Постанова
від 18.08.2011 по справі 2а-5735/11/0170/5
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95013

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 серпня 2011 р. (15:15)

Справа №2а-5735/11/0170/5

   Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Мородецькій Ю.В.,

розглянувши  у судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим

до Районного міжгосподарського комбінату по комунальному обслуговуванню сільського населення «Райселькомунхоз»

про стягнення заборгованості в сумі 12604,60  грн.,

          

          Обставини справи: Державна податкова інспекція в Сімферопольському районі АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Районного міжгосподарського комбінату по комунальному обслуговуванню сільського населення «Райселькомунхоз» заборгованості у розмірі 12604,60 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем несплачена сума узгодженого податкового зобов’язання з земельного податку.

          Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 20.05.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

          Позивач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності та підтримання позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з’явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином – шляхом направлення на його адресу судової повістки. Заперечення на позовну заяву, а також клопотання про відкладення розгляду справи до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

          Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1  статті 3 КАС України  дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

          Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності на час виникнення спірних правовідносин було визначено Законом України «Про державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються   зокрема Державна податкова інспекція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.

          Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція в Сімферопольському районі АР Крим у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб’єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

          Сімферопольською районною державною адміністрацією 22.02.1995 року проведено державну реєстрацію юридичної особи – Районного міжгосподарського комбінату по комунальному обслуговуванню сільського населення «Райселькомунхоз», що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію від 22.02.1995 року.

          Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є, зокрема, платником земельного податку.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», чинному на момент виникнення спірних правовідносин, платниками  податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні особи, на яких  відповідно  до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними  цільовими фондами», чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту – Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання,  зазначену  у  поданій  ним  податковій декларації,  протягом  десяти  календарних  днів, наступних за останнім днем   відповідного  граничного  строку для  подання  податкової декларації.

Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» було встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Порядок, підстави та строки сплати земельного податку на час виникнення спірних правовідносин були передбачені Законом України «Про плату за землю» від 03.07.1992 року № 2535 – ХІІ (далі по тексту – Закон № 2535).

          Відповідно до ст. 2 Закону № 2535 використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України «Про плату за землю» сплачують земельний податок. Статтею 15 даного нормативно-правового акту передбачено, що власники землі і землекористувачі платять земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою.

Згідно зі ст. 14 Закону № 2535 платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.

Нарахування громадянам сум земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 15 липня поточного року платіжне повідомлення про внесення платежу.

          Враховуючи вимоги податкового законодавства, відповідачем 05.02.2010 року до ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим було надано податковий рахунок земельного податку, який зареєстровано за № 3145.

Відповідно до вказаного рахунку, сума, що підлягає сплаті у 2010 році щомісячно становить 1339,20 грн.

Як вбачається з даних облікової картки платника податків, відповідачем не було проведено своєчасно та у повному обсязі сплату самостійно узгоджених податкових зобов’язань з земельного податку за 2010 рік, у зв’язку з чим за період з квітня по листопад 2010 року за ним утворилась заборгованість у розмірі 10172,48 грн.

          Посадовими особами ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питання дотримання сплати земельного податку.

          За результатами перевірки складено акт № 1399/1503/0274789 від 02.08.2010 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем ст. 17 Закону України «Про плату за землю», п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними  цільовими фондами», що виявилось у несвоєчасній сплати узгодженої суми податкових зобов’язань з земельного податку.

          На підставі даних акту перевірки позивачем 15.09.2010 року прийняті податкові повідомлення-рішення:

          № 0004621503/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1183,78 грн.;

          № 0004641503/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 856,33 грн.;

          № 0004631503/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 354,44 грн.

Підпунктом 6.2.4. пункту 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними  цільовими фондами» було передбачено, що у разі, коли  податковий  орган  або  пошта  не  може  вручити платнику  податків  податкове  повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або  податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги або повідомлення вважається днем їх вручення.

Оскільки в такому випадку юридично день розміщення вважається днем вручення, то підлягає застосуванню підпункт 5.2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону № 2181, який наголошує, що податкове зобов'язання платника  податків,  нараховане контролюючим  органом  відповідно  до  пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону,  вважається узгодженим у  день  отримання  платником податків   податкового   повідомлення,   за   винятком    випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. Враховуючи, що податкове зобов’язання було визначено на підставі пункту 4.2. Закону №  2181, суд дійшов висновку, що в даному випадку день розміщення такого  податкового  повідомлення-рішення  на  дошці  податкових оголошень (повідомлень) вважатиметься не тільки днем його вручення, а й днем його узгодження.

          На підставі зазначеного вище, згідно з актом № 104/15-01/22300168 від 22.10.2010 року податкові повідомлення-рішення від 15.09.2010 року розміщено на дошці податкових оголошень.

У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів того, що податкові повідомлення-рішення прийняті з порушенням вимог діючого законодавства та не наведено доказів сплати визначених у них штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2394,55 грн.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними  цільовими фондами», чинному на момент виникнення спірних правовідносин, було передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

          На підставі зазначеного вище, позивачем на адресу відповідача були направлені перша податкова вимога № 1/256 від 03.03.2010 року та друга податкова вимога № 2/479 від 19.07.2010 року, які не були отримані відповідачем у зв’язку з його відсутністю за місцем реєстрації, про що складено відповідні акти.

На підставі зазначеного вище, першу та другу податкові вимоги було розміщено на дошці податкових об’яв.

Податкові вимоги у встановленому законом порядку оскаржені відповідачем не були, однак, визначена у них сума податкового боргу відповідачем сплачена не була.

Підпунктом 16.4.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» було передбачено, що пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

За несвоєчасну сплату відповідачем сум узгодженого податкового зобов’язання ДПІ в Сімферопольському районі в АР Крим була нарахована пеня у розмірі 37,57 грн.

Таким чином, станом на день розгляду справи загальна сума заборгованості відповідача з земельного податку становить 12604,60 грн., у тому числі 10172,48 грн. – за основним платежем, 2394,55 грн. – штрафні санкції та 37,57 грн. – пеня.

Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що відповідач не надав заперечення проти позову та, у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі  12604,60 грн., позовні вимоги належить задовольнити у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке відбулось 18.08.2011 року, оголошено вступну та резолютивну части постанови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 23.08.2011 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд                                         

                                                                        ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

          2.Стягнути з Районного міжгосподарського комбінату по комунальному обслуговуванню сільського населення «Райселькомунхоз» (97573, Сімферопольський район, с. Фонтани, вул. Чкалова,65; ЄДРПОУ 00274789; р/р № 25438301323332 в філії Кримське республіканське відділення ПАТ ПІБ) податковий борг з земельного податку у розмірі  12604,60 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих Районний міжгосподарський комбінат по комунальному обслуговуванню сільського населення «Райселькомунхоз», на           р/р № 33217778111270000288 в ГУДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34741037; код платежу 13050200, одержувач: державний бюджет Сімферопольського району.          

          

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.   

 

Суддя                                                                          Сидоренко Д.В.

           

Дата ухвалення рішення18.08.2011
Оприлюднено30.08.2011
Номер документу17875668
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5735/11/0170/5

Постанова від 18.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні