 ст.908 Цивіль ного кодексу України перевез ення вантажу, пасажирів, бага жу, пошти здійснюється за дог овором перевезення.

За договором перевезення в антажу одна сторона (перевіз ник) зобов'язується доставит и довірений їй другою сторон ою (відправником) вантаж до пу нкту призначення та видати й ого особі, яка має право на оде ржання вантажу (одержувачеві ), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення ван тажу встановлену плату. Дого вір перевезення вантажу укла дається у письмовій формі. Ук ладення договору перевезенн я вантажу підтверджується ск ладенням транспортної накла дної (коносамента або іншого документа, встановленого тр анспортними кодексами (стату тами) (п.п.1, 2, 3 ст.909 Цивільного код ексу України)).

Згідно ст.920 Цивільного коде ксу України у разі порушення зобов'язань, що випливають із договору перевезення, сторо ни несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановл ено цим Кодексом, іншими зако нами, транспортними кодексам и (статутами).

Накладна, у відповідності і з ст.6 Статуту залізниць Украї ни, це основний перевізний до кумент встановленої форми, о формлений відповідно до цьог о Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разо м з вантажем.

За договором залізнично го перевезення вантажу, згід но ч.1 ст.22 Статуту залізниць України, залізниця зобов'яз ується доставити ввірений їй вантажовідправником вант аж у пункт призначення в зазн ачений термін і видати його о держувачу, а відправник зобо в'язується сплатити за перев езення встановлену плату.

Відправники повинні надат и станції навантаження на ко жне відправлення вантажу зап овнену накладну (комплект пе ревізних документів). Станці я призначення видає накладну одержувачу разом з вантажем . Дата приймання і видачі вант ажу засвідчується на накладн ій календарним штемпелем ста нції. В разі проведення митно го контролю дата видачі вант ажу ставиться після закінчен ня митних операцій (ч.ч.і, 2,3 ст.23 Статуту залізниць України).

Завантаження вантажів у ва гони (контейнери), а також вива нтаження з них здійснюється відправниками та одержувача ми (ч.1 ст.30 Статуту залізниць Ук раїни).

Під час здавання вантажів д ля перевезення відправником має бути зазначена у накладн ій їх маса (ч.1 ст.37 Статуту залі зниць України).

Маса вантажу вважається пр авильною, якщо різниця у масі , визначена на станції відпра влення, порівняно з масою, що в иявилася на станції призначе ння, не перевищує: у разі недос тачі - норми природної втрати маси вантажу і граничного ро зходження визначення маси не тто; у разі надлишку - гранично го розходження визначення ма си нетто (ч.4 ст.52 Статуту залізн иць України).

Залізниці, вантажовідправ ники, вантажоодержувачі, пас ажири, транспортні, експедит орські і посередницькі орган ізації та особи, які виступаю ть від імені вантажовідправн ика і вантажоодержувача, нес уть матеріальну відповідаль ність за перевезення у межах і розмірах, передбачених цим Статутом та окремими догово рами (ст.105 Статуту залізниць У країни).

Вантажовідправники несут ь відповідальність за всі на слідки неправильності, неточ ності або неповноти відомост ей, зазначених ними у накладн ій. Залізниця має право перев іряти правильність цих відом остей, а також періодично пер евіряти кількість та масу ва нтажу, що зазначаються у накл адній (ч.ч.1, 2 ст.24 Статуту залізн иць України).

За неправильно зазначену у накладній масу вантажу з від правника стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізн ої плати за всю відстань пере везення. При цьому відправни к несе перед залізницею відп овідальність за наслідки, як і виникли (ст. 122 Статуту залізн иць України).

Дослідивши матеріали спра ви, оригінали документів над аних позивачем додатково на вимоги суду у судове засідан ня, та заслухавши повноважни х представників позивача в с удовому засіданні суд дійшов висновку, що позовні вимоги п озивача про стягнення з відп овідача на користь позивача у розмірі 12 290,00грн. штрафу за невірно зазначену масу ва нтажу в накладній № 46972723, що зафі ксовано комерційним актом се рії АА № 037233/186 від 19.12.2010р. є обґрунт ованими з огляду на наступне позивач, користуючись право м, наданим йому ст. 24 Статуту за лізниць України, перевірив п равильність відомостей щодо маси вантажу, зазначеної у на кладній вантажовідправнико м (відповідачем у справі), внас лідок чого було виявлено, що у вагоні № 65231177 маса вантажу на 1 5 00кг. менше, ніж зазначено у нак ладній, про що складено комер ційний акт серії АА № 037233/186 від 19. 12.2010р. Провізні плата, як зазнач ено у накладній № 46972723 (вагон № 6523 1177) складає 2 458,00грн., різниця у ма сі, визначена на станції відп равлення порівняно з природн ою втратою і граничним розхо дженням визначення маси нетт о (60 650кг.(маса вантажу по докуме нтам) х 0,5%(відсоток визначення суми норми природної втрати та граничного розходження в изначення маси нетто) = 304кг., то ді як при переважуванні вант ажу - "дрібниця коксова" різниц я між масою вантажу, що вказан а відправником у накладній і фактичною масою складає 1 500кг ., тому позивач, у відповідност і зі ст. 122 Статуту залізниць Ук раїни, правомірно нарахував відповідачеві штраф у сумі 12 290,00грн. (2 458,00грн. (провізні пл ата вантажу) х 5 (розмір штрафу визначений ст.ст. 118,122 Статуту з алізниць України) = 12 290,00грн. (сум а штрафу, яка підлягає стягне нню з відповідача на користь позивача). З огляду на викладе не позовні вимоги позивача п ро стягнення з відповідача н а користь позивача штрафу у р озмірі 12 290,00грн. за невірн о зазначену масу вантажу в на кладній № 46972723, що зафіксовано к омерційним актом серії АА № 037 233/186 від 19.12.2010р., слід визнати обґр унтованими, документально до веденими, не спростованими в ідповідачем, а отже є такими, щ о підлягають задоволенню.

Додаткові вимоги позивача про стягнення з відповідача на користь позивача 122,90 грн. - державног о мита і 236,00 грн. - витрат на інформаційно-технічне забез печення судового процесу з т их підстав, що дану справу до с уду було доведено з вини відп овідача, слід визнати обґрун тованими, відповідаючими нор мам чинного законодавства, а отже такими, що підлягають за доволенню.

Позиція суду щодо задоволе ння позовних вимог позивача і стягнення з відповідача на користь позивача штрафу пов ністю співпадає з позицією к олегії суддів Дніпропетровс ького апеляційного господар ського суду висвітленій у по станові від 25.07.2011р. по справі № 5005/4189/2011.

Керуючись ст.ст.4,11,15,16,526,614,908,909,920 Ци вільного кодексу України, ст . 307 Господарського кодексу Ук раїни, ст.ст. 6,22,23,24,30,37,105,118,122 Статут з алізниць України, ст. 3 Закону України "Про залізничний тра нспорт", ст.ст. 33,49,82-85,87 Господарсь кого процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задово льнити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "СІО Н" (49101, м. Дніпроп етровськ, вул. Свердлова, буд. 6/200, код ЄДРПОУ 31965174, р/р 26001060146809 у відд іленні "ПриватБанк", МФО 305299) на к ористь державного підприємс тва "Придніпровська залізниц я" (49600, м. Дніпропетровськ, пр. Ка рла Маркса, 108, код ЄДР ПОУ 01073828, р/р 26006000012 у ДФ АБ "Експрес-Б анк, МФО 306964) 12 290,00грн . (дванадцять тисяч двісті дев'яносто грн. 00 коп.) - штрафу, 122,90 грн. (сто двадцять дві гр н. 00 коп.) - державного мита і 23 6,00 грн. (двісті тридцять шіс ть грн. 00 коп.) - витрат на інформ аційно-технічне забезпеченн я судового процесу, видати на каз.

Наказ видати після набран ня судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законно ї сили після закінчення деся тиденного строку з дня його п ідписання та в цей термін мож е бути оскаржено до Дніпропе тровського апеляційного гос подарського суду.

Суддя О.О. Коваленко

Повне рішення складено

12.08.2011р.

Дата ухвалення рішення11.08.2011
Оприлюднено29.08.2011
Номер документу17844791
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/5005/7603/2011

Рішення від 11.08.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваленко Олександр Олексійович

Ухвала від 26.07.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваленко Олександр Олексійович

Ухвала від 07.07.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваленко Олександр Олексійович

Ухвала від 15.06.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваленко Олександр Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні