ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 37/201-7/113-23/608-1/169 11.07.11
За позовом Дочірньої компанії «Газ У країни»Національної акціон ерної компанії «Нафтогаз Укр аїни»
До Пуб лічного акціонерного товари ства «Київенерго»
Про стя гнення 4 045 967,76 грн.
Суддя Мельник В.І.
Представники:
від позивача ОСОБА_1, довіреність № 178/10 ві д 23.12.2010
від відповідача ОСО БА_2, довіреність № Д07/2011/04/26-7 від 26.04.2011
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Дочірня компанія «Газ У країни»Національної акціон ерної компанії «Нафтогаз Укр аїни»(далі - позивач) зверну лось до Господарського суду міста Києва з позовом до Акці онерної енергопостачальної компанії «Київенерго»(далі - відповідач) про стягнення 4 045 967,76 грн.
Позовні вимоги позивача мо тивовані тим, що відповідаче м було порушено умови догово ру № 06/08-2050 БО-41 порушення його вик онання.
Ухвалою суду від 30.05.2011р. справ у № 37/201-7/113-23/608-1/169 призначено до слух ання на 17.06.2011, оскільки рішення № 37/201-7/113-23/608 від 21.12.2010 було скасовано постановою ВГСУ від 17.05.2011р.
17.06.2011 представник позивача пі дтримав свої вимоги у повном у обсязі.
Представник відповідача п роти позову заперечив.
Суд відклав розгляд справи на 11.07.2011р.
11.07.2011 представник позивача пі дтримав свої вимоги у повном у обсязі.
Представник відповідача п роти позову заперечив.
Згідно ст.87 Господарського процесуального кодексу Укра їни повне рішення та ухвали н адсилаються сторонам, прокур ору, третім особам, які брали у часть в судовому процесі, але не були присутні у судовому з асіданні, рекомендованим лис том з повідомленням про вруч ення не пізніше трьох днів з д ня їх прийняття або за їх звер ненням вручаються їм під роз писку безпосередньо у суді.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали, заслухавши пояснення представників поз ивача та відповідачів, з' яс увавши фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Позивачем та Відповідач ем було укладено договір пос тавки природного газу №06/08-2050 БО -41 від 16.10.2008 року для ТЕЦ-6 “Київен ерго” відповідно до якого По зивач зобов' язався передат и протягом жовтня - грудня 2008 року газ в обсязі до 18 872 тис. куб . м., а Відповідач - прийняти т а оплатити його вартість за ц інами, погодженими у розділі 5 договору та додаткової угод и до нього від 26 листопада 2008 ро ку.
Актами приймання-передачі природного газу від 30.11.2008 року, 31.12.2008 року, підтверджено факт п ередачі Позивачем природног о газу за вищевказаний періо д та надання послуг з його тра нспортування в обсязі 16 330 тис. куб. м. загальною вартістю 28 893 7 28,87 грн., а також оплати Відпові дачем газ та послуг у повному обсязі до звернення Позивач а до суду. Проте така оплата у повному обсязі була здійснен а Відповідачем з порушенням строку встановленого догово ром №06/08-2050 БО-41 від 16.10.2008 року.
Внаслідок порушення відпо відачем умов договору позива ч просив суд стягнути з відпо відача 1 512 175,26 грн. інфляційних в трат, 136 130,60 грн. 3% процентів річни х та 1 092 365,03 грн. пені.
Заслухавши пояснення пре дставників сторін, враховуюч и постанову Вищого господарс ького суду України від 17.05.2011, су д дійшов висновку про відмов у у задоволенні позову з наст упних підстав.
Зі змісту договору № 06/08-2050 БО-41 , укладеного між позивачем та відповідачем 16.10.2008, вбачається , що сторони визначили правов ий режим газу, який постачаєт ься за даним договором, зокре ма: пунктом 1.3 договору передб ачено, що газ використовуєть ся покупцем (відповідачем) ви ключно для вироблення теплов ої енергії для потреб устано в та організацій, що фінанс уються з державних та місцев их бюджетів, а також інших суб' єктів господарювання; п.1.4 договору вказує на те, що по купець зобов' язується н е продавати та не відчужуват и будь-яким іншим способом газ, прийнятий за цим договор ом і використовувати його ви ключно на своєму газоспожива ючому обладнанні.
За вказаних обставин до так их відносин настають наслідк и застосування спеціального законодавства.
Статтею 8 Закону України «Пр о теплопостачання»передбач ено, що державна підтримка у с фері теплопостачання надаєт ься відповідно до обсягів ко штів, передбачених законом п ро Державний бюджет України та місцевими бюджетами на ві дповідний рік, а також коштів на проведення науково-дослі дних робіт з удосконаленням систем теплопостачання та ен ергозбереження.
Стаття 20 Закону України «Пр о теплопостачання»встановл ює загальні засади формуванн я тарифів на теплову енергію , згідно з якою тарифи на тепло ву енергію повинні забезпечу вати відшкодування всіх екон омічно обґрунтованих витрат на виробництво, транспортув ання та постачання теплової енергії, тарифи на теплову ен ергію, реалізація якої здійс нюється суб' єктами господа рювання, що займають монопол ьне становище на ринку, є регу льованими.
Тарифи на виробництво, тран спортування та постачання те плової енергії затверджують ся органами місцевого самовр ядування, крім теплової енер гії, що виробляється суб' єк тами господарювання , що здій снюють комбіноване виробниц тво теплової і електричної е нергії та/або використовують нетрадиційні та поновлювані джерела енергії, на підставі розрахунків, виконаних тепл огенеруючими, тепло транспор туючими та теплопостачальни ми організаціями за методика ми, розробленими центральним органом виконавчої влади у с фері теплопостачання.
У разі якщо тимчасово тариф на теплову енергію встановл ено нижче її собівартості з у рахуванням граничного рівня рентабельності, то орган, яки м установлено цей тариф, пови нен передбачити механізми ко мпенсації цієї різниці в пор ядку, встановленому законода вством.
Механізм формування тариф ів на транспортування, поста чання теплової енергії підпр иємствами сфери теплопостач ання та надання послуг з цент ралізованого опалення і пост ачання гарячої води встановл ений постановою КМУ від 10.06.2006 № 955.
Статтею 37 Закону України «П ро Державний бюджет на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів»встанов лено, що у 2008 році кошти, отрима ні до спеціального фонду Дер жавного бюджету України згід но з окремими пунктами стате й 7,19 та 36 цього Закону, спрямову ються, зокрема, на: (п.56 ст.37 зазна ченого Закону) субвенцію з де ржавного бюджету місцевим бю джетам на погашення заборгов аності з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з во допостачання та водовідведе ння, що вироблялися, транспор тувалися та постачалися насе ленню, яка виникла у зв' язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, п ослуг з водопостачання та во довідведення тарифами, що за тверджувалися та/або погоджу валися органами державної вл ади чи органами місцевого са моврядування.
Постановою КМУ від 05.03.2009 № 193 «П итання реалізації статті 53 За кону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік»затв ерджено Порядок перерахуван ня у 2009 році субвенції з держав ного бюджету місцевим бюджет ом на погашення заборгованос ті з різниці в тарифах на тепл ову енергію, послуги з водопо стачання та водовідведення, що вироблялися, транспортува лися та постачалися населенн ю, яка виникла у зв' язку з нев ідповідністю фактичної варт ості теплової енергії, послу г з водопостачання та водові дведення тарифам, що затверд жувалися або погоджувалися в ідповідними органами держав ної влади чи органами місцев ого самоврядування.
Порядком у редакції постан ови КМУ від 07.10.2009 № 1093 встановлен о, що субвенція з державного б юджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з р ізниці в тарифах (далі - розр ахунки) перераховується на у мовах, визначених цим Порядк ом, на суму заборгованості з р ізниці в тарифах, що утворила ся у період з 1 січня 1998 року по 1 липня 2009 року, з урахуванням пр оведених у 2006 і 2008 роках розраху нків і не погашена на дату скл адання довідки про розмір кр едиторської заборгованості місцевих бюджетів та/або деб іторської заборгованості уч асників розрахунків у межах щомісячних лімітів, установл ених Мінфіном для Ради мініс трів АРК, обласних, Київської та Севастопольської міської держадміністрацій згідно із затвердженим розподілом вид атків Державного бюджету Укр аїни на 2009 рік.
Крім цього, передбачене ст. 625 ЦК України право кредитора вимагати сплату боргу з урах уванням індексу інфляції та процентів річних є способом захисту його майнового права та інтересу, суть яких поляга є у відшкодуванні матеріальн их втрат від знецінення грош ових коштів внаслідок інфляц ійних процесів та отримання плати компенсації (плати) від боржника за користування ут римуваними ним грошовими кош тами, належними до сплати кре дитором.
Враховуючи зміст правовід носин між сторонами щодо зді йснення господарської діяль ності у сфері постачання та р еалізації енергоносіїв та ал горитму проведення розрахун ків на погашення заборговано сті з різниці в тарифах, а тако ж враховуючи те, що відповіда ч повністю сплатив залишок з аборгованості за природний г аз з державних коштів, які над ійшли від КМДА як компенсаці я різниці в тарифах на теплов у енергію, то у цьому випадку с уд визнає відсутність факту користування або утримуванн я відповідачем належних до с плати позивачу державних кош тів, тобто відсутність вини в ідповідача та не доведеність факту заподіяння збитків по зивачу.
Статтею 4-3 Господарського процесуального кодексу Укра їни визначено, що сторони обґ рунтовують свої вимоги та за перечення поданими суду дока зами.
Відповідно до ст.33 Господар ського процесуального кодек су України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень.
Відповідно до ст.34 ГПК Украї ни господарський суд приймає тільки ті докази, які мають зн ачення для справи. Обставини справи, які відповідно до зак онодавства повинні бути підт верджені певними засобами до казування, не можуть підтвер джуватись іншими засобами до казування.
Ст.36 ГПК України зазначає, що письмовими доказами є докум енти і матеріали, які містять дані про обставини, що мають з начення для правильного вирі шення спору.
Письмові докази подаютьс я в оригіналі або в належним ч ином засвідченій копії. Якщо для вирішення спору має знач ення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.
На підставі вищенаведеног о, суд вирішив відмовити у зад оволенні позовних вимог пози вача.
Витрати по сплаті державн ого мита, інформаційно-техні чного забезпечення судового процесу згідно ст.49 ГПК Украї ни, при відмові в задоволенні позовних вимог покладаються на позивача.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 32, 33, 43, 49, 82-85 Господар ського процесуального кодек су України, Господарський су д міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. В позові відмо вити повністю.
2. Рішення господар ського суду набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарги , якщо апеляційну скаргу не бу ло подано. У разі подання апел яційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після розгляду с прави апеляційним господарс ьким судом.
Суддя В.І.Мельник
(Дата складання повног о тексту рішення 14.07.2011р.)
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2011 |
Оприлюднено | 26.08.2011 |
Номер документу | 17852480 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Мельник В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні